Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 2765 ggr
Draken
3/6/13, 8:10 PM

"gammal" pokemon-nörd.

Med risk för att bli utskrattad och kallas för "gamkärring" så går jag med här med glatt humör.

Jag har alla spel som har givits ut, jag har spelat och klarat alla spelen….Just nu håller jag på att utforskar Black2 och White2. Och jag kommer att köpa X och Y när de kommer ut i Oktober.

Favoriten är nog Heart Gold och Soul silver, men Black och White2 äre heller inte så dumma. Man får "träffa" många av pkemonen från Ruby, Saphire och Emerald i de spelen.

Jag skäms inte för att spela pokemon, och köpa på mig spelen, trots att jag är 40 år fyllda, jag kan nog kallas lite av en samlare tror jag ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Hallonsmurfen
3/6/13, 8:25 PM
#1

Du ska inte skämmas för det heller :) Det finns ingen åldersgräns på pokemon :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
3/6/13, 8:56 PM
#2

Varmt välkommen hit ska du vara! 😃

Jag känner att jag måste fråga en så pass stor entusiast, har du lyckats fånga alla 649 på något spel? Eller så nära det bara går? 🙂

Det har inte jag, även om jag planerar att göra det på mitt White 2 när jag är klar med Nuzlockeutmaningen på det spelet. :) 

Jag lär garanterat sitta i dina skor om 16 år, då mitt Pokémonintresse inte har sjunkit det minsta på 14 år så lär det väl inte göra det då heller. 🙂

Och som hallonsmurfen säger, Pokémon har ingen åldersgräns och folk över hela världen sysslar med Pokémon i olika former och älskar det. Det går att se om man snokar lite i trådarna och artiklarna på sajten. 😃

Jag hoppas att du kommer trivas här på sajten. Det var jättekul att få läsa din presentation! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
3/7/13, 4:23 PM
#3

Välkommen! 😃 

Håller med både hallonsmurfen och Mitchika, det finns såklart ingen åldersgräns på pokémon. 🙂

Draken
3/7/13, 4:43 PM
#4

och inte blev jag utskrattad heller 😃

Jag har inte lyckats fånga alla 649 pokemon själv, men jag har köpt "fulladdade" spel från Ebay. Alla pokemon, alla items och attacker 😉

Det närmaste jag har kommit på "egen hand" så att säga, var på Pokemon Black, där jag lyckades fånga och byta till mig så jag hade 415 pokemon i dexen :)

De pokemon som är mina absoluta favoriter är Dragon, Dark, vissa fighting och Eldpokemonen. Absoluta favoriter är Lucario, Rayquasa, Deino och Charmander 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
3/7/13, 4:47 PM
#5

Deino är också en av mina favoriter och dess utvecklingar. 🙂

Draken
3/7/13, 4:59 PM
#6

deino äre visserligen svag som Deino, men han är jättesöt :) men svagheten bvägs ju upp när han utvecklas ;) Så det är värt det :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
3/7/13, 5:15 PM
#7

#4 Ååh, lyxigt värre med kompletta spel! 😃

Jag tror det närmaste jag kommit är 430 på mitt Pearl, måste dubbelkolla det. 🙂

Jag är också svag för alla Dragon types, även Dark types. Sen är jag mycket för Electric och Fire, även om jag har tonvis med favoriter från andra typer också. :D 

#5 & #6 Jag blev helförälskad i Deino efter att jag fick en i ett ägg som överraskning av en av mina vänner som spelar. Jag bad om hjälp att få fram ett team att kläcka till min spelning genom Pokémon White, då hade jag redan kört Pokémon Black och ville ha en lite mer speciell omgång på White version och jag kände inte till Nuzlocke då. 🙂

Deino blev en pojke och fick heta Pablo. Efter det är han en av mina absoluta favoriter och jag kan inte tänka mig mitt Whiteteam utan honom. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/15/13, 7:54 AM
#8

Det är ungefär som här då ;) Jag har svårt att ha ett team utan Deino ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

hoppetossan
3/15/13, 12:50 PM
#9

Ciklidtok vad glad jag blir att läsa att du är 40 år och fortfarande spelar pokémon :D jag trodde jag var i äldsta laget med min 28 år.

Jag fastnade för pokémon när jag var runt 12-13 och mammas kille kom hem med ett gameboy color, till det fanns pokémon röd och jag blev fast! Charmander är fortfarande en av mina favoriterGlad

Jag blev fast och fortsatte att spela spelen. Sen när spelen slutade säljas till gameboy advance hade jag ett långt uppehåll eftersom jag inte hade ekonomi till att köpa nintendo ds.

Dock har jag världens bästa syster som köpte nintendo 3DS till mig i examenspresent i juni förra året. Till det fick jag pokémon black och jag var megafast igen, nu spelar jag Pokémon black 2😃

Tyvärr känner jag ingen annan som spelar så jag kan inte byta till mig Pokémon och så, men det är kul ändå!

Läntar efter X &Y versionerna! och har ju sett att jag missat heart gold och soul silver bland annat när jag hade min paus så de hoppas jag kunna hitta billigt och köpa till min spelsamling snart :)

Mitchika
3/15/13, 2:57 PM
#10

#9 Jag som startade sajten är 24 år, så vi skiljer oss inte så mycket från varandra åldersmässigt. 🙂

Det finns många fler äldre Pokémonfans, man måste bara ha turen att träffa dom och även leta på rätt ställen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[[AcsJulia]]
3/15/13, 5:13 PM
#11

WOW! ❤️ Jag vill bli precis som dig när jag blir vuxen! 😍

Draken
3/15/13, 8:53 PM
#12

Jag trodde väl nästan jag var äldst i landet att spela pokemon, hade inte en tanke på att det kunde finnas fler på över 20 som fortfarande spelar 😃 Jag blev jätteglad när jag hittade den här sidan 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

hoppetossan
3/16/13, 8:51 AM
#13

#9 nä det är ju sant, men jag trodde inte att det fanns någon över 20 som spelade. inga av mina kompisar spelar nämligen, de som har spelat i min närhet har varit mellan 8 - 12 år ;)

#12 Jag blev också glad när jag insåg att jag inte var den enda över 20 som spelar😃

Annons:
Mitchika
3/16/13, 12:22 PM
#14

Vi är många som växte upp med Pokémon och många som inte släppte det när vi blev "stora" heller. 😃

Jag kan strida och byta över Wifi, om någon skulle vara på det humöret. Jag behöver bara ändra mina DS:ars internetinställningar lite, då jag fått ett nytt modem. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
3/16/13, 8:18 PM
#15

Här är en 25-årig pokémon-nörd och jag känner flera andra som är över 20 och har kvar sitt intresse, så vi är långt ifrån ensamma om det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

hoppetossan
3/17/13, 10:55 AM
#16

#14 Det är härligt!

Ja hur funkar det egentligen? provade att koppla upp mig för att kunna strida och byta över nätet eftersom jag inte känner några som spelar, men jag fattar inte hur det funkar, det händer liksom inget när jag försöker ;) 😞

#15 Härligt!

Mitchika
3/17/13, 1:30 PM
#17

#16 Jag är inte 100 % säker på hur det funkar längre heller. Jag tror jag bytte lite sist i Diamond och Pearl över Wifi, men inte i dom senare spelen. Vi kan nog hitta ett sätt att lösa det på! :) 

Jag tror man måste byta Friend Codes med varandra. Jag skapade en tråd för Friend Codes, som jag inte har hunnit skriva in mina egna på än, men… den finns! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

hoppetossan
3/17/13, 10:23 PM
#18

#17 ok, men vi löser det säger på ngt sätt :) Då få rjag ta och luska ut vad jag har för friend code då och skriva in i tråden :)

Draken
3/19/13, 10:49 AM
#19

Jag skulle också vilja vara med på Friend-coden, men jag hittar inte tråden ;) Måste också luska ut vilken friend-code jag har 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
3/19/13, 11:29 AM
#20

#18 & #19 Jag ska leta rätt på tråden. Även jag måste lista ut mina Friend Codes på respektive spel… 😊

Här är tråden! 😃

http://pokemon.ifokus.se/discussions/511ff886d4ebea7545022994-friend-code-traden?discussions-5

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Linda3046
4/6/13, 9:56 AM
#21

Har en 25årig kompis som också spelar pokémon, och det gör även hans mamma som jag gissar måste vara i 45-50års åldern åtminstone :) Tvivlar på att jag kommer sluta gilla spel när jag blir äldre, som jag ser det är det som film eller böcker men mina egna föräldrar verkar helt oförstående.

Upp till toppen
Annons: