Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 1506 ggr
Mitchika
2013-04-04 17:06

Partners vi minns

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla förlorar vi någon Pokémon någon gång i en Nuzlockeutmaning. Den här tråden tänkte jag tillägna våra speciella, fallna partners som så troget stred vid vår sida men som blev tagna från oss alldeles för tidigt. Ledsen

Bifogar en skiss som jag slängde ihop snabbt på ungefär en kvart på den första Pokémon jag förlorade i min Emerald Nuzlocke. Tränaren hette Spencer och han förlorade sin underbara Beautifly, "Lil' Bro", i strid mot en Magenmite. Ledsen

Lil' Bro var högre level, men jag räknade inte antalet Metal Sound som Magnemite använde, vilket jag borde ha haft koll på… 

Om ni skickar mig lite info om era Pokémon, hur dom dog och vad/vem ni stred mot kan jag försöka skissa upp en snabb bild på dom också till minne av dom i den här tråden. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-04-04 17:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Från samma Emerald Nuzlocke så kommer även en bild på Spencers Ninjask, Gaston, som dog inte långt efter Lil' Bro… och blev dödad av en Beautifly dessutom, för att låta det svida lite extra… 😢

Jag glömmer så lätt att Beautifly kan använda Gust… RIP, lilla Gaston. 

Den här skissen tog lite längre tid, då jag aldrig ritat Ninjask tidigare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-04-04 18:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Fortfarande samma Emerald Nuzlocke och den smärtsammaste förlusten… I striden mot Gymledare Winona så dog Mightyenan "Sandy" när hon stred emot Tropius. Den förbaskade Tropius fick in en critical hit och det slog ut Sandy, trots att hon hade fullt HP. 😢

Plågsam otur och en fruktansvärd förlust… RIP, Sandy… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-04-04 18:50
#3

Åh, gud vad många avlidna partners. 😢 Det måste kännas hemskt att förlora någon när man knutit så starka band till de. 😕

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-04-04 18:51
#4

#3 Ja, det är inte det minsta kul. Nuzlockeutmaningar är jättejobbiga på det sättet. 😕

Jag förlorade en till i samma utmaning, "Moonshine" hette hon, men jag kan inte rita henne idag då min ritbräda har fått sina ryck igen…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-04-04 19:23
#5

Vad sorgligt 😢Vet bara hur det känder att förlora Saeunn och Rek och det var inte så lång tid jag hade dom

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-04-04 19:46
#6

#5 Det är verkligen en hemsk känsla att förlora en partner.. 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
JLNordin
2013-04-05 18:47
#7

Kanske lite dum fråga, men jag är väl inte tillräckligt insatt i pokemon … Men vad är en Nuzlock utmaning?

Mitchika
2013-04-05 18:55
#8

#7 Kort sagt kan man beskriva det som att man spelar ett Pokémonspel (vilket som helst) från början och räknar avsvimmade Pokémon som döda. Det vill säga, om en Pokémon blir utslagen i strid så har den inte svimmat (vilket Pokémoncenter kan bota) utan den räknas som död. 

Du måste då antingen lägga in den döda Pokémon i en box permanent och du får inte ta ut den förrän utmaningen är över. (Efter att man har besegrat Elitfyran, det brukar vara målet) 

Det finns en artikel på sajten med lite mer detaljer och förklaringar kring Nuzlockeutmaningen här: 🙂

http://pokemon.ifokus.se/articles/51154e1ad3b4fd77d400157d-pokmon-nuzlocke-utmaningen?articles-1

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

JLNordin
2013-04-07 13:56
#9

#8 Tackar

Draken
2013-04-08 21:25
#10

Skickar en hälsning till mitt team på White, som blev ihjälslagen av Gymledaren Clay i Driftveilgymet 🌈

Detta gäller alltså mitt förra team och min förra utmaning.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-04-08 21:30
#11

#10 Vila i frid, hela ditt underbara team… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: