Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 2831 ggr
OaakTree
5/16/13, 10:26 PM

Bästa minnet i spelen?

Denna fråga kanske redan finns, men startar ny tråd ändå! Jag är ny här och är nyfiken/ intresserad ;) Så… Vilket är erat bästa minne från pokemon spelen? Menar då till Gameboy, Gameboy A, DS, 3DS.. You namne it! Mitt måste nog vara när jag i pokemon crystal till Gameboy Color äntligen lyckats fånga alla dem legendariska hundarna! Hur dem alltid flydde när man försökte fånga dem… Många timmar gick åt, allt flygande och letande.. Minns att jag bara hade Entei kvar! Lyckades träffa honom av slump och känslan när bollen stannade och ändrade färg! Hur spänd man är medan bollen vickade ;) YEEEEEESSSSSS!!!!!!!! Skapade även ett helt team av bara eeveelutions!! Åh mina favoriter !! Och där hade vi allt letande efter stenar med ;)

Annons:
Mitchika
5/17/13, 1:59 AM
#1

Åh, jag har tonvis med underbara minnen! 😃

När jag köpte mitt allra första egna Pokémonspel, Pokémon Yellow, och började lära känna min Pikachu. Det var underbart och känslig var fantastisk att springa runt i spelet med Pikachu bakom mig. 🙂

Ett par av dom bästa var när jag skickade iväg mina kassetter till Nintendo (Pokémon Yellow och Pokémon Crystal) och fick tillbaka dom med en Mew på Yellow och en Celebi på Crystal. Jag var överlycklig och fick till och med ett litet certifikat för varje Pokémon, som jag tror ligger i lådan under sängen. Skrattar

Efter att ha spenderat lång tid med att träna upp min Haunter till nivå 45 för att använda den för att fånga dom tre hundarna i Gold och min brorsa som erbjöd sig att länka den fram och tillbaka så att den skulle bli snabb och stark nog… och sen se min första Gengars Mean Look och Hypnosis tvinga dom stanna och fångas… Skrattar

Min allra första Houndour glömmer jag aldrig heller. Jag kände inte till den Pokémon alls och fick världens chock när han dök upp i det höga gräset! Underbara Sirius, som han fick heta, hängde med länge och väl i teamet. Glad

Tiden jag spenderade på att träna upp min första Larvitar, "Larry", till en Tyrannitar… och min första Dratini till Dragonite… Skrattar

När jag slog Elite Four i Pokémon Emerald för första gången i en Nuzlockeutmaning, utan en enda förlorad Pokémon i striderna mot dom dessutom. Glad

Det absolut bästa minnet måste nog ändå vara när jag lyckades slå Round 2, Prime Cup Master Ball och min Pikachu från Pokémon Yellow fick lära sig surf… Skrattar

Det hade tagit sån lång tid, varit så mycket jobb bakom och jag var så stolt över min Pikachu. Jag tror det är mitt bästa minne. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
5/17/13, 10:11 AM
#2

Mitt första Pokémonspel var Pokémon Crystal och det kommer alltid vara mitt favoritspel. Jag minns när vi köpte mitt GBC och att jag äntligen kunde spela Pokémon som de coola barnen på dagis. Jag har inga speciella minnen från spelet, men musiken är fantastisk! Ett härligt ögonblick var när jag gick i sexårs, då lärde en förstaklassare mig hur man sparade. Då kunde jag äntligen klara mig längre än första gymmet XD

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

OaakTree
5/17/13, 8:44 PM
#3

Vilka härliga minnen ni två! :-) Haha ja spara kan va bra ! :-D

Mitchika
5/17/13, 8:50 PM
#4

#2 Ånej, vad jobbigt! XD

Men man får se det från den ljusa sidan. Då var du i alla fall expert på början av spelet. 😃

#3 Jag gillar ditt minne också, för jag känner igen mig så väl i det du beskriver! När jag sitter där och stirrar på den vickande Ultrabollen så att ögonen nästan går i kors, i hopp om att kunna "skrämma/tvinga" den att stanna i bollen… 😃

Och hur mitt hjärta tog ett skutt varje gång jag lyckades hitta en av hundarna i gräset, efter 10-20 minuters jakt…! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
5/17/13, 8:56 PM
#5

Tror mitt bästa minne är när jag breedade på 2 Rapidash och fick en Liten Shiny Ponyta i ägget som jag tränade fårnn level 1 - 100 och den var alltid där vid min sida, inte en enda gång dog den ❤️Gotta love Ponyta ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
5/17/13, 8:58 PM
#6

#5 Åh, så underbart…! 😃😍

Blev den någonsin Rapidash? (Älskar personligen Ponytas blåa flammor, så jag skulle nog inte utvecklat den) 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Namiko
5/17/13, 9:23 PM
#7

Mina favoritminnen är lite mindre spelfokuserade. Men jag minns när jag och min närmaste barndomsvän brukade stanna uppe halva nätterna när jag sov över och spela pokémon blå tillsammans. Jag minns hur vi peppade varandra till att träna upp våra team och ta oss längre i spelet. Det var 1-2 år då vi alltid hade med oss våra gameboy för att kunna spela tillsammans. Vi kunde tälta en vecka och sitta i ett halv överhettat tält hela dagarna och spela tills batterierna tog slut. När det blev för mörkt för att se så tände vi ficklampor för att kunna fortsätta spela tills vi var så trötta att vi inte kunde hålla ögonen öppna.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

molam
5/17/13, 10:00 PM
#8

#6 Nää Utvecklade den inte älskar också hennes blå flammor ❤️

#7 åååh så mysigt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Yoshi11
5/19/13, 7:05 PM
#9

Ååh, direkt tänkte jag på den första jag lyckades träna upp till lv 100, min Charizard! Jag minns att jag var så glad då, köpte hem en bok tillägnad bara just denna Charizard. Jag ritade honom, skrev ner all info, moves och hittade på historier om honom. Minns inte hur gammal jag var då, runt 10 kanske. Hihi, jag var så stolt! :3

Mitchika
5/20/13, 9:33 AM
#10

#7 Åh, vilket härligt minne… jag blir avis… 🙂
Jag har några liknande minnen, brorsan och jag i husvagnen på semestrarna, men det var inte lika mysigt och det blev mycket bråk och svordomar… XD

#8 Jag förstår ditt beslut, hade gjort detsamma. Blåflammande Ponyta är ju så läcker…😍

#9 Wow, så gulligt! 😃

Snacka om att älska sin Pokémon! Skrattar

Har du kvar boken om din Charizard? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/20/13, 9:56 AM
#11

Ett av mina bästa minnen måste nog varit när jag spelade yellow för första gången när jag var 8 år eller så, när pikachu följde efter mig, vilken lycka att kunna klicka på honom och se vilket humör han är på 🙂

I soulsilver för inte så länge sen kom jag fram till Clair, sista gymmet, hon hade besegrat alla mina pokemon med sin lvl 51 kingdra, den enda jag hade kvar var lvl 47 sandslash, mitt hjärta klappade verkligen, så nära att besegra kingdra då använder hon en full restore, men sandslash lyckades ändå besegra kingdra! då var jag riktigt glad 😃

senare i ligan när jag mötte umbreon, den spammade double team, ingen av mina pokemon kunde smälla till den förutom min Nidoking som jag döpte till Speedy, han hade inga problem alls att slå till umbreon, jag blev verkligen förvånad. Samma när jag mötte crobat, den spammade också double team, ingen kunde slå den förutom Speedy 😃

Upp till toppen
Annons: