Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1442 ggr
Mitchika
2013-04-06 22:53

Efterlyser Pokémonägg!

Jag tänker testa en helt ny utmaning som kallas för Egglocke, då jag fått hjälp med att kunna starta nytt spel på mitt ena HeartGold! 🙂

För att kunna göra det så behöver jag Pokémonägg! Massa, massa, massa Pokémonägg! Så är det någon som spelar Pokémon Pearl/Diamond/HeartGold/SoulSilver, kan koppla upp dom mot nätet och vill donera Pokémonägg till min utmaning så hör av er. 😃

Än så länge så är det min väninna som förser mig med alla Pokémonägg, men det är roligare om det är fler som gör det. 🙂

Den enda viktiga regeln är att jag inte får veta vad som finns i ägget! Det måste bli en total överraskning och det kan vara vilken av dom första fyra generationerna som helst! Så det är bara att breeda det man gillar, det man känner för eller något hemskt för att göra utmaningen omöjlig för mig… men så elaka skulle ni väl aldrig var, eller…? 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LajvKrattan
2013-04-07 11:28
#1

Jag har flera Eeveeägg på Pearl, intresserad? Det är ju lätt att få ett bra team eftersom man kan utveckla som man vill. 😎

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-04-07 18:10
#2

#1 Tyvärr inte. 😕 (Hur mycket jag än uppskattar gesten, då jag älskar Eeveefamiljen! 🙂😃)

Jag får absolut inte veta vad som finns i äggen, det är det viktigaste med utmaningen. Äggen ska innehålla helt okända Pokémon (okända för mig, du vet ju självklart vad dom innehåller) som breedas fram för att antingen underlätta min utmaning eller göra den svårare. 🙂

Ni som breedar äggen avgör då alltså oddsen för hur utmaningen kommer att gå, genom att antingen breeda otroliga Pokémon (Eevees, starters, Pokémon som föds med bra moves etc.) eller genom att breeda fram en armada av Magikarp, Rattata eller så och ger till mig… XD

Men jag får inte veta i förväg vad äggen innehåller! 🙂

Det är för att göra utmaningen svårare. Detta är alltså ägg till min Egglocke Challenge som jag har börjat rita och skriva om i en annan tråd. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-04-07 18:20
#3

Ooh, jag vill hjälpa till! *viftar med handen* 

Men jag vet inte hur jag skickar över till ditt spel, så någon får gärna förklara för mig! 🙂

Mitchika
2013-04-07 18:24
#4

#3 Om du har din DS uppkopplad mot Internet och har en Palpad i HeartGold/SoulSilver eller Diamond/Pearl så borde det gå via WiFi. 🙂

Min utmaning har som sagt inte börjat än, då jag väntar på dom första äggen och min starter från min väninna senare ikväll. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-04-08 15:09
#5

Jag har hemliga ägg också, men jag kan inte få wifi på mitt DS. Jag kan försöka. Står din kod i Friend-Code-tråden eller någon annanstans?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-04-08 15:31
#6

#5 Jag har inte satt upp min Friend Code till mitt HeartGold någonstans, men jag ska snart göra det. Jag har fått dom fem första äggen och utmaningen är redo att börja! 🙂

Jag måste bara illustrera klart början och hinna ikapp med teckningarna så pass långt som jag har hunnit i spelet. Så måste jag slå första gymmet också innan jag kan få en Friend Code i HeartGold.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LajvKrattan
2013-04-08 15:43
#7

Bra! Jag kan ge mina ägg ikväll om du PM:ar koden. :)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-04-08 15:52
#8

#7 Jag ska försöka ta första gymmet tills dess. 🙂

Min väninna (som snart blir min ex-väninna efter det här…) gav mig en bunt… intressanta… ägg att börja med… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-04-08 16:32
#9

Jag vill gärna ge dig ett par ägg :D  
Har massvis i boxen eftersom att jag breedar shinys xD

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2013-04-08 16:41
#10

#9 Toppen! 😃

Som sagt, enda hindret är att jag måste ta första gymmet först (för att få PalPad och kunna byta över WiFi) och hinna fånga reserver enligt utmaningens regler! 🙂

Jag fick ett par utmanande Pokémon att föda upp från mina fem första ägg, så det tar en stund för dom att levla upp till rätt nivå för att jag ska kunna ta första gymmet…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-04-10 01:08
#11

Sådär! Nu är jag 100 % redo att kunna byta över WiFi. 🙂

Namnet är Akirame! HeartGold är spelet, givetvis. 

Friend code: 
4428 1906 7372

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-04-10 09:12
#12

Okidoki, jag PM:ar i eftermiddag.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-04-12 02:24
#13

Tänkte bara uppdatera i tråden att två reserver infångades och byttes mot två okända Pokémonägg donerade från Namiko! 😃

Tack så jättemycket, Namiko!! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Namiko
2013-04-12 06:54
#14

#13 Det var så lite så, dom 2 ägg jag har kvar ligger och väntar på att få flytta över och kläckas :D

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: