Annons:
Etikettpokemonspel-till-övriga-konsoler
Läst 4035 ggr
Mitchika
2013-02-18 19:56

Pokémon Colosseum och Pokémon XD?

Är det någon annan som har spelat dom två gamla spelen till Gamecube? Jag älskar dom bägge två mer än ord kan säga, då det är en otrolig känsla att springa runt i en 3D-värld och en 3D-miljö med en tränare och köra med en nästan identisk spelmekanik som dom handhållna spelen. 

Det påminner lite om stuket på Pokémon Y och Pokémon X, fast med bättre grafik och det faktum att man skulle rädda Shadow Pokémon istället för att fånga vilda Pokémon. (Även om det gick att fånga vissa vilda Pokémon i XD; Gale of Darkness) 

Så var det ju också dubbelstrider hela tiden, vilket gjorde det ännu roligare enligt mig. Välja och matcha upp sina Pokémon hela tiden för att balansera upp teamet bra mot motståndarlaget. Det var lagom utmanande för mig när jag var yngre. :) 

Att rädda dom stackars Shadow Pokémon sen också gjorde spelet bara bättre och jag kände mig så nära dom stackars utsatta Pokémon som jag fick arbeta för att kunna hjälpa. (Speciellt i Colosseum) 

Introt i Colosseum är något jag aldrig glömmer. Hur huvudkaraktären rusar ut från högkvarteret efter en explosion tillsammans med sin Umbreon, kastar sig på sin "hoover bike" med sidovagn där Espeon sitter och väntar och hur hans Umbreon dyker in i sidovagnen bredvid Espeon och dom alla tre åker iväg… 😃

Nej, jag behöver ett nytt minneskort så att jag kan spela spelet från första början igen!! :D Jag vill helst inte sudda den gamla banan och alla mina Pokémon där, såvida jag inte flyttar över dom till mitt Ruby eller Emerald först… 

För att inte tala om musiken, speciellt stridsmusiken till min absoluta favoritskurk i både Colosseum och XD; Gale of Darkness! Skrattar Ingen mindre än Miror B själv! Musiken jag länkar till på videon är hans stridtheme från XD; Gale of Darkness.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2013-10-09 21:44
#1

Jag tänkte skapa en sån här tråd men nu såg jag din 😃
Jag älskar pokemon Colosseum och XD, tycker att Nintendo borde göra remakes på dom här så fler kan uppleva hur underbart spelen är.
De va inte längesen jag började min andra omgång i Colosseum, jag spelade det en gång under min barndom sen blev de bort glömt, men fortfarande så minns jag alla shadow pokemon innan tjejen i spelet varnar mig för de 😂

LajvKrattan
2013-10-09 21:51
#2

Jag brukade vara med när en kompis spelade Pokémon XD. Han hade en umbreon och det var alltid lika spännande när han hittade en skuggpokémon att fånga! 😮

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-10-09 21:56
#3

#1 Åh, så kul med en till som spelat dom här underbara spelen! 😃

Om jag bara får pengarna till ett extra minneskort så ska jag köra en ny omgång av både Colosseum och XD, men jag vägrar sudda mina banor från när jag var barn. Jag älskar mina Pokémon där och min Houndoom ifrån Colosseum har hamnat på mitt Pearl av misstag, tror jag, när jag tog ut henne till Ruby för att breeda. 🙂

Jag skulle gråta, bokstavligen brista ut i glädjetårar, om Nintendo tog fram fler spel i samma stil som Colosseum/XD, eller till och med gjorde remakes! Dessa spel är något av det bästa från Pokémonvärlden. 😍

Jag menar, hur många andra spel går ut på att faktiskt rädda Pokémon och stjäla dom från skurkar som har utsatt dom för ett fruktansvärt experiment och sedan hjälpa dom att återgå till sina sanna jag?! Kär

#2 Åh, jag hade så svårt att bestämma mig för vad min Eevee skulle utvecklas till när jag spelade. 😃

Men eftersom att jag hade både Umbreon och Espeon i Colosseum så kände jag för att gå på min gamla älskade favorit, Jolteon. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2013-10-10 08:41
#4

Jag älska dom spelen! synd bara att det inte går att byta med vissa där i black och white 2. Dom får en ribbon.

Jag gillar att man får ha eevee som starters :D

Pokemon hundar och konst

Ellociraptor
2013-10-10 09:17
#5

Åh, jag har XD: Gale of Darkness, men jag har bara spelat det en gång och då kom jag inte igenom det. Vill spela om, meen min bror har Gamecubet och när jag försökte spela Zelda på Wiit med extra minneskort fungerade det inte. :'( Men någon gång kanske jag också kan köpa ett nytt minneskort och spela det igen, för jag minns det som asroligt!

Det enda tråkiga var att shadowpokémons var så mycket bättre på att slåss än vanliga. X)

molam
2013-10-10 11:06
#6

Jag har spelat dom vi har dom fortfarande fungerande! så jag spelat till och från fortfarande colosseum på vårat Wii, nu ett tag har jag vart jätte sugen på att spela det men våra Gamecube dosor är borta Y-Y

Men jag älskar att man börjar med Umbreon och Espeon! Underbart spel 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2013-10-10 11:21
#7

#5 Ja, det var dom i XD: Gale of Darkness i alla fall! 🙂

Det jag minns från Colosseum (har puryfiat alla Shadow Pokémon där, så jag kan inte dubbelkolla) var att dom var mycket sämre på att slåss än vanliga Pokémon. Dom blev rejält förbättrade i XD. 🙂

#6 Åh, så trist att dosorna är borta. 😕

Men härligt att ni har fungerande versioner av spelen! Mina båda två ska också fungera, men jag behöver fler minneskort för nya banor. Särskilt Colosseum, det "äter" i stort sett minneskort, så mycket utrymme som det behöver… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-10-10 12:31
#8

#7 Ja dom tar sjuk mycket utrymme därför jag spelar på Wii:et därför att det har både inbyggt minne och minnes kort och ingen använder det inbyggda minnet på Wii:et så det ligger endast Colosseum där😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-10-10 12:45
#9

#8 Vänta… va?! 😮

Kan jag spara Pokémon Colosseum och XD direkt på Nintendo Wii:et!??! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-10-10 13:52
#10

Jaa, det gör jag iaf :o

MEn jag tror att man måste ta ut minneskortet så bara det inbyggda är där

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ellociraptor
2013-10-10 13:54
#11

#7 Ja, så det var alltid så att man hade en pokémon som var fett bra som shadow-pokémon, sen blev den purifyad och då var den inte alls lika bra…

#8 Det är väl när man köper spelet från Wii store?

-Aida-
2013-10-10 14:13
#12

#11 Jag hade en favorit shadow, det var Furret, den one shottade precis allt den stötte på, sen blev den purified, då hamnade den på datorn 😂

Upp till toppen
Annons: