Annons:
Etikettpokemon-animen-och-filmerna
Läst 2512 ggr
tusstuss
2013-05-13 17:34

Den sorligaste episoden...

…heter "Just waiting on a friend." Ash Misty och Brock är som vanligt på väg för att skaffa sig Ashes nästa gymbadge, då dimman tätnar. Som tur är träffar dem på flickan Lococo, som erbjuder dem att stanna i sitt hem över natten. Hennes hem är en stor herrgård. Hon berättar att hon bor där tilsammans med en Niantails, vars ägare lämnde huset för länge sedan. Med det är någonting som är konstigt med Lococo, varför har hon ingen spegelbild? Varför går totodiles vattenstråle rakt igenom henne? Lococo kanske inte är den dem trott, inte Niantails heller. Vem var Niantails ägare? Och varför liknar han Brock så mycket…?

Här är en länk till episoden! http://pokemonepisode.org/episode-234-just-waiting-on-a-friend/

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Mitchika
2013-05-13 22:03
#1

Tack för tipset! Det här är en episod som jag har missat så den ska jag försöka titta på. 🙂

Annars tycker jag att "Pikachus farväl", "Hejdå Butterfree" och även episoden där Ash lämnar Charizard är några av dom sorgligaste… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-13 22:33
#2

 #1 Jag håller med dig till fullo. 😕😢

molam
2013-05-14 00:17
#3

#1 måste oxå hålla med, dom får mig fortfarande att gråta och särskillt "Pikachus farväl"

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
2013-05-14 16:09
#4

Dem är också riktigt sorliga, fast dem är licksom sorliga på två olika sätt. Jag kommer ihåg första gången jag såg "Pikachus farväl" Jag var ganska liten, och episoden var på engelska, så jag föstod ingenting, men jag grät jättelänge i alla fall. "Pikachus farväl" är en unik episod jag kommer alidrig att glömma den och sluta titta på den. Den är nog den sorligaste, måste jag hålla med om. Jag liksom glömde bort den XD

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Blue_Lugia]
2013-05-14 16:13
#5

Det sorgligaste tycker jag är en scen från första Pokémon filmen där Ash blir stenad och alla Pokémon gråter.

molam
2013-05-14 16:34
#6

#5 Det är en film det inte den sorligaste Episoden 😉

Men håller med o att det är den sorgligaste Filmen^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2013-05-14 17:55
#7

#6 Jag tycker inte att det är den sorgligaste filmen, även om jag minns hur jag kände som barn när jag såg den första gången. 🙂

Filmen om Latios och Latias får mig att gråta än idag. Jirachi Önskemakaren är också en tårdrypare för mig… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-14 18:29
#8

#5 Nej jag vet det, men kommer inte på nån som jag verkligen blir nästan riktigt ledsen av i själva animen.

Känslokall filur jag vet du. 😐😉

OaakTree
2013-05-16 22:13
#9

Ska kanske va om serien här men måste bara säga att Filmen där Entei är med (pokemon 3) fick fram en massa känslor i mig.. Både sorgligt och hemskt… Hur föräldrarna försvinner och när Entei tar faderrollen när hon önskar sig en pappa. När jag tittade som barn brydde jag mig inte så mkt, men nu kan jag stortjuta? Gah, måste se den snart igen!

Mitchika
2013-05-17 01:47
#10

#9 Jag älskar tredje filmen också, blev så berörd av den… 🙂

Efter att ha sett den första gången klippte jag ihop en musikvideo till låten "Iris" av Goo Goo Dolls. Jag tyckte den passade bra till Molly och Entei. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Yoshi11
2013-05-19 18:59
#11

Jag tycker "Hejdå Butterfree" är den sorgligaste, ger mig tårar i ögonen bara jag tänker på den :'( Men samtidigt innehåller den också en av mina favorit Pikachu-moments: Pikachu landar på helikopter: *smilar lite sådär evil* - ~piiii! Team Rocket: Det kommer en stöt! Pikachu: *blixtrar* Team Rocket: Det kommer en stöt! Pikachu: *blixtrar* Team Rocket: Det kommer en stöt! Det kommer en stöt, det kommer en stöt, aaaaah!

Mitchika
2013-05-20 09:33
#12

#11 Hahaha, jaa, det kommer jag ihåg nu! SkrattarSkrattarSkrattar
ÅH, vad jag skrattade åt det! 😂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
2013-05-20 16:23
#13

Är det någon som har kollat på episoden?

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Upp till toppen
Annons: