Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2304 ggr
Mitchika
2013-04-07 05:44

Mitchika's Egglocke Challenge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag redan kör en Nuzlocke på sajten (och flera vid sidan av) så blev jag frestad till att påbörja något lite annorlunda. En "Egglocke" challenge, en slags sidovariant av Nuzlocke. Glad

Det finns inga direkt fasta regler på Egglockeutmaningen, så dom flesta som spelar en skriver sina egna regler. Grunden är dock detsamma, man ska enbart spela med Pokémon som man kläckt ur Pokémonägg. Med undantag från sin starter, som jag faktiskt kommer byta bort mot en alternativ starter för att göra det ytterligare lite svårare. Glad (Samt att jag blev erbjuden en otroligt speciell Pokémon av min väninna, som jag inte kunde säga nej till!) 

Okej, nu till reglerna: 

  • Likt en Nuzlocke så fångar jag första Pokémon som dyker upp i en ny area, dubblett eller inte. Men! Varje fångad Pokémon byts omedelbart ut mot ett random ägg, som jag inte har en aning om vad det innehåller, som vem som helst kan ge mig. 
    Misslyckas jag att fånga den första vilda Pokémon så blir det inget nytt ägg för mig! 
  • Svimmar en Pokémon så räknas den som död och måste antingen släppas fri eller boxas. 
  • Item får användas, Pokémon får även hålla i Items. (Det vore nästan grymt att inte hjälpa nyfödda babyPokémon så mycket som möjligt) 
  • Vid en whipe out så är det game over, såvida jag inte har ägg liggandes i reservboxen! Om så är fallet får en "död" teammate vara kvar i gruppen medan ägget/äggen kläcks och flyttas till gravboxen så fort som ägget/äggen kläckts. Efter det fortsätter utmaningen. 
  • Hela utmaningen ska illustreras av mig, i form av skisser eller mer avancerade bilder beroende på ork och tid! Skälet till det är att jag vill rita, jag vill öva på att rita och jag vill bli bättre. Men jag är dålig på att motivera mig själv och fokusera. På det här sättet blir jag motiverad, har kul och får övning samtidigt! 

Utmaningen börjar så fort som jag har fått mina första ägg, men jag har redan nu börjat illustrera introt och förhistorien till denna utmaning! Läs, "njut" av dom "fina" bilderna och ge mig feedback både på teckningsstilen och helst av allt historien! 🙂

Med tanke på händelserna på sista tiden så kan det bli en slö start för mig i den här utmaningen, men jag ska göra mitt bästa. Glad

Seriesidan blev rätt liten på iFokus, så jag bifogar länken till min DeviantArtsida istället, så kan man kika på den där i större format. Texten blir mer lättläst då! 

Sida 1: Intro Del 1

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2013-04-07 07:48
#1

Följer helt klart! 🙂 Jättespännande och fina bilder! 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-04-07 07:53
#2

#1 Tack så mycket! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-04-07 09:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Andra delen är ritad och upplagd! Introt blir lite längre än vad jag hade planerat, men det får lov att gå ändå. 🙂

Jag kan ändå inte börja spela förrän senare, så. 

Sida 2: Intro Del 2

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-04-07 12:14
#4

Jättespännande, följer! 😃 Du ritar dessutom jättefint. 🙂

molam
2013-04-07 14:21
#5

Följer jag med detta vill jag inte missa

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-04-07 18:02
#6

#4 Tack så mycket!! 😃🤗

#5 Ååh, vad roligt! 🤗

Jag ska eventuellt sätta igång och rita mer senare under kvällen, när jag eventuellt jobbat klart på nästa kapitel av Legacy Barlow och förhoppningsvis fått dom efterlängtade äggen! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-04-08 16:46
#7

Firefly och dom fem första äggen har anlänt till mitt HeartGold och utmaningen är i full gång! 😃

Jag ska försöka variera spelande, skissande och skrivande så att jag kommer ikapp. Samtidigt som jag vill slå första gymmet så att jag kan få PalPad och ta emot donerade ägg. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-04-08 21:19
#8

Följer 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-04-08 21:22
#9

#8 Tack, vad roligt! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-04-09 03:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tredje delen är ritad, klar och upplagd! Jag lyckades sammanfatta introt något i alla fall, vilket blir en lättnad då jag snart kan dra igång med första kapitlet. 🙂

Sida 3: Intro Del 3

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-04-09 06:50
#11

Åh, gud vad spännande!! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Upp till toppen
Annons: