Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 2651 ggr
Mitchika
2013-03-25 13:21

Pokémon Mystery Dungeon; Gates to infinity

Det allra senaste spelet i Pokémon Mystery Dungeonserien släpptes i USA den 24:e mars, det vill säga igår! Det är till 3DS, det första Mystery Dungeonspelet till 3DS, och handlingen är relativt lik dom tidigare spelen. 🙂

Du spelar som en människa som blir förvandlad till en Pokémon. Till skillnad från tidigare spel så får du välja vilken Pokémon du blir förvandlad till, istället för att svara på en massa frågor som väljer ut vilken Pokémon du blir. Man får välja mellan att vara Pikachu, Snivy, Oshawott, Tepig och Axew. 

Jag har inte kikat på några "Let's Play" eller dylikt, då jag väntar på spelet och inte vill få för mycket spoilers. 🙂

Jag känner dock till flera händelser och det här spelet är tydligen mörkare än dom tidigare Pokémonspelen, både dom klassiska spelen och Mystery Dungeonspelen. 

Spelet släpps i Europa den 17:e maj, men förhoppningsvis får jag mitt spel tidigare! Jag kan knappt vänta! 😃

Under tiden måste jag försöka komma på vad jag ska vara för Pokémon, då jag behöver välja. Pikachu eller Axew…? 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Mitchika
2013-04-02 20:19
#2

Åååh, vad jag vill ha det här spelet nu… kan inte vänta tills det kommer! 😃

Har suttit och drömt och fantiserat om det halva dagen. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-04-02 21:16
#3

För den som vill ha lite spoilers till spelet och för att förklara lite varför jag är så uppspelt över det här spelet, så har jag länkat till en video här. 

Som sagt, SPOILERS

Det är första gången jag sett en Pokémon döda en annan Pokémon i ett Pokémonspel… 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-04-03 07:04
#4

#3 Oj! 😮

Annars tycker jag det verkar som ett riktigt roligt spel. 👍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-04-03 07:06
#5

#4 Ja, det finns mer till det där klippet än vad man ser, men det tänker jag inte avslöja. 🙂

Jag kan inte vänta tills jag får mitt! Jag är så otålig! 😃

Mystery Dungeonserien har varit EPISK hittills, så jag hoppas på detsamma på den här. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-04-20 21:33
#6

Den första trailern var rätt söt tycker jag.

Vill också ha det spelet!🙂

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-04-20 21:36
#7

Usch grät nästan i sista klippet, det var så sorgligt.

Linda3046
2013-04-20 21:57
#8

Jag har faktiskt aldrig spelat något Mystery Dungeon spel. Har nog dömt ut det lite från dom screenshotsen och inte tyckt att de verkade så bra. Men det verkar som det är många som gillar spelen och att de har ganska bra handling, så jag tänkte pröva detta spel eftersom det även är det första "riktiga" pokémon spelet till 3DS :)

Mitchika
2013-04-20 22:34
#9

#6 & #7 Trailerna är helt underbara och spelet ser jag fram emot nästan lika mycket som X och Y, om jag ska vara ärlig! 😃

#8 Mystery Dungeonspelen har mycket bättre handling än dom vanliga Pokémonspelen, tycker jag personligen. Jag blir gripen redan från första stund och ju längre in man kommer, desto bättre blir det och desto mer fast blir man! 🙂

Jag grät i slutet av både Mystery Dungeon Blue/Red Rescue Team och även i slutet av Explorers of Darkness/Time/Sky. Det har jag ännu inte gjort i något av dom traditionella Pokémonspelen. Glad

Vad roligt! 😃
Då får jag en rescuebuddy som kan hjälpa mig när jag oundvikligt svimmar i någon dungeon! 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2013-05-10 22:44
#10

Jag har förhandsbokat gates to infinity och längtar verkligen tills jag får spelet nästa vecka! 😃
Jag har spelat red rescue team och Explorers of sky, verkligen långa storys och jätte bra handlingar i spelet, vill bara att dom ska ut med MER dungeon spel! kan inte få nog av dom 😃

Mitchika
2013-05-10 22:50
#11

#10 Jag är också ett STORT fan av Mystery Dungeon-serien! 😃SkrattarSkrattar

Jag tycker den är underbar! Jag har alla Mystery Dungeonspel som har släppts hittills förutom Explorers of Time. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: