Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 3797 ggr
molam
4/1/13, 12:03 PM

Nuzlocke Utmaning

Nu ska jag också göra en Nuzlocke utmaning, men det ska bli på Saffire

Även jag kommer att slå en tärning för vilken nybörjare jag skall ta
1-2 Treecko
3-4 Torchic
5-6 Mudkip

Mins pokemon skall döpas efter min favorit bok, Vargbröder :P

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Hallonsmurfen
4/1/13, 12:04 PM
#1

Följer! :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
4/1/13, 12:07 PM
#2

Följer också! Superspännande med flera Nuzlocke på sajten samtidigt! 😃SkrattarSkrattarSkrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/1/13, 12:12 PM
#3

Jag följer också, trots att vi bor under samma tak :p

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
4/1/13, 12:50 PM
#4

Min Nuzlocke Utmaning är startad.

Tärningen slog en 2'a Så jag fick en Treecko (😃)

Jag: tränare tjej vid namn Ark (Från den vita korpen i vargbröder)

Jag hoppar ut ur en lastbil möter upp med mamma som är glad att träffa mig.
Jag går upp på mitt rum och ställer in klockan på rätt tid för det har min mamma inte gjort ännu, jag antar att hon har varit för lat…
Jag går ut ut mit hur i ett försök att ta mig ut i vildmarkerna för att starta min resa.
Men jag blir stoppad av en minigubbe… Han säger att jag inte får gå ut dit utan en pokemon.

Så nu går jag för att hälsa på min nya granne istället. Hans mamma berättade för mig att hennes son var glad att han skulle få en ny vän, så jag går upp på hans rum och ser att han sitter vid datan, jag tvekar, kanske ska jag gå hem igen, men det gör jag inte jag går fram till min nya granne som tydligen heter Brandan, han blir förvånad att jag inte har en pokemon och fråga om vi ska gå och fånga en men sen kom han på att han skulle hjälpa sin pappa att fånga nya pokemon.

JAg går tillbaka upp i hopp om att äntligen få gå ut i vildmarken och börja min resa, då har den lilla killen flyttat på sig och säger att han hör nått konstigt ljud men han är för feg för att gå och kolla vad det är som låter, så då får jag gå, och komma till räddning, nu får jag äntligen gå ut i vildmarken, till min förtvivlan ser jag att en man blir jagad av en vildhund, han säger åt mig att ta en pokemon ur hans väska, BAM sa det så fort jag hade tagit en pokemon var det jag som blev attackerad nu var det dags att försöka slå ihjäl en pokemon som tydligen hette Poochyena, Treecko (eller Asrif som han nu heter) slog på hårt och slogs bra, han vann över Poochyenan prof. Birch blev så glad så han gav mig Asrif som en gåva. och nu sa han åt mig att böeja min resa med att hitta Brendan möta han sen gå vidare.

Inga dödsfall

Asrif lvl 5

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
4/1/13, 12:55 PM
#5

#4 Spännande början! 🙂

(Ark heter förresten huvudkaraktären i mitt favoritTV-spel, så jag verkligen älskar namnvalet! 😃)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
4/1/13, 1:29 PM
#6

På sin korta resa mellan hemstaden och Oldale Town så vandrade Ark med glatt humör och en glad Asrif bakom sig, men då stannade Asrif till Ark gick back till Asrif och undrade var det var, Asrif pekade mot en liten dunge med 2 träd, och där mellan träden satt en liten Zigzagoon och såg sorglig ut, så Asrif bestämde sig för att tita till den lilla Zigzagoon, så Blev Asrif attackerad, men Asrif var starkare, den lilla Zigzagoon blev fångat utav Ark

Inga dödsfall

Seshru lvl 2
Asrif lvl 9

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
4/1/13, 1:47 PM
#7

Seshru växer bra, men jag tror att hon har lite dåligt samvete för att hon skadade Asrif, hon plockar upp allt hon hittar efter vägen, hittills har hon plockat upp 2 Nuggets 2 Great balls och en Super Potion

Inga dödsfall

Seshru lvl 5

Asrif lvl 9

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
4/1/13, 3:18 PM
#8

Efter en lång träning för att lilla Seshru inte skulle dö utan gå upp till lvl 9 som Asrif så har vi äntligen fått lov att gå vidare och på resan mellan Oldale Town och Petalburg City i ett desperat försök att inte träffa några pokemon föränn sista plätten på Route 102 I hopp om att få träffa en liten Surskit som första pokemon Så har Asrif och Seshru fått en liten vän, den första pokemon jag mötte där var inte Surskit, det var en liten Ralts, Ralts trotsade modigt Seshru med sina growl attacker i hopp om att skrämma bot Seshru men lyckade tyvärr bara sänka hennes Attack, detta gjorde så att Seshru och Asrif fick en ny kompis i stil av en Ralts

Nu ska Ralts få upp sott självförtroende oxå ska vi se till att han lär sig några attacker som tar liv.

Inga dödsfall

Fin-Kedinn lvl 4
Seshru lvl 10
Asrif lvl 9

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
4/1/13, 3:24 PM
#9

Lycka till vidare :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
4/1/13, 4:22 PM
#10

När väl Ark, Asrif, Seshru och Fin-Kedinn var klara i Petalburg City, så Spran de glatt ut på stranden och mötte tränarna Fin-Kedinn slogs bra han avslutade matchen med 2 liv i behåll, efter det vart det attr springa snabbt till pokémon centret för att Fin-Kedinn inte skulle dö i armarna på Ark Asrif sprang före Ark för att öppna upp vägen Seshru sprang bakom Ark och höll vilda pokemon borta Fin-Kedinn låg hjälplös i armarna på Ark, Alla vännerna trodde att det var nu som de skulle mista Fin-Kedinn, MEN Joy räddade Fin-Kedinn och sa att han bara vilade han hade 2 små liv kvar och med dessa 2 liven sloggs han dtark och han överlevde och Joy sade att Fin-Kedinn snart skulle bli bra. Näe väl Fin-Kedinn var frisk igen så hade de hoppats att de skulle finna en liten Taillow i gräset där utanför… Men det gick inte precis som vännerna ville, det Fin-Kedinn fick möta Vart en Liten Wingull, Fin-Kedinn gjorde allt för att jag skulle lyckas fånga den men sen Tog Fin-Kedinn i lite för hår fick en Critical Hit och dödade Wingull, direkt efter det mötte vi en Taillow, men det blev det inge av Fin-Kedinn fick glatt slå ihjäl den vilket fick up Fin-Kedinn i lvl

När väl vi kom in i skogen Kände vi en konstig lugt och Asrif som är så nyfiken Skulel självklart följa lukten när vi hade hittat källan till lukten var där en liten Shroomish. Fin-Kedinn fick i uppdrag att INTE skada den för mycket när Shroomish var svag nog, kastade vi en boll på han och sen fick vi en ny vän.

Inga dödsfall

Oslak lvl 6
Fin-Kedinn lvl 9
Seshru lvl 10
Asrif lvl 10

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
4/1/13, 7:32 PM
#11

Ser ut som ni klarar er bra :) Vi har inte hhunnit gjort så mycket mer, fullt upp hrla tiden :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/1/13, 8:23 PM
#12

Wow, spänningen håller i sig! 😃

Här hemma hålls alla tummar för att ni ska klara resan oskadda! Se upp med Petalburg Woods bara, dom där jädra insekterna och deras Poison Sting är inte att leka med… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
4/1/13, 8:24 PM
#13

Nää det ver vi, har bara snuddat lite på Petalburg woods, men nu har spelet döött och har ingen aning om var mamma har gömt laddaren till GBASP

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
4/1/13, 10:38 PM
#14

😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
4/1/13, 11:39 PM
#15

Nu har vi klarat oss igenom Petalburg woods, men det vart många turer mellan Petalburg city och Petalburg woods då Fin-Kedinn blev förgiftad stup i kvarten😕 Fin-Kedinn mådde nog inte så bra av alla förgiftningar men Asrif höll koll på han så Fin-Kedinn dog inte 😂

Seshru sköter sig bra men jag tror at hon fortfarande har lite dålig samvete för hon plockar ju fortfarande upp saker hela tiden efter vägen hon har tyvärr plockat upp en hel det massa potions som Ark har fått sälja iväg

Asrif har inte fått gjort så mycket nu på ett tag så han ser lite uttråkad utSnart ör det väl hans tur kan man hoppas

Oslak har gjort bra ifrån sig men han har haft mycket för sig så han vilar nu i sin boll

Inga dödsfall

Seshru lvl 10
Asrif lvl 9
Oslak lvl 9
Fin-Kedinn lvl 12

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
4/2/13, 12:39 AM
#16

Utanför Rustboro Cuty var det nära på att Ark förlorade 2 älskade vänner Seshru låg då först och hon mötte en tränare som hade en Machop, det tog nästan hela livet på Seshru, en utav machops low Kick gjorde så att Seshru endast fick 6 liv kvar, det var då Asrif Fick rädda livet på Seshru, MEN Machop gjorde 5 Stycken Leer Den en Low Kck detta tog en hel del på Asrif, men i sista sekund lyckades Asrif döda Machop.

Första pokemon vi mötte i gräset var en liten Whismur då skulle Seshru skada den så vi skulle kunna fånga den, men då fick Seshru in en Critical Hit, det var en förlust och Seshru ville inte längre vara framme och slåss för hon var så deprimerad av att ha råkat döda Wishmur.

Men sedan när vi gick vidare och kom in i Rusturf Tunnel så mötte vi ytterligare en liten Whismur, den här gången var det Fin-Kedinn som var först, Fin-Kedinn gjorde en Confusion och tog nästan allt liv utav Whismur, så Ark kastade en poké ball Ingen framgång… Kastade nästa poké ball fortfarande inten framgång… Då kastade Ark en Premier ball Whismur hoppade ut på tredje rullningen så Ark tittade i sin väska och såg att hon hade n Great Ball kvar, hon höll alla tummarna, DÅ lyckades Ark att fånga Whismur… Vännerna blev från 5 till 6

Inga dödsfall

Saeunn lvl 6
Fin-Kedinn lvl 12
Asrif lvl 12
Seshru lvl 12
Oslak lvl 12

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
4/2/13, 9:43 PM
#17

Skräckens dag var idag 😭 Ark, Asrif, Saeunn, Fin-Kedinn, Seshru och Oslak skulle ta Rustboro gymmet, de första 2 tränarna gick bra och Oslak och Fin-Kedin gjorde bra ifrån sig och tog inte skit från någon, om  motståndarna kaxade med dessa två fick som smaka på hård handskarna.

När väl Ark skulle ta Roxanne så var det Saeunn som var först Hon slog ned Geodude i skoskaftan med sin Uproar, men så kom Nosepass fram, Saeunn slogs för livet men klarade inte av Nosepass Rock Throw, Saeunn lämnade oss alldeles för tidigt, på lvl 11 lämnade Saeunn oss 😢😭

RIP. Saeunn 😢

1 Dödsfall

Asrif lvl 13
Seshru lvl 12
Oslak lvl 13
Fin-Kedinn lvl 15

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
4/2/13, 9:48 PM
#18

#17 Åååh nej, vad sorgligt!!! 😭

Vila i frid, lilla Saeunn… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
4/3/13, 11:42 PM
#19

Efter sorgen med Saeunn hasr det gått tungt, men nu har Ark, Fin-Kedinn, Asrif, Oslak och Seshru tagit sig upp igen, bort från ensamheten och sorgen som Saeunn lämnade, det gjorde dom genom att ta båten ner till Dewford City för att lämna ett brev till Steven och ta gymmet.

Resan till Dewford City var fin det fanns ett helt däck för Asrif, Seshru, Fin-Kedinn och Oslak att leka på, men det fick inte tankarna helt bort ifrån Saeunn, Ark själv låg och solade på däck medan vännerna lekte.
Ifrån båten kunde man se Magikarp, Gyarados, Goldeen, Seaking, Wingull, Pelipper och hade man tur kunde man även se Wailmer, Wailord, Staryu och Starmie, det var vackert men ack så sorgligt att se så många pokemon men vara på färd och inte kunna få dom till vänner.

Ark tänkte att hon skulle pröva sin lycka i vattnet då hon fick en Old Rod utav en snäll man på stranden, han sa till Ark att fiskespöed är mycket viktigt för han och att Ark skulle ta väl hand om det, Hon lovade att ta väl hand om det.

När det var dags att kasta spöet i vattnet så var Ark nästan 100% säker att hon skulle få en liden Magikarp, men ack så fel Ark hade, på spöed var där en liten liten Tentacool, med sin tuffing attityd utmanade han Seshru och jag frågade om Seshru inte kunde försvaga han lite så vi kinde få in han i bollen, Seshru tittade på Ark en stund men Nickade sedan.
Tentacool gjore en Supersonic på Seshru vilked fick henne att bli förvirrad och slå sig själv, men sedan så fick Seshru in en Tackle på Tentacool, och sedan en till.
Vid det här laget var Tentacool så försvagad att han knappt lyckades få in en attack, då såg Ark sin chans och kastade en boll på Tentacool, men han hoppade ur, Ark kanstade nästa boll och BAM nu var Tentacool fångad, vännerna hade gått från 5 till 6 igen 😂 Tentacool fick namnet Aki

När sedan vännerna gick in i grottan för att finna denne Steven så blev dom attackerade utav en Makuhita, Aki som nu var föst eftersom han var såpass mycket svagare än de andra vännerna blev nu rädd han smet in i bollen igen, Aki tittade på sina bollar och plockade upp den ena… Seshru, jag behöver din hjälp.
Seshru skuttade glatt ut ur bollen och in på match planen kollade sig runt och fick syn på Makuhita, förberedde sig och attackerade Headbutt tog nästan allt liv på Makuhita ovh Seshru lade sig ner och blundade och var rädd att hon hade dödat en annan som kunde bli deras vän, hon kröp tillbaka till Ark, men Ark pekade på Makuhita och sa, hon lever, Seshru tittade upp på Ark och skuttade glatt ut på planen igen, tittade på Ark, och tog en smäll då hon sänkte sin sklöld, den gjorde ont på Seshru, men hon reste sig stark upp igen och Ark kastade sin boll Makuhita blev fångad, vännerna hade nu gått från 6 till 7 Makuhita fick namnet Rek…

Aki som fortfarande var först för att han var svagast slogs tappert men blev rädd och hoppade in i bollen då han blev för skadad.. Då var det Rek som ville ut och slåss… tyvärr så hade Rek inte så bra attacker och lämnade oss för tidigt… Vännerna gick från 7 till 6 igen…

Sorg ligger återigen runt vännerna och vännerna svär på att slå ner Dewford gym ledaren i skoskaften för att Visa Rek och Saeunn att dom är minsann starka och tänker INTE låta någon mer vandra upp till Rek och Saeunn…

2 Dödsfall

Aki lvl 9
Seshru lvl 13
Oslak lvl 14
Fin-Kedinn lvl 15
Asrif lvl 15

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
4/3/13, 11:46 PM
#20

#19 Ånej, inte lilla Rek!! 😭 (Jag älskar Makuhitafamiljen!) 

Vila i frid, Rek… 😢

Du skriver jättebra, det är både spännande och fängslande! Jag håller tummarna för att det inte ska hända något med den nuvarande gruppen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
4/4/13, 12:13 AM
#21

#20 Jasså? man tackar isåfall, jo jag hoppas att gruppen jag har nu får förbli som den är, det är en bra grupp hittills i varje fall.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
4/4/13, 11:25 AM
#22

Spännande att följa, även fast vi bor under samma tak ;)

jädrar vad hon svor när först Saeunn och sedan Rek dog

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/4/13, 1:27 PM
#23

#22 Jag kan tänka mig det, det är inget kul att förlora gruppmedlemmar. 😕

Du skulle ha hört mig när jag förlorade två Pokémon i rad mot en vild Sawk i min Black Nuzlocke… 😇

Jädra Chuck Norris-Pokémon…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/4/13, 1:58 PM
#24

#23

Kan höra dig helt hit ;) men sawk är väldigt stark, jag bävar för att möta den i min White-utmaning. Fast jag skulle inte ha något emot att ha antigen Sawk eller Thro i mitt team ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
4/4/13, 3:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Har knåpat ihop denna i paint

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
4/4/13, 3:20 PM
#26

#25 Ååååh, så fint! Hela teamet ju! SkrattarSkrattarSkrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/4/13, 3:38 PM
#27

Hon är duktig :) Hon skall få göra en likadan och lägga upp i min tråd :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
4/4/13, 3:51 PM
#28

#26 Jaa, fast den kommer nog att ändras lite med tiden både nytt och frånfall har jag en känsla av

#27 Du får hjälpa mig med namnen isf :P

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
4/4/13, 7:42 PM
#29

När väl vännerna hade ryckt upp sig från att ha förlorat Rek så bestämde de sig för att ta han om Dewford gymmet.
Aki var först han så till att alla de mötte blev förvirrade med hjälp av sin Supersonic, sen ville Aki inte slåss mer då han blev rädd, men då kom Oslak till Akis räddning, Oslak såg till att dom blev förlamade med hjälp av Stun Spore sen slog Oslak ner dom till skoskaften.
Det var en jobbig tid men alla överlevde.

När väl Vännerna kom till gymledaren så tänkte Ark på hur svårt vännerna hade haft det fram till, med bara tränarna, så Ark bestämde att vännerna skulle gå ner till  pokemon centret för att vila lite och bli starkare.
När Seshru vaknade var det morgon och Seshru ylade så att Fin-Kedinn, Aki, Asrif, Oslak och Ark vaknade.
Ark tackade Seshru och sa att det var bra att Sesrhu höll koll på pojkarna så att dom inte försov sig, Seshru viftade glatt på svansen.

Vännerna gick in i grottan för att bli lite starkare innan dom skulle konfrontera gymledaren väl inne i grottan var det Asrif som var först av någon anledning, Asrif slog bra och gick upp i level på bara 2 pokemon det var då det hände, Asrif blev starkare och större och ännu mer självsäker än han hade varit först.
Asrif blev en Grovyle

2 dödsfall

Aki lvl 13
Oslak lvl 16
Fin-Kedinn lvl 15
Asrif lvl 16
Seshru lvl 15

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
4/4/13, 8:11 PM
#30

Sorgen ligger återigen tung över vännerna 😭

När väl vi gick in i gymmet för att konfrontera Brawly Förlorade vi ytterligare 2 vänner..

Aki som var först hade tuffat på sig mer och mer ju större han blev vilket gjorde att han blev mer och mer kaxig, och Aki bestämde sig för att själv ta ner Brawlys Machop. Aki slogs väldigt bra ch förvirrade machop, men machop gjorde bulk up 3 gånger och slog sig själv en av de 3 gångerna, efter det gjorde Machop Karate Chop vilket tog ner Aki på ett slag.😢

Oslak blev mycket sur på detta och kom fram i hopp om att han skulle få hämnas Aki, så Oslak gjorde Stun Spore och fick Machop förlamad sen fjorde Pslak 2 Mega Drains, detta tog nästan ner hela livet på Machop, men Oslak firade för tidigt släppte skölden och Machop fick in en Critical Hit på Oslak… Oslak lämnade oss 😢

Detta gjorde Fin-Kedinn rasande, Fic-Kedinn kom fram ur bollen och Brawly sjorde Super Potion på Machop medan Fin-Kedinn gjorde Confusion, Fin.Kedinns Confusion tog lite mer än halva livet, sedan fick Machop in ett slag på Fan.Kedinn, men Fin-Kedinn stog på sig, han tänkte inte låta Machop få ner han också, Efter det gjorde Fin-Kedinn ännu en Confusion vilket tog ned Machop. Fin-Kedinn såg lagomt överlägsen ut och hans flyt fortsatte på Makuhita då han fick in ännu en Confusion som tog 1/4 av livet på Makuhita, Fin-Kedinn trodde att detta nu var slutet och tog sina sista krafter och gjorde ännu en Confusion. Fin-Kedinn träffade precis på rätt ställe och fick in En Critical Hit. Brawly var besegrad.

4 dödsfall

Fin-Kedinn lvl 15
Asrif lvl 16
Seshru lvl 15

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
4/4/13, 8:13 PM
#31

#30 Ånej, inte lilla Aki, som var så bedårande!! 😭

Och lilla Oslak… Storgråter

Vila i frid, båda två… Gråter

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/5/13, 10:54 AM
#32

Bra jobbat Fin-Kedin :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
4/5/13, 1:14 PM
#33

Följer! 🙂

molam
4/5/13, 4:00 PM
#34

När väl Brawly var besegrad, så fortsatte vännerna sin resa upp till Slateport, När väl vännerna var i Slateport så var det första dom landade på en stor stand full med tränare, Ark vände sig om till Fin-Kedinn, Seshru och Asrif och tillbaka på stranden Seshru skakade av förväntsn och var jätte glad att hon skulle få träna och bli starkare, hon mötte alla trotsig och slog ner dom lika trotsigt, Fin-Kedinn och Asrif fick inte ens göra något så Seshru gjorde allt 👍

Väl uppe i Slateport skulle vi möta några konstiga personer som kallade sig själva Team Aqua. Nu var det Fin-Kedinns tur att lysa, Ark Letade efter en man som hon skulle prata med, när väl hon hade hihttat mannen så var det frittfram att gå in i museumet och möta några Team Aqua medlemmar, Fin-Kedinn slog ner dessa i skoskaften.
När Team Aqua medlemmarna hade blivit besegrade så stack dom fegisarna iväg och syntes inte till någe mer.

När vi var klar i Slateport gick vi upp på Route 110 där det första vi mötte en liten Gulpin men då tog  Fin-Kedinn i lite för mycket och råkade döda den så det blev inge mer i den Routen, då fortsatte vännerna framåt och mötte lite tränare i stället, alla tränare var lätta för vännerna och det växte sig större och större, starkare och starkare.
Även Brendan slog vännerna så hårt ner i skoskaften.

Väl uppe i Maville City Skulle vi konfrontera elgymmet så gick det väldig bra, Wattson vart lite bökigare men i sista sekund fick Fin-Kedinn in en Psychic som blev En Critical Hit och Magneton dog, Det som fanns kvar var Asrif 4 liv förlamad, Seshru 10 liv Förlamad och Förvirrad samt Fin-Kedinn 1 liv förlamad.
Det vart att snabbt springa till PokeCentret för att hela vännerna, nu ska Ark och vännerna fortsätta uppåt i hopp om att träffa nya vänner som kan få vännerna att gå från 4 vänner till åtminstone 5 vänner 

4 Dödsfall

Asrif lvl 24
Seshru lvl 24
Fin-Kedinn lvl 27

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
4/5/13, 5:35 PM
#35

Efter att Maville Gymmet var besegrat fortsatte vännerna uppåt, tog några tränare och efter ett tag kom vännern in i en grotta, det var mycket vackert där inne, det försts vännerna mötte var en Torkoal hona på 16. Seshru som för tillfället var först blev lite paff då vännerna sprang på denna och Seshru hoppade bak en bit i rädsla, men sen så såg hon att det bara var en Pokémon och förberedde sig för att slåss med denna hon gjorde 5 stycken Headbutt innan Torkoal var tillräcjlig försvagas, men när Torkoal knappt kunde stå på benen tog Ark sin chans och kastade en Great Ball på Torkoal. Vännerna hade gått från 4 till 5!

4 Dödsfall

Nef lvl 16
Seshru lvl 24
Fin-Kedinn lvl 27
Asrif lvl 27

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
4/5/13, 5:40 PM
#36

#35 Åh, hurra, en ny team mate! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/6/13, 9:21 AM
#37

Det går framåt, hon har haf sina förluster om man skall däma efter svordomarna i mellanåt, men hon hämtar sig alltid 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
4/6/13, 1:45 PM
#38

Nef lämnade vännerna när hon var på lvl 26 hon klarade inte av trycket från Aqua bossens Golbat 😭
Detta fick Asrif att bli riktigt så Asrif undvek alla Golbats attacker, och Slog till med 2 leafblade, vilket slog ned golbat.

När väl Aqua bossen vae besegrad fortsatte vännerna neråt Lavaridge town för att ta han om Eld gymmet, nu var det Seshrus tur att skina hon vann över hela eld gymmet helt själv och växte bara mer och mer.

När Vännerna hade besegrat Eld gymmet så träffade dom sin vän Brendan som gav Ark Något som hette Go-Goggles, Med dessa Go-Goggles kunde vännerna ge sig ut i sandstormen och eftersom vännerna hade förlorat lilla Nef så hade vännerna problem då ingen kunde lära sig Strength så vännerna hade hoppats på attd e skulle finna en liten Ground pokémon som kunde lära sig, Strength och de fann en liten Sandshrew Flicka på lvl 18, vännerna kände att det skulle bli tungt att få henne stark men vännerna fav inte upp bara för det, vännerna kände att dom kunde inte skada lilla Sandshrew efter som vännerna var på 30+ så de chansade och kastade bara en boll det fångade lilla Sandshrew.

Sandshrew växte snabbt och redan på lvl 22 utvecklades lilla Sandshrew nu kunde hon slåss på riktigt.

5 Dödsfall

Poi lvl 24
Asrif lvl 31
Fin-kedinn lvl 30
Seshru lvl 30

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
4/6/13, 2:17 PM
#39

#38 Lilla Nej, hon hade ju precis kommit med i gruppen! 😢

Jag hoppas att Poi kommer klara sig bra och stanna länge med gruppen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/6/13, 10:08 PM
#40

Jag tror Poi kommer att klara sig bra, Molam känner Sandshrew/Sandslash utan och innan, han är en av ghennes favoriter ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
4/7/13, 4:29 PM
#41

När väl Poi var tillräckligt stark bestämde vännerna sig för att konfrontra Arks pappa, så vännerna begav sig glatt till Petalburg City, men tog si först hem och prata med Arks mamma, när väl vännerna hade pratat med Arks mamma var Poi så sugen på at slåss så Poi sprang allt vad hon hade och var framma i petalburg lång före Ark, Fin-Kedinn, Seshru och Asrif som skuttade på i lugn takt.

När vännerna var i Petalburg City så gick dom in i Pappas gym för att konfrontera Arks pappa, Poi som var först slogs mycket bra och slog ner alla med endast 2 Slash, snart var Poi mycket stark och hon började närma sig vännernas levlar

Poi fick i uppdrag att slåss med Arks pappa och det gjorde hon bra, men hon blev lite rädd till en början då hon så denna stora läskiga gorilla till en pokemon, men Poi lät sig inte hindras hon smällde på Slaking och efter endast 5 slash var första Slaking död.

Sedan var det en Vigoroth som Poi skulle möta, Vigoroth gjorde allt för att Poi skulle bli skrämd men Poi är såpass modig att hon inte lät något skrämma henne, hon smällde även på Vigoroth med några Slash, men Vigoroth var starkare än var Slaking var och Vigoroth behövde inte vila mellan slagen han gjorde så detta blev än störra match för Poi, men efter et tag hade hon även fått ner Vigoroth, när väl Vigoroth had eblivit besegrad fanns det bara en gorilla kvar, Han var stark och gjorde en Facade på Poi, men Poi tyckte att det gjorde såpass ont och hon fick endast ett liv kvar och orkade knappt slåss mer, så då fick Fin-Kedinn hjälpa Poi lite grand, men det var ju en stor flopp då Fin-Kedinn gillar att kopiera motståndarens Egenskaper, så honom fick vi byta in då Fin-Kedinn blev väldigt skadad efter att behöva vila mellan varje attack, Men sedan kom lilla Asrif fram och skulle hjälpa så då gjore Asrif 2 Leafblade så att Slaking blev väldigt skadad och där av tog Slaking väldigt mycket liv på Asrif och för att Asrif inte skulle dö så fick vi åter igen byt pokemon och ny hade vi bara Seshru kvar och hoppades och bad att hon skulle klara detta, men det fanns en nackdel som gjorde lilla Seshru rädd, Slaking hade en attack som behövde ladda så Seshru tänkte efter och kom på att hon är normal och en attack soim måste ladda är Focus Punch, och den attacken gillar nte Seshru den för så ont på henne, så hon passade på och gjorde en headbutt vilket gjorde att Slaking förlorade fokus, och eftersom Slaking gjorde samma attack om och om igen så fortsatte Seshru med sin Headbutt och tillslut så var Arks pappa besegrad, medan Seshru hade alla liv i behåll.

Arks pappa sade att Wallys föräldrar ville träffa Ark och ge något till Ark, men det som betydde mest för Ark var att vännerna skulle må bra så Ark och vännerna gick först till pokemon centret, för att vännerna skulle få tillbaka allt liv och må bra.

Sedan fortsatte vännerna av till Wallys föräldrar, väl dör fick vännerna en ny attack som hette surf, men vännerna hade ju ingen vatten kompis så dom fick ett litet problem där och var oroliga att dom var tvungna att Avsluta, men då satt Seshru och tittade på Ark bet Ark i klädderna och drog med henne och hoppade ner i det grunda vattnet för att visa att hon ville testa lära sig Surf, Ark tittade på se andra vännerna och sen tillbaka till Seshru, Ark ville ju inte låta en lite vatten pokemon stoppa vännerna så Ark bestämde sig för att testa och se om det gick att lära lilla Seshru att simma, Seshru lärde sig snabbt och kunde snart simma. Sedan så testade Ark att rida bak på Seshrus rygg medan hon simmade i vattnet det gick bra, men Seshru var inte så stor så att alla vännerna kunde sitta på hennes rygg så de övriga vännerna fick sedan hoppa in i bollen medan Seshru simmade till nya destinationer.

MEn när väl Seshru och Ark var uppe på land igen fock alla pokemon komma ut ur deras bollar.

Nu kände Ark att hon ville ha en vettig vatten pokemon så hon hoppade på Seshrus rygg och de simmade ut i vattnet i hopp om att träffa en ny tentacool eller en Goldeen eller nått, men det dom träffade var en stor Pelipper. Ark och Seshru öppnade sina munnar för att de blev förvånade av vad dom hade träffat, men dom vaknade snart ur deras trans och Poi fick komm ut ur boleln för att försvaga Pelipper, men Pelipper som var på lvl 29 var dock lite stark, men efter ett tag var Pelipper såpass försvagad att vännerna lyckades fånga henne.

Vännerna hade gått från 5 till 6 igen.

5 Dödsfall

Eostra lvl 29
Poi lvl 29
Asrif lvl 32
Fin-Kedinn lvl 30
Seshru lvl 30

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
4/7/13, 4:47 PM
#42

Eostra lämnade os lika snabbt som hon kom in i våra liv😢

Eostra mötte en Machoke 2 levlar högre som hade Rock slide och han var även snabbare så stackars lilla Eostra blev inte långlivad 😭

Men ett pluss i kansten var att strax efter Eostras död Så träffade vi en lite Taillow på lvl 23, så helt utan fågel blev vi inte.

6 Dödsfall

Renn lvl 23
Asrif lvl 32
Poi lvl 30
Fin-Kedinn lvl 30
Seshru lvl 30

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
4/7/13, 5:59 PM
#43

Det här är jättespännande, du har kommit så långt! 😃

Ååååh neeej, RIP, lilla Eostra… 😭😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/7/13, 6:29 PM
#44

Det märksa att Molam är mer van att gå med udda team än vad jag är ;) Hon klarar av att träna de flesta pokemon som finns, jag har lite svårare med det ….Är väl därför hon klarar sig bättre äb vad jag gör ;)

Synd på lilla Eostra dock :( Men lycka till vidare :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
5/28/13, 10:33 PM
#45

Efter en liten vila efter dödsfallen som var är vännerna nu redo att fortsätta sitt äventyr!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
5/29/13, 9:56 AM
#46

Jag skall ta upp min utmaning också, måste bara hitta modet först ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: