Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2064 ggr
Draken
4/1/13, 11:44 AM

Nuzlock challenge: Leafgreen eller soul silver

Blev sugen på att köra en Nuzlockchallenge.

Jag vill helst köra på Leafgreen eller Firered, men jag måste hitta spelen först. Skall be barnen leta efter dem när jag jobbar ikväll, så jag kanske kan börja med det :)

Skall jag använda forummedlemmarnas namn eller skall jag använda andra namn ??

Om man skall använda forummedlemmarnas namn, så får ni gärna skriva här vilka som vill vara med/ vilka jag får använda.

Jag kommer, precis som mitchika kasta tärning om nybörjaren:

1-2 Bulbasaur - Chikorita

3-4 Squirtle - Totodile

5-6 Charmander - Cyndaquil

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Hallonsmurfen
4/1/13, 11:44 AM
#1

Följer! :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
4/1/13, 11:46 AM
#2

Yes, en till Nuzlockeutmaning att följa! 😃

Följer självklart och omedelbart! 🙂

Du får naturligtvis använda forummedlemmarnas namn om dom tillåter, eller så kan du köra egna namn. Vissa kör bokstavsteman, andra döper sina Pokémon efter frukter, grönsaker eller filmfigurer. 

Jag brukar mest ge dom random namn som poppar upp i huvudet när jag döper dom, såvida det inte är min speciella Nuzlocke här på forumet. Glad

Du får gärna använda Mitchika om du också vill döpa efter oss på forumet. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/1/13, 11:47 AM
#3

Skall nybörjarna släppas fria, eller läggs de in i datorn när de har "dött" ??

Har inte förstått det här riktigt. Får jag fånga fler pokemon i samma area, eller får jag bara fånga en ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/1/13, 11:48 AM
#4

Om man får använda vilka namn man vill och även teaman, så kommer jag att använda Isfolkets namn som tema. Har läst böckerna flera gånger om och älskar dem :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/1/13, 11:49 AM
#5

#3 Huvudregler för varje Nuzlocke för att det ska vara en Nuzlocke: 

1. Om en Pokémon svimmas så räknas den som död. Antingen släpper du den fri eller så sparar du den i en PCbox tills utmaningen är över. 🙂

2. Första Pokémon du möter i varje area (från och med att du har tillgång till Pokébollar) är den enda Pokémon du får fånga. Om du vill får du göra undantag för dubbletter. (Det vill säga, om du redan har fångat en Pokémon av den typen så får du inte fånga en till) 🙂

Jag rekommenderar det, körde inte med undantag för dubbletter i min FireRed Nuzlocke och sitter nu med två Rattata med risk för en tredje…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/1/13, 11:50 AM
#6

Jag börjar jobba 13.30, så det kanske får bli ikväll jag börjar, om jag inte av en lyckohändelse råkar hitta nåt av spelen innan jag börjar ;)

Skulle jag inte hitta just de spelen, så blir det Nuzlock på Soul Silver :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
4/1/13, 11:50 AM
#7

#4 Självklart får du använda vilka namn du vill! 😃

Jag döpte efter folk på forumet för att det skulle kännas lite speciellt för oss alla. 🙂

ÅÅÅH, namn från Sagan om Isfolket!!! Nu följer jag med ännu större intresse! SkrattarSkrattarSkrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/1/13, 12:19 PM
#8

Jag tycks inte hitta leafgreen så jag kör på SoulSilver istället. Jag kommer att räkna bort dubletter, alltså om den första jag möter är en Rattata, och jag redan har en Rattata sedan tidigare, så fångar jag den inte.

Jag drar igång nu med tärningskastet ;) Kan dock inte spela så länge, eftersom jag snart skall åka och jobba ;)

Måste man köra fotodokumentation ?? Jag är dålig på det 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/1/13, 12:21 PM
#9

Tärningen visade en 6'a. vilket betyder att jag skall börja med Cyndaquil…… YAY …..😃

Pågår utmaningen genom hela spelet, tills man har tagit ligan eller är det bara en period av spelet ??

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/1/13, 12:31 PM
#10

#8 Nej, du måste inte fotodokumentera! 🙂

Kom bara ihåg en sak! Du har bara en chans på dig att fånga den första Pokémon du möter i varje area. Misslyckas du får du inte fånga något. 

#9 Man sätter själv sin gräns. Dom flesta kör hela spelet ut. I ditt fall, med SoulSilver, så blir det 16 Badges och Red. Annars kan du bryta Nuzlocken vid Pokémonligan, det är upp till dig hur utmanande du vill ha det. Glad

Jag kommer köra en Nuzlocke i HeartGold hela vägen ut, ända fram till Red, för jag har världens storyline bakom också så det passar jättebra! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/1/13, 12:50 PM
#11

Då gör jag som så att om min Nybörjare "dör" så lägger jag den in i Pc'n. Känns fel att släppa den fri ;)

Jag tror jag kör spelet ut, tom Red :) Men, om teamet är fullt, hur gör jag då ? Får jag fortfarande fånga första pokemonen i den arean, och byta ut en som evt. "dör" i teamet, eller skall jag låta bli att fånga när teamet är fullt och fånga en ny först när en i teamet har dött ??

Bleir många frågor nu, hoppas det går bra. Jag har läst Nuzlockutmaningen, men jag kommer inte ihåg allt som stod 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
4/1/13, 12:52 PM
#12

Detta skall nu följas ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
4/1/13, 12:53 PM
#13

Jag har nu börjat min utmaning. Jag är en tjej som heter Sol :) Min Cyndaquil är en hanne som fick heta Tengel :) Nu skall jag gå vidare till Mr. Pokemons hus :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
4/1/13, 12:54 PM
#14

#11 Ingen fara, det är bara att fråga på! 🙂

Låter jättespännande med hela spelet ut, det är ju ett så långt spel! 😃

Där får du välja! Antingen så fortsätter du fånga så kallade "reserver" och dom får du byta ut om någon av dina dör. Glad

Eller, om du verkligen vill göra det svårt, så  begränsar du dig till 6 i taget och fångar bara en ny när någon/några dör. 

Jag föredrar att kunna fånga reserver personligen. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/1/13, 12:56 PM
#15

Jag tror jag tar den större utmaningen, och fångar en ny endast när/om någon i teamet dör :) Men med undantag för dubletter :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/1/13, 12:57 PM
#16

#15 Ååååh, jättespännande! 😃

Fresta mig inte att göra detsamma, jag har redan flera utmaningar igång…! XD

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/1/13, 12:59 PM
#17

😂 Jag håller er uppdaterade. Men nu måste jag strax åka till jobbet.

Om min enda pokemon håller på att dö, får man då trycka run från vilda pokemon ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/1/13, 1:00 PM
#18

#17 Självklart, du måste inte slåss mot allt, men om det är ditt första vilda möte så förlorar du chansen att fånga en Pokémon då. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/1/13, 3:21 PM
#19

Vad bra då vet jag :) Tengel har nu hjälpt mig enda rram till mr.Pokemons hus. Han har slagits mot både sentrets pidgeys och en kakuna. Han sköter sig utmärkt hittils :) Inget dödsfall än :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/1/13, 8:25 PM
#20

#19 Underbart! 😃

(Och vad jag älskar att din Cyndaquil heter Tengel…! Skrattar)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
4/1/13, 8:28 PM
#21

Underbart mor, hoppas att Tengel klarar sig lika bra som Asrif har gjort hittils 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
4/1/13, 8:54 PM
#22

DDet hoppas jag också. Har varit lite turbulent på jobbet, så jag har inte kommit längre sedan sist. Att just Cyndaquil gfick just namnet Tengel beror på att Tengel den gode är huvudman i Isfolket, och jag ser Cyndaquil som huvudman i mitt team. Måtte han aldrig dö för mig

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/1/13, 9:11 PM
#23

#22 Jag har också läst flera av Isfolketböckerna. 😃

Tengel är min eviga favorit och det kommer aldrig förändras. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/1/13, 10:41 PM
#24

Jag har läst hela serien, flera gånger om ;)

Nu är jag hemma i varje fall, och tänkte försöka komma lite vidare på spelet innan jag sussar natten. Börjar jobba 06.45 i morgon bitti, så det blir ingen sen kväll 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/3/13, 11:36 PM
#25

Nu har jag inte skrivit sedan igår, men jag har jobbat.

När jag hade fått min pokedex, så gick jag tillbaka till labbet där jag fick reda på att en pokemon var stulen, och jag talade om att jag hade mött den rödhåriga tränaren som sas hade stulit Totodile. Jag upplyste polisen om att han hette Grimar och polisen skulle leta efter honom. Jag vann självklart över honom med Tengel 😉

När Ethan, min  kompis, hade lärt mig hur man fångar Pokemon så gick jag ut i gräset, och det första jag möter var en HotHot-hona, jag fångade henne med en Healball och hon fick namnet Villemo och var på Lv.4. När jag gick vidare så kom jag på att man kunde gå igenom ett hus och komma ut på route 46, så jag gick dit i hopp om att hitta en Zubat. Det gjorde jag dock inte, men jag mötte en Geodude på Lv. 2. Jag kastade pokeboll på honom och fångade den, han fick namnet Kolgrim. Kolgrim lyckades tyvärr döda min Villemo innan jag fångade den, så vi förlorade en vän alldeles för snabbt :(

Jag gick vidare och kom på stigen upp mot nästa stad, som är Violet city, där stog det två tränare, och Tengel fick hjälpa till och slåss, Kolgrim var för svag så han kunde inte slå ihjäl fienderna. Vi vann alla matcher på den stigen/vägen, och när vi väl kom precis utanför Violet, hoppade en Bellsprout hanne fram ur ingenting och Kolgrim tacklade den så han bara hade 3 liv kvar, jag fångade den lätt i en pokeboll och han fick namnet Vendel.

När jag kom till Violet, gick jag först och helade pokemonen och sedan gav jag mig iväg till Sprout tower. Vendel överlevde tills han träffade första Hothot som gjorde peck, och då dog han, vi sörjde lite över förlusten men kämpade vidare. Alla de andra överlevde tills vi kom till "The Elder" som står högst upp i tornet, där dog Kolgrim :( Men innan dess hade vi fått en ny vän, vi träffade på en liten Gastlypojke på lv. 4 direkt vi kom in i tornet, vi fångade honom och han fick namnet Viljar.

Vi gick tll pokecentret och tog farväl av Kolgrim och Vendel, sedan gick vi till gymet. Viljar och Tengel var taggade att vinna, och det gjorde de :) Tengel hade 12 Hp kvar och Viljar hade 3, men vi hade fått våran första badge 😃

Vi gick vidare ner mot Azalea och där fick vi en ny vän, en Ekans hona som fick namnet Saga hon var på lv.4

Vi gick vidare ner mot pokecentret, och Viljar fick hjälpa Saga att slåss så hon kunde bli lite starkare.. Jag fick Old Rod av en kille i pokecentret precis ovanför Onion-cave, så vi gick in i grottan och fiskade en Magikarp på Lv. 10, han fick heta Marco.

Vi förlorade Viljar i grottan 😭 Och sorgen är stor 😕

Nu har vi kommit in till Azalea town och vi har en ny kompis med oss. Utanför grottan, vid Azalea hittade vi en liten Zubat-tjej som fick namnet Silje.

Nu har vi gått in i Pokecentret i Azalea och vi har tagit farväl av Viljar. Vi måste bearbeta sorgen, så vi sover i pokecentret innan vi tar nya tag i morgon.

Lv.

Silje lv. 8

Marco lv. 11

Saga lv. 12

Tengel lv. 13

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/3/13, 11:41 PM
#26

#25 Nej, vad många tragiska förluster! 😭

Vila i frid, lilla Villemo, Vendel, Kolgrim och Viljar… 😢GråterGråter

Det är fruktansvärt sorgligt när det händer, men du skriver bra och det är jättespännande att följa. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/4/13, 11:15 AM
#27

Jo, det blev några tragiska förluster för mg, men vi ger inte upp 😉

Jag älskar att skriva och skriva långa berättelser när jag bara har tid. Risken är väl att de blir för långa i bland ;)

Vi skall gå vidare och slåss mot Team rocket om en stund, hoppas jag slipper fler förluster nu.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
4/4/13, 12:12 PM
#28

Nu har vi tagit Slowpoke well, och jag höll på att förlora alla mina vänner 😮 Rockets hade Koffings och de förgiftade hela mitt team. men vi klarade det, tyvärr förlorade vi Silje där inne och vi fick ingen ny vän. Hittade bara Zubats, och jag gör undantag för dubletter i min utmaning ;)

Tengel, Saga och Silje fick turas om att slåss. Marco har bara splash så han kan inte slåss själv än.

Jag har så stora förluster nu, så jag funderar på att göra en ny utmaning, fast på white den här gången. Det är svårt när jag aldrig har gjort det förut, och SoulSilver är ett väldigt långt spel, risken finns att jag kommer att stå och stampa på samma ställe hela tiden, det känns som om jag inte kommer vidare. Det är så länge sedan jag spelade det spelet så jag kommer inte ihåg hur man gick.

Jag gör så här, jag lämnar SS som det är nu, och jag startar en ny Nuzlock på white, hoppas ni inte misstycker 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/4/13, 1:25 PM
#29

#28 Aww, Silje med? 😢

Ja, gör så du om det är vad du känner för. 🙂

Men Nuzlocke brukar bara bli svårare i Black och White, om du frågar mig… Vilda Pokémon är starkare och har lättare för att slå critical hits… 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/4/13, 1:55 PM
#30

Jo jag vet att de är starkare i Black och White, så det blir ett bekymmer efter vägen. Jag har funderat på att låta pokemonen hålla i Items som förtärker attacken de har (tex. Mystic water, Charcoal o.l).

Jag har startar en ny tråd om min utmaning på White, kolla gärna in den :) Den här utmaningen kommer att ligga kvar, men just nu känner jag inte för att köra just denna, mest med tanke på alla förluster :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/4/13, 1:57 PM
#31

#30 Jag har redan gjort det, lämnade ett litet avtryck i den tråden. 🙂

Man förlorar mycket i Nuzlockeutmaningar och det är tungt. 😕

Det bästa man kan göra är att försöka fortsätta hela vägen ut, så att kamraterna man förlorade inte dog förgäves. Ledsen

Men jag förstår också om du vill sluta för stunden och påbörja en ny. Det är aldrig kul med så många förluster… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/4/13, 3:37 PM
#32

Jag kommer att fortsätta, men det blev för mpånga förluster på raken. Vill ha lite avstånd från det just nu, men jag kommer att fortsätta ….absolut :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/4/13, 4:02 PM
#33

#32 Låter bra, ibland behövs en paus när det blir jobbigt. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/5/13, 2:41 PM
#34

We are back 😃

Det dröjde bra länge innan vi vågade fånga några fler kompisar. ett bra tag var det bara Tengel, Marco och Saga. De har tagit Azaleagymet utan större problem, inga förluster. När vi skulle gå ut ur staden kom Grimnar och ville slåss, det klarade vi också. Vi gick genom skogen, men vi valde att inte fånga några nya vänner där, inte förans vi kom ut ur ilex forest och sprang på en Drowzee fångade vi en ny kompis. Vi tog alla tränarna på väg upp mot Goldenrod, inga förluster :) Vi kom så småningom till Day-care, och Marco ville stanna kvar där ett tag, så han kanske kunde bli lite starkare, så han fick stanna där. Han skall få stanna där tills han har nått lv. 19, då hämtar vi hem honom så får han gå upp sista lv. innan han utvecklas med oss :)

När vi kom in i Goldenrod, träffade vi en kille som ville byta våran Drowzee mot eb Machop, vi prtatade om detta och Drowzee ville gärna hjälpa den andra tränaren, så det blev så. Hilde (Drowzee) flyttade till en liten pojke som behövde hjälp och stöd, och vi fick en ny kompis. En Machop flicka på lv. 14, hon heter Muscle, tyvärr inget isfolknamn, men det får vi ta den här gången. Nu skall vi bege oss till gymet och slå ner gymledaren i skoskaften :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
4/5/13, 3:06 PM
#35

#34 Haha, heja! 😃

Härligt att ni är tillbaka på banan igen! Jag hejar på er! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
4/5/13, 4:33 PM
#36

Följer! 🙂

Draken
4/5/13, 6:55 PM
#37

Nu har vi tagit Goldenrod gymet. Tyvärr förlorade vi Marco där inne :( Men Muscle och tengel hämnades Marco hårt. Miltank hade inte en chans, hon dog en smärtsam död 😈

Vi har en ny kompis i teamet också, en liten Pidgey hoppade fram ur gräset i national park, det var en kille på lv. 12 som fick namnet Tamlin. Han växte på sig bra på vägen upp mot Ecruteak city, så nu är han en Pidgeotto på lv. 20 😃

Vi har smygit bakvägar och försökt undvika gräs och tränare mellan Ecruteak och Olivine city, vi tänkte gå ner dit och få nästa fiskespö och fiska våran nästa kompis, och där är vi nu :)

Förresten, Tengel utvecklades i Ilex forest, så han är nu en Quilava, glömde säga det förut ;)

Muscle lv. 20

Tamlin lv. 20

Saga lv.20

Tengel lv. 20

Inga förluster hittils :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/5/13, 6:57 PM
#38

#37 Stackars lilla Marco… 😭

Men det är bra att dina partners lyckades hämnas honom i alla fall. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/6/13, 9:55 AM
#39

Några gym och tragiska förluster senare. Tamlin och Muscle har lämnat oss. Men kompisarna blev så arga att de slogs frenetiskt.

Vi har nu fullt team plus några reserver i boxen :D

Eruteak gymet och Cianwood gymet är avklarad. Så också Team rocket i Mahogany town. Inne i Ecruteak gymet blev Saga stor, hon utvecklades till en Arbok och kompisarna jublade, hon bet ihjäl gymledarens Gengar med sina kraftiga käkar.

I första grottan upp mit Safari zone där vi gick in i hopp om att hitta en Zubat eller liknande, som kunde lära sig fly sprang vi rakt på en Goldbat, den fångades och nu var teammedlemmarna 4. Goldbat fick namnet Vetle, och han fick lära sig flyga direkt.

Vi fångade inga nya kompisar på väg till Mahogany town, eftersom Tengel hade hört att det fanns en Röd Gyarados i Lake of Rage, vi satsade på att den skulle vi ha som kompis så vi vände kosan ditåt. På vägen upp till Lake of rage mötte vi en Flaffy i gräset, och den tyckte vi att vi ville ha, så vi tog den. Det gick åt några bollar, för kompisarna är såpass starka att de var rädd att döda den om de skulle fånga den.

Dey var en Great boll som tog honom tillslut. Han var en kille på lv. 16 som fick namnet Viljar (blir återanvändning av namn nu, eftersom jag inte kommer ihåg alla namn på rak arm). Vi kom upp till Lake of rage där en äldre farbror berättade att Gyarados var argsinta och ramponerade sjön, den röda var chefen som styrde allihopa. Vi lovade att försöka fixa det och han blev glad.

Vi simmade försiktigt ut mot Gyarados och regnet öste ner. När vi kom fram, så sparade vi spelet för säkerhets skull. Vi smög fram ot Gyarados, han vände sig mot oss och vrålade, lilla Viljar blev livrädd och hoppade in i bollen igen. Saga kom fram och bet Gyarados med sina kraftiga käkar. Gyarados flinchade och Jag kastade en netboll, döm om min förvåning när Gyarados fastnade på första rullningen 🤔. Teamet hade nu stigit till 5 medlemmar. Gyarados var en tjej och hon fick namnet Villemo.

När vi skulle lämna Laken, kom Champion Lance mot oss och ville prata. Dragonite som han hade med sig nosade försiktigt på Viljar som var lite förskräckt, hon var ju så stor. Men det gick bra. Lance frågade om vi ville hjälpa honom inne i staden, Team rocket hade tagit ett hus i besittning, och han ville ha hjälp att jaga dem därifrån. Så det gjorde vi.

Kompisarna slogs frenetiskt mot de elaka Rockets, och de vann överlägset. De dödade Electrodes och allt blev bra gen. Det var tysdligen Electrodes som hade skickat ut en konstig signal genom en apparat, så det blev helt tokigt i Lake of Rage, Magikarps tvingades att utvecklas och den röda gyarados hade blivit vckt ur sin slummer av denna signal och blivit heligt förbannad och ramponerad hela sjön. men nu är han lugn och en medlem av vårat team.

När allt detta var klart, och jag gjorde mig iordning för att åka till Safari zone för att hitta fler kompisasr, (det finns 6 olika Areas där, så vi kanske kan hitta 6 stycken kompisar som kan hållas som reserver :) ) så tinger professorn på min telefon, han ville att jag skulle åka ner till Bill och hälsa på honom i Goldenrod city. Jag toh med mig mina kompisar och flög till Goldenrod. När jag kom till Bils hus, frågade han om jag ville ta hand om en liten Eevee som han hade kvar, och det vuille jag mer än gärna :) Eevee var en liten kille på lv. 5 och han fick namnet Ulvar. Ulvar skall få bli Vaporeon så småningom, just nu ligger han sist i vårat team och håller i en Expshare, han är alldeles för liten för att slåss själv.

Nu skall vi bege oss till Safari Zone innan jag måste åka iväg och jobba, vem vet, Vi kanske hittar några fler kompisar där :)

Vetle lv.22

Tengel lv.29

Saga lv.27

Viljar lv.26

Villemo lv. 30

Ulvar lv.7

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/6/13, 11:02 AM
#40

Den här utmaningen är nu över. Jag fick en Black out i Olivine gymet. Har ingen mer att gå på och ingen mer att fånga där jag är :( Jag har ett par reserver, men de är bara på lv. 10-13 så vi har inte en chans att komma vidare från här :(

Jag bite i det sura äpplet, gråter en skvätt och blåser av den här utmaningen. Jag kommer dock tillbaka med ett annat spel, vet inte vilket ännu, men det blir inte soul silver i varje fall :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/6/13, 2:13 PM
#41

#40 StorgråterStorgråter😢

Nuzlockeutmaningen är jättesvår… jag har bara klarat den en enda gång på Emerald. Gråter

I Pokémon White 2 har jag lyckats slå 8 gym med bara tre förluster totalt, men den här utmaningen har gått sällsynt bra än så länge. Jag vågar knappt gå vidare och jobbar livet ur mig för att levla mina Pokémon. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
4/6/13, 10:03 PM
#42

:( Jo förlusterna blev för svåra, och blackouten tog musten ur mig :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: