Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 4526 ggr
Mitchika
5/17/13, 6:36 PM

Spel i hand! Nu kör vi... snart... hoppas jag...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varning för spoilers! 

Äntligen så har det efterlängtade spelet släppts! 😃

Jag är så till mig att jag inte klarar av att spela ens en gång! Jag kan inte bestämma mig för vilken Pokémon jag ska vara. Tråkigt nog har dom tagit bort det roliga testet som fanns innan… så nu måste man välja. 😕

Pikachu, Oshawott, Tepig, Snivy eller Axew…? 🤔

Jag är frestad att köra Oshawott och teama upp med Tepig, då jag har perfekta namn för dom, men jag älskar att spela som Pikachu… Snivy är min favorit av generation 5s starters och Axew är en älskad, underbar draktyp… 

Vad i hela världen ska jag välja…? 

Varning för spoilers! 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
5/17/13, 7:30 PM
#1

Åååh det vill jag också ha, men är helt pank … 😛

När jag har köpt det kommer jag också ha svårt för att välja, tycker om alla väldigt mycket! 🤐👍

Mitchika
5/17/13, 7:32 PM
#2

#1 Jag har ännu inte börjat spela… jag kan inte bestämma mig för vilken Pokémon jag ska vara eller vad min partner ska vara… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

OaakTree
5/17/13, 8:45 PM
#3

Axew!! :-D

Mitchika
5/17/13, 11:41 PM
#4

Nu har jag valt, efter en hel del funderande, och spelet är igång på riktigt! 

Jag kommer posta bilder allteftersom (bildkvalitén lär dock inte vara den bästa) och skriva lite samtidigt, så jag passar på att varna redan nu. 🙂

**Från och med nu kommer det att dyka upp spoilers från Pokémon Mystery Dungeon Gates to Infinity! 
**

Ni har blivit varnade. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/17/13, 11:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det lilla jag har sett av spelet än så länge är jättevackert, särskilt introt. Den låga 3D-effekten jag provade, mest för att se hur det skulle se ut, var otrolig! Det var så ballt med 3Ddjup i bilden, men mina ögon klarar inte av det utan gör ont, jag blir yr och får svårt att fästa blicken nu efteråt… 

Värt det i några minuter för att se hur spelet såg ut i 3D i alla fall. 🙂

Och för att få se dom suddiga konturerna som skulle föreställa mig (min spegelbild) i vad som såg ut som ett rum inne i skärmen. Det kändes nästan som att h*n stirrade tillbaka på mig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/18/13, 12:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Sen är det dags att välja vilken Pokémon man ska förvandlas till… 

Det tog mig en bra stunds funderande, men med lite funderingar och fokus på Pokémon som jag sällar använder mig av i spelet… så valde jag…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
5/18/13, 1:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

… Oshawott! 😃

Vår hjälte i den här historien är en Oshawott vid namn Rob. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/18/13, 1:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En chockad och stammande liten Rob tittar på sin nya spegelbild i form av en Oshawott… 

"J-jag visste det…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
5/18/13, 6:39 AM
#9

Vad kul! Bra att du lyckades välja tillslut. 😃 Spännande att se hur det går för lilla Rob. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

-Aida-
5/18/13, 7:34 AM
#10

Jag fick mitt gates to infinity igår med posten, ååh vad glad jag blev!
Jag valde att spela som Pikachu med Axew som min kompis. När jag starta spelet blev jag helt chockad över grafiken och 3D effekterna, riktigt vacker natur, fina färger, jag är hur nöjd som helst! 🥳😃
Plus att jag fick pokemon kort med också, fast bara tre, i den förpackningen låg en kod som jag kunde låsa upp en hel 60 korts lek på TCG Online 😃

Gerbilles
5/18/13, 3:41 PM
#11

Hahah var bara tvungen, har köpt det nu … 😇 

Efter att ha tänkt efter väldigt länge valde jag Axew. Han fick heta Echo efter delfinen i spelet "Echo the dolphin". (vet inte riktigt varför, Axew ser ju inte direkt ut som en delfin ..) 😃

Rob var ett jättegulligt namn på en Oshawott, får hålla tummarna att allt går bra för han! 👍

Hallonsmurfen
5/18/13, 4:14 PM
#12

#11 Så du var inte helt pank ändå. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

OaakTree
5/18/13, 6:09 PM
#13

Skriv vad ni tyckte sen! Sugen på något nytt till 3DSen! Har precis börjat om på HeartGold i brist på annat.. Tar alltid eldstarter men tog Toto denna gång!

Annons:
Mitchika
5/18/13, 7:15 PM
#14

Innan jag lägger upp bilder så tänker jag skriva lite vad jag tycker om spelet än så länge. 😃

Först och främst, det nya upplägget av Mystery Dungeons tycker jag hur mycket om som helst! Blandningen av klassiska Dungeons från förra spelet, samt nya tillägget med areor med pussellösningar och fiender som vandrar runt som man går in i för att strida med ger rolig variation. 🙂

Det flyter på väldigt bra i dungeons också när man rör sig. Det är fortfarande rutnätssystemet, men det känns mer flytande när man rör sig tycker jag. 🙂

Det nya attacksystemet är också perfekt och underlättar rejält med att man inte behöver byta attack, utan har alla tillgängliga på en gång. Glad

Historiens handling hittills har varit otroligt förutsägbar, vilket är lite tråkigt. Men jag har bara börjat med spelet och även om handlingen varit lite förutsägbar så är den inte dålig. Glad

Jag har redan börjat fästa mig vid karaktärerna. Allt från Quagsire, som fått mig att skratta mer än en gång, till Gurdurr och Timburduon! 😃
Jag känner så mycket mer för karaktärerna i Mystery Dungeonspelen än dom flesta människokaraktärerna från den "riktiga" spelserien. 🙂

Sättet som man fick ge sin partner namn på… jag bara skrattade. XD
Jag antar att det är så man gör i Pokémonvärlden? Frågar sina nya vänner om dom har lust att ge en ett smeknamn? XD

Jag är lite sur över att dom har tagit bort Hunger ifrån spelet… Det var en del av utmaningen som gjorde det extra spännande och roligt, samt fick en att planera extra noga över vilka items man skulle ta med sig och hur många till varje dungeon… 

Men som sagt, mer plus än minus, även om jag saknar Hunger i spelet. Glad

Jag ser fram emot att fortsätta! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/18/13, 7:22 PM
#15

#9 Det var jättesvårt att välja och en del av mig funderar redan på att börja om och välja ett annat par, men jag tycker om dom två jag har nu så jag ska köra vidare på dom ändå. 🙂

#10 Ja, visst är grafiken läcker?! 😃

Effekterna är häftiga också, speciellt när man vågar sig på att se hur det ser ut i 3D. Grafiken och miljön får höga pluspoäng hos mig. Glad

Wow, lyckost! Skrattar

#11 Jag tycker det var ett jättepassande namn på en Axew! Skrattar

Echo the Dolphin, det tror jag att min bästis hade till sitt Sega för länge sen. Skrattar Jag spelade det aldrig, även om jag var lite småsugen ibland. När jag var där var vi alltid så fokuserade på att köra Sonic i tvåspelarläge. 😇

Tack! Ja, än så länge går det bra för Rob åtminstone. Glad
Både han och hans partner i spelet är döpta efter två Pokémon som jag har i mitt ena Pokémon Black, som är en duo även där, så jag tyckte det var passande. Skrattar

#13 Ja, se mitt inlägg ovan så ger jag min åsikt på spelet hittills. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Bilduppdateringen blev lite försenad, men nu kommer den i alla fall! 🙂

Lilla Rob precis efter att han har upptäckt att han blivit en Oshawott. Nu blir han transporterad ifrån den mystiska plats han vaknade upp på, efter att ha bevittnat en dröm eller vision av en liten Munna som blev jagad av en Hydreigon… 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Att portalen sedan transporterar honom mitt ute i luften är ännu en chockartad och rätt otrevlig överraskning… 😮

Men Rob ser faktiskt rätt glad ut när han faller, tycker jag! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Efter att ha landat med en smäll och tuppat av, så kvicknar Rob till av att en röst pratar med honom och undrar om han är okej och mår bra. 

En matt Rob öppnar ögonen och kisar mot filuren, som han inte riktigt kan urskilja… hans framtida partner och bästa vän, även om Rob inte vet om det än. 😃

"…Ah, jag kan nästan urskilja en figur…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här introducerar vi Robs blivande partner…

… Boars, en Tepig! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Boars, eller Tepig som han heter för stunden, är den första som Rob får syn på när han vaknar och reser sig upp. 🙂

"Åh! Du är vaken!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
5/19/13, 9:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Tydligen så bevittnade Tepig det spektakulära fallet som Rob var med om och ställer givetvis den första frågan som jag också skulle ha gjort i det fallet: 

"Är du okej?!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Som om Rob inte fått uppleva nog för en dag… 🤔

Nu behöver han smälta att han inte bara har blivit en Oshawott på något mystiskt sätt, bevittnat en obehaglig scen mellan Munna och Hydreigon, ramlat hundratals meter från luften och överlevt en smäll i marken, utan också att han kan förstå och prata med Pokémon. 😮

"… Jag antar att jag kan förstå andra Pokémon nu?" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Rob lyckas samla sig relativt snabbt och berättar för den okända Tepig att han, mirakulöst nog, är oskadd och mår bra. 😃

Tepig blir lättad och glad över att höra det. 🙂

"Puh, vilken lättnad!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Tepig presenterar sig själv och frågar efter Robs namn. Dom pratar lite kort med varandra och Rob berättat sanningen för Tepig, att han är en människa som förvandlats till Pokémon, trots att Tepig garanterat inte kommer att tro honom… 

Men till Robs förvåning så tror Tepig på honom! Tepig säger att det finns så mycket magi och mystik i världen som han inte känner till ännu och Rob och hans förvandling kan mycket väl vara något av det. Rob är förvånad, men glad. 🙂

Tepig kommer plötsligt på att han har jättebråttom! Han är på väg till sitt livs möte och får absolut inte missa det. Snabbt så ursäktar han sig lite och tar några steg i rätt riktning, men tvekar… 

Det är farligt att vara ensam i Pokémonvärlden, särskilt i dessa tider… 

"Vägen framåt verkar riktigt tuff. Det kommer bli svårt att klara sig igenom den ensam…" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Självklart så ber Tepig om Robs hjälp och vill att han ska följa med. Rob blir nyfiken och ställer lite frågor kring det, men Tepig är stressad och otålig och ger inte ens Rob en chans till att säga nej! 

"Gahhh! Det finns ingen mer tid till att förklara! Följ bara med mig, okej?!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Tepig knuffar iväg Rob och snart hamnar dom båda två vid en plats som heter "Ragged Mountain". Tepig måste igenom här för att kunna komma till sitt möte och Rob, fascinerad över den nya världen och över sin nya kropp, försöker hålla hans tempo. 

"Den här vägen, Rob!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Klassiska Mystery Dungeon-stilen! 😃

Fast grafiken är rejält uppdaterad och stridssystemet är så mycket bättre. (Alla attacker blir synliga när man håller in L-knappen och så väljer man mellan attackerna med X, Y, A och B) 

Rob får öva på hur det är att vara Pokémon och slåss, för att försvara både sig själv och Tepig bland alla vilda och ilskna Pokémon som finns runtomkring. 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
5/19/13, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Rob och Tepig tar sig igenom Rugged Mountain utan några större problem och bäst av allt: Tepig hinner till sitt möte! 😃

Båda två möter en Quagsire på andra sidan berget. En mycket speciell typ, som säger åt dom att följa med och tar dom båda till en bit ödemark vid sidan av. Tepig och Quagsire pratar lite och snart inser Rob att Tepig vill köpa den här ödemarken av Quagsire! 😮

Även Quagsire verkar tveksam över att sälja den till Tepig, då det är helt ödemark som inte har några goda utsikter. Men Tepig är bombsäker på sin sak och vill köpa den till varje pris. Så Quagsire säljer marken till honom och Tepig är överlycklig! 

Rob ser förvånat på den överlyckliga Tepig, som tydligen har stora planer för den här marken. 

Jag, som aldrig varit speciellt förtjust i Tepig, kan inte hjälpa att finna honom helt bedårande i det här spelet och den här rollen! 😃

"Från och med denna dag… så kommer det här vara mitt Paradiiiiiis!!!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Tepig berättar om sina planer för den här platsen. Att skapa ett paradis för Pokémon, där alla arbetar ihop och mår bra och är lyckliga tillsammans och går på äventyr. Det hela låter riktigt spännande, tycker Rob, särskilt när Tepig berättar med en sådan entusiasm! 

Det dröjer inte länge förrän Tepig undrar om Rob inte vill hjälpa honom med sin dröm och hjälpa honom bygga upp det här Pokémonparadiset. Rob funderar på den stackars Munna han såg och skulle vilja hjälpa den, men han vet inte ens vart den befinner sig. Så han bestämmer sig för att det bästa han kan göra är att hänga ihop med Tepig, som är den enda han känner i Pokémonvärlden. 🙂

Tepig blir överlycklig och frågar sedan något som fick mig att brista ut i skratt! Han undrar om Rob vill ge honom ett smeknamn… (Ja, det är det första jag frågar mina nya vänner också, om dom vill kalla mig för något… XD) 

Tepig blev nu officiellt döpt till Boars. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 10:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Tepig blev förtjust i namnet och tog inte alls illa upp. 😃

"Boars? Okej då, Boars blir det!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 10:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Boars blev faktiskt väldigt, väldigt förtjust i sitt nya namn… vilket gör Rob glad, då han inte hade en aning om vad han skulle hitta på för namn egentligen. 😃

"Det avgör saken! Från och med nu så ska jag be alla andra kalla mig för det, också!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 11:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Så nu har duon bildats! Rob och Boars, Oshawott och Tepig, på en fartfylld resa genom Pokémonvärlden för att skapa sitt eget Pokémonparadis! 😃

Där har vi introt till spelet. 🙂

Jag kommer INTE orka fotografera och dokumentera hela äventyret från början till slut (då skulle spelet ta evigheter att avsluta och det skulle kräva så mycket jobb…), men jag kommer posta lite då och då för att illustrera saker ur spelet och även rapportera hur det går för Rob och Boars, för den som är intresserad. Glad

Mest för att visa bilder och göra lite reklam för det. Mystery Dungeon är en grymt underskattad spelserie som jag tycker att man borde ge en chans! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Här är ytterligare ett stort plus till Gates of Infinity! Pokémon har ansiktsuttryck på sina sprites och inte bara på ansiktsporträtten vid texten. 😃

Titta bara på Rob och Boars, hur arga dom ser ut… arga med all rätt också. Elaka Gurdurr, tur att han gottgjorde det åt dom i alla fall. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/19/13, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Virizion gav ett dåligt första intryck på både mig, Rob och Boars och sjönk rejält i mina ögon… även alla andra Pokémon i staden gjorde det också… 

Boars sammanfattade det hela bäst och beskrev mina tankar klockrent. 😃

"… Vad är fel på er allihopa?!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
5/19/13, 11:18 AM
#35

#12 Haha inte helt, men nu har jag bara några kronor kvar … Fast får månadspeng snart! 👍😉

#15 Echo the Dolphin var ett av mina favorit spel när jag var yngre, även om jag aldrig kom längre än till andra banan … 😇 Åh, Sonic, det var så kul, älskade det! 😃

Har varit helt fast vid mitt Nintendo sen jag köpte det här spelet, så himla kul! 😃

Mitchika
5/19/13, 11:26 AM
#36

#35 Jag har dom gamla Sonicspelen från Sega på mitt Nintendo Wii… nu gäller det bara att tvinga över bästisen någon ledig helg och återuppleva nostalgi! 😃

Jag tror jag har sett Echo the Dolphin där också, men kommer inte riktigt ihåg. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/23/13, 1:50 PM
#37

Jag får snart hem det här spelet  också och ända sen jag såg det på trailern så har jag vart bombsäker på att min karaktär ska vara en Snivy och hennes kompis Axew.

Och så får det bli 😃

-Aida-
5/23/13, 4:04 PM
#38

nu har jag kommit en bit in i början av spelet, min favorit karaktär hittills är Emolga, jag gillar hur han tänker och han värkar alltid hitta på något man inte förväntar sig 😛

Mitchika
5/23/13, 7:14 PM
#39

#37 Ååh, vad spännande! 😃

Jag ville ha Pikachu och Axew, men jag hade varken namn, karaktärer eller bakgrundshistoria till dom som jag hade med Rob och Boars. Därav att jag ändrade mig i sista sekund och tog Oshawott och Tepig. 🙂

#38 Jag älskar Emolga! Skrattar😍

En trogen och stöttande vän, med lite temperament och en väldans massa åsikter om allt. 😃

Jag känner igen mig lite i honom på ett sätt… 😇 (Åtminstone delen om temperamentet)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/23/13, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Rob och Boars har fått bilda sitt team officiellt! Dom är: 

Team Fireflies! 

Tillsammans med Virizion, Emolga, Dunsparce och ett antal andra Pokémon som har gått med i deras lag! Bland andra Kai the Klink, Jeff the Litwick, Tabitha the Blitzle, Envy the Venipede och flera till. 😃

Just nu jobbar hela teamet på att bygga ut Paradise och göra det till en underbar plats att bo på med massa roligheter. 🙂

Har någon annan testat att hitta en Magnagate än? Från startmenyn? Glad

Jag gjorde det och hittade en Magnagate i min väggklocka! Det blev ett kul Dungeonäventyr där jag spelade som en Pikachu med en Tepig och en Axew som lagmedlemmar. Alla prylarna och pengarna vi hittade skickades till Robs och Boars' team efteråt, så det lönade sig bra! Skrattar

Det finns nedladdningsbart innehåll till spelet också! Poké Forest tror jag är gratis just nu fram till juni någon gång. Glad

Någon annan som har provat? Jag hämtade ner Poké Forest samt allt annat som fanns och har hunnit springa igenom Pika Forest. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/23/13, 10:02 PM
#41

jag kände inte till det med Poké Forest, tack för att du nämnde det, nu måste jag ladda ner de 😃

jag provade att öppna en magnagate, hittade den i en stekplatta på spisen 😛

Mitt team kallade jag för Skyzone, de är namnet jag använde i Explorers of Sky, minns inte dock vad jag kallade mitt team i red rescue team.

Annons:
Mitchika
5/23/13, 11:53 PM
#42

#41 Toppen! Jag har inte hunnit testa Poké Forest än, men jag misstänker att det kan vara ett bra ställe att tjäna pengar på. 🙂

Haha, vad häftigt! Jag måste kolla min egen spis sen. Jag misstänker att jag kan ha runt 4 Magnagates där… 😃

Skyzone, vilket bra namn! Skrattar
Team Fireflies fick heta så efter en sång. Vanligast är att mitt team heter Mitchika, men den här gången ville jag köra på något annat. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/24/13, 12:14 AM
#43

Himla charmigt spel det här måste jag säga. So far!

Min Snivy kallas Angel och Axew för Tuskey (som i "tusks").

Tycker själv att det var ganska fantasilösa  namn men kände inte att jag hade tid att klura ut något coolare.

När det gäller att döpa karaktärer i spel kan jag få sitta en bra stund och klura när jag har idétorka. 😃

Mitchika
5/24/13, 12:19 AM
#44

#43 Så långt som jag har kommit  tycker jag också att det är ruskigt charmigt och även väldigt mysigt. 🙂

Jag har inte fastnat lika djupt för handlingen som jag gjorde i tidigare spel, men jag är än så länge väldigt förtjust i det och har fastnat i dom nya dungeons, spelsätten och att bygga upp Paradiset. 😃

Jag ser fram emot att handlingen ska utvecklas ännu mer och komma igång lite. 🙂

Det känner jag igen mig i. Jag skriver upp namn på en lista som jag kan ta ifrån och använda mig av. Jag hoppas också att man ska kunna hjälpa att rädda varandra i spelet om man svimmar i en dungeon, så som man kunde i dom tidigare spelen. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/24/13, 12:29 AM
#45

#44 Det tror jag att man kan göra.

Kollade igenom användarhandboken lite snabbt, (av någon anledning)

Tyckte det stod där  att man kunde rädda och bli räddad om man svimmar.

Har aldrig spelat ett sånt här spel förr så jag kände inte till det innan.

Mitchika
5/24/13, 12:38 AM
#46

#45 Det jag stött på inne i själva spelet är att man kan stoppa in ett Reviver Seed i en brevlåda så kan man rädda folk som är avsvimmade och som man går förbi, medan spelet är i viloläge. 

Jag hoppas verkligen att man kan hjälpa andra spelare på det vanliga sättet också, genom att ge sig ut och rädda dom! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
5/24/13, 6:43 PM
#47

Jag spelar också, och mitt team heter "Rocket", kom inte på något bättre :P

Mitchika
5/24/13, 6:48 PM
#48

#47 Team Rocket är ju ett bra namn, även om Jessie och James tyvärr har dragit ner ryktet när det gäller det namnet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
5/25/13, 12:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Jag är otroligt glad och lycklig idag, extra mycket just för det här spelet och det som hände! 😃

Boars och Rob har ny rekryterat en mycket speciell lagmedlem, nämligen en Snivy som fått namnet Antoni! SkrattarSkrattarSkrattar

Så jag har hela starttrion från Black & White i Team Fireflies nu och teamet kunde inte vara gladare! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/25/13, 12:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Extra bild på Antoni, för att Snivy är så fina… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/25/13, 2:46 AM
#51

 Kan man bara få "Oranberries"  i grottorna?

Jag har bara några få kvar och jag svimmar hela tiden så

jag måste börja om. Och eftersom jag inte kan komma igång med något trådlös nätverk å kan jag inte få hjälp av andra heller.

Plus att jag har så lite "pengar" att jag inte kan köpa nya oranberries.

Det är lite surt att börja om från början hela tiden, och det är främst när jag strider mot Audino som det går åt skogen.

Mitchika
5/25/13, 4:27 AM
#52

#51 Oj då, går det så illa? 😮😕

Nej, man kan få jättemycket mer än bara Oran Berries i grottorna. Nybörjargrottorna brukar ha ganska grundläggande items i sig, som Oran Berries, Pecha Berries, Orbs etc. 

I dom gamla spelen behövde man inte vara uppkopplad mot nätet för att bli räddad. Man fick en kod, som man skrev ner och gav till en vän. Vännen i sin tur skrev ner koden i sitt spel, vilket triggade ett uppdrag som vännen skulle utföra. En dungeon för att rädda andra spelaren. När uppdraget var avklarat så fick vännen en kod i sin tur, som vännen då gav tillbaka till den första personen. När den första personen skrev in den koden i sitt spel så blev h*n räddad. 🙂

Det var det jag menade med att jag hoppades att Gates of Infinity skulle köra med samma system. Det var ruskigt praktiskt och användbart, men det verkar inte vara så i dom här spelen… 

Men jag blir konfunderad över att det går så dåligt för dig. 😕
Använder du dina Pokémon specialattacker genom att hålla in L-knappen och sen välja attack med X, Y, B eller A? Får du teamsyncattacken tillgänglig i början? Den har räddat livhanken på mitt team flera gånger! 

Går du kanske för fort fram? Det är alltid bra att köra nybörjardungeon några gånger och lvla lite innan man går vidare, samt då samla items som man kan sälja för pengar. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/25/13, 5:08 AM
#53

#51  Ja jag vet faktiskt inte, men jag har alltid varit sån att jag vill frammåt i handlingen. Dessutom har jag bara spelat i 2 dagar så jag har inte hunnit läsa på allt än.

Vi får se hur det löser sig, jag har nämnligen en tendens till att "ge upp" ett spel om jag inte får som jag vill. Sen några månader senare kan jag få tillbaka motivationen tillbaka och försöka igen, så har det blivigt några gånger faktiskt.😃

Jag är hyfsat duktig på engelska men kan såklart långt ifrån allt och ibland kan det till och med bli så att jag bara ögnar igenom texten lite snabbt för att jag helt enkelt inte orkar läsa allt på engelska, plus att det finns enstaka ord som man jag måste klura ut vad det betyder.

Jag tror modersmålet står mig närmare om hjärtat faktiskt, kanske det hade flytit på liiiite bättre om det hade varit  på svenska.

Jag brukar också ibland undra hur lite yngre,  tex barn som inte kanske kan engelska så bra grejar spel i övrig? Visst det finns ju oftast en liten manual på svenska som förklarar lite hur man gör men på det stora hela är ju spelet bara engelskspråkigt och det måste vara krångligt, skulle i alla fall jag ha tyckt. 🤔

Du har nog rätt i att jag har lite bråttom, men som sagt jag vill gärna att det ska hända något, liksom komma vidare i historien och att jag nog borde läsa lite mer om det.

-Aida-
5/25/13, 9:28 AM
#54

jag brukar tänka att även om de inte händer så mycket i storyn så är ändå dungeons man gör en del utav storyn. 🙂

jag hade också oran berry problem, det fanns inte så mycket, de finns lite att hitta i dungeons, man får hålla koll på chatten för oftast är de nån som plockar upp dom så man får leta fram den pokemon och besegra den.

sen en bit in i början av spelet kan du plantera egna oran berrys 😃
om du har problem med pengar och kan koppla upp mot internet så finns det en gratis dungeon att ladda ner som man får mycket pengar i som Mitchika nämnade i tidigare poster 🙂

Mitchika
5/25/13, 4:09 PM
#55

#53 Ah, det skulle kunna förklara saken. Jag har jättekul åt att gå igenom dungeons av gammal vana, så jag går gärna några extra varv för att utforska, rekrytera nya Pokémon till teamet samt levla. 🙂

Att göra massa uppdrag är bara kul, då man får tillbehör för att uppgradera Paradiset, så där får jag massa träning. Glad

Engelska har jag talat flytande sen jag var runt 8, så jag har inget problem med den engelska texten. (Växte upp i förorten med engelsk Cartoon Network så jag tittade på engelskt tecknade program dagligen från tre års ålder) Jag har känt och känner flera barn i åldrarna 10-12 år som kunnat läsa och förstå engelska alldeles utmärkt. Så det är nog individuellt när det gäller barn, tror jag. Glad

Lita tålamod måste man visa med ett nytt spel, särskilt om man inte har spelat liknande spel innan. Det tar tid att komma in i spelsättet och få grepp om ett nytt spel. Glad

#54 Jag fattar inte varför ni har/hade såna problem med Oran Berries! 🤔

För mig dök dom upp överallt… 🤔

Ja, Poké Forest är urbra för att tjäna pengar tidigt i spelet. Det fanns en hel del olika bär där också, om jag inte minns fel. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
5/25/13, 7:37 PM
#56

#55  Jag känner igen det där lite lite grann😃, min Cartoon Network slog ibland om till engelska av någon outgrundlig anledning, så även om jag bara förstod vissa ord som barn försökte jag härma dom, det blev lite svengelska.

Jag lyckades ta mig ut ur Hazy pass, så nu är jag igång igen och har lyckats samla på mig lite fler Oran berries.🙂

Mitchika
5/25/13, 8:19 PM
#57

#56 Det hände efter att vi flyttade och fick svenska Cartoon Network med ibland. Jag hade jättekul åt det och kom ihåg hur det varit förr. 😃

Åh, toppen! 😃SkrattarSkrattar

Pratet om Audino tidigare måste ha hörts av mitt spel, för alldeles nyss ville en Audino gå med i team Fireflies! Skrattar
Det fick den givetvis, men jag tyckte det var lite roligt bara. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/28/13, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Nu har jag kommit en bra bit längre i spelet och Team Fireflies medlemmar närmar sig 30. Dock har vi fastnat på ett väldigt oväntat sätt… efter att ha vandrat igenom tonvis med dungeons, klarat tonvis med requests, rekryterat Pokémon och byggt upp Paradiset så fastnar vi när vi ska ge en Trubbish ett smeknamn… XD

Dagens I-landsproblem? 😇

Jag kommer nog på något vettigt, men dagen ska huvudsakligen gå till att städa så jag har lite annat i tankarna. 🙂

När Rob och Boars går vidare i historien kommer vi till en del som jag tyckte om väldigt mycket. Jag vet att det står varning för spoilers redan i början, men trots det tänker jag inte avslöja allt om det här. Överlag blev jag väldigt glad och väldigt rörd, även om jag blev lite putt över att ha förlorat Emolgas Shock Wave inför en ny, stor okänd dungeon. 🤐

Tack och lov för Robs Water Pulse åtminstone! Och Dunsparce, han… dör inte så ofta som jag hade räknat med. Han har bara kostat mig en Reviver Seed så långt! 😃 *Överväger starkt att byta ut honom mot Umbreon på nästa vilostopp* 

"Snälla… se efter Dunsparce åt mig!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/28/13, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Överlag, en jättefin scen och en jättefin uppoffring som Emolga gjorde för sin bästa vän Dunsparce… 🙂

Alla borde få en chans att bevisa sig och uppleva saker och ting, inte bara dom starkaste och skickligaste. Glad

Och jag håller med Gurdurr fullt ut!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/28/13, 1:10 PM
#60

jag tyckte Emolga gjorde en väldigt bra sak för sin bästa vän, även om jag själv blev lite besviken att han inte kom med, men Dunsparce förtjänar sin chans att visa vad han går för, han ser sig som svag men ännu har han inte gjort mig besviken i någon dungeon 🙂

Mitchika
5/28/13, 1:13 PM
#61

#60 Jo, jag blev riktigt tårögd i den stunden och fick massa underbara minnesbilder från den scenen. 🙂

Dunsparce är långt ifrån dålig, han har bara en tendens att vandra iväg på egen hand hos mig och leta reda på alla Fighting-typerna som finns i den dungeon vi är i… mina Reviver Seeds… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/28/13, 3:23 PM
#62

för mig är det Virizion som alltid vandrar iväg, hon dör aldrig men de är irriterande att hon inte kan stanna i gruppen. Nyss så mötte jag whirlipede, den gjorde bug bite och åt upp min reviver seed 🤓

Annons:
Mitchika
5/28/13, 3:28 PM
#63

#62 Virizion får gärna vandra iväg för min del. Hon klarar sig perfekt på egen hand och fixar extra exp till teamet! 😃

Ouch, kan dom äta även Reviver Seeds med Bug Bite?! 😮😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/28/13, 5:11 PM
#64

jag tror det är random vilka seeds den äter, men överaskad blev jag när den käkade direkt från mina bags.. vilket får mig att undra hur, har den ens en mun att äta med..

Mitchika
5/28/13, 5:16 PM
#65

#64 Jag undrar mer över hur ens Bag håller av att någon tydligen biter rätt igenom den och äter något från den… 🤔

För jag tror inte Rob och Boars eller dom i ditt team är så dumma att dom går runt med sin Bag öppen och har öppningen riktad mot fienden som dom strider mot… eller…? 🤐

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/28/13, 6:16 PM
#66

de tror inte jag heller, de kanske gick till så här, Whirlipede anföll med bug bite men missade mitt team och fick tag i väskan, de föll ut prylar eller kanske slet ett hål i den, sen kanske Whirlipede såg mitt reviver seed och åt upp den 😕

Mitchika
5/28/13, 6:18 PM
#67

#66 Men hur kunde den då skada i samband med bettet…? 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/28/13, 7:14 PM
#68

de va en riktigt bra fråga.. 🤔

hur långt har du kommit i spelet då? 😃

Mitchika
5/28/13, 7:29 PM
#69

#68 Vi är fast i the Great Glacier. 😃

Jag måste döpa Trubbish fortfarande, så spelet har legat på paus. Jag är 99 % säker att han ska få heta antingen Josh eller Randy. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
5/28/13, 7:32 PM
#70

ååh vad kul, du får uppdatera hur de går i Great Glacier 😃
jag döper alltid till de första namnet som ploppar upp 🙂

Mitchika
5/28/13, 7:36 PM
#71

#70 Alla mina är döpta efter ett tema så långt, med ett par sällsynta undantag! 🙂

Jag ska kolla listan och se om det finns ett passande namn. Annars lutar det åt Josh. 😃

Absolut, det ska jag göra! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/28/13, 7:36 PM
#72

#70 Hur långt har du kommit, förresten? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/28/13, 7:47 PM
#73

Så fort som jag har döpt Trubbish och börjar fortsätta vidare, vad händer då? Jo, självklart ska Yamask hänga med i teamet också så att jag behöver ännu ett namn… XD

Dagens I-landsproblem på Pokémonfronten? 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/28/13, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

I en sån här situation gäller det att verkligen vara försiktig. En utvecklad och troligtvis höglevlad, sovande Chandelure som sover bredvid trappan vidare. Här får man tänka på vad man gör, undvika att väcka den och absolut inte…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/28/13, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

… attackera den… 😕

(Två Water Pulse från Rob och så var den historia) 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/28/13, 8:26 PM
#76

jag brukar alltid väcka dom som sover, jag trodde dom skulle vara tuffare fiender men det visade sig vara som alla andra, förutom Mamoswine, dom är jag livrädd för..

jag själv har räddat världen och förstört kristall prylen och alla pokemon är i säkerhet men storyn fortsätter och jag undrar vad som kommer sen 🙂

Annons:
Mitchika
5/28/13, 8:38 PM
#77

#76 Wow, härligt! 😃SkrattarSkrattar

Ja, historien brukar fortsätta förbi huvudäventyret i alla Mystery Dungeonsspel. Det är det som gör dom extra roliga. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/28/13, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Att en så liten grej kan göra en så glad…!!! 😃😃😍

Välkommen till Team Fireflies, lilla Zorua! Dags att gå till namnlistan igen och välja ut ett namn. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
6/1/13, 12:57 AM
#79

Mitt team har jag nu döpt till Team Buddies! 😃

Mitchika
6/1/13, 1:02 AM
#80

#79 Härligt namn! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
6/2/13, 10:39 PM
#81

Om jag någonsin får spelet ska jag hete Steve. Varför? Det var det första nament som kom upp i mitt huvud.

Portal Is Love, Portal Is Life.

-Aida-
6/4/13, 9:07 PM
#82

jag har kommit till den punkten i spelet då man kan utveckla "main character" och sin partner, är det någon här som vet om storyn är officiellt slut eller fortsätter den fast man kan utveckla?

i dom tidigare spelen så kunde man bara utvecklas efter man spelat ut hela storyn.

Mitchika
6/4/13, 9:08 PM
#83

#82 Jag hade för mig att det fortfarande fanns några kul uppdrag att göra efter att man utvecklats i dom tidigare spelen. 🙂

Men det var länge sen så jag minns kanske fel.. 

I Gates of Infinity vet jag inte än. Jag har inte hunnit komma så pass långt själv. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
6/4/13, 9:10 PM
#84

för mig står det fortfarande "the next morning" när jag klarat uppdragen, i Explorers of sky stod det så då storyn fortfarande höll på, får väl fortsätta och se om något händer, finns fortfarande speciella missions att hitta 😉

[Blue_Lugia]
6/4/13, 10:58 PM
#85

Jag har kommit till slutet av Inflora Forest, men Braviary "slog" mig. Och dum som jag var så sparade jag  när jag började om så nu är den röda nyckeln borta som ska öppna en röd port. Är det kört för mig nu eller finns det ett sätt att få en ny??

Jag tänkte mig verkligen inte för!!

Mitchika
6/4/13, 11:00 PM
#86

#85 Röda nyckeln är inte viktig att ha för att komma vidare. Röda dörrar som behöver röda nyckeln är bara bonusbanor, vägar som man kan ta för att få mer och bättre skatter vad jag förstår det som. 🙂

Så det är absolut inte kört. Du behöver inte gå genom den dörren för att komma vidare. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
6/4/13, 11:53 PM
#87

Ok, skönt att höra. :)

-Aida-
6/5/13, 6:25 PM
#88

någon mer som spelat Beartic Slide? jag tycker det är svårt att få grepp om puckarna med pekpennan och svårt att komma upp i över 2000 poäng med pennan men om jag däremot använder mitt finger går det mycket snabbare och det känns mycket lättare, jag upplever heller inte att puckarna fastnar som med pennan, då kommer jag lätt över 2000 poäng. tycker det värkar lite konstigt 🤔

någon annan med samma problem?

Mitchika
6/5/13, 6:55 PM
#89

#88 Jag byggde den igår och spelade ca 20 gånger i sträck… XD 😇

Jag tycker det är VRÅLKUL, om än svårt och frustrerande. 

Jag har exakt samma problem som du beskriver. Jag får inte grepp om puckarna med pennan alls, särskilt inte dom små. Men första pris på 2500+ poäng var en Thunder Stone, så jag gav mig inte! Med den skulle min lagmedlem Pikachu kunna bli Raichu! 😃

Så minsann fick jag mina 2500 poäng och min Thunder Stone i alla fall. Men jag ska låta Pikachu levla lite högre innan hon får utvecklas. 🙂

Men pennan är jättekrånglig och bråkig när jag ska skjuta med. Ganska frustrerande i ett spel där man måste skynda, skynda och hinna få in alla… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
6/5/13, 7:27 PM
#90

wow vad tur du har att få thunderstone! jag vet inte hur mycket jag kört beartic slide och inte ens sett stenen, har kollat varje dag i spelet också om det är lotteri pris eller första pris i beartic, inte sett stenen alls.. 😭

Annons:
Mitchika
6/5/13, 7:36 PM
#91

#90 Åååh, vad synd! 😕

Jag har inte heller sett den stenen någonstans i spelet förutom där, det första jag såg när jag skulle testa spelet. Jag hoppas på att få en till Thunder Stone så att jag kan utveckla en Eevee till Jolteon!

Igår var jag med om min första evolution i spelet när jag spelade Companion Mode! 😃

Min lilla Rosco blev stor då han utvecklades från söta Sandile till Krokorok. Skrattar

Nu försöker jag utveckla min Snivy, Dryad, också samt ska levla upp min Pikachu så jag kan använda Thunder Stone på henne. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/6/13, 4:11 AM
#92

Jag blir bättre och bättre på Beartic Slide! Nu fick jag 2580 poäng och vann en Dusk Stone! 😃

Jag sparar den tills ett senare behov, då ingen jag har i teamet kan utvecklas med den nu, men den är bra att ha. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
6/8/13, 5:14 PM
#93

Kan Pokémon bara utvecklas i Companion mode?

Mitchika
6/8/13, 5:50 PM
#94

#93 Man kan inte utveckla sina två huvudkaraktärer (i mitt fall Rob och Boars) förrän efter historiens slut. Alla andra rekryterade karaktärer som man får med i teamet kan utvecklas när som helst, vad jag förstår. 🙂

Just nu är jag helt besatt av att spela sidouppdrag med Dryad (Snivy) och Rosco (Krokorok) som leder teamet medan Boars och Rob är borta! Så jag kommer inte vidare i historien, men Paradiset utvecklas och jag har vrålkul! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
6/8/13, 6:51 PM
#95

#93skrivet  Ok, jag har själv precis "klarat av" Great Glacier!!

Det var en rejäl utmaning emellanåt men det var det värt.

😃Men kul också.

Mitchika
6/8/13, 6:54 PM
#96

#95 Åh, vad kul! Bra jobbat! 😃

Great Glacier är en jobbig dungeon, men väldigt skoj också. Jag måste fortsätta med storyn själv, men jag har så kul i Companion Mode att det är svårt. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
6/12/13, 12:34 AM
#97

Nu börjar det bli spännande!!

Den delen där Hydreigon kommer in i bilden och även strax

före det….

Har ni inte hunnit så långt,så vet ni vad ni har framför er….!😃

Annons:
Mitchika
6/12/13, 12:51 AM
#98

#97 Jag har precis kommit förbi delen med Hydreigon och tänkte lägga upp bilder! Skrattar

Hela tråden har redan spoilervarning, så… Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 12:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Den här delen när Boars fick reda på Hydreigons namn fick mig att skratta. Skrattar

"Ja, det stämmer! Är det inte ett underbart namn?" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 12:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Här kämpar sig Rob, Boars och Hydreigon genom öknen, intet ont anande om faran som lurade och det som väntade dom…

"Har vi…. ännu inte tagit oss ut… ur öknen?" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Och då anländer Kyurem, precis när Hydreigon ser slutet på öknen!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Med en fruktansvärt Ice Beam-attack så fryser han ner Hydreigon till ett block av is…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

… och gör slut på Hydreigon med en fruktansvärd smäll, mitt framför ögonen på Rob och Boars! FörskräcktFörskräcktFörskräckt😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Innan dom hinner ta till sig vad som har hänt så rusar Kyurem emot dom i en fruktansvärd tackling…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/12/13, 1:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

… slungar undan Boars och sätter igång och börja stampa ihjäl Rob!!! 😮FörskräcktFörskräcktFörskräckt (Våldsamt spel…)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Stackars Boars klarar inte av att titta och bönfaller Kyurem att sluta…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Till sist så klarar Boars inte mer, utan bryter emellan… 

"Snälla, jag ber dig!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Efter ett rörande tal från Boars så backar Kyurem ner, men inte därför… 

"Ah. Du har förlorat all vilja att kämpa." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Så länge som Rob och Boars inte kämpar emot Kyurem så har han inget skäl till att krossa någon av dom, speciellt Rob.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Kyurem låter dom båda vara, men Boars är inte riktigt redo att släppa det hela… 

Boars: Vänta…  Kyurem: Ursäkta? 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Wow, som om spelet inte var mörkt och våldsamt nog… 

Boars vill veta varför Kyurem vill låta världen gå sin undergång till mötes och Kyurem berättar hela historien. Sen frågar han även om Boars har sett ljusen som stiger upp emot himlen, vilket både Boars och Rob har… 

"Vi såg faktiskt ett ljus stiga upp mot himlen…" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/12/13, 1:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Dessa ljus kom ifrån andra människor som också blivit förvandlade till Pokémon, precis som Rob, när dom återvände till människovärlden! 

Tydligen så har Kyurem gått runt och dödat andra som Rob och i och med deras död har dom skickats tillbaka till människovärlden… 😮

"Dessa ljus är människor, en gång förvandlade till Pokémon, som återvänder till sin egen värld." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Boars kan knappt tro det, men Kyurem förklarar att fler människor än bara Rob hörde Hydreigons meddelande, som skickades ut i människovärlden. 

"Eller trodde du att din Rob var den enda?" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Extra bekräftelse från Kyurems sida… 

Man får väl vara glad att han inte dödade dom helt, eller…? 🤦‍♂️

"Och jag har besegrat dessa människor…" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Så länge som Rob inte försöker ändra den framtid som Kyurem har förutsett så kommer inte Kyurem att krossa honom, vilket är ett lite ironiskt krav egentligen för om den framtiden slår in så kommer inte Rob eller Boars vara i liv särskilt länge till oavsett. 🤦‍♂️

Jag vet redan vad Robs och Boars reaktion på den punkten kommer vara… 

"Så kommer jag tillåta att en sista mänsklig närvaro förblir i den här världen." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Boars är så söt och tuff där han står framför Rob, mellan honom och Kyurem, för att försvara honom! 😃

Trots Kyurems hot så viker han sig inte. 

"Dom ynka skråmorna som ni fick denna natt är ingenting i jämförelse." 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Kyurem försvinner efter sin varning och Boars byter genast fokus till stackars Rob…! 😕

Men Rob mår verkligen inte bra… 

"Nej! Rob rör sig inte ens!" 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 1:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Boars är helt förtvivlad och vet inte alls vad han ska ta sig till! Men tack och lov så anländer hjälp i form av två gamla, välbekanta ansikten. 🙂

Dunsparce skyndar iväg för att hämta hjälp, medan Emolga och Boars bär iväg Rob till en tryggare plats för att plåstra om hans sår… 

Nu ska jag spela vidare i spelet för att se hur det kommer gå för stackars Rob…! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/12/13, 5:11 AM
#119

Blä, jag är en sån lipsill! Innan eftertexterna hunnit rulla hade jag gråtit så mycket att jag knappt kunde läsa dialogtexten! 😢

Usch, så många minnen som drogs tillbaka till slutet av Pokémon Blue/Red Mystery Dungeonspelen… fast där var det lite värre… 

Det var absolut värt att sitta uppe hela natten för att se hur det här skulle sluta… Gråter

Fantastiskt slut, om än en lite skum (men häftig) sista boss. Kyurem var alldeles för enkel, men det kanske berodde på att Rob och Boars var i level 44 respektive 45.. 

Jag visste att det här slutet skulle komma, då det stämmer in på den lore/historia som man lär sig om den här Pokémonvärlden redan i första Mystery Dungeon-spelen (Red/Blue). Men det gör det inte mindre sorgligt för det… Gråter

Nu ska jag sitta och vänta ut eftertexterna och invänta den bra delen av slutet…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/12/13, 5:15 AM
#120

Min personliga åsikt om slutstriden var att den påminde mycket om slutstriden i Okami, för den som har spelat. Det gjorde dock inte slutet sämre, utan jag tyckte rejält mycket om det oavsett. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: