Allmänt om sajten

Välkommen till Pokémon iFokus!

2013-02-15 02:28 #0 av: Mitchika

Vad kul att du har hittat till våran lilla del av Internet. Skrattar

Det här är en sajt för Pokémonintresserade i alla åldrar och här diskuterar vi allt som rör Pokémon, från spelen till kortspelet och animen och allt däremellan! Allt Pokémonrelaterat är tillåtet att prata om här och fritt att skriva om, så länge som det följer sajtens regler. Glad

Är det första gången du är här? 

Oavsett hur du har hittat hit så är du välkommen till oss, även om du bara är här och tittar runt lite eller om du väljer att bli medlem och gå med i vår glada skara. Som gäst kan du kika runt bland våra diskussioner och artiklar, men för att skriva eller posta något själv behöver du ett medlemskap i iFokus. 

Det är jättelätt att bli medlem på iFokus och på Pokémon iFokus (registreringen tar bara ett par minuter). Sen har du tillgång till inte bara Pokémon iFokus utan även till alla andra forum som finns på iFokus. Skrattar

Är du nybliven medlem på Pokémon iFokus? 

Det är jättekul att ha dig med på sajten! Som nybliven medlem finns det vissa saker som kan vara bra att känna till. Det viktigaste är sajtens regler, som finns sammanfattade i en artikel här på sajten. Läs igenom dom och fråga om det är något du inte förstår. 

Skrivregler på Pokémon iFokus

Det är viktigt att alla känner till reglerna så att det inte blir några missförstånd eller att det begås regelbrott av misstag. 

Förutom reglerna så är det bra att tänka på följande: 

• Läs igenom din text noga innan du publicerar den. 

På så sätt kan du upptäcka eventuella stavfel och rätta till dom innan du lägger ut en kommentar eller ett inlägg. Du kanske även märker om du verkar för hård eller otrevlig i din text och kan ändra det. 

• Respektera andras tankar och åsikter. 

Vi är alla olika människor med våra egna tankar, känslor och åsikter om saker och ting. Din favoritPokémon kanske är någon annans värsta Pokémon. Spelet du älskar kanske någon annan avskyr. Alla har rätt till sina åsikter. Vi tolererar inga personangrepp här på sajten! 

• Respektera dom andra medlemmarna på sajten. 

För att alla ska trivas på sajten måste alla kunna respektera varandra och andras åsikter. Behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Vill du kritisera en persons teckning eller text så gör det konstruktivt. Förklara vad som kan förbättras på ett positivt och trevligt sätt, framför att posta en nedlåtande kommentar. 

• Stjäl INTE andras bilder eller texter! 

Det är fullständigt oacceptabelt! Det ligger mycket arbete och tid bakom varje bild och text. Att spara ner någon annans bild, färga om den och posta den igen som sin egen är INTE okej heller. (Såvida du inte har tillstånd av bildens skapare att göra detta) 

Bemöter vi varandra med respekt så kommer vi få en otroligt trevlig och givande sajt där alla kan känna sig välkomna och trivas! Låt oss alla satsa på att göra Pokémon iFokus till just en sådan sajt. 

För trots allt, en forumsajt blir vad dess medlemmar gör den till! Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2013-02-25 16:54 #1 av: tusstuss

Hi, jag är ny medlem! längtar efter att få kolla i alla trådar!

Anmäl
2013-02-25 17:49 #2 av: Mitchika

#1 Hej och varmt välkommen hit! Skrattar

Jag hoppas att du kommer trivas här. :)

Anmäl
2013-03-07 21:53 #3 av: karro1999

jag älskade pokemon när jag var liten och blev glad när det kom pokemon ifokus

Anmäl
2013-03-07 21:56 #4 av: tusstuss

#3 Jag älskar fortfarande pokemon, blev intreserad när jag var 5! (Är 12 nu.)

Anmäl
2013-03-07 22:28 #5 av: Mitchika

#3 Välkommen hit! Skrattar

Jag är också Pokémonälskare sen barndomen. :) 

Anmäl
2013-03-23 11:57 #6 av: Linda3046

Har alltid tyckt att det borde finnas en pokemon.ifokus sida, och nu när jag var inne på ifokus såg jag av en slump denna sida under "Andra iFokus-sajter" :D Väldigt skoj!

Själv är jag en 22årig tjej som gillat pokémon sen jag var 8-9år. Hade ett litet uppehåll kring 12års åldern till 15 då jag trodde att jag var för gammal för att gilla pokémon, men sen blev jag så sugen på att testa ett nytt pokémon-spel (emerald) och tyckte det var minst lika roligt som  när jag spelat som barn. Och sen dess har jag varit fast :)

Anmäl
2013-03-23 13:24 #7 av: Mitchika

#6 Vad kul att du hittade hit! Skrattar Välkommen! Glad

Jo, den här sidan var tydligen mer efterlängtad än vad jag först trodde.Glad

Vilken tur att du hittade tillbaka till Pokémon. Det blir man aldrig för gammal för! Skrattar

Anmäl
2013-04-21 20:58 #8 av: nilamalin

Ska ni konkurrera ut oss på pokémonforumet.se eller? Lipar

Anmäl
2013-04-21 21:14 #9 av: Mitchika

#8 Det hade jag inte tänkt. Glad

Mer erbjuda ett alternativ för Pokémonfans inom iFokusnätverket. Glad

Tillägg: Alla som vill är självklart varmt välkomna hit. Glad

Anmäl
2013-05-16 20:38 #10 av: tusstuss

Jag kollade just på ungefär en halv sekund av en pokemon skummisvideo på youtube. Det var någon som skrev världens läskigaste sång om hypno, alla skrev i kommentarerna att dem inte kunde sova, och jag fattar varför, jag lyssnade inte ens klart på första ordet, och rösten var så @&"#? läskig!!!! Jag vet aldrig om jag kommer att se hypno på samma sätt igen...

Anmäl
2013-05-17 02:15 #11 av: Mitchika

#10 Åh, jag vet precis vad du hittade. Du hittade en "Creepypasta" (en slags skräckhistoria) baserat på Hypno. Jag har hört den sången många, många gånger och jag får rysningar varje gång! 

En otroligt obehaglig röst, som ska föreställa Hypno, som sjunger till melodin från Lavenderstaden från Pokémon Red/Blue. 

Pokémon Creepypasta kan väl lite löst beskrivas som "Pokémon för äldre" och syftar på att det handlar om mycket mörkare och otäckare saker än vanliga Pokémon gör. Låten som du hittade baserades mest sannolikt på en händelse som inträffade i Pokémon FireRed/LeafGreen. 

Jag är ett stort fan av Creepypasta överlag, men jag rekommenderar inte att man ger sig in i det om man inte gillar skräck eller förstår innebörden av det. Det var lika bra att du inte lyssnade och du behöver inte oroa dig. Hypno är samma goa Pokémon som han alltid har varit. Glad

Anmäl
2013-05-19 17:42 #12 av: Blue_Lugia

#10 Jag ser Montgomery Burns från Simpsons framför mig när jag ser Hypno och rösten gör ju inte saken bättre. Vet inte varför.Funderar

Detta påminner mig om vissa otäcka saker jag upplevt i halvvaket tillstånd några gånger, dock utan någon sång.

Känslan av att vara iaktagen typ.

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2013-05-19 17:49 #13 av: Blue_Lugia

Bara att höra det utan att nån sjunger för det att isa sig inom mig.

Låter spöklikt...

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2013-05-20 09:36 #14 av: Mitchika

#12 Mr Burns?! Gapskrattar

Ånej, nu kommer jag döpa alla mina Hypnos efter honom för det... XD 

Jag får inte stöta på en Drowzee nu i Mystery Dungeon... XDGapskrattar

Anmäl
2013-05-20 14:42 #15 av: Blue_Lugia

#14 GapskrattarSorry... Hahaha!

Anmäl
2013-05-20 16:22 #16 av: tusstuss

Asså, jag har gillat många pokemon creepypastas förut, det finns vissa som jag älskar. Jag har aldrig gillat skräckfilmer, meen ofta har creepypastas gått bra. Min favorit creepypasta är "The Alice killings." Det är en japansk song, som sägs vara baserad på ett antal mord som ägde rum i japan 2001. Vad jag vet är historien falsk, men dess storyline är otroligt spännande. Jag vet inte om jag ska lägga in sången här eller inte. Det medföljer vissa bilder som andra barn har blivit rädda för. Jag har bestämt mig för att inte lägga in sången. Men om du känner att du vill höra den gå in på youtube och sök på: Alice of human sacrifice. Jag vet inte om jag harb stavat det rätt nu, men du kommer nog att hitta videon ändå. För hypno grejen använde jag ett litet knep som jag ofta använder när jag kollar på skräck. Asså någon har ju suttit där med en microfon och föreställt rösten, och säkert sjunit om den många gånger för att han har drabbats av skrattanfall mitt i sången.

Anmäl
2013-05-20 16:27 #17 av: Hallonsmurfen

Det här kanske inte är rätta platsen att diskutera Creepypastas. Ni kan ju starta en tråd där ni kan diskutera det. Glad 

Medarbetare på Pokémon iFokus

Anmäl
2013-05-20 16:33 #18 av: Mitchika

#16 Nej, länka helst inte till såna saker. Glad

Medlemmar som är intresserade av sådant kan i så fall söka rätt på det själva. Glad

Creepypastas är spännande. Jag är speciellt förtjust i Slender Man och så figuren Jeff the Killer, båda två som gästar i The Sims 3 hos mig hela tiden. Skrattar

Anmäl
2013-05-20 16:33 #19 av: Mitchika

#17 Helt rätt. Glad

Anmäl
2013-05-20 16:37 #20 av: tusstuss

Vi kanske kan forsätta diskutera i klotterplanket?

Anmäl
2013-05-20 16:42 #21 av: Mitchika

#20 Låter bra! Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.