Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2547 ggr
Draken
4/4/13, 12:15 PM

Utmaning: Pokemon White.

Jag skall nu starta min utmaning, och jag kommer att slå tärning om vem jag skall gå med från början.

1-2 = Snivy

3-4 = Oshawott

5-6 = Tepig

Önska mig lycka till och hata mig inte 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
4/4/13, 12:19 PM
#1

Jag slog en sexa vilket betyder att det blev Tepig. Jag kommer att döpa mina Pokemon enligt boken Sagan om Ljusets Rike.

Jag vet inte om ni har läst Häxmästaren, men Ljusets rike är en bokserie på 20 böcker, där Isfolket och Häxmästarna strålar samman i en serie. De beblandar sig även med folket i Ljusriket, både "Lemurier, Främmlingar och "vanliga" människor som av en eller annan anledning har hamnat här vid jordens medelpunkt :)

Jag kör enligt samma princip som i Soul Silver. Första pokemonen i routen fångar jag, jag gör undantag för dubletter. Men jag kommer att ändra på en sak.

Har jag t.ex gått med Patrat och han dör, då kan jag fånga en ny patrat i en annan route, om det är den första jag möter. Men jag behöver inte göra det, förstår ni hur jag menar ?

Måste fråga en sak också ….Om man får en "black-out" alltså att alla pokemon dör, hur gör jag då ? Skall jag fånga nya eller skall jag hela de jag har och fortsätta ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/4/13, 1:29 PM
#2

Jag följer den här jättegärna! 😃

#1 Om du får en black-out så kan du göra en av två följande saker. Antingen anser du utmaningen som förlorad (vilket dom flesta spelare gör, dock inte jag). Eller så boxar du hela ditt team och plockar ut 6 reserver (eller så många du har) och fortsätter resan med dom. 🙂

Så länge du har någon Pokémon i livet så är inte utmaningen över. Det är så jag brukar spela. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
4/4/13, 1:55 PM
#3

Följer detta jag oxå ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
4/4/13, 2:24 PM
#4

#2 

Det var en jättebra ide mitchika. Jag ser till att fortsätta fånga den första pokemonen i varje rout även om jag har fullt team.. Och då kan jag även använda reserverna om en i teamet dör. Så skall jag göra :)

Nu har min utmaning startad. Jag är en tjej som heter Silje, som bor i Nuvema town. När jag kom till mitt rum så stog en presentlåda där, och i den lådan fanns det tre pokebollar. Jag valde den i mitten där Tepig fanns. Tepig var en liten kille på lv. 5 som fick heta Tengel.

Jag slogs mot först Bianca som hade en snivy på lv. 5 den matchen vann jag utan problem. Men när jag skulle slåss emot Cherens Oshawott, också den på lv.5, fick Tengel lite problem. Oshawott gjorde tail whip 3 gånger så min Tengel blev försvagad. Jag fick in en tailwhip och två tackle innan Oshawott tacklade Tengel, och här höll det på att gå illa. Tengel hade  9 liv kvar, och jag var bombsäker på att oshawott skulle döda honom i nästa slag, men till min stora lycka så gjorde Oshawott ytterligare en Tail whip, och Tengel drog till med en tackle och fick in en kritikal hit. Oshawott dog och Tengel gick upp till lv. 6 :)

När jag hade fått min pokedex av proffesorn så gick vi mot rout 1, där väntade Juniper på oss för att visa oss hur vi skulle fånga pokemon. Vi fick våra bollar efter lektionen och vi avtalade att mötas i nästa stad som är Accumula.

Vi gick ut på route 1 och där hoppar en Lillipup tjej fram ut gräset. Hon var på lv. 4 och Tengel ville slåss mot henne, det fick han men han fick inte döda henne för vi skulle ha med oss henne i teamet. Tengel var lydig och duktig, han slogs till Lillipups hp var rött, sedan överlät han till mig att kasta en boll, jag gjorde det och nu var vi tre på resan. Lillipup fick heta Sol.

vi gick i gräset en stund så Sol skulle bli lite starkare, när hon var lika stark som Tengel så gick vi in i Accumula town och helade i pokecentret. Efter det så visade professorn oss runt där inne. Jag sålde det jag hade av potions och andra helande items och köpte ett helt gäng Heal balls. När vi var klara där så gick vi ut och där var team plasma, och predikade om massa strunt, jag brydde mig inte om att lyssna på dem. Efter predikan så kom en Kille fram till mig och ville slåss. Det var N. Vi slogs mot honom, Sol dödade hans purrloin, och vips var Sol på lv. 8.

Vi gick ut ur Accumula och gav oss iväg upp mot Striaton. Vi träffade några tränare på vägen, och de slog vi ner i skoskaften, så när vi kom till Striaton så var både Sol och Tengel på lv. 10. Jag valde att slå ihjäl alla vilda pokemon vi mötte på route 2, så Tengel och Sol skulle vara starkare när vi kom till gymet i Striaton. Men innan vi gick till gymet så gick vi först till Dreamyard, slogs …och vann…mot två tränare där, och vi fick en ny kompis av en tjej som ville hjälpa oss att klara gymet. Hon gav oss en Pansage. Pansaage var en kille på lv. 10 och han fick heta Ram. (En Lemurier som bor i Ljusets rike och har mycket med Isfolket att göra;) )

Nu står vi inför gymledaren i Striaton city, och vi har inga dödsfall så långt :D

Ram lv.10

Tengel lv.10

Sol lv.13

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/4/13, 3:36 PM
#5

Vi har nu fått våran första badge :) Tengel och Sol fick döda Lillipup, så Ram kunde spara sig till Panpour. Det blev tufft, både Tengel och Sol klarade sig, men prexcis på gränsen. Tengel hade 2 liv kvar och Sol hade 5 när de hade tagit död på Cress' Lillipup. Ram tog Panpour utan större ansträngning.

Efter att allt var klart i Striaton, gick vi vidare mot route 3. Där ville Cheren slåss, och vi vann matchen utan större ansträngning. 'ven tränarna som stog på vägen mot Wellspring cave tog vi utan ansträngning.

Väl inne i Wellspring cave mötte vi en Woobat, en kille på lv. 10. Vi fångade honom i en pokeboll och han fick heta Marco, men tyvärr förlorade vi honom rätt snabbt igen :( Redan på väg ner mot Nacrene city, första tränaren där nere förlorade vi Marco. Tränarens Blitzle var för snabb, Marco ville hoppa in i bollen igen, han blev rädd, men han hann inte riktigt så Blitzle dödade honom med en Shock wave.

Vi gick tillbaka till pokecentret i Striaton city och tog färväl av Marco, vi passade också på att vila oss lite innan vi tar fatt på vägen mot Narcrene city.

Marco lv. 11 R.I.P

Sol lv.15

Ram lv.13

Tengel lv.13

nu tar vi fatt igen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
4/4/13, 3:52 PM
#6

Just nu sitter jag och lyssnar mamma som svär då hon även har förlorat Ram mot en Patrat som gjorde Bide

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
4/4/13, 4:00 PM
#7

#4 Heja, vad spännande! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/4/13, 4:01 PM
#8

#5 Ånej…!! 😭

Lilla Marco… jag förlorade min Woobat i min Black Nuzlocke också… 😢

#6 Ram också!? 😮Storgråter

Det var precis så jag förlorade min Woobat! Mot en förbaskad Patrat som gjorde Bide!!! Storgråter

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/6/13, 11:02 AM
#9

Utmaningen över efter Black out :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/6/13, 2:08 PM
#10

#9 Ånej!!! 😮😭

RIP, alla små vänner… Storgråter

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/6/13, 9:59 PM
#11

Ja eller hur :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/7/13, 6:21 PM
#12

Som ni vet så fick vi en Black out, men jag vill inte ge upp. Jag försöker igen, med nya tag….Börjar en ny utmaning, pokemonen är tillåtna att hålla i bär och items som förstarker attackerna (Charcoal, Mystic water o.l)-/ ger tillbaka lite Hp (bär,left overs, shell bell o.l.) om vi hittar/får något efter vägen.

Jag resetar spelet och börjar på nytt. Jag kastar tärning om vilken nybörjare jag skall ha och jag kommer den här gpången att använda namn från Tv-serien Förhäxad (Charmed)

1-2 Snivy

3-4 Oshawott

5-6 Tepig

Jag kommer att kasta tärningen nu medans jag skriver ……..Nu kastar jag den och ……………. Det blev en 4, alltså skall jag gå med Oshawott 🙂

Jag är fortfarande en tjej, men den här gången heter jag Piper och Oshawott skall heta :

Cole (om det är en kille) och Pheobe (om det är en tjej).

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/7/13, 6:25 PM
#13

#12 Vad glad jag blir att du försöker igen! Never give up! 🙂

Min White 2 Nuzlocke började också med en Oshawott, Kailey. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
4/7/13, 6:34 PM
#14

Har fått blodad tand över att det går så bra på FireRed, jag börjar komma på hur det fungerar nu, och då blir det lite lättare 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/7/13, 6:36 PM
#15

#14 Det bästa råd jag kan ge är att strid mot vilda Pokémon så mycket du bara kan. Det är lite exp, men det är nästan nödvändigt för att få upp dom alla till hög nivå. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/7/13, 7:58 PM
#16

Oshawott blev en liten kille som fick heta Cole. Bianca utmanade Cole och Piper på en match, och Cole vann med god marginal. Efter matchen helade Cheren Cole och sedan utmanade Cheren oss på en till match. Vi antog utmaningen, och vann 😃

Cole och Piper begav sig upp mot R1 där de skulle möta professor Juniper, hon skulle lära dem hur man fångar pokemon. Bianca och Cheren följde med och de gick alla tre ut på R1 tillsammans. Juniper mötte dem på avtalad plats och visade hur man fångar pokemon. Sedan fick Piper 5 pokebollar, och hon lovade Juniper att fånga pokemon efter vägen.

Vi gick upp R1 och det första vi mötte i gräset var en Lillipup tjej på lv 2. Cole tacklade den en gång sedan kastade Piper en boll. Cole hade fått en kompis, hon fick heta Pheobe. Vi spraang runt lite i gräset och letade vilda pokemon som Pheobe kunde slåss emot och bli lite starkare. När hon kom till lv 4 var hon väldigt trött, och Cole rusade upp till pokecentret med Piper hack i hä för att hela lilla pheobe. Om det kom fram några vilda pokemon så slogs Cole med näbbar och klor, han ville inte förlora sin nya kompis.

Vi kom väl fram till pokecentret där vi helade Pheobe. Cole fick också vila en stund där. När vi kom till Pokecentret i Accumula, väntade professorn där på oss, hon ville visa oss lite finesser, men vi hade inte tid just då, vi rusade direkt till disken där Syster Joy helade Pheobe så hon blev helt frisk igen 🙂

Efter det fick professorn visa oss runt och visa oss lite finesser. Vi pratade en stund, och återigen lovade vi att möta många pokemon och se till att de små blev stora och starka.

Innan vi lämnade Pokecentret köpte vi lite pokebollar, så vi kunde använda på r3esan för att få nya kompisar. Vi gick ut från Pokecentret och där var Cheren, han ville vi skulle komma och lyssna på något, så vi följde med honom. Det var Seven Sages (Ghetsis) som pratade en massa strunt om att alla pokemon skulle släppas fria och inte behöva jobba för människan och bla bla bla ……….Jag orkade inte lyssna så noga 😉

När de hade babblat färdigt och packat ihop sina saker så kom det fram en kille till Cheren och Piper, han hette N och han ville slåss mot Cole och Pheobe, det fick han, och Pheobe slog ner hans Purrloin i skoskaften.

Vi gick igen in till pokecenteret och helade innan vi begav oss uppför R2. När vi kom ut på R2 ringde mamma på Xtrancievern och ville att jag skulle vänta på henne, hon hade ett par runningshoes till mig, så jag skulle kunna ta mig fram lite fortare.

Vi sprang uppför R2, men vi valde att inte fånga mnågra nya kompisar här, vi ville att Pheobe och Cole skulle bli starkare innan vi tar gymet i Striaton city. Vi visste också att vi skulle få en ny kompis i Dreamyard, en Eldapa, det såg vi fram emot och skyndade vidare.

Nu är vi i Striaton City och vilar upp oss i pokecentret. Vi skall vila här en stund innan vi utforskar staden och tar gymet.

Pheobe lv. 10

Cole lv.10

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/8/13, 12:12 AM
#17

#16 En lovande start. 🙂

Lillipup blir ruskigt stark när den blir lite högre nivå och är en ruskigt användbar teammedlem. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/8/13, 5:01 PM
#18

Det är inte bara starten som är lovande, det har gått bra för oss hittills på resan. Vi har slagits mot tränare och vilda pokemon, och precis som ryktet sa så fick vi en ny kompis i Dreamyaard, vi fick en Pansear (Eldapan). Det blev en kille som fick heta Leo.

Vi slogs med de vilda pokemonen innan vi gick till gymet. Vi fick möta 3 tränare innan v i kom till gy,ledaren. Cole fick slåss först, det gick bra. Han slog ner alla motståndare i skoskaften 😃 När vi väl kom fram till gymledaren, så var det Leos tur att få slåss mot honom. Vi fick möta Chilan som hade en Lillipup och en Pansage, Leo slogs bra och han vann 😃 Så vi fick inte bara en ny kompios i Striaton, utan vi fick vår första badge också 👍

När det var klart, så gick vi till pokecentret och vilade en stund, innan vi begav oss vidare. Direkt efter Striaton city kom Cheren och undrade hur det var med mina vänner, och han ville slåss mot oss. Det tyckte vi lät spännande så vi gjorde det …..Och vann stort gjorde vi också 😃 Cherens Snivy och Purrloin hade inte en chans mot trion Cole, Pheobe och Leo 😃

Eftyer matchen kommer två Plasmer springande och knuffar oss ur vägen och springer vidare mot Wellspring Cave, tät efter kommer Bianca med en liten flicka som gråter. Plasma hade stulit lillflickans pokemon. Kompisarna och Cherens team blev tvärarg och tog upp jakten på dem. Vi kom in tillsammans i Wellspring, och döär stog Plasma och skrattade åt oss. Vi slogs mot dem och vann överlägset.

När vi hade slagit ner teaam plasma, gick Cheren och skulle lämna tillbaka pokemonen till lillflickan, men Piper och kompisarna ville utforska grottan lite mer. När vi började gå in dä, så sprang vi på en Woobat kille på lv.11. Pheobe som var först ville slåss, det fick hon, men hon fick inte döda, vi skulle försöka få en ny kompis till teamet, och det fick vi. Woobat hoppade villigt in i bollen och vi döpte honom till Shax. Kompisarna var nu 4.

Eftyer att vi hade utforskat grottanm, och Shax hade fått visa sin styrka mot de vilda pokemonen gick vi ut ur grottan och sprang till ett hus berdvid day care så kompisarna kunde få vola och hämta krafter igen, sedan gick vi tillbaka upp mot Wellspring, men vi gick inte in i grottan den här gången, utan vi gick ner i gräset bredvid grottan. När vi hade gått några steg i gräset, hoppar en Blitzle tjej på lv8 fram och vill slåss. Det fick hon, men vi dödade henne inte, utan vi kastade en boll, och vips var vännerna inte längre 4 utan de var 5. Blitzle fick namnet Paige.

Nu har vi kommit så långt att vi skall gå ner i Pinwheel forest och träna lite till innan vi går in i Narcenegymet, kompisarna behöver växa lite mer innan vi ger oss på det.

Pheobe lv. 15

Paige lv. 15

Cole lv.14

Shax lv.14

Leo lv.17

Inga förluster hittills 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/8/13, 5:23 PM
#19

#18 Vi hejar på för fullt här hemma! Vilken otroligt start och fortsättning. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/8/13, 9:07 PM
#20

Vi kom ner till Pinewheel forest och tänkte träna lite innan vi skulle ta gymet.

Vi smög bakvägar, undan gräset för att INTEmöta några vilda pokemon, vi tänkte endast koncentrera oss på tränarna för att levla upp, vi kände inte att vi hade möjlighet att ta in ytterligare en teammedlem och träna den från 12-14 till 17 som de andra skulle upp till.

Det gick bra att smyga runt gräset, tills vi kom till ett ställe där vi skulle gå upp för en trapp för att ta de två sista tränarna, vi var tvungen att gå igenom 2 gräsrutor för att komma upp där, men vi tyckte att det fixar vi …om vi smyger tysta. Det gick bra den första rutan, och precis när vi skulle kliva ur den andra rutan så kom det något ….NEEEEEJJJJ tänkte vi, inte nu 😭 Vi beslöt att antigen måste vi fånga den här , och hoppas på det bästa i gymet, eller så får vi döda den och inte kunna fånga några nya kompisar alls i skogen 😕 Ingen av alternativen var lockande, tills vi såg VEM som hoppade på oss i gräset …Märk våran förvåning och jublande glädje ….DET VAR EN THRO 🤗 Vi skrattade och grät om vartannat, vi måste fånga den …tänk att ta gymet med normalpokemon, med en Thro i teamet, det kan inte misslyckas 😃 Så sagt så gjort, Shax var den som var först i teamet, han var på lv. 15, alla de andra hade nått lv. 17.

Shax gjorde Thief och assurance på Thro tills han hade rött liv kvar, vi kastade bollar på honom, vi började misströsta när vi kastade 8'e bollen och vi fortfarande inte hade fångat honom, men då tog vi honom ….JIIIIIPPPPIIIIEEEEE….Vi skulle ha Thro med oss i gymet. Thro var en kille på lv. 14 och han fick namnet Abraxas. Det var så lyckligt att han hade Seismic toss, och Piper hade fått rock Smash av en snäll kvinna efter vägen ner till skogen, så vi lärde ut Rock Smash till Abraxas och så begav vi oss mot gymet. Abraxas fick slåss mot ett par tränare och några vilda pokemon på vägen tillbaka till Nacrene city. Han steg till lv. 15 innan vi var framme i staden.

Vi gick in i pokecentret och hade en överläggning hur vi skulle göra i gymet, och vi kom fram till att Abraxas skulle få slåss hela tiden, så länge som möjligt. Så sagt och gjort, vi steg in i gymet och utmanade tränarna. Abraxas klarade sig utomordentligt, han slog ner fienderna en efter en. Han blev knappt ens skadad, förutom när vi mötte den näst sista tränaren som hade en Herdier på lv.17, då fick Abraxas det tufft, han förlorade en hel del liv, men han slog ner henne tillslut, han hade såpass mycket liv kvar att han orkade gå själv till pokecentret för att bli helad. Han var arg, och taggad att vinna.

Vi gick tillbaka till gymet, sprang ner den sista tränaren och gav oss på gymledaren. Abraxas slogs som han aldrig hade gjort förut. Herdier slog han ner i två slag men Watchog var lite tuffare, men tillslut var även Watchog död, och vi jublade. Vi hade tagit våran andra badge, och fortfarande hade vi inte förlorat några av kompisarna 😃.

Det bästa av allt är att både Cole och Pheobe har blivit större, bägge två utvecklades under den här senaste resan.😃

När vi kom ut ur gymet, hade Team Plasma stulit en drakskalle från museet, och gymledaren ville att vi skulle hjälpa till att ta tillbaka den, det ville vi självklart göra, efter att vi hade varit i pokecentret och helat alla kompisarna.

Vi tog fatt på vägen vidare genom Pinewheel Forest i jakt på Team Plasma, och nu hade vi fullt team 🙂

Leo lv.17

Paige lv.17

Shax lv.17

Pheobe lv.17

Cole lv.17

Abraxas lv.18

Inga förluster hittils.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
4/8/13, 9:22 PM
#21

#20 Heja, det här går ju fantastiskt bra! SkrattarSkrattarSkrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/8/13, 9:27 PM
#22

japp, har ett fantastiskt team den här gången 😃 Men man skall inte ropa hej för tidigt, rätt vad det är så får någon in en kritikal hit, och vi fölorarr en kompis, fast jag skall göra allt vad som står i min makt för att det inte skall hända 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/8/13, 9:49 PM
#23

😭R.I.P Leo.

Teamet är nu nere i 5 medlemmar. Lilla Leo klarade inte Herdiers Take down. 

Vi kom in i skogen, och leo slog team plasmas pokemon ner i skoskaften, vi tänkte gå till pokecentret och hela, men en Pokemon Ranger hejdade oss, han ville slåss. Lilla Leo var svag, men det tog inte Herdier hänsyn till, innan leo hann hoppa tillbakla till bollen så gjorde Herdier Take down, fick in en kritikal hit, och det klarade inte Leo. Han dog i mina armar😢 Paige bklev fly förbannad och hamrade på Herdier med shock wawe och dödade den hårt och brutalt.

Vi gick stilla tillbaka till pokecentret i Nacrene city och lade Leo till vila i kryptan (Box 8). Den första som hamnade där, förhoppningsvis dröjer det länge innan någon mer kommer dit, förhoppningsvis inte alls.

Vi går vidare och skall försöka ta oss igenom skogen innan natten faller på.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/8/13, 9:54 PM
#24

#23 Nej, inte Leo!!! 😭Storgråter (Min favorit i Förhäxad också!!) 

RIP, lillen… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/8/13, 10:30 PM
#25

sorgen ärstor, men hanterbar, vi måste kämpa vidare 😕

Nu har vi kommit igenom Pinewheel forest, vi har jagat bort team Plasma därifrån och lämnat tillbaka drakskallen till Lenora. Vi vann över varenda tränare och vilda pokemon som kom i våran väg. Allt för Leo.

Nu är vi i Castelia city, och vi har gått in till Pokecentret för att vila över natten, vi tar nya tag imorron.

Shax lv.18

Pheobe lv.17

Cole lv.17

Abraxas lv.18

Paige lv.20

1 Förlust

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/9/13, 6:59 PM
#26

😢 Gänget är lite ledsen nu, vi förlorade Shax i Casteliagymet. Han hade fått ner Dwebble på rött när Burgh gör en hyper potion och Dwebble smällar till med en smack down. Shax klarade inte det, så han dog för oss. Han vilar nu i "kryptan" (box 8) tillsammans med Leo.

Vi skall nu bege oss ifrån Castelia och upp emot Nimbasa, hoppas vi inte lider fler förluster, utan att vi kanske får en ny kompis i öknen.

Paige lv.20

Pheobe lv.22

Cole lv.20

Abraxas lv.20

2 förluster.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/9/13, 7:05 PM
#27

#26 Nej, Shax… 😭

RIP, sötnos… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
4/9/13, 10:08 PM
#28

Ja, det är fördj…….igt 😢 En liten tröst är dock att vi mötte en liten Darunaka tjej på lv. 16, direkt vi kom in på route 4. Vi fångade den, så nu är de 5 igen :)

Darunaka fick namnet Penny, och hon slogs helhjärtat genom hela route 4, så nu är hon ikapp de andra. Tom lite större än dem 🙂 Vi har lagt oss till vila för natten precis innanför gaten till Desert Resort, vi har slagits med doktorn, vunnit och han helade alla pokemon. Vi tar vidare fatt på vägen i morgon, kanske möter vi en till liten kompis i desert resorten 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/9/13, 10:40 PM
#29

#28 Åh, jag hoppas det! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/10/13, 7:22 AM
#30

Jag också 🙂

Piper är ledig idag, så hon kommer att gå en bit på vägen, hoppas jag 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
4/10/13, 10:17 AM
#31

När vi gick vidare på route 4 så mötte vi många tränare, vi slogs mot alla och vi vann över alla. Vi mötte även en hel del vilda pokemon, som vi också slogs emot och vann.

Vi kom in i Desert resort, och det gick bra. Vi mötte en liten Sandile tjej på lv.22, vi fångade henne och hon fick namnet Prue.

Vi fortsatte våran resa genom resorten, pokemonen växte och mådde bra, teamet var fullt ….Enda tills vi mötte på en tränare som hade Sigilyph. Det var Abraxas tur att slåss, men Sigilyoh hade Psybeam som han använde mot Abraxas, det klarade han inte. Han dog för oss där. Han vilar nu i kryptan tillsammans med sina kompisar som också ha lämnat oss.

Eftersom vi var inne i Relic Castle när Abraxas lämnade oss, gick vi lika bra fram till en backpacker som hade Fossiler, vi valde Plume fossil och vi tänkte gå tillbaka till Necrene city och väcka pokemonen som gömde sig i fossilen. Vi skulle också lägga Abraxas till vila samtidigt.

Vi vandrade tillbaka hela v'ägen genom Resorten, R4, Castelia city och Pinewheel forest, innan vi kom tillbaka till Nacrene. Väl där gick vi in i Pokecentret och lade in Abraxas i kryptan, sedan gick vi till museet och återupplivade fossilen, som viosade sig vara en Archen kille på lv.25

Archen fick namnet Belthazor och är nu våran nyaste teammedlem. Nu skall vi ge oss av, helöa den långa vägen, tillbaka till Nimbasa city och se om vi kan få våran 4'de badge :)

Prue lv.24

Paige lv.23

Pheobe lv.24

Penny lv.23

Cole lv.23

Belthazor lv.25

3 förluster.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
4/10/13, 5:11 PM
#32

#31 Inte ännu en… 😭RIP, Abraxas… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
4/10/13, 7:14 PM
#33

Jo tyvärr :( Men det är ju bara så att Fight är mycket svag emot Psyk, han hann inte hoppa in i bollen innan sigilyph gjorde Psybeam.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
4/11/13, 4:23 PM
#34

Den här har jag ju missat, följer! 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: