Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 2859 ggr
[Blue_Lugia]
2013-05-09 16:11

Bästa Pokémon musiken?

Ja vilken är den bästa musiken till animen/filmerna tycker ni?

Kan vara ledmotiv till nån "säsong", filmmusik, bakrundsmusik osv.

Själv är jag galet förtjust i "Lugias song" från Pokémon 2000. 😃

Annons:
LajvKrattan
2013-05-09 17:13
#1

Jag tycker inte om någon särskild fimmusik, men musiken till Pokémon crystal är det bästa jag vet. Min barndom i ett nötskal!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-05-09 20:07
#2

Åh, jag har massa filmmusik från Pokémonfilmerna som jag tycker om! 😃

Även från animen, både svenska sånger och engelska. 🙂

"Svenska Pokémon Johto filmversionen" från tredje filmen är bara helt magisk. Jag blir så peppad när jag hör den sången! Skrattar

"You and me and Pokémon", svenska versionen heter "Du och jag och Pokémon", är också underbar. Från Pokémonmusikalen som ägde rum i runt ett års tid i USA, har jag för mig. Alla sånger från den musikalen (finns bara på engelska, med undantag av "Du och jag och Pokémon" som det släpptes en svensk version av på en CD) är underbara och definitivt värda att lyssna på! Samt att historien berättar en rätt intressant handling som skiljer sig lite från animen. Glad

"Song of Jigglypuff" och "Pikachu, I choose you", båda låtarna finns det svenska versioner av också, älskar jag och dom kommer alltid vara några av mina favoritlåtar. Hörde dom första gången när jag var 12 år, spelade in dom på band och hade med min walkman till skolan. "Pikachu, I choose you" blev rätt populär hos flera klasskamrater. Glad

Få sånger får mig att skratta så mycket som "Two perfect girls", eller "Två toppentjejer" på svenska! 😂
Jag rekommenderar dessa två starkt, särskilt för dom som gillar Brock! Det är nämligen han som sjunger (kommer inte ihåg artisten varken på svenska eller engelska), men den är ruskigt bra och rolig både med svensk och engelsk sång. Skrattar

Jag har så många olika Pokémonlåtar som jag älskar och vill rekommendera, men då kommer jag få sitta här och skriva hela kvällen! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-09 22:24
#3

#2 Acgudar också dom låtarna, men högst upp på listan ligger nog ändå "Lugia's Song" Men dom du nämnde ligger inte långt efter ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-09 22:31
#4

#3 Jag har så många fler låtar! 😃

Ånej, nu får jag skämmas. Jag tog inte upp min absoluta favoritlåt från Pokémonfilmernas soundtrack. "Laura Pausini - The Extra Mile" från andra Pokémonfilmen. Jag har lyssnat på den sången om och om igen genom åren och den är lika bra nu som första gången jag hörde den. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-10 01:38
Mitchika
2013-05-10 01:38
#6

#5 Åh, den är magisk den med! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-05-10 02:13
#7

#6  Ja och du har rätt i att man kan skriva hur länge som helst om detta och med risk för att låta tjatig så måste jag ju säga att det är nostalgiskt att höra på ledmotivet till allra första Pokémon säsongen!

Lyssnar gärna på instrumental musik från filmerna och blir riktigt sorgsen när jag hör ena halvan av "Aromatherapy" från Giratina and the skywarior

och framför allt "The light of Latios" 😢, men den sistnämda har nog med hur det gick i filmen att göra.

Mitchika
2013-05-10 02:28
#8

#7 Det är det verkligen! Både på svenska, engelska och japanska för mig. 😃

Instrumental musik kan jag bara lyssna på ibland. Som du säger så associerar man det ibland med något ruskigt sorgligt eller tragiskt som händer i filmen. "The light of Latios" var ett klockrent exempel där… 😢

Lugia's song är nog min favorit när det kommer till instrumental musik. Den och så en vars namn jag alltid glömmer…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-06-01 01:56
#9

Kom på att när jag var liten (typ 9-10) så tyckte jag om Pokérap, eller hur den nu stavas. 😇

Idag tycker jag den  är jobbig att lyssna på haha!

Dessutom tycker jag att när dom sjunger "Catch em, catch em , catch em all" låter det ju nästan som "Ketchum, Ketchum, Ketchum all" 😃

Mitchika
2013-06-01 01:57
#10

#9 Jag får inte nog av Pokérapen, vilken det än är. 😃

Haha, det hade jag inte tänkt på! Jag undrar om dom gjorde så medvetet? Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
2013-06-01 11:23
#11

"Brother, my brother" Lyssnar på den om och om igen. Jag har startat ett "Warriors MAP" Med en!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2013-06-01 12:54
#12

#11 Åh, den är en gammal underbar klassiker från första Pokémonfilmen. 😍

Jag gjorde en musikvideo med den med klipp från ett specialavsnitt med Pokémon, om jag inte missminner mig… 🤔

Hittade den, så ja, det gjorde jag! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-06-01 23:17
#13

#11 Den är ju jättebra!

Annons:
LajvKrattan
2013-06-02 00:25
#14

På tal om Pokémonmusik så har jag ett litet sommarprojekt. Jag tar ut melodislingor från Pokémonspelen och skriver ner dem. Hittills har jag gjort introduktionen till Firered/Leafgreen, Pokémoncentren i Crystal och något som jag tror är musiken från Pokémoncentren i Firered/Leafgreen. Jag funderar på att lägga upp det i kreativa hörnan när jag kommit lite längre. :))))

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
2013-06-02 11:34
#15

#14 Det lät spännade. 🙂

Upp till toppen
Annons: