Annons:
Etikettövrigt
Läst 2490 ggr
Mitchika
5/24/13, 2:05 PM

Feel Good-tråden

Med så mycket hemskt som händer i världen hela tiden och med allt jobbigt som man står ut med i vardagen så tyckte jag att det kunde behövas en sån här tråd. En tråd där vi kan dela med oss av saker som får oss att må bra och påminner oss om att i grund och botten så är livet inte bara underbart att leva utan en glädje också. Glad

Oavsett vad folk säger till dig, gör emot dig och hur dåligt dom än kan få dig att må, så glöm aldrig, aldrig bort att du är viktig, du är speciell och du är unik. Hur många år som än går på den här planeten och hur många människor som föds så kommer det aldrig att födas någon som är precis som du. Glad

Det är lätt att känna sig liten, obetydlig och värdelös i den stora världen som den är uppbyggd, men tro mig. Det finns inget med dig som är obetydligt eller värdelöst. 

Vi har alla bra och dåliga sidor, vi gör alla misstag och vi gör alla fel ibland. Det gör oss inte till dåliga personer, det gör oss mänskliga. 

Livet handlar inte om att vara störst, bäst, vackrast, rikast, mest berömd eller att ha mest saker. Ditt liv handlar om dig och att vara den du är, inte att jämföra dig själv med andra. Du har huvudrollen i ditt liv och kraften att påverka alla runt dig med det du säger och gör. 

Var ärlig mot dig själv och andra med vad du själv känner och tycker, bemöt allt och alla med en vänlig inställning och hys inga agg mot andra, hur elaka dom än har varit. Det är svårt, men du kommer må mycket bättre själv av det. 

Och kom ihåg… 

För varje person som kallat dig ful, finns det minst två till som har tänkt i tystnad att du är vacker

För varje person som kallat dig konstig, finns det minst två till som beundrar dig i hemlighet för att du är dig själv

För varje person som får dig att må dåligt, finns det minst en till som vill få dig att må bra

Varje gång någon retar eller mobbar dig finns det minst en person som vill försvara dig, men som inte vågar

Det kan vara svårt att se det positiva och bra i världen när media matar oss med den ena tragedin, skandalen och katastrofen efter den andra. Men tro mig, det finns därute. Man måste bara titta lite extra noga och verkligen se allt som händer runt oss hela tiden. Glad

Som första bidrag i tråden så lägger jag in min absoluta favoritlåt när det gäller att må bra. Jag är inte ett dugg religiös och har aldrig varit det, men texten i den här sången sitter så klockrent oavsett om man är det eller inte. Glad

Dela gärna med dig av dina egna Feel Good-låtar och annat som får dig att må bra. Glad
(Tänk dock på att inte bryta mot upphovsrättslagen och ladda upp en bild som någon annan har gjort eller postat) 

Egentligen är det inte riktigt Pokémon, men jag kände inte för att kalla den för OT och lägga den i OT-kategorin. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
5/24/13, 2:31 PM
#1

Vilken härlig tråd. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
5/24/13, 3:21 PM
#2

#1 Sånt här behövs ibland. 🙂

Gärna oftare! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
5/24/13, 6:13 PM
#3

det som får mig att må bra en hel dag är att vakna upp och se solen lysa över träden på min bakgård och se mina chinchillor glada och spralliga över sin frukost 😃

Mitchika
5/24/13, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Vad underbart! 😃

Få saker får mig att må så bra som mina djur. 🙂

Som jag därför absolut måste posta en bild på bara för det, men det är en riktigt mysig bild som får mig att le och bli tårögd varje gång. 

Det här är mina tre råttkillar Rosco, Lance och Markus, som visar hur otroligt viktigt det är att ha någon nära. Oavsett om man är en råtta eller en människa. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
5/24/13, 10:51 PM
#5

Vilka underabart vacka ord ❤️

Saker som får mig att m bra är att kunna vara mig själv i alla situationer vlket jag inte kan men när jag kan mår jag verkligen bra

Djuren får mig också att må bra speciellt min älskade hund Kazzandy ❤️

Det sista som får mig att må bra är sången men tyvärr är jag för feg för att sjunga ut när jag har folk omkting mig så det hjälper inte mycket då ag inte är ensam.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
5/24/13, 11:24 PM
#6

#5 Sanna också. 🙂

Jag kan inte heller alltid vara mig själv i alla lägen, men jag försöker. Av gammal vana så åker "masken" upp, men jag jobbar på att smälta ihop masken med den jag är. Jag kommer nog alltid att behöva lite hjälp av en mask kring andra människor, men så länge masken är en återspegling av mig själv och ser ut som mig så gör det inte mig något. Glad

Jag sjunger ofta, fast jag inte kan sjunga. Helst när jag är själv (blyg som tusan), men jag tycker om att sjunga karaoke med andra när jag har besök. Att sjunga med olika dialekter och förställd röst är ännu roligare! Sjunga gör mig glad också, även om omgivningen kanske blir mindre glad, så det får man stå ut med hos mig ibland. 😃

Du sjunger jättevackert, molam! Det har vi fått glädjen att höra här på sajten trots att du är blyg. Glad

Sluta aldrig med det som du tycker om och det som får dig att må bra! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
5/25/13, 12:30 AM
#7

#6 Tack 😊

MEn nää, har inte planerat att sluta med sånt som gör mig glad, skall till och med förssöka komma in på Ålsta folkhögskola med inriktning musik så jag kan få ha musik och glädje hela tiden ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
5/25/13, 12:43 AM
#8

#7 Det låter underbart! 😃

Jag själv försöker göra något liknande. Jag försöker få praktikplats på min favoritdjuraffär på andra sidan stan, för att få ha djur omkring mig hela tiden. Ägarinnan har dessutom hunddagis, egen kaninuppfödning och omplaceringsorganisation. 🙂

Det vore rena drömmen att få vara där och eventuellt finns det plats för mig i höst! Jag hoppas och håller tummarna. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
5/25/13, 12:51 AM
#9

#8 Okej vad härligt här hålls alla 110 fingrar och alla 110 tår samt alla 16 tassar att du får Praktigplatsen ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
5/25/13, 12:52 AM
#10

#9 Tack så mycket!! 🤗

Med så många tår, fingrar och tassar som hålls så bara måste jag få den. 😉

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
5/25/13, 2:40 AM
#11

#10 det tycker jag med :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
5/26/13, 11:40 AM
#12

jag mår bra av att vara med mina vänner som igår ingen ville gå hem från min fest så de stannade två timmar efter den slutade det gjorde mig glad. det var fina och sanna ord

Mitchika
5/26/13, 2:06 PM
#13

#12 Vilken härlig fest, om ingen ville gå! 😃
Och vilka härliga vänner. 😃

Jag mår också bra av att vara med mina vänner. Dom är underbara personer, speciellt den ena som jag ärligt talat inte finner några ord för angående det hon gör för mig nu. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
karro1999
5/26/13, 4:47 PM
#14

va bra att du har bra kompisar, jag filmade lite av kvällen men det skulle jag nog inte gjort jag tror att jag fick med när vi klättrade på en lyktstolpe😞om mina föräldrar ser den ligger jag illa ute

Gerbilles
5/26/13, 5:27 PM
#15

Vilken härlig tråd! 😃

Mitchika
5/28/13, 10:26 AM
#16

Världen kan vara så fruktansvärt tung ibland och det kan vara så svårt att ta sig upp ur sängen vissa dagar. Vänskaper och relationer tar slut, folk och djur försvinner ur ens liv och det uppstår bråk och missförstånd… 

Oavsett hur tungt det är, oavsett hur mycket motgångar som du stöter på, så ge inte upp. Ge aldrig upp. Det blir bättre. Kanske inte idag, kanske inte imorgon, kanske inte om en vecka, men en dag så blir det bättre igen. Det blir lättare. 🙂

Som ett vackert ordspråk lyder: 

"I världen så är du bara någon Men för någon kan du vara hela världen"

Jag har varit hela världen för någon annan och någon annan har varit hela världen för mig. Det är fantastiska känslor. Har man varit det en gång kan man bli det igen, även om det tar slut första gången. Har man aldrig varit det så kommer man att bli det en dag. Bara man aldrig ger upp. Glad

Josh Groban säger det hela så underbart vackert i sin sång som jag har länkat till nedan, "You are loved (Don't give up)" med en otroligt vacker och berörande text.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/28/13, 10:30 AM
#17

En gång i tiden så gjorde min dåvarande bästa vän en musikvideo till mig med Josh Grobans sång "You are loved (Don't give up)" när jag mådde dåligt. Videon hade ett foto av mig och henne i sig och filmen utspelade sig i The Sims 2. Hon hade filmat själv i spelet och det är något av det vackraste jag någonsin fått av en annan person… Gråter

Jag mådde dåligt ofta när jag var tonåring och led av djupa depressioner som jag medicinerades mot till och från. Min bästa vän ville inte att jag skulle ge upp och det gjorde jag inte heller. Jag är här än idag och jag mår bra. Även fast jag och min bästa vän gled isär när vi växte upp finns hon hos mig och alla minnen vi har ihop ger mig styrka och glädje i varje motgång. Glad

Hon blev min hjälte när vi var yngre. När jag var utfryst och ensam som barn så kom hon till mig och bjöd in mig till sina lekar. En så enkel, liten handling kan förändra en människas liv fullständigt. Vi blev vänner, umgicks till och från i perioder och sen blev vi bästa vänner när vi var lite äldre. Jag vill inte ens tänka på hur mitt hade kunnat se ut om det inte varit för henne. Hon "stod ut" med min brutala humor, mitt konstiga och klumpiga sätt, mina udda vanor och värst av allt; mina otroligt dåliga och smärtsamt usla berättelser. Skrattar

En vänskap försvinner inte för att saker och ting förändras. En vänskap förlorar aldrig sitt värde, oavsett om man håller kontakten livet ut eller om man glider ifrån varandra. Den håller för evigt, för bandet man knyter till personen, känslorna som bildats och minnena man har kvar. 🌺

Så länge jag lever kommer jag alltid älska henne och aldrig glömma vår fantastiska tid tillsammans! Hjärta

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
5/29/13, 2:35 PM
#18

va bra kompis du hade. jag var den enda som orkade lyssna på min kompis lite knäppa teorier när vi var små, hon har lite roliga teorier nu också som jag inte alltid fattar. jag mår väldigt bra av min killkompis han får mig att skratta när jag kanske inte borde

Upp till toppen
Annons: