Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2819 ggr
Draken
2013-04-06 11:43

Utmaning FireRed

Hittade mitt gamla FireRed pokemon. Eftersom jag fick Black out på de andra två utmaningarna så kör jag en ny på detta spelet.

Jag kör på med namn från Ljusets rike, och hoppas på att jag slipper "blacka" på det här spelet. Jag ändrar lite i utmaningen, jag kommer att tillåta mina Pokemon att hålla i bär och hålla i Items som förstärker deras attacker, det kanske anses som fusk, men jag hoppas inte det.

Jag börjar nu med att kasta en tärning om vilken nybörjare jag skall ha med mig.

1-2 = Bulbasaur

3-4 = Squirtle

5-6 = Charmander

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2013-04-06 11:47
#1

Jag slår en 2, vilket innebär att jag går med Bulbasaur som första pokemon.

Jag är en flicka som heter Silje, och min Bulbasaur kommer att heta : Vendel (om kille) eller Vinnie (som tjej)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-04-06 12:04
#2

Det första som händer är att jag förlorar mot min Rival, så jag resetar spelet och kör igen enligt samma gällande regler som ovan ;)

Jag är en tjej som heter Silje, och min Rival kommer att få namnet Tarald.

Kastar tärning om starterpokemon.

1-2 Bulbasaur

3-4 Squirtle

5-6 Charmander

Jag slår en 3 så min starter den här gången blir Squirtle. Hoppas jag klår rivalen den här gången.

Squirtle kommer att få heta Ram (om kille) och Indra (om tjej)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-04-06 12:13
#3

Squirtle blev en kille så han fick namnet Ram. När vi skulle gå ut från Oak's lab ville Tarald slåss, vi gjorde det och Ram vann matchen, så nu skall vi gå vidare till nästa stad, och kanske vi får en Pokedex snart :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-04-06 13:15
#4

Vi gick upp till Viridian city och där i marten fick vi Oak's parcel som skulle återlämnas till Oak. Vi gick ner mot Pallett igen, och ram fick slåss under vägen. Han växte till lv.7 och lärde sig Bubble innan vi kom tillbaka till proffessorn igen :)

Väl nere hos professorn fick vi våran Pokedex och 5 pokebollar. När vi gick tillbaka upp mot Viridian igen så var den första vi mötte en Rattata  tjej på lv.4. Ram försvagade den såpass att vi kunde fånga den, hon fick namnet Sol, när vi kom till Viridian så gick vi till route 3, där mötte vi en liten Spearow tjej på lv. 3. Vi kastade en boll på den och fångade den hon fick namnet Saga. Vi sprang runt lite i gräset både ner mot pallett och på route 3, så de två små kunde tuffa på sig litegrann.

Nu skall Silje åka och jobbam, så pokemonen vilar nu i sina bollar några timmar.

Saga lv. 4

Sol lv. 5

Ram lv.7

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-04-06 14:22
#5

Det är inte fusk att låta Pokémon hålla i föremål. 🙂

Att förbjuda det är en tilläggsregel som man kan ha, om man vill. Glad

Jag håller alla tummarna som finns här hemma att det kommer gå bra i den här utmaningen och att Ram, Saga och Sol blir långlivade och klarar sig hela resan igenom! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-04-06 16:15
#6

Följer väl här då ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2013-04-06 22:13
#7

Nu är Silje hemma från jobbet och skall rasta Ram, Saga och Sol en stund innan de går till sängs för natten.

Vi hoppas komma igenom skogen innan vi gör kväll.

Molam: Du behöver väl egentligen inte följa, du hör ju svordomarna om det går åt skogen :p

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-04-06 22:16
#8

Vet jagt väl men roligare att följa å verkligen se och vara med

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-04-06 23:38
#9

Nu har kompisarna tagit sig genom Viridian Forest. Det blev inga nya kompisar i skogen, vi mötte en liten Caterpie, men saga råkade döda den med en kritikal hit. Hon blev lite ledsen, men vi försäkrade henne att det inte var någon fara. Nu blev det bättre med tid att träna de tre som redan finns i teamet, vi visst att vi hade en tuff gymmatch framför oss, för i Pewter city finns Brock och hans stenpokemon är mycklet starka och farliga.

Vännerna tränade intensivt genom hela skogen och sista biten av route 2 som fortsatte efter skogen.

De hade vuxit på sig rätt bra när vi kom till Pewter, såvi tänkte ta oss an gymet, vi kom överens om att Ram skulle få ta gymet själv, eftersom han har en vattenattack, och Stenpokemon är mycket svaga mot vatten. De andra två skulle vara back up, OM det gick illa för Ram.

Ram stegade in i gymet med kompisarna i ryggen och han slog först ner tränaren i skoskaften, sedan tog han Brocks Geodude och Onix med glans. Han var trött när vi var klara, men han var lycklig och det var kompisarna också.

Nu är vi i pokecentret i Pewter och tänkte sova där i natt, sedan tar vi fatt på vägen mot Mount moon och Cerulean city. Vi kanske får några nya kompisar där :)

Saga lv. 12

Sol lv. 10

Ram lv .13

Inga förluster :D

God natt alla. Nya, friska tag i morgon.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-04-07 01:22
#10

#9 Bra jobbat, gänget!! 😃

Lite synd med den missade Caterpie, men bra jobbat oavsett! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-04-07 18:12
#11

Nu har gänget tait sig genom halva mount moon. De är så duktiga, inga förluster hittils och vi har inga nya kopisar ännu. Vi har valt att vänta lite med det, eftersom vi har Misty i ceruleangymet framför oss och hon är stark, mycket stark, vi tränar så vi blir starka innan dess.

Kompisarna har vuxit på sig och är på väg upp mot lv. 16 nu, tränarna och de vilda pokemonen i mount moon hr hittils inte varit någon match att plocka, en efter en 😃 Ram har dessutom blivit stor kille och utcecklats till Wartortle 😃

Saga lv. 15

Sol lv. 16

Ram lv.16

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-04-07 18:15
#12

#11 Ååh, vad härligt att det går så bra! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-04-07 18:32
#13

Jo det känns riktigt bra 😃 Men gänget saknar fler kompisar.

De hörde ett rykte om att man kan få en liten Eeeve i , vad vi tror, Saffron city, vi skall försöka ta oss dit och hämta den, om/när vi får den kommer vi att ge den en Thunderstone, så vi får en Jolteon som kompis :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
2013-04-07 18:37
#14

#13 Toppen! 👍

(Pst, Eevee finns i Celadon City! 🙂)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-04-07 20:03
#15

#13

Ahhh …Tack fär tipset, minnet är borta och vi har blivit felinformerade

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: