Annons:
Etikettpokemonkort
Läst 8179 ggr
Mitchika
2/18/13, 8:56 PM

Samlar ni på Pokémonkort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde det mera förr, men jag har kvar dom två pärmarna med kort som jag en gång samlade på mig. 😃

Om det blir torka på intressanta spel i spelvärlden (vilket det tacksamt nog inte kommer bli den närmaste tiden) så funderar jag på att köpa fler Pokémonkort och ta upp samlingen igen. :) 

Det vore kul att ha en komplett "kortPokédex" över alla 649 Pokémon som finns nu. För att inte tala om dom nya när dom kommer! :D 

Så, samlar ni på Pokémonkort? Och i såna fall, samlar ni bara eller spelar ni även spelet? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2/22/13, 3:14 PM
#1

Jag har samlat mycket förut, men inte längre, jag har alla mina små kort i en låda i min garderob :D

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2/22/13, 3:18 PM
#2

#1 Alla mina fina kort står i två pärmar i min hylla. :D 

Praktiskt och lättåtkomligt vid dom tillfällen då folk faktiskt dyker upp och vill byta kort. :D 

Det var ett tag sen sist, men jag tycker själv om att titta på korten då och då. Samt att jag planerar att bygga en ny kortlek inom en snart framtid och då är det bra om korten finns nära till hands. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mr,E
3/2/13, 10:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

till höger ett normalstort kort

Mr,E
3/2/13, 10:49 AM
#4

Jag har 148 Pokemon kort

Gerbilles
3/2/13, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har bara 20 st, dom ligger i en liten låda i min hylla. Av de kort jag har är mina favoriter Mudkip och såklart Growlithe. 🙂

Har aldrig riktigt samlat på korten, fick de flesta korten av en kompis för länge sen. Tyckter mer om leksakerna! :D

Mitchika
3/2/13, 5:54 PM
#6

#3 Wow, det var ett stort Darkraikort! 🙂

Jag har inte räknat mina kort på länge, men jag har en pärm proppfull med kort och så en till pärm påbörjad. 

Det var länge sen jag köpte Pokémonkort nu, så samlingen står lite still. 

#5 Aww, vilka söta kort! 😃

Mina Mudkip och Growlithekort ser annorlunda ut än dina. Det är också något jag tycker är så kul. Att korten har olika design, även på samma Pokémon. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Linda3046
3/23/13, 5:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag samlade på korten som barn, men slutade när jag var kring 11år och då sålde jag (tyvärr) dom flesta av mina kort. Började samla igen för något år sedan och mitt första mål var att försöka få tag i de första 251 pokémonen från orginalseten, vilket jag snart lyckats med. Om man räknar bort några kort som är på ingång från byten är det bara 2 kort kvar. Samlar även på nyare kort, men då mest sk "ultra rares". 

Köper och säljer mycket kort på tradera och en grundregel när jag budar är att jag ska kunna sälja det för samma pris eller högre med provisionen och frakten inräknat, så är det en envis motbjudande lägger jag mig hellre och väntar till jag kan fynda ;)

Spelar också kortspelet litegrann och har varit på några turneringar, den sista var för två veckor sedan men den gick riktigt uselt :P Tyvärr släppte dom några kort i senaste expansionen som jag tycker förstört spelet :/ 

På bilden några av mina värdefullaste kort :) Dubbletterna ska dock säljas eller bytas bort.

Mitchika
3/23/13, 5:09 PM
#8

#7 Wow, vilken samling! 🤤😍

Och vad kul att du spelar i turneringar också! Det har jag aldrig vågat mig på. Jag har långt att gå tills jag når den nivån. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
3/23/13, 5:23 PM
#9

#8 Jag kan säga att på min första turnering hade jag ett väldigt oseriöst och dåligt deck. xD Det är synd att dom inte har officiella turneringar i DS spelen för jag har inte riktigt lusten att investera i de bästa decken, men jag skulle så gärna vilja vinna en resa till World championship som är första priset om man vinner SM :)

Mitchika
3/23/13, 5:25 PM
#10

#9 Jag har anteckningar på min första deck någonstans i mina lådor, men den var långt ifrån bra… XD Jag förlitade mig för mycket på min Charizard, kan jag säga. 

Det tycker jag också. Jag skulle hellre spendera lång tid på att specialträna ett bra team i spelen än att lägga massa pengar på kort. Även om kortspelet är roligt så tycker jag mer om DSspelen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
3/23/13, 5:33 PM
#11

jag hade när jag var i sexårs åldern sen vet jag inte var dem tog vägen men min lillebror har ganska många.

Linda3046
3/23/13, 5:53 PM
#12

Klart du gjorde det, den hade ju 120 HP och 100 i skada!! ;) Jag har inte spelat ds spelen så mycket på sistone, har varit mer nernördad i kortspelen men tyvärr släppte dom några väldigt jobbiga trainers i senaste setet som gjort att jag tappat intresset lite. :/

Mitchika
3/23/13, 5:57 PM
#13

#12 Haha, ja, Charizard kan vara lite episk. 😉Även om det finns gott om nyare kort som sopar banan med honom… 

Jag har spelat lite online och märkt att det finns en hel del spännande, nya kort att lära sig om. Även om jag anser att en hel del är fusk och det är ABSOLUT inte för att jag förlorar på grund av det… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[LemonLime_]
3/24/13, 10:14 AM
#14

Jag föredrog att spela med dom så har aldrig samlat serier eller så :3

[Blue_Lugia]
4/13/13, 4:02 PM
#15

Med risk för att låta barnslig så, ja det händer än att jag skaffat

mig boosterboxes med både äldre och nyare set. Jag har nog så mycket

kort att jag tappat räkningen!🤓

Favorit kort, Luga ex! :)

Mitchika
4/13/13, 5:06 PM
#16

#15 Jag har två pärmar fulla med Pokémonkort och tycker inte att det är ett dugg barnsligt. 🙂

Det är både fina bilder och ett kul spel, när man har någon att spela mot. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
4/13/13, 5:46 PM
#17

#15 Kul att det är någon mer på iFokus som samlar på korten :) Lugia ex skulle jag gärna vilja ha (visst menar du den gamla från Ex Unseen Forces?) men den är inte billig direkt :P

Tror inte jag nämde det föresten, men Shiny Charizard (den längst ner till vänster) har jag dragit själv ^^

molam
4/13/13, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

JAg hade flera tusentals som tyvärr blev stulna, nu har jag en bok med plastfickor som stårr tillsammans med all min skönlitteratur, dock lite undangömt då de övriga vad kan det ha vart 3-400 hade blivit stulna, vi hade ett as till granne som plockade på sig det mesta så att aa, nu har jag väl som max 1 sjuttiotal kvar =(

MEn har som tur kvar mina favoriter

Till höger
Shiny Mew ex         Shiny Aerodactyl
Shiny Rayquaza       Shiny Latias ex
Shiny Empoleon       Shiny Milotic

Till vänster
Latios       Dark Dragonite
Ponyta      Rapidash
Chikorita    Bayleef    Meganium
Squirtle     Wartortle   Blastoise

Inte alla men mina absoluta favoriten i min samling ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

eksess
4/13/13, 8:24 PM
#19

Jaa, det är ju roligt att samla på saker :D speciellt pokemonkort. Har samlat sen 2005, men några år senare sålde jag nästan alla kort och började igen 2011. Mina två favoriter i samlingen är Ancient Mew och Milotic ex.

felle-j
4/13/13, 8:24 PM
#20

Jag samlar på pokémon kort. Gjorde det när jag var liten. Sen slutade jag. Men tog upp det igen för någon månad sen.

Jag är speciellt förtjust i de äldre korten. Från Base Set till EX korten. Men är så svårt och dyrt att få tag i de bättre äldre korten.

Har just nu en ganska liten samling men köper på mig mera just nu.

Kanske lägger upp bild senare.

Annons:
[Blue_Lugia]
4/13/13, 9:39 PM
#21

Linda3046 Nej, den Lugia EX jag menar är från det senaste setet "Plasma storm" Det finns faktiskt två versioner av det kortet. Ett fullart och ett "vanligt" ex kort.

Linda3046
4/13/13, 10:30 PM
#22

#18 Gillar verkligen Milotic och Rayquaza korten (och såklart ex korten :P) du har där, så snygga! :D

#19 Gjorde den missen jag också :/ Sålde min Shining Magikarp bland annat för 30kr.. Och en hög med gamla 60 rares/holos för 300kr. >_> Och jag tog bra hand om mina kort redan som barn och använde plastfickor och sånt så allt var i jättebra skick.. :/ 

#21 Okej ja dom är ju fina dom också, gillar full art versionen framförallt, men jag tror jag väntar tills den roterar ut innan jag skaffar mig den så jag kan få den lite billigare.

Upp till toppen
Annons: