Annons:
Etikettnyheter
Läst 4950 ggr
Mitchika
2013-05-11 21:41

NYTT om Pokémon X/Y

Det har kommit mer information om dom kommande Pokémonspelen X och Y! Fyra nya Pokémon har annonserats, vi känner till regionens japanska namn och det har kommit information om hur man kan anpassa/ändra sin tränares utseende! 😃

Dom fyra nya Pokémon är följande: 

Yamchan
Ser ut som en söt och charmig liten panda! Det är en Fighting type och kan lära sig en ny attack som översatts från japanska till "Parting Remark", som sänker motståndarens stad och byter ut användaren mot en annan Pokémon. Kung-fu Panda? Skrattar😍

Yayakoma
En fågelPokémon som ser ruskigt söt och liten ut. Den är Normal/Flying type och beskrivs som välkänd för sin sångröst. Den kan också lära sig "Nitro Charge" (översatt från japanska) och verkar kunna använda Flame Charge. Jag vet inte om det kan ha varit översättningsfel/missförstånd på attackerna, men det är vad som står. 

Gogoat (Gohgohto)
En ridningsbar Pokémon som är en grästyp och kan lära sig attacken "Horn Leech". Man ska tydligen kunna rida på Gogoat i en stad som heter "Miare City" (japanskt översatt namn, kan ändras i engelska versionen) och kanske, möjligtvis på andra ställen också! Skrattar

Elikiteru
En ödleliknande Pokémon som är Normal/Electric type och min nya personliga favorit i generation 6 (efter Fennekin). Den har en ny attack som heter "Parabola Charge" (översatt från japanska) och skadar motståndaren samtidigt som den helar användarens HP! 

Den beskrivs också använda sig av solljus för att generera elektricitet! SkrattarSkrattarSkrattar

Alla nya Pokémon går att se bilder på Serebiis hemsida:  http://www.serebii.net/xy/pokemon.shtml

Den nya regionen som Pokémon X/Y utspelar sig i heter "Karos" (översatt från japnaska) och den verkar vara baserad på Frankrike. Skrattar

Det ska tydligen gå att anpassa sin tränare lite, med vad det gäller hårfärg och hudfärg. Mer information kommer förhoppningsvis inom en snar framtid! 

För att se fler bilder (inklusive en bild på spelarkaraktären som rider på en Gogoat) gå in på Serebiis hemsida och titta bland senaste nytt! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LajvKrattan
2013-05-12 00:08
#1

Woohoo! Jag älskar Frankrike :3 [||]

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-05-12 00:09
#2

#1 Jag också! 😃

Elikiteru är en ny favorit ur generation 6 för min del. Jag hoppas att jag kan fånga en sådan! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-05-12 07:40
#3

Kul att de har släppt lite nytt! 😃

Av dessa fyra pokémon tycker jag nog bäst om Gogoat. Yayakoma tycker jag nog sämst om av de. Jag menar, hur många fågelPokémon finns det inte redan? 🤔

Vi får hoppas på ännu mer inom en snar framtid. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Linda3046
2013-05-12 10:33
#4

#3 Fast kom ihåg att fåglar är en hel grupp av djur, hur många däggdjurspokémon har vi inte redan? 😉 Dock tycker jag den såg lite tråkig ut, men samtidigt så har vi väl ingen riktig "småfågel" pokémon, de flesta ser ju mer ut som rovfåglar, sjöfåglar och liknande. 

Själv gillade jag geten, men hoppas att den har någon pre-evo för jag tycker det är tråkigt att använda pokémon som inte utveckas i teamet. Ödlan var lite derpig men skulle nog kunna gilla utvecklingen om den utvecklas till en kragagam 😃

Riktigt trevligt att man kan välja mellan lite olika hudfärger och hårfärger :) Synd att det inte fanns lite fler alternativ bara.

Gerbilles
2013-05-12 11:10
#5

Dom var ju super fina allihop! Fastnade speciellt för Elikiteru, men tycker även om dom andra väldigt mycket. 😃

[Blue_Lugia]
2013-05-12 13:25
#6

Du var allt en snabb en och lägga upp inlägg!😃

Tänkte precis skriva här och fråga om nån vet om detta verkligen stämmer, men som tur är är det bekräftat nu. 🙂

Jag gillar alla utom den lilla fågeln, men jag ska inte ha förutfattade meningar nu, hehe.

Men mest Gogoat.

Annons:
Mitchika
2013-05-12 13:28
#7

#6 Jag har lite källor och kontakter som petar på mig ibland när nyheter kommer ut. 😉

Det ska bli spännande! Jag tror faktiskt att jag kommer gilla den lilla fågeln och dess familj. *Hoppas* 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-05-12 13:48
#8

Jag kommer kanske ändra min åsikt om Yayakoma, om den har någon superhäftig utveckling. Den är ju ändå rätt söt. 😃

#4 Fast hur kan vi vara säkra de är däggdjur? Det är inte ofta man ser pokémon föda barn. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

Druiden
2013-05-12 20:33
#9

Hmm jag vet inte.. 
Troligtvis kommer generation 6 vara den jag rage quittar på då pokemonen är extremt fantasilösa

Medarbetare på Pokémon Ifokus

[Blue_Lugia]
2013-05-12 21:50
#10

#9 Jag tror i och för sig att vi sett långt ifrån alla från generetion 6. 🙂

Mitchika
2013-05-12 23:53
#11

#9 Oj, så illa? 😮

Jag kände lite så för generation 5, men jag vande mig och tycker om nästan alla Pokémon därifrån nu. 🙂

Jag ser fram emot flera av dom nya Pokémon, men jag håller faktiskt med att det känns lite bristande i fantasi. Fast jag tvivlar på att jag kommer rage quita. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-05-13 19:44
#12

#8 Defenitionen av däggdjur är att de diar sina ungar. Alla Pokémon kläcks ju ur ägg (med undantag för legendariska Pokémon) men det finns inget bevis för att de inte diar sina ungar. Teorin om däggdjursPokémon håller alltså fortfarande. :)))))

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
2013-05-13 20:03
#13

#12 Nej, man kan inte heller veta om de siar sina ungar, eftersom ingen har sett de dia sina ungar. Alltså kan det ju vara så att de helt enkelt är Pokémon som varken föder levande barn eller siar sina små ungar. ;) Nu blev det lite OT i den här tråden. :D

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
2013-05-13 21:51
#14

Uppdatering med en bättre bild på hur spelens box ser ut: 

http://www.serebii.net/corocoro5137.jpg

Längst ner till vänster för Pokémon X och längst ner till höger för Pokémon Y. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-05-13 22:51
#15

Elikiteru lär bli en av mina nya favoriter. älskar reptiler, och älskar elpokemon 😃

Skall bli så spännande att börja spela spelet när det släpps, vore det inte för att det är så himla svårt att fatta nånting, så skulle jag har köpt den Japanska versionen, som förmodligen släpps mycket tidigare än October, men det kommer inte att gå. Jag kommer att få fnoster 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LajvKrattan
2013-05-13 22:55
#16

Kul att rida get :P

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
2013-05-13 23:00
#17

Släps inte japanska i oktober också?

Mitchika
2013-05-13 23:08
#18

#15 Elikiteru är en av mina favoriter också! Jag är också stor reptilälskare (har en snart 20 år gammal Leopardgecko och en nedlagd salamanderuppfödning). 😃

Det speciella med Pokémon X/Y förutom att det är i 3D var väl att det släpps över hela världen samtidigt? Det första spelet att ha ett internationellt releasedatum? 🤔

#17 Jag hade för mig det. Sa dom inte det i trailern för X och Y?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-14 00:01
#19

#18 Inte tänkt på…🤔

Xpredate
2013-05-14 09:59
#20

Spelen släpps samtidigt över hela världen ;)

Annons:
molam
2013-05-14 10:11
#21

Yayakoma och Gogoat tror jag att jag kommer att gilla då jag avgudar Taillow, Buffolant, och sawsbuck! 😃😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-05-14 11:19
#22

Jag skickade en fråga om detta till företaget som jag brukar köpa mina fulladdade spel av, och det hade kommit svar nu i morse. Alla spel släpps, över hela världen samtidigt, även den japanska.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-05-14 15:44
#23

#20 Som jag hade för mig då, ja. 🙂
Toppen! 😃

#21 Jag har redan fäst mig REJÄLT vid Gogoat, så den tror jag kommer få en speciell plats i mitt hjärta (och mitt team). 😃

#22 Tack för att du bekräftade det! Härligt, nu kan jag knappt vänta tills oktober…! (Det var svårt redan innan, men nu är det svårare) 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-05-14 15:49
#24

Mer uppdateringar! 

Inte överdrivet mycket, men det som finns är absolut värt att titta på! 😃

Först och främst har dom släppt en ny video som i det stora hela bekräftar att Gogoat kommer att gå att rida på, åtminstone i en av städerna! Videon finns nedan. 😃

Sedan så måste ni i stort sett gå in på Serebii och titta på dom nya bilderna som har släppts i spelet! (Huvudsakligen dom bilderna som släppts idag, 14 maj) Flera av dom har jag aldrig sett innan och dom är ruskigt intressanta och visar en del nya sidor av spelet. Skrattar

http://www.serebii.net/xy/pics.shtml

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-05-14 15:59
#25

Engelska namn släppta! 

Det har släppts information om dom engelska namnen nu, både på Pokémon, regionen och dom nya attackerna. 😃

Gogoat kommer att heta Gogoat, även på engelska

Elikiteru kommer att heta Helioptile. (Ballt namn!) 

Yayakoma kommer att heta Fletchling

Yancham kommer att heta Panchum

Den nya regionen Karos kommer att heta Kalos och Miare City blir Lumiose City

Attacken "Parting Remark" kommer att heta "Parting Shot" och attacken "Parabola Charge" kommer att heta "Parabolic Charge". 

Det kommer också gå att skaffa nya kläder och tillbehör och ändra utseende på sin tränare, enligt rapporter på Serebii! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-05-14 17:14
#26

Ååååh nu längtar jag ju ännu mer! 😃😃

En sak som vore kul var ju ifall man skulle kunna rida på sin Gogoat överallt, alltså bara inte i Lumiose City, typ som cykeln. 👍

Mitchika
2013-05-14 17:47
#27

#26 Jag hoppas att det är så i alla fall! Vad underbart och vilket band man skulle få till sin Gogoat om man kunde det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Linda3046
2013-05-14 21:24
#28

Spelet ser riktigt fint ut, ush vad jag längtar tills det ska bli oktober!

Mitchika
2013-05-14 21:26
#29

#28 Då är vi nog många! 😃

Bästisen och jag satt och planerade tidigare inför oktober och hur vi ska börja, med vilka karaktärer och starters, när spelen väl kommer… Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-14 21:34
#30

#28 Jag med! Men samtidigt hatar jag att behöva längta till oktober då det ju är höst, ingen hit enligt mig. 😮

Vill ha sommar först, då jag är en värme- människa.

Men,men haha!

 Det är jag det, alla är vi olika och ingen tycker fel om nåt vad man än gillar.🙂

Mitchika
2013-05-14 21:40
#31

#30 Hösten är min favoritårstid, så för mig blir det en riktig fest i oktober. 🙂

Jag är nog din motsatt där, som en "köldmänniska" som aldrig vill ha över 20 grader i lägenheten och trivs med kyla och regn. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-14 22:51
#32

#31  Haha nej lägenheten kanske man inte vill ha alltför varm, men ute däremot, jag fryser för minsta lilla.

Men jag hajjar vad du menar, min kompis är likadan. 😃

Hallonsmurfen
2013-05-15 07:00
#33

Haha, årstider och värme i en tråd om Pokémon X och Pokémon Y? 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
2013-05-15 08:24
#34

Gogoat och Helioptile kan jag säga redan nu, att de kommer att finnas i mitt team 👍

Jag kommer att köpa båda spelen. Jag skall ha ett och Molam skall ha det andra, jag tror jag skulle ha Y och hon X men det kommer jag inte ihåg just nu ;) Men i alla fall, jag kommer att gå med alla tre nybörjare från början. Jag börjar om på ett spel, så använder jag det andra att få de andra nybörjarna, Molam kommer att göra likadant som jag har förstått det. jag vill gå med alla tre för att, om möjligt, hitta en favorit bland dem 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
2013-05-15 09:57
#35

#33 Absolut. 😃
Det släpps på hösten i år, så jag tyckte inte det var för OT… 😇

#34 Samma här, om jag får dom enligt Nuzlockereglerna. Jag hoppas verkligen på det. 😃

Jag börjar med att köpa Pokémon X, bästisen köper Pokémon Y. Sen när jag spelat ut X så skaffar jag mig Y också. 😃

Det lutar åt att jag börjar med Froakie, om bästisen och jag spelar samtidigt. Mest för att det passar ihop bättre med planerna vi har. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-05-15 14:27
#36

#35 Självklart inte, jag såg den kopplingen direkt. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
2013-05-15 18:03
#37

Jag är störtkär i Fennekin som det är just idag, men det är ju inte säkert att jag tycker om den iaf. Det återstår att se, nån blir helt klart favorit i varje fall, så blir det alltid 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-05-15 20:29
#38

#36 Det vet jag att du gjorde, annars så hade du korrigerat oss lite. 😉

#37 Jag är också ett stort Fennekin-fan! Men passar min karaktär bättre ihop med Froakie eller Chespin så blir det svårt… 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-05-15 20:31
#39

Vad tror ni om ryktena, notera RYKTENA då det inte har bekräftats officiellt än vad jag vet, om starternas final evolutions typer? 

Enligt dessa rykten så kommer Fennekin utvecklas till en Fire/Psychic, Chespin blir en Grass/Dark och Froakie blir Water/Fighting. Vad tror ni om den här möjliga dualtypen för dom nya startPokémon?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-15 20:42
#40

Låter inte som någon bra kombination i mina öron om det nu stämmer, men vad vet jag. 🙂 Låter lite tråkigt faktiskt.

Hallonsmurfen
2013-05-15 20:48
#41

Jag tycker tvärtom, det skulle vara jättekul om det stämde. Jag tycker det är jättekul kombinationer. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-05-15 20:56
#42

#41 Egentligen jag också  men kände dock att dom inte passar ihop, men jag kanske ändrar mig.

LajvKrattan
2013-05-15 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Vi kanske slipper det här trots allt:

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Draken
2013-05-15 23:34
#44

Jag har ingenting emot de kombinationerna, Victini är ju Fire/Psycich, Nuzleaf/Shiftry är ju Grass/ Dark. Domgollar jag mycket och kombinationerna är bra tycker jag 😊

Water/ fight vet jag dock inte om någon annan är 🤔 Men det kan bli interessant det med 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-05-15 23:51
#45

Poliwrath och Poliwhirl är väl Water/fight mamma ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-05-16 00:05
#46

Ja, det är de faktiskt, dem hade jag glömt. Men det kan nog bero på att jag absolut inte gillar nån utav dem 😞 Så den kombon vet jag inte om jag stödjer riktigt. Men jag gillar ju vatten för sig och fight för sig, och med nån trevlig ny vatten och/eller fight-attack, så vem vet …..Nej usch, nu pratar jag emot mig själv också ….ÄHHHH vi får se vad som händer 🤦‍♂️……………………………

😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-05-16 03:05
#47

Det är ju absolut inte säkert att det är den kombinationen som gäller, det är som sagt bara ett rykte. Personligen tycker jag att det låter spännande! Fennekin skulle verkligen passa som Fire/Psychic, om det nu är så. 🙂

Grass/Dark gillar jag och Water/Fighting har jag inte testat mycket så… det vore spännande. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-05-16 10:43
#48

Det blir spännande att se vad det blir egentligen.

Jag håller med Mitchika, Fennekin skulle verkilgen passa som Psysich, han påminner lite om Espeon också, och det är en av de bästa Psichic-pokemon jag har testat 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
2013-05-16 13:21
#49

#48 Absolut! 😃

Dessutom tänker jag lite på kyuubi också när jag ser Fennekin och föreställer mig den som en blivande Fire/Psychic-typ. Vilket gör att den passar bättre och bättre! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-05-17 23:04
#50

Visst är det så 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

hoppetossan
2013-05-18 08:06
#51

Åh vad jag längtar efter dessa spel!!!! man blir ju inte lite sugen när man såg trailer och tänk att få kunna rida på sin egen gogoat!!!

Mitchika
2013-05-18 19:41
#52

#51 Visst blir man?! Det låter så häftigt, jag kan inte vänta…! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
2013-05-19 11:22
#53

Jag är så ledsen, för jag kan inte spela X och Y.😭 Jag har inget 3DS, då jag för det första inte kan kolla på 3D för att jag har ett synfel som gör att jag får väldigt ont i huvudet. Och för det andra så ett 3DS för stort. (Jag testade att spela på ett, och jag nådde inte upp till knapparna) Jag vet att man kan stänga av 3D läget, men varför ha ett 3DS om man inte can kolla på 3D?

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2013-05-19 11:31
#54

#53 Jag har två 3DS och jag använder aldrig 3D-läget. 🙂

Jag har också ett synfel, brytningsfel tror jag det är, så jag har jättesvårt att se 3D över huvud taget. Hur jag än gör så ser jag bara dubbletter av figurerna på skärmen, om jag inte sitter och håller skärmen blixtstilla och koncentrerar mig jättenoga en längre stund. Sen får jag ont i ögonen och även huvudvärk om jag håller på för länge. 

Jag har 3DS för att kunna spela Pokémon, mestadels, men även andra roliga spel. 🙂

Man köper en mobiltelefon för att kunna ringa och SMS:a (det är huvudsyftet med dom), men hur många människor använder inte sin mobil mer för att spela spel, lyssna på musik, streama videos och surfa? Bara för att man inte kan använda en funktion betyder det inte att en 3DS automatiskt blir värdelös. Glad

En 3DS har fortfarande alla funktioner som en vanlig DS har, plus att den har möjlighet att erbjuda bättre grafik (även utan 3D-läge) och nya spel. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-05-19 11:35
#55

#53 Jag använder nästan aldrig 3D-läget och har inga synfel. Tycker ändå det bara är jobbigt. Men att du inte kan nå knapparna låter konstigt, 3DS är ungefär lika stort som ett vanligt Nintendo DS. Är du säker på att det var ett 3DS du provade och inte ett 3DS XL …? 🤔

Annons:
Mitchika
2013-05-19 11:41
#56

#55 Bra fråga! Jag kan ta en jämförelsebild på mina två 3DS, XL och vanlig, och visa med en enkrona på varje. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
2013-05-19 11:43
#57

#55 Hmm…. nu när du säger det tror jag att det var ett XL…

#54  jag vet att ett 3DS inte blir meningslöst bara för att man inte kan använda 3D, men jag tror inte att mina föräldrar skulle låta mig köpa ett när jag fortfarandel har ett fungerande DSi.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2013-05-19 11:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

#57 Det kan bli svårt, men samtidigt så spelar det ju ingen roll om din DSi fungerar och är i fint skick. Pokémon X och Y och framtida spel kommer att släppas till 3DS oavsett. 😕

Det finns dock massvis med äldre Pokémonspel för DSi. 🙂

Nedan är en jämförelsebild mellan Nintendo 3DS XL (till vänster) och Nintendo 3DS i normal storlek (till höger). Min normalstora 3DS har dessutom ett skal runt sig, den blir ännu mindre om man tar bort det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-19 16:51
#59
Hallonsmurfen
2013-05-19 16:55
#60

#59 Var hittar du pokémon? 🙂

Sidan är på spanska. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
2013-05-19 17:17
#61

#59 Jag sökte på Pokémon X and Y  new Pokémon tror jag (kommer inte i håg,) för jag var lite nyfiken, men sen såg jag på en annan sida att en fågelpokemon och någon mer tydligen var fake så jag tog bort texten jag skrev nyss eftersom jag inte vill lura i någon att det kanske skulle vara sant.

Tyvärr…😮 

Dom andra vet jag inte men jag börjar tvivla på att dom är äkta också så glöm vad jag sa, bättre att invänta ett officiellt bekräftande när det väl släpps nya istället för mina spekulationer. 😇

Hallonsmurfen
2013-05-19 18:51
#62

#61 Okej, då tar jag bort din kommentar, så att vi slipper tomma kommentarer. :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-05-19 22:04
#63

#62 Jepp :)

Mitchika
2013-05-20 09:13
#64

#61 Det är det tråkiga med att en ny generation släpps. Jättemycket "fakemons" dyker upp som lätt kan lura en. 😕

Jag blev lurad säkert 10 gånger av "nya" Pokémon när jag väntade på releasen av generation 2 och Gold/Silver-spelen. 🙂

Serebii är en nästan idiotsäker källa för äkta, färska nyheter när det kommer till Pokémon X/Y. Dom postar ingenting annat än det dom kan hänvisa källor till. Glad

Deras information kommer ofta direkt från CoroCoro Comics, en japansk serietidning som rapporterar nyheter och gör reklam för leksaker och videospel. Det går att läsa mer om CoroCoro på Bulbapedia: 

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/CoroCoro

Samt att dom även spanar efter videos som släpps från den officiella YouTubekanalen för Pokémon. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-20 15:24
#65

#64 Dom bilder jag såg såg ut som om dom var från något liknande från men det ryktas om att åtminstonde två av dom var fake. 🤔

http://blog.games.com/2013/02/12/pokemon-x-y-leak/

Tog en ny sida som exempel på bilderna (vill egenligen inte länka och hålla på men ville ändå förklara)

Jag syftar på dom två nedersta bilderna, och dom till vänster sägs ju vara fakade (fågeln och larven eller vad det är) så pokemonen till höger lär ju vara lika mycket fake i så fall.

Mitchika
2013-05-20 15:33
#66

#65 Länka går bra. 🙂

Det där känns fake, om jag ska vara ärlig. Jag tror ingen av dom fem är äkta. Serebii skulle ha rapporterat om dom ifall dom var äkta, speciellt eftersom det påstås vara från CoroCoro

Synd, vissa av dom såg faktiskt rätt okej ut. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-05-20 17:09
#67

Håller med, de känns lite fake. Men det är väl bara att vänta och se ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-06-25 13:51
#68

molam på mammas account!

En ny liten elpokemon, litleo heter han! ^^

http://www.serebii.net/xy/pokemon.shtml

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-06-25 14:24
#69

#68 Japp, det känner vi till. Det har postats om den i andra tråden. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2013-06-26 17:49
#70

Hmmmm …..Dotra har varit inne på min dator märker jag 😡 Däng skall hon ha 😉

Men Littleo var jättesöt, jag vet vilken El-pokemon jag skall gå med när spelet kommer 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-06-26 17:58
#71

#70 Haha, bara hon inte använder ditt konto för att komma åt våra dolda trådar och diskussioner i ledningen så har jag inget problem med det. 🙂

Ja, jag blev oväntat förtjust i Litleo jag med. Skrattar
Om jag mot alla odds inte tar Fennekin utan väljer Froakie så blir han perfekt som eld-typen i teamet. Skrattar

Helioptile är min självutnämnda el-typ och den enda bestämda party-membern. Jag kan inte låta bli den, så perfekt för mig på alla sätt som bara går! Skrattar
Jag ritade en halvfärdig bild på en tränare med en Helioptile på axeln som jag får ta och avsluta någon gång. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-06-26 18:30
#72

Ingen risk ;) Hon skulle aldrig kuinna göra en sådan sak :)

Jag är osäjker på om jag skall ha Fennekin eller Chespin, men det lutar mot Fennekin, och då spar jag Litleo till ett senare party :D Helioptile är en självklar teammedlem hos mig också :D

Men jag måste eventuellt köpa 3 spel när det kommer 🤓 Sonen på 15 vill också gärna spela det nya spelet, han kär White2 med mig och Molam nu :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-06-26 18:35
#73

#72 Det trodde jag inte heller, men som Sajtvärd behöver jag nämna det om det finns möjlighet att ett medarbetarkonto delas. 🙂

Jag hoppar mellan Fennekin och Froakie något så fruktansvärt… jag har alltid velat ha en starter som varit lite hund/varg/räv-lik i utseendet, men Froakie är en groda…! Skrattar😍

Åh, så roligt det låter! Skrattar (Kanske inte för ekonomin, men i övrigt 😉) 

Jag är så avis, jag önskar att min familj kunde vara så spelintresserade och Pokémonintresserade med för den delen. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-26 19:43
#74

Mamma du får ta Fennekin jag vill ha liten Chespin =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-06-26 20:52
#75

#73

Jag förstår mycket väl att du måste hålla koll på medarbetarekontona :) Och jag lovar, vi delar inte 😉 Det är ytterst sällan hon är inne på min dator, det får hon inte. Ingen av ungarna får "leka" med min dator, de har egna 👍 Nog OT nu 😛

Jag är mest inne på Fennekin, jag är också barnsligt förtjust i varg/räv/hund-liknande pokemon 😊

#74

Troligtvis kommer det att bli Fennekin, men jag är ändå lite sugen på att prova Chespin, men jag behöver väl inte bara spela en gång, man kan ju reseta och spela om flera gånger 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-06-26 21:16
#76

#75 Då har vi nog samma smak där! 😃

Det är därför jag är i valet och kvalet när det gäller Fennekin… när dess utvecklingar har släppts blir det nog enklare att välja för min del. Glad

Förblir den på fyra ben så lär jag definitivt välja den. Om den reser sig upp på två ben och blir mer mänsklig i utseendet så lutar jag nog mer åt Froakie… allt beror på. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2013-06-26 22:36
#77

Om den går på två eller fyra ben när den utvecklas, spelar inte mig någon större roll egentligen (fast det vore ju roligt om den stannade på 4 ben :) ) Det är dens varg/rävliknande utseende jag har fastnat fullständigt för 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-06-26 22:43
#78

#77 Utvecklas den till något varulvslikt så är Fennekin min för evigt, det måste jag dock fylla i… 😃

Men jag ser den hellre på fyra ben. Även Froakies former är spännande och jag längtar efter utvecklingarna! Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-06-26 22:51
#79

Tänk er en blandning mellan Fennekin och Zoroark! 😍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-06-26 22:52
#80

#79 Åååh, DET skulle jag gilla! 😃😍KärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-06-26 22:54
#81

#79

DET skulle vara helt toppen :D Tänk er. Otroligt söta Fennekin och fruktansvärt Underbara och Coola Zoroark 🥳😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
2013-06-27 16:14
#82

Har förhandsbokat det på Game nu, haha bara ca 4 månader kvar! 😃

Mitchika
2013-06-27 22:11
#83

#82 Det är ju ingenting jämfört med när vi fick reda på det och började längta i januari ju! Skrattar

Jag kommer förhandsboka mitt i augusti/september, tror jag. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2013-06-27 22:43
#84

Jag kommer att göra en förhandsbokning io Augusti/ September jag också. Jag köper av en lokal butik här i stan, och de ger mig lite bättre pris också, särskillt om jag beställer fler 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Linda3046
2013-06-29 11:12
#85

Jag har faktiskt bokat både X och Y, dels för att jag inte kunde välja men så vill jag också ha ett main-spel som jag inte startar om. :P

Draken
2013-06-29 13:26
#86

Det är en mycket god ide 👍 Då har du ju det ena som du kanske går hela vägen igenom, och så börjar du om på det andra, då kan du hämta attacker, pokemon o.l från det ena spelet och föra över till det andra.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: