Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2788 ggr
Draken
2013-04-10 10:42

En resa genom White 2

Nu kör jag två utmaningar, en på FireRed och en på White. Jag vill ta en paus från utmaningar, men inte från pokemon. Det var då jag kom på den briljanta ideen att jag skall köra White2, fast med valda pokemon och utan restrictioner på healing och liknande. Jag skall försöka fylla upp Habitatlistorna, antigen genom att fånga vilda eller byta till mig genom GTS eller från andra spelare :)

Mitt team är inte bestämt än, jag forskar i det. Men jag vet att det kommer att bli minst två Nybörjare jag går med. Det blir som en utmaning, fast på ett annat sätt.

Jag skall ta ligan och jag skall gå igenom alla städer, gym och tränare som finns på spelet, både före och efter ligan. Jag skall fånga alla de legendariska jag kan fånga på spelet, och även, om möjligt, försöka få åt mig andra legendariska från andra spel samt genom evt. Mystery gift.

Det kanske inte är lika roligt att följa ett spel där man har alla förmåner man kan ha i ett spel, men jag skall i varje fall göra det.

Jag kan avslöja här och nu att min , genom alla pokemonspel, absoluta favorit, Rayquasa kommer att vara en av mina teammedlemmar 😃

Jag återkommer med info när jag har valt mitt team och jag har påbörjat min resa 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2013-04-10 17:03
#1

Min resa är nu officiellt påbörjat. Jag tog Oshawott från början, han hjälpte mig att komma genom första biten och första gymet på spelet.

Han lyckades ta de tränare jag inte kunde undvika (alla andra spar jag till mitt huvudsakliga team) med god marginal. Gymet hade han heller inga större problem med.

Nu har jag fört över mitt team fran ett "fulladdat" Black2, och mitt team är som följer :

Trapinch lv.5

Chimchar lv. 5

Lillipup lv.5

Totodile lv.5

Turtvig lv.5

Rayquasa lv.5

Alla är Shiny och alla är honor. Tyvärr kan man inte döpa om pokemonen på de fulladdade spelen, så de har sina egna namn. Men däremot är de fullboostade på attack och defens.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-04-10 17:05
#2

I'll follow ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-04-10 17:13
#3

Jag följer också. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-04-10 19:19
#4

😃

Vi är nu i Flossecy ranch, och alla pokemon mår bra. habitatlistan på R19 är helt full (finns bara två pokemon där ;) ) Flocessy är nästan full, fattas bara Dunsparce, men han kan vara lite svår att hitta, han finns endast i Rustling gräs. men skulle vi inte hitta den inom rimlig tid, så försöker vi med GTS'en 🙂

Habitatlistana på R20 är under påfyllning, men än har vi bara hittat ett par stycken där.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-04-11 12:12
#5

Jag kör på som ovan, fast med en liten ändring. Jag bestämde mig för att utmana mig själv, jag har bytt ut mitt team. nu har jag 5 Eevolutions och en fågel.

Vi är nu i Virbank city, och habitaten på R20 är nästan full, fattas bara Dunsparce. Har lagt in en Psyduck på GTS'n för att se om någon vill byta med mig 👍

Men som sagt, mitt team är ändrat, och de jag går med nu är som följer:

Leona lv.5       Eeevee, tänkte att hon skulle bli Umbreon eller Espeon.

Flisan lv.5       Flareon

Leya lv.5        Leafeon

Electra lv.5     Jolteon

Kaylie lv.5     Skarmory

Aqua lv.5      Vaporeon

Alla är honor och alla är shiny. Men eftersom de bara är på lv.5 än, så kommer jag att träna upp dem utanför virbank, åtminstone tills de när lv. 10. Efter det ger jag mig på Complexet och sist gymet.

Whish me luck. Jag har aldrig lyckats gå med mer än 2 pokemon av samma sort tidigare, så det här skall bli spännande.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-04-11 18:37
#6

Lycka till! Eeveelution är spännande att gå med. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2013-04-11 21:53
#7

De har vuxit lite till nu. Alla är på mellan 11 0ch 14 nu, så de börjar tuffa på sig ;)

Lilla Eevee är mest spännande, vad kommer hon att utvecklas till …Espeon eller Umbreon 🤔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-04-13 16:02
#8

Team Eevee sköter sig bra. vi har nu fått våran 3'dje badge. Och lilla Leona har utvecklats till en Espeon, det hände på lv.20.

Alla Habitatlistor är fulla, förutom Castelia city, där fattas Lilligant och Delcatty. Men vi har fångat 2 Petilil och 2 Skitty. Så fort jag hittar en Shiny och en Moonstone, så blir även Castelias Habitatlista full.

kaylie har lämnat teamet, hon fungerade inte så bra med tamet, det blev bara fel. Så vi bytte ut henne mot en liten Shiny Zubat tjej på lv.5. Zubat är nu en Golbat på lv.23, men tyvärr han hon inget nickname, tränaren som bytte henne med mig hade inte döpt henne, så hon får heta Goldbat, och senare (förhoppningsvis) Crobat 🙂

Vi skall nu lämna Castelia city och bege oss ut i sandstormen på R4, desert resort och Relic castle. Vi återkommer med vidare information.

Hälsningar Marie med:

Leona lv.22

Flisan lv.20

Leya lv.20

Electra lv.20

Aqua lv. 20

Golbat lv.23

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-04-13 17:08
#9

#8 Heja! 😃

Espeon, jag som höll tummarna för Umbreon… 😇🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-04-13 17:40
#10

ja men så blev det ju inte då ;) För mig spelade det ingen roll, älskar båda två 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-04-13 17:50
#11

#10 Jag älskar båda två också, men Umbreon är min favvo. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-04-13 17:55
#12

Jo, Umbreon är den starkare och tuffare av dem. Espeon är mera lugn och snäll, hon slår inte så hårt på motståndarna som umbreon gör 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: