Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2836 ggr
Gerbilles
4/8/13, 4:50 PM

Nuzlocke Challenge HeartGold

När jag läser era spännande nuzlockes utmaningar så blir jag mer och mer sugen på att starta en egen, nu kan jag inte hålla mig längre. Jag vill också testa! 😃

Jag har redan hunnit ganska "långt" in i spelet, men skriver nu ändå. Som ni kanske hör på rubriken så tänker jag spela på mitt HeartGold.

Min karaktär är en tjej som heter Rue (hungergames 😇). 

Jag kommer köra tills jag har klarat ligan (Kanske tills jag har vunnit över Red, vi får se).

Jag slog en tärning och den visade 3, alltså blir min starter Cyndaquil, yes! 😃 (Chikorita 1-2, Cyndaquil 3-4, Totodile 5-6)

Nu kör vi! 👍

Annons:
Mitchika
4/8/13, 4:51 PM
#1

Yay, fler Nuzlockes! 😃

Följer! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
4/8/13, 5:18 PM
#2

Följer ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
4/8/13, 5:48 PM
#3

Följer! 🙂 Åh, hungerspelen!! 😍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
4/8/13, 5:55 PM
#4

Va kul att ni vill följa! 🙂

Gerbilles
4/8/13, 6:11 PM
#5

Det är en mycket stor dag för Rue, idag ska hon få sin första pokémon av prof. Elm. Trots att hon inte har sovit i knappt en timme så har hon aldrig varit så förväntansfull som nu. När hon väl har kommit fram till professorns labb så håller hon på spricka av glädje. Hon rusar in och möter prof. Elm vid ett bord där det ligger tre pokémonbollar.

Hon fastnar direkt för den lilla Cyndaquiln och väljer därför honom och han får namnet Dexter. 

Med sin nya vän vid sin sida styr Rue stegen mot Ethans hus och visar stolt upp sin söta pokémon. Därefter går hon och Dexter vidare mot Cherrygrove City. 

På vägen dit träffar de en vild Rattata. Dexter som inte fattar att han måste strida mot Rattatan tittar oförstående på Rue. Men tillslut förstår han vinken och dödar lätt den lilla Rattatan. De går vidare och Rue tänker på att om hon bara hade haft en pokémonboll så hade de kunnat fått en ny lagmedlem. Men man kan inte vara ledsen länge när man har en kompis som Dexter och de börjar dessutom närma sig Cherrygrove City.

LajvKrattan
4/8/13, 6:29 PM
#6

Dödade hen Rattata?!!! >:0

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Mitchika
4/8/13, 6:44 PM
#7

#5 Ååh, en Cyndaquil vid namn Dexter! 🙂

#6 Ja, det är så det ofta går till i Nuzlockeutmaningar. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
4/8/13, 6:47 PM
#8

När de äntligen är framme köper Rue några potions för de pengar hon har sparat i flera månader. Prof. Elm sa att de skulle gå till Route 30, där skulle de träffa en man vid namn mr. Pokémon, så de fortsätter såklart ditåt. 

Vid Route 30 träffar Rue och Dexter ett gäng med vilda Caterpie, men som sist så har de inga pokémonbollar och de springer vidare med gänget av Caterpies efter sig. Tillslut syns ett litet hus i slutet av stigen och Dexter rusar fort dit med Rue tätt efter sig. Rue stänger snabbt dörren efter sig och alla Caterpies blir lämnade utanför. De hade riktigt tur, för därinne träffar de mr. Pokémon och ännu en professor, prof. Oak. Mr. Pokémon räcker fram en pokédex som Rue tar emot med stor glädje. Teamet går sedan tillbaks till Cherrygrove City för att sedan fortsätta tillbaks till Prof. Elms labb igen.

När de precis skulle lämna Cherrygrove City stoppar en rödhårig pojke Rue och Dexter. Han är riktigt kaxig och utmanar henne på en strid, som hon genast tackar ja till. 

----- 

Dexter lvl 8

Gerbilles
4/8/13, 6:48 PM
#9

#6 Ja, tyvärr … 😕

#7 😃

LajvKrattan
4/8/13, 6:58 PM
#10

#9 Nej, jag menar dödade du den verkligen? Det låter så brutalt… Vanligtvis brukar ju Pokémon bara svimma och sen krypa undan för att bli friska och pigga igen.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
4/8/13, 7:03 PM
#11

#10 Nej, såklart inte! 😉 Men i Nuzlockes utmaningar räknas en pokémon som död när den svimmar. 😕

Mitchika
4/8/13, 7:04 PM
#12

#10 I Pokémon Nuzlocke Challenge räknas alla utslagna och avsvimmade Pokémon som döda. Vilda såväl som ens egna. Det är syftet med utmaningen. 😕

Den är hård, grym, hänsynslös och hemsk, men spänningen, utmaningen och triumfen man känner när man klarar sig igenom det ena hindret efter det andra är svårslagen. 🙂

För att inte tala om banden man knyter till sina Pokémon, då man tar extra väl hand om dom eftersom att man vet att i nästa strid kan man förlora en av dom…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
4/8/13, 7:44 PM
#13

Pojkens Totodile var inte en svår match för Dexter. Direkt efter striden försvinner han iväg, men kommer snabbt tillbaka eftersom han råkade tappa sitt Trainer Card. Rue hinner bara se hans namn, Aaron, innan han rycker ur det ur hennes händer och han springer sedan iväg.

Hon bryr sig inte så mycket om varför han försvann så hastigt och fortsätter till labbet istället. Det är andra gången idag hon är där, men något är annorlunda. Stämningen är spänd och hon får sedan syn på en polis stå bredvid professorn. Rue och Dexter går fram till professorn och polisen som är uppe i en het diskussion. Det enda hon lyckas uppfatta är att någon har stulit Totodile. Hon kommer genast tänka på den rödhåriga pojken och berättar vad han heter och allt annat hon vet för polisen. 

När polisen tillslut är nöjd med alla information går Rue ut ur labbet och träffar sin vän Ethan utanför. Han visar henne hur hon ska göra för att fånga vilda pokémons och ger henne även några pokémonbollar. 

Rue rusar ut i gräset med pokémonbollarna i famnen och Dexter glatt skuttande efter. En vild Pidgey (hona) kommer fram och Rue säger åt Dexter att inte döda den lilla Pidgeyn. Pidgey är ganska stark, men Dexter försvagar den lätt med tackle. Rue kastar en pokémonboll och … Teamet har nu fått en ny medlem! Pidgeyn Carly! 🙂

-----

Dexter lvl 9

Carly lvl 3

Annons:
Draken
4/8/13, 9:17 PM
#14

Spännande med ytterligare en utmaning.

Följer med glädje 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
4/9/13, 6:39 PM
#15

#14 Man kan aldrig få för mycket av Nuzlockes! 😃

Va kul! 🙂

Gerbilles
4/10/13, 7:46 PM
#16

De närmsta dagarna går åt till att träna lilla Carly, hon lär sig snabbt och ganska snart har hon nåt upp till level 8. Då bestämmer sig teamet för att fortsätta mot nästa stad, Violet City, där de även har chansen att vinna sin första badge. 

De möter några tränare på vägen, men allt går bra och både Dexter och Carly går upp några levlar. Väl framme i Violet City går de direkt till Pokémoncentret för att vila upp sig sedan fortsätter de mot Route 32 i hopp om att få ännu en ny lagmedlem. En Mareep (jippiiii) hoppar fort fram ur det höga gräset och Dexter är redo för strid. Han försvagar först Mareep lite och Rue kastar sedan en pokémonboll och Mareep är fångad! 😃 Mareep är en flicka och hon får namnet Ester.

Efter att ha tränat upp Ester från level 6 till level 10 så går teamet till Sprout Tower. Dexter klarar tränarna där utan problem och får dessutom ganska mycket träning, så pass mycket att han utvecklas till Quilava! 🙂 Nu känner Rue att de är tillräckligt starka för att ta sig an Pokémongymmet. 

------

Dexter level 15

Carly level 10

Ester level 10 

Draken
4/11/13, 7:22 AM
#17

Härligt, lycka till i tornet 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
4/11/13, 7:44 PM
#18

#17 Ja det har gått förvånansvärt bra än så länge! 🙂

Ester klarar de två tränarna i gymmet utan problem. Dock är nog gymledaren Falkner betydligt starkare, vilket oroar Rue lite. Men när de väl står där framme mitt i striden mot han känner hon sig mycket säkrare. Ester slår först ut Falkners Pidgey och efter ett tag även hans Pidgeotto. Ett stolt team går ut ur Pokémongymmet med sin allra första badge!

Efter att ha vilat upp sig ordentligt på Pokémoncentret fortsätter Rue och gänget mot Azalea Town.

När de kommer in i Union Cave hoppar en Sandshrew fram bakom en sten. Den tittar nyfiket på Dexter och verkar nästan vilja bli fångad. Rue kastar direkt en Pokémonboll och det funkar! Sandshrew är en kille och fick heta Oscar. 🙂

-----

Dexter level 17

Carly level 13

Ester level 14

Oscar level 6

Gerbilles
4/13/13, 7:12 PM
#19

Oscar är riktigt nyfiken och vill gärna utforska den stora världen. Han växer fort och blir större och starkare. När han har kommit upp i level 14 fortsätter teamet till Azalea Town. Där får de veta att alla Slowpokes har mystiskt försvunnit från staden. Rue bestämmer sig för att undersöka saken innan hon tar sig an stadens Pokémongym. 

Det visar sig att ett gäng vid namn Team Rocket ligger bakom det hela. Dom är riktigt kaxig, men inte alls särskilt starka som dom säger sig vara. Carly och Ester besegrar de lätt. När alla Slowpokes sedan är friska och är tillbaka till staden går teamet till Pokémongymmet. Ester utvecklas även till en Flaaffy! 🙂

Dexter har en stor fördel mot pokémonen på gymmet eftersom alla är bugtypes. Han klarar även gymledaren Bugsy lätt. Med sin andra badge fortsätter de mot Goldenrod City. 

-----

Dexter level 19

Carly level 15

Ester level 16

Oscar level 14

Gerbilles
4/13/13, 8:01 PM
#20

För att komma till Goldenrod City måste teamet gå igenom en stor skog, Ilex forest. Allt går bra innan Carly blir illa skadade av en Paras. Rue springer förtvivlat tillbaka till Pokémoncentret med lilla Carly i famnen, men som tur var inte skadorna ändå inte så stora och teamet kan fortsätta några dagar senare när Carly mår bra igen! 

Goldenrod City är en riktigt stor stad och Oscar vill undersöka precis varje byggnad. De går in i Radio Tower och Oscar är såklart den som skuttar in först. Väl där inne träffar de Whitney, stadens gymledare. Hon envisas med att Rue ska köra en frågesport. Rue klarar alla fråger och Whitney tittar imponerat på henne, sedan säger hon att hon ska gå tillbaka till gymmet.

Teamet tränar på Route 35 för att förberedda sig så bra som möjligt inför gymmet. Carly är den som bestämt sig för att träna mest efter vad som hände med striden mot Paras. Hennes beslutsamhet gör att hon utvecklas till en fin Pidgeotto! 😃

------

Dexter level 22

Carly level 18

Ester level 18

Oscar level 16

Annons:
Upp till toppen
Annons: