Annons:
Etiketttävlingar
Läst 6231 ggr
Hallonsmurfen
4/16/13, 5:50 PM

Tävling - fusionPokémon

Nu var det dags för en till tävling. 😃 Den här gången är temat fusion pokémon.

Man ritar en bild på sin fusion pokémon, postar den i tråden tillsammans med namn, och vilka pokémon den är en blandning mellan.

Ex: Det här är Meewee, den är en korsning av Mew och Eevee. Meewee gillar att klättra i träd och klia sig i rumpan.

Tävlingen håller på fram till den 30/4.

Lycka till. 😎

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
4/20/13, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är mitt bidrag. 😃

Det här är Arcoritano. Den är en korsning mellan Chikorita, Arcanine, Audino och Minccino.

Arcoritano har drag från alla pokémon som den är en korsning av. Den har Chikoritas löv, Arcanines päls, Minccinos svans och Audinos ögon. Även egenskaperna och attackerna är liknande. De lever oftast i par. Ibland lever de ensamma, och ibland i mindre grupper. Aldrig mer än fem stycken. De hjälps åt att hitta mat, och skyddar varandra.

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
4/20/13, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det här är Axebone.

Det är en mix mellan Axew och Cubone.

Axebone letar efter övergivna skallar i passande storlek och har dom på huvudet. Med sina betar (som inte syns på bilden) hackar dom hål i skallen så att hornet på deras huvud ska få plats. Dom samlar gärna på ben och är mycket hjälpsamma mot andra Pokémon.

molam
4/20/13, 5:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Detta är lilla Blitzina Blandning mellan Blitzle och Nidorina

Blitzina finns endast som hona, men det finns även en pojk typ som heter Blitzino som då är blandning mellan Blitzle och Nidorino men han har jag inte ritat.

Blitzina lever i stora flockar med minst 10 individer per flock, de äter bär, frukt och gräs Blitzinas starkaste attack är stomp och Bite, Blitzina är väldigt blyg och har inte ofta blivit sedd av människan d¨dom gärna håller sig borta fårn människan, men dom få som har fått turen att s een Blitzina har fått en trogen och lojal vän för livet ^^

(Obs bilden ej målad då jag inte har färg pennor)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
4/20/13, 11:10 PM
#4

Känns inte som om min kommer att komma så långt om man tittar på hur fina och målade era andra är ^^

Egentligen skulle jag ha köpt lite färh pennor och fylla i min Blitzina

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
4/21/13, 5:20 AM
#5

Det är tanken som räknas. Jag tycker din bild är jättefin ändå.

Se det som en kul grej, att visa upp vad man gjort. 🙂

Hallonsmurfen
4/21/13, 9:35 AM
#6

#4 Jag tycker att den är fantastisk även om den inte är färglagd! 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mindmusic
4/21/13, 12:54 PM
#7

Om någon har problem med att hitta på en fusion kanske man blir lite inspirerad av att kolla här (men förutom det är det allmänt roligt) http://alexonsager.net/pokemon/

mindmusic.deviantart.com

molam
4/21/13, 1:49 PM
#8

#5 & #6 Tackar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
4/21/13, 3:59 PM
#9

Åh va fina allihopa! :D

LajvKrattan
4/22/13, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det här är Vulgast, en blandning mellan Vulpix och Gastly. Vulgast skapas när en Gastly tar över en Vulpix och förvandlar dess eldsvansar till isande spökeld.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mindmusic
4/23/13, 2:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Blitzle + Ponyta

Blitza

En av de snabbaste fusion pokemons! De lever i flockar och andra pokemon som är mindre betesdjur håller sig gärna nära Blitza flockar ifall någon fiende ligger i bakhåll.

mindmusic.deviantart.com

Hallonsmurfen
4/23/13, 6:51 AM
#12

#10 Den var riktigt häftig! 😃

#11 Wow!! 😍 Du är extremt duktig på att rita. 👍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mindmusic
4/23/13, 9:28 AM
#13

#12 Tack ^^ Den var rolig att rita! Rita den lite långsamt och testade lite olika saker :3

mindmusic.deviantart.com

Annons:
Hallonsmurfen
4/28/13, 2:17 PM
#14

Putt. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
4/28/13, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Bellefarig 

Bellsprout + Girafarig

Bellefarig lever oftast i par i stora skogar där de lätt kan smälta in bland träden och buskarna med sin lövtäckta rygg och svans. Bellefarig är en mycket snäll och nyfiken pokémon som gärna sjunger högt när den är lycklig. Dock har den inte den bästa sångrösten, många tycker att det låter rent ut sagt hemskt! Men trots det är de många som charmas av dess fina personlighet. 

Det dom gör mest om dagarna är att äta löv och leka och sjunga med varandra, men en dag på året skiljer sin från dom andra: 

Första dagen på de nya året möts alla Bellefarig som lever i samma skog och sjunger tillsammans för att välkomna det nya året. Sången låter högt och kan höras på flera mils avstånd. En del människor kommer och lyssnar när alla Bellefarig sjunger, medan en del låser in sig i sina hus med ett gäng öronproppar …

Hallonsmurfen
4/28/13, 7:50 PM
#16

#15 Vad söt den är!! 😃 Jag känner igen mig i det där med sången. 😞😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
4/28/13, 7:57 PM
#17

#16 Haha, samma här … 😇

Juste, kom på en grej som jag glömde skriva i #15; Belle är ju vacker på franska, därför lade jag till ett e på Bell, för Bellefarig sjunger ju så *host* (är lite hostig idag) otroligt fint. 😃

Hallonsmurfen
4/28/13, 8:00 PM
#18

#17 Ja, det var ett passande namn. 👍

Jag har märkt det, du får krya på dig. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
4/28/13, 8:59 PM
#19

Kul med en Girafarig-fusion. Jag funderade själv på att göra en genom att byta ut Girafarigs "svans" mot en annan Pokémons huvud och sedan ändra färgschemat något.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
4/29/13, 6:29 AM
#20

Imorgon tar tävlingen slut, så om ni vill vara med är det dags att sätta igång. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Gerbilles
4/29/13, 3:30 PM
#21

#18 Det är nog allt pollen, så kommer antagligen vara hostig hela våren … Tyvärr! 😉

#19 Girafarig är en av mina favorit pokémon och din idé lät jättebra! 👍

LajvKrattan
4/29/13, 7:21 PM
#22

Är det ingen mer som vill vara med? Det finns ju sååå många coola fusions som behöver ritas. :))))

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
4/29/13, 7:28 PM
#23

#22 Ja kom igen nu allihopa! 👍

Hallonsmurfen
4/29/13, 7:40 PM
#24

Imorgon är den 30!! 😮 *Dum dum dum dum*

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mindmusic
4/29/13, 11:50 PM
#25

wut wut! Tio minuter kvar nu om man ska vara korrekt :3

mindmusic.deviantart.com

Mitchika
4/30/13, 2:48 AM
#26

Typiskt, mitt bidrag är bara halvklart… 🤦‍♂️

Jag hinner verkligen inte med att rita längre…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
4/30/13, 6:48 AM
#27

Ikväll låser jag tråden och skapar en omröstning. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
LajvKrattan
4/30/13, 1:43 PM
#28

Lägg upp din bild Mitchika! :)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
4/30/13, 2:12 PM
#29

#27 Åh, då får jag försöka hinna klart med bilden tills dess! 🙂

#28 Så fort den är klar, det borde jag hinna med nu! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/30/13, 3:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Sådär, jag hann klart! 🙂

Jag var säker på att jag inte skulle hinna göra någon riktigt fin, stor teckning som ni andra har gjort, men något ville jag göra. Så jag knåpade ihop en sprite på några timmar. Här är Myubii

Myubii uppkommer på två sätt. Antingen genom att en Celebi och en Mew förenas av misstag under tidsresande (Mews förmåga att byta form "Transform" blir satt lite ur spel under tidsresande tillsammans med Celebi). Eller genom att en Mew och en Celebi blir förälskade i det vilda och får ett ägg ihop (det går så klart inte när dom är fångade, men i det vilda vet man aldrig säkert hur denna sällsynta kombination har uppkommit). 

Både Mew och Celebi har liknande mentaliteter, så den här blandningen skapar oftast inga problem. Myubii är vanligtvis en väldigt busig och vänlig Pokémon, som oftast använder sina förmågor till att ställa till med bus eller för att hjälpa vilsna tränare, människor och Pokémon att hitta rätt när dom har kommit vilse i skog, berg, dalar, ja, vart Myubii för stunden än befinner sig. 

I strid föredrar den att leka med sina motståndare en stund (då kombinationen av två kraftfulla Pokémon gör Myubii oerhört kraftig och svårslagen) innan den tröttnar och helt enkelt försvinner därifrån. I dagsläget har ingen ännu lyckats fånga denna obeskrivligt sällsynta Pokémon, men den har visat sig för många resenärer, varav den senaste personen som Myubii visade sig för beskrev utseendet i detalj för en tecknare. Resultatet blev bilden nedan. 

(Det är samma bild, till vänster i originalstorlek och till höger i en storlek större så att man kan se Myubii lite bättre!) 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
4/30/13, 3:21 PM
#31

Läskig!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
4/30/13, 3:27 PM
#32

#30 Aaw vad söt!! 😍 Den skulle jag definitivt fånga! *Drömmer mig bort, jag ser en Myubii, springer mot den, tar fram min pokéball, och sen blir allt svart*

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
4/30/13, 3:42 PM
#33

#31 Läskig? 😮

#32 Hihi! 😃

Myubii är nog inte den lättaste att fånga. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
4/30/13, 10:24 PM
#34

Nu låser jag tråden. 🙂

Dags att rösta. 👍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: