Annons:
Etikettoff-topic
Läst 7991 ggr
Mitchika
2013-05-24 21:08

Klotterplanket #2

Här har vi ett litet klotterplank, där vi kan skriva av oss lite om exakt vad vi än känner för. Oavsett om det har med Pokémon att göra eller annat. Cool

Tänk dock på språket och att sajtens Skrivregler gäller även här! Glad

Forumtroll är varmt välkomna att klottra lite här, om dom känner ett behov av att skriva av sig också. Skämtar

Förra tråden blev full, så nu flyttar vi över diskussionen till vårt andra klotterplank! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-05-24 21:32
#1

#300 från förra Klotterplanket, jag svarar här. 🙂

Nej, där har du nog rätt… det låter väldigt jobbigt om han dessutom bor så långt bort. 😕

Det är jättejobbigt att bita ihop, men om det känns som det rätta att göra så får man göra så gott man kan. Men det gör det inte enklare eller mindre jobbigt. Ledsen

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-24 21:32
#2

Försökte ta upp mitt problem med kuratorn men vågade  inte då jag har tagit upp en liknande grej tidigare.

Men inte mycket att göra åt egentligen.

[Blue_Lugia]
2013-05-24 21:33
#3

Men nog om det nu, man ska inte klaga, finns andra som har det mycket värre. 🙂

Mitchika
2013-05-24 21:33
#4

#2 Kunde kuratorn ge bra stöd och tips förra gången du tog upp något liknande? Det kanske kan vara värt att ta upp det igen, så kanske h*n kan hjälpa dig med lite tankar kring att hantera situationen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-05-24 21:35
#5

#3 Det är sant, men alla har rätt att klaga på jobbiga saker då och då. 🙂

Men man mår ibland bättre om man pratat lite om det, så är det inte längre bara ens egen tysta hemlighet som man lider av. Jag hoppas det känns lite bättre, åtminstone. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-24 21:37
#6

#4  Nja egentligen inte några direkta tips, så och här mest rädd att hon ska undra "gud vad hon är lättpåverkad" om du förstår vad jag menar.

Alltså att jag ibland har lätt att fatta tycke för vissa alldeles för mycket.

Det är nog egentligen bara en känsla av att hon kommer tänka så.

Annons:
Mitchika
2013-05-24 21:48
#7

#6 Jo, jag tror jag förstår hur du tänker. Det är en jobbig situation du befinner dig i. 😕

Av egen erfarenhet från mitt liv så tror jag att sånt går i perioder. Är man dessutom blyg och lite osäker kring folk så tror jag det är lättare att fatta stort tycke för mycket lite, om du förstår vad jag menar?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-24 22:47
#8

#6 förj'vligt, nr man inte kan få den hjälp man behöver, eller är för rädd for att söka hjälp.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-05-25 13:25
#9

det där med min killkompis att jag inte vet vad han känner för mig det enda jag vet är att han gillar att prata med mig mer när hans kompisar som går i min klass är i närheten

Mitchika
2013-05-25 16:14
#10

#9 Vad tror du själv? Är det något du skulle våga eller vilja fråga? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-05-25 21:02
#11

Ny tråd! Tjoho! 😃 Gud vad vi babblar på. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-05-25 21:05
#12

#11 Hihi, japp! 😃

Ibland är det skönt med lite allmänt babbel och skriva av sig saker som tynger en. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-05-26 11:18
#13

jag fyller år idag🙂

Annons:
Hallonsmurfen
2013-05-26 12:38
#14

#13 Grattis!! 🥳🎂🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
2013-05-26 12:56
#15

#13

Ja, må hon leva! Ja, må hon leva! Ja, må hon leva uti hundrade år! Javisst ska hon leva! Javisst ska hon leva! Javisst ska hon leva uti hundrade år!

_Och när hon har levat
Och när hon har levat
Och när hon har levat uti hundrade år!
Ja, då ska hon skjutas
Ja, då ska hon skjutas
Ja, då ska hon skjutas på en skottkärra fram!
_Och när hon har skjutits
Och när hon har skjutits
Och när hon har skutits på en skottkärra fram
Ja, då ska hon hängas
Ja, då ska hon hängas
Ja, då ska hon hängas på en häst bakåfram!__

Och när hon har hängits Och när hon har hängits Och när hon har hängits på en häst bakåfram Ja, då ska hon dränkas Ja, då ska hon dränkas Ja, då ska hon dränkas i en flaska Champange!

Och när hon har drunknat Och när hon har drunknat Och när hon har drunknat i en flaska Champange!
Ja, då ska hon firas
Ja, då ska hon firas
Ja, då ska hon firas med jättelång låt!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! =DDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-05-26 12:56
#16

tack

Mitchika
2013-05-26 14:18
#17

#13 Åh, stort grattis på födelsedagen!! 😃🎂🎈🎁🥳

#15 Gud så kul att se en så lång version av sången igen! Det kommer jag ihåg från fritids när man fyllde år. Det finns verkligen många olika verser till den. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-26 15:00
#18

#17 haha jaa xD I skolan brukar jag va den som pushar på för att hela låten ska sjungas och vi går tredje året på gymnasiet nuu 😞

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-05-26 16:44
#19

ingen sjunger för de som fyller år nu i sjuan

[Blue_Lugia]
2013-05-26 18:15
#20

#13 Stort grattis och hoppas du får en riktig toppendag! 🎈😃

✨✨✨

Annons:
karro1999
2013-05-26 21:51
#21

hehe tack

nu mår jag illa antagligen på grund av min känsliga mage

LajvKrattan
2013-05-26 22:52
#22

Gratulerar på födelsedagen! 🎁🌺

Jag vill gärna göra ett inlägg i konversationen om vårkänslor och kärlek. Jag gillar det inte! 😡 Jag blir lika sur varje år när jag helt omotiverat drabbas av känslor för någon och sedan tillskriver denna person all möjliga positiva egenskaper utan att nödvändigtvis känna personen i fråga. Det är helskumt! 🤦‍♂️ Det är en av anledningarna till att jag inte blir jätteglad när våren kommer. Jag tror att jag just lyckats skaka av mig den här vårens galna känslor så att jag kan tänka klart igen. Trots att jag inte tycker om vårkänslorna så önskar jag alla romantiker här på sajten ett stort lycka till med kärleken den här sommaren! 👍😉😃

Händelseförloppet för mig: 🌺=❤️=💔=😭=😃=🏆

(vår-> kärlek-> skakar av kärleken-> blir nedstämd-> kommer över det-> epic win!)

Glad mors dag till alla mammor på Pokémon iFokus! Glad mors dag Ciklidtok! 😉

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
2013-05-26 23:02
#23

#22  Det var jag som drog igång, det och det absolut inte meningen att provocera någon. 😞🙂

Så där kan jag känna närsomhelst på året och oftast flera gånger per år, tyvärr men jag är ganska van trots allt. 🤔

LajvKrattan
2013-05-26 23:03
#24

Åh! Det här har jag velat göra länge!

_Trollolollololtrollololltrolloloooooooooll!

Trolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrollltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltrolltroll…….!_

Färdig! 😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-05-26 23:12
#25

#22 Underbar beskrivning av vårkänslor och kärlek där, du får tre tummar upp från mig! 👍

Så brukar det vara för mig och det kommer garanterat hinna hända innan våren är över. Sabla vår… 😓

#23 Jag tror inte det provocerade någon, så mycket som att det påminde andra om hur jobbig våren kan vara. 🙂

#24 Helt tillåtet på den här delen av forumet! 😃

Grattis på Mors Dag till alla mammor därute! 🌺

Själv är jag fattig för stunden (sabla veterinärräkningar) så min mamma fick nöja sig med en kram och goda nyheter idag, vilket var precis vad hon ville ha. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-05-27 02:03
#26

#24 ?????🤔

LajvKrattan
2013-05-27 07:32
#27

#26 Det var inte menat till dig, jag har bara velat "trolla" av mig lite här på klotterplanket eftersom Mitchika så vänligt inbjuder till det. Då jag inte är så skicklig på att trolla folk så får jag spamma ordet troll lite istället. :) Jag menade inte heller att jag ogillar konversationen, den tycker jag är jättebra, det är själva känslorna och deras effekter jag ogillar. Ledsen om du missförstod. ;)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-05-27 13:20
#28

#27 Såklart jag förstod det. 🙂

Jag har dock aldrig förstått vad det där med trolla betyder. 😞

För mig såg ditt trollande  ut som en ända lång ramsa, men jag kanske är för "gammal" för att hajja nätspråket. 😉

Eller ja gammal vette sjutton….

Mitchika
2013-05-27 13:25
#29

#28 Jag läste det också som en lång ramsa… 😇

Och bara för det (plus att det är helt tillåtet på Klotterplanket) så måste jag länka till den icke-officiella officiella trollsången. 😃

Alla troll, res er upp och lägg handen på hjärtat för er nationalsång. SkrattarXD

(Personligen älskar jag den låten, "trollsång" eller inte Skrattar)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-05-27 15:04
#30

Det var det som mitt första "trollolololoool" var. Resten kunde jag inte skriva ordentligt utan skrev bara troll ;)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

karro1999
2013-05-27 19:40
#31

jag tror jag kommer få en present imorgon🙂😞

Mitchika
2013-05-27 19:41
#32

#31 Så roligt! 😃

Hoppas du på något speciellt? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-05-27 19:44
#33

inte riktigt det känns lite som att jag får presenter hela tiden jag fick i lördags och igår och idag fick jag en affisch och kanske kommer få imorgon sen kommer jag få på söndag. jag kommer säkert få en av min scoutledare

karro1999
2013-05-29 14:37
#34

jag städar huset idag för det är något som heter elever hjälper elever på min skola då samlar vi in pengar till barn i rumänien

Annons:
Mitchika
2013-05-29 14:48
#35

#34 Åh, vilket fin projekt! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-05-29 14:51
#36

#35 jag tycker också det är bra projekt, det är några som får åka dit vart tredje år tror jag det är och titta så pengarna används rätt

[Blue_Lugia]
2013-05-29 16:42
#37

Undrar varför man är så lättlurad??

Om man gillar nån så är man(i alla fall jag)

oftast dum nog att tro att om den personen kollar så tyder

det på intresse! Fast jag vet att det inte är så, jag vet inte om jag  är för naiv eller vad det är utan det kan ju faktiskt vara så att man tittar bara för att personen är ny och undrar "vem är det här?". Speciellt om personen i fråga tittar upp upprepade gånger, å andra sidan försöker jag ta ner mig själv på jorden och tänka:"Men skärp dig nu!! Han kollar ju bara för att du är ny, inget annat!"

Denna naiva sida (fast jag innerst inne vet att han inte tänker så om mig utan bara som alla andra)

kom av sig lite en idag, tror han faktiskt tycker jag är lite "dryg", kanske kollar lite för ofta ibland. Ett tag fick jag världens sneglande bläng som starkt uttryckte "Vad glor du på?" eller "Åh, nej inte hon igen!!"

Fick en liten chock faktiskt då han var glad och trevlig vid annat tillfälle, men tänker att jag är för PÅ med mitt kollande. Ok, jag vrålstirrar såklart inte, men när jag kulle leta efter en annan kollega kan man kalla det så tittade jag in i flera andra kontor, då hon har en tendens att springa iväg och prata med andra i deras rum.

Det var viktigt så jag kände mig tvungen att kika in lite försiktigt i några andras rum för att kolla om hon var där, och tyvärr även i hans rum…

Jag hoppades att han inte såg det men efter en liten stund gick han ut och såg en aning irriterad ut det var då jag fick den där sura blicken, och började sen leta efter någon.

Jag höll nog andan lite och hann tänka; "Oj…..! Vad gjorde jag nu?? Förlåt att jag kollade…!!!!!😇 Jag skämdes som sjutton och kände mig dryg och påträngande och det kanske syns vad jag känner….sånt kan ju vissa tycka är lite jobbigt.

Mitt ytterst kassa självförtroende spelar en stor roll i det hela också. Försöker intala mig själv att det kanske egentligen inte var riktat mot mig, men tänker hela tiden att jag gjort bort mig.

För, det är ju så, att det känns ju inte jättekul om den man känner något inför går runt och "hatar"/ irriterar  sig på en…..

Jag är dock en person som är lätt att reta sig på…

Omoget tyst (för min ålder,då man förväntas kunna  vara social) och tar ingen plats, det har retat gallfeber på många runt omkring mig….

Oj vad långt och självutlämnande detta blev!! Men kände att jag bar på så mycket att jag visste inte var jag skulle tömma ur det.

molam
2013-05-29 16:57
#38

#37 behöver inte alls va du, det kanske har hänt nått i hemmet för han så han blir irreterade tack vare det, han kanske gav alla den där "hat blicken" just den dagen därför att han var på dåligt humör, eller han kanske var trött eller nått sånt, jag har en kompis som blir sådär när han är trött han typ blir skitsur eller ger "hat blickar" När han är trött men då bör man bara veta att han menar inget illa med det hela, oftast om man har fått en sån blick får man en djup kram eller en puss på kinden dagen efter för att säga förlåt.

Så jag tror inte att det var just till dig som"hat blicken" var riktat, kanske kan kännas så eftersom du gillar han men tror mer att han var allmänt less ooch skitsur på hela världen Oroa dig inte ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-29 17:08
#39

#37 Oj, så jobbigt… 😕

Min första tanke är så klart att försöka förklara för honom att du är jätteblyg och att du inte tänker på hur mycket du tittar på andra. Jag är van vid att berätta om mina svårigheter och problem, vilket kanske gör det lite lättare. Men jag är också väldigt blyg egentligen och jag har haft stora problem med självförtroendet till och från. 

Det där med att man "ska kunna vara social" vid en viss ålder har jag aldrig förstått mig på och aldrig riktigt följt. Jag var relativt antisocial under större delen av äldre tonåren om det inte gällde mina vänner. Småprata med andra på lunchen eller raster och sånt förstod jag mig aldrig på och jag gör det inte riktigt idag heller. Jag sitter hellre för mig själv och ritar eller skriver. 🙂

Något av det svåraste i livet är att låta bli att tolka andras signaler hela tiden. Allt kan misstolkas som något negativt om man är orolig för det eller har den inställningen. Även en välmenande komplimang. 

Försök tänk så här: 

Om det verkligen var dig han var sur/irriterad över, skulle han då inte bara ha sagt till dig och bett dig sluta titta eller "glo" som du skriver? Glad

Min personliga åsikt är att det inte är fel att smygtitta på ögongodis ibland… det är ju trots allt en komplimang till personen. 😇

Jag skämde ut mig totalt i affären förra veckan när jag inte kunde sluta glo på en lång och muskulös kille i affären. En del av mig ångrar att jag inte glodde mer om jag ska vara ärlig, hur konstigt det än låter… XD

Killen i affären såg ut precis som en fictionkaraktär som min bästis skapat för flera år sedan, på pricken! Det var så häftigt och jag blev alldeles mindblown! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-05-29 17:11
#40

#37 Det kan ju vara som molam säger, att han bara haft en dålig dag, speciellt om han brukar vara trevlig! Jag har också sjukt dåligt självförtroende så vet hur det kan kännas. 

Apropå dåligt självförtroende och att vara blyg, vi ska redovisa en SO-presentation imorgon och ja .. Är riktigt nervös, känns som att jag kommer glömma bort allt eller prata för snabbt. 😕

Mitchika
2013-05-29 17:12
#41

#40 Usch, presentationer avskydde jag i skolan… 😕

Får du inte ta hjälp av stödord? Det fick alltid vi och det underlättade jättemycket. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
2013-05-29 17:12
#42

#41 Jo, såklart! Men kommer typ glömma allt ändå … 😛😞

molam
2013-05-29 17:16
#43

#40 har också problem med redovisningar… för här är en till som är riktigt blyg, jag brukar lyckas med att öva hemma med mamma och pappa så redovisningen tar 10-20 minuter som den ska… men när jag väl kommer till skolan pratar jag i 210 så blir redovisningen klar på 2 till 5 minuter och då blir inte lärarna så glada.. men brukar intala mig att jag är störst bäst och starkast och gå in med huvudet högt, men gå ut med huvudet ännu högre oavsett om det gick bra eller dåligt 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
2013-05-29 17:20
#44

#43 Precis samma problem, brukar alltid prata jättesnabbt när jag ska redovisa "på riktigt".  😇

molam
2013-05-29 17:22
#45

#44 gå in med huvudet högt och ut med det ännu högre, sen tänk hela tiden "Sakta, Sakta, Sakta" Så ska det nog gå bra Jag tror på dig! 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
2013-05-29 17:33
#46

Lycka till med presentationen! 👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
2013-05-29 18:15
#47

#40   Lycka till!

#37 Jo men ibland tänker inte vågade säga ifrån, men samtidigt, varför skulle han bli sur bara för att han råkade gå förbi rummet som jag stod i och jag kollade vem det var??

🤔

Mitchika
2013-05-29 18:21
#48

#47 Om han blivit så irriterad och sur som av det du gjorde så hade han säkert sagt ifrån, då det är lättare att säga ifrån när man är sur/irriterad. Glad

Så det hade säkert ingenting med dig att göra. Glad

#40 Det glömde jag ju skriva, lycka till med presentationen! Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
2013-05-29 18:35
#49

Tack allihopa! 🙂 Känner mig faktiskt ovanligt säker, även fast jag är nervös, det är nog för att jag kan mitt ämne såpass bra. Dessutom ska vi också ha fika på franskan imorgon, får se det som en belöning! 😉

karro1999
2013-05-29 19:32
#50

lycka till med presentationen 

jag ska visa en film för min spanskalärare imorgon, jag gör lite konstiga miner på den och pratar lite snabbt i några sekunder

[Blue_Lugia]
2013-05-29 21:16
#51

#47  Jag tänktet först att han inte vågade säga till ifall jag tog åt mig.

Det kan faktiskt hända mig. Blir jag irriterad på någon, så vågar jag inte alltid om jag inte känner personen eftersom jag inte vet hur han/hon kommer reagera. 😮

Men men…

karro1999
2013-05-29 21:24
#52

jag är också en sån som inte vågar säga till när jag blir irriterad på nån ibland. jag fick åka golfbil första gången idag är jag inte hittade min grupp jag skulle träna med jag tror inte min bästis har åkt golfbil nån gång hon har spelat ganska länge och jag har spelat en gång

molam
2013-05-30 08:08
#53

Oh herregud idag har vi student foto på skolan och sen är vi lefig i två veckor fram till stuudenten…. kommer bli 2 dryga veckor det här.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-30 12:27
#54

#53 Får ni vara lediga fram till studenten? 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-30 14:16
#55

#54 Aa, nu är vi lediga… eller som lärarna säger "lektionsfria" (för lediga är vi ju inte vi är bara lektionsfria vad nu det är för skillnad o.e) tom 13 Juni ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Gerbilles
2013-05-30 14:41
#56

#53 Va skönt! 😃

Presentationen gick väl bra idag, pratade i lagom fort tempo och är nöjd över betyget jag fick. 🙂

molam
2013-05-30 14:53
#57

#56 Grattis vad skönt att allt gick bra! sa ju att allt skulle gå bra ^^

Ja mycket skönt men ändå drygt a va ledig såpass länge

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-30 16:19
#58

#55 Det är intressant hur lärarna gillar att uppfinna nya ord för att beskriva sånt som det redan finns ett eller flera bra ord för… 🤔

#56 Jättekul, grattis! 😃🥳

Känns det skönt nu i efterhand när det gick så pass bra? 🙂

#57 Det kan jag inte alls förstå… *njuter till fullo av varje ledig dag* 😇

Själv har man spenderat hela eftermiddagen med att göra rent, möblera om och flytta in nya prylar till Deadmeats terrarium. (Deadmeat är min egenuppfödda kinesiska eldbukssalamander) 😃

Det är jättekul, men så obeskrivligt mycket jobb… för att inte tala om hur jobbigt det är att sitta i duschen med massa varmt vatten och ånga en sån här varm dag… 😓

Men terrariet blev jättefint och jag hoppas att Deadmeat kommer trivas. 🙂

Brås han något på resten av sin familj så lär han inte överleva förändringen… jag avskyr att dom är så känsliga. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-05-30 16:41
#59

#57 😃

Men då kan du ju titta på anime eller spela pokémonspelen! 😉

#58 Det känns riktigt skönt, är väldigt nöjd. 🙂👍

molam
2013-05-30 18:23
#60

#58 Jag har alltid myror i baken så jag blir uttråkad om ag inte har nåt att göra på dagarna xD

Its a shame att Salamandrarna är så sjukt känsliga emot förändring minns det frpn Kaida och Hayai med, kunde aldrig bygga om för då blev dom loj och vägrade äta sen fick jag ändra tillbaka då började do äta och blev jätte pigga ol ^^

#59 aa det är ju positivt Då kanske jag kan lugna ner baken för n¨¨n dag pch gå vidare på min 'Saffire nuzlocke

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-30 18:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

#60 Ja, salamandrar är otroligt känsliga, men det problemet du nämner har jag aldrig haft med mina. 😮

Dom bryr sig inte så mycket om ifall jag möblerar om. Det är dom så vana vid sen barnsben, så det har aldrig stört dom. Däremot om man så mycket som nyser i terrariet så blir dom dåliga, särskilt ungarna och dom andra, men avelsparet har varit väldigt friskt. Så jag kokar alla nya föremål två gånger innan jag stoppar dom i terrariet… 😕

Ungarna vägrade flytta hemifrån ett tag, vilket var en ganska kul och tragisk historia men med ett bra slut. Jag tyckte det var dags att flytta alla fyra till ett separat terrarium, då dom ändå var så pass stora, så jag gjorde i ordning det och ställde det på bordet bredvid föräldrarnas terrarium, men i lägre höjd. 

Jag flyttade över alla fyra ungarna där och gick sedan iväg och gjorde annat i några timmar. När jag kom tillbaka så satt alla fyra ungarna i hörnet närmast föräldrarnas terrarium, uppe på en plastväxt och stirrade åt det hållet. Jag plockade ner dom därifrån, blötte ner dom och försökte få dom på andra tankar. 

Sen på kvällen hittade jag dom på samma växt i samma hörn igen, tittandes åt samma håll. Det såg hjärtekrossande ut och då gav jag upp och flyttade tillbaka dom till föräldrarna. Fyra jätteglada salamanderungar igen som återgick till sina vanliga jag igen. Så föräldrarna fick stå ut med dom i några månader till, innan jag provade flytten en gång till. 

Den gången gick det bra och ungarna levde lyckliga där i flera års tid. Tills en lyckades rymma och två inte klarade förändringarna i vattnet… 😕

Deadmeat är den enda som jag har kvar nu av dessa. 🙂

Det är Deadmeat på bild nedan, från idag efter rengöringen. Jag är 90 % säker på att han är en hane nu. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-30 19:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Såå söt!!! 😂

Här ar min lilla Kaida tyvärr är han borta nu han blev förlamad från nacken och ner… Rest In Peace Kaida

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
2013-05-30 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

HAn var jätte Charmig men han avskydde att va med på bild alltid nån del av han som blev suddig när man tog bild

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2013-05-30 19:05
#64

Jag vetat han såg sjukt skinny och insjunken ut men detta var mot slutet när han var let förlamad i ald utom huvudet å nacken å Fram benen så han åt knappt 😕

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-30 19:14
#65

#64 Stackars liten… 😢

Han var verkligen jättefin… 🙂

Jag älskar teckningen på magen på japanska eldbukar. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-30 19:27
#66

#65 aa stackars liten helt rätt, har inte viljat skaffa en ny efter Kaida… men nu känner jag sug av att vilja ha en eller ett par nya 😂

HAn var jätte fin men det är ju Deadmeat med ^^ teckningen är helt underbar och så skarp.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-30 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

#66 Tack så mycket! 😃

Jag har en till bild där man ser hans teckning lite bättre här. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-30 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Så vacker ❤️

Hittade en bild på Hayai med… hon lämnade mig dock innan Kaida lämnade mig

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-30 19:45
#69

#68 Tack igen! 🙂

Jag är så stolt över den lilla killen… det vore kul att hitta en kinesisk eldbukstjej till honom. 😃

Åh, wow…! 😍
Japanska eldbuken har verkligen den läckraste färgteckningen… Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2013-05-30 19:49
#70

Sant sant, älskar Hur Hayai var ljusbrun istället för mörkbrun eller svart Men Kaida har Alltid vart min ögonsten 🤗

Och du borde vara super stolt att du fött upp en sådan snygg kille som Deadmeat! Stort pluss till dig 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-30 20:16
#71

#70 Det är så tragiskt när dom går bort i förtid av sjukdomar. 😢

Både Hayai och Kaida var extremt vackra och hade säkert fått underbara bebisar ihop. ❤️

Tack så jättemycket! 🤗
Jag är jättestolt, han är min lilla ögonsten. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-30 20:20
#72

JAa han är underbar! men blev det bara 4 ungar i  den kullen?

Och Hayai och Kaida hade ägg ett par gånger, men blev inget av det tyvärr ''/ men tror att deras ungar skulle ha blivit underbara ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-30 20:25
#73

#72 Ånej, det blev många fler. 🙂

Tyvärr brukar dom inte alltid klara sig särskilt bra. 7 stycken klarade sig förbi utvecklingsstadiet till "full salamander" och även stor storlek. 3 av dom flyttade och fyra stannade hos mig. 🙂

Egentligen är det nog tur att inte så många klarar sig, med tanke på hur många ägg dom kan lägga…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-30 20:34
#74

#73 jaa det är iof sant

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2013-05-31 01:21
#75

På tal om salamandrar så berättade min kompis att hon sett en vild salamander eller mindre vattenödla som dom tydligen heter här i Sverige.

Mitchika
2013-05-31 01:26
#76

#75 Vi har en damm inte långt ifrån där jag bor där man ofta kan se vilda salamandrar. Åtminstone förr i tiden, det var flera år sen jag var där sist. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2013-05-31 08:24
#77

375 vi har stick sjön här i nä'rheten där finns det ocksåå vilda salamandrar minns när jag var yngre försökte alla stampa ihjäl dim när dom sprang över backen så jag brukar försöka plocka upp som och he dom under ett skuggigt träd men en liten vattenhåla lite undan från alla andra och innan dom såg dom för att dom inte skulle bli ihjäl trampade

Det där blev en lång och jobbig mening, xD men men hoppas ni kan läsa ändå :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2013-05-31 13:12
#78

#77 Det var snällt att du hjälpte dom. 🙂

Mitchika
2013-05-31 13:13
#79

#77 Fy vad hemskt! Barn kan vara så elaka ibland mot dom små och hjälplösa… 😢

Det gör mig glad att du fanns där för att hjälpa dom så mycket som du kunde. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-31 14:01
#80

Ända sen jag har vart typ 2 år har Sur varit det bästa jag vetat om ^^ Ville göra allt för dom ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-05-31 14:31
#81

i sommar ska jag åka till Turkiet det är första Gången jag är utomlands och första gången jag kommer åka flygplan, Jag kommer åka dit med min storasyster och mamma och pappa, jag slipper mina småsyskon de ska vara hos farmor och farfar

Gerbilles
2013-05-31 14:41
#82

Åh salamandrar (och ödlor) är ju så underbart fina! 😃 Var ett av mina favoritdjur när jag var yngre, tycker fortfarande om dom otroligt mycket men nu är det gerbiler som gäller. 😉

#81 Härligt, du kommer säkert ha jättekul! 😃

Mitchika
2013-05-31 15:14
#83

#82 Jag har haft alla möjliga slags pälsdjur och husdjur genom åren, men det leder alltid tillbaka till salamandrarna och reptilerna i slutändan. 🙂

Just nu har jag marsvin och råttor vid sidan av salamandrarna och leopardgeckon Doris. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2013-05-31 15:34
#84

Jag själv älskar allt som har med djur att göra men har för tillfället bara 4 hundar och dom 9 akvariumen (+ det tionde akvariet som KAida gick i som för tillfäller får tomt)

Men har haft Marsvin Klockgrodor klogrodor axolotler hundar både revbenssalamandrar och eldbukssalamandrar :P

Skulle gärna ha råttor och Kaniner men får hålla mig till de pälslösa djuren då pappa inte tål höet som de flesta pälsgnagarna ska ha.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-31 15:53
#85

#84 Råttor ska inte ha hö eller halm, men dom är ruskigt allergiframkallande (särskilt hanar). 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-31 16:11
#86

#85 Joo jag vet Och pappa tål inte strävhåriga djur 😭

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2013-05-31 18:14
#87

Nu kom kusinerna det var en överasskning men en underbar överasskning så förtillfället är det 8 hundar i vpran 4 samt 15 pers 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
2013-06-01 11:32
#88

Jag som är skum och inte kan släppa saker som andra tröttnar på, hittade en sång som skulle passa att göra en creepypasta av hypno på. Den kallas "Magick melody" Och handlar typ om att det är någon skummis som lurar barn någonstans, och säger att om dom följer med henne kommer de in i "the world of darkness and magic" (världen av mörker och magi) Den är SJUKT läskig.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Hallonsmurfen
2013-06-01 13:10
#89

Jag måste bara tipsa om filmen "Berättelsen om Pi." Den är väldigt rörande och ger en massor att fundera över och diskutera om. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-06-01 13:39
#90

#89 Berättelsen om Pi? Den lät bekant. Kan du berätta lite kort vad den handlar om? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2013-06-01 14:23
#91

#90 Den handlar om en pojke från Indien. Deras familj har ett zoo. De bestämmer sig för att flytta till Kanada och sälja alla djuren där. Men båten de åker på sjunker, och Pi är den enda överlevande. Han fastnar på en livbåt mitt ute i stilla havet tillsammans med en tiger. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-06-01 14:26
#92

#91 Wow, nu vill jag se den! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-01 16:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Har en lien bild åt dig mitchika 😇

Där har du lite vovvar åde Huskys och Beardisar 😉

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-01 16:29
#94

#93 Åååååååååååååååååååååh……..!!! 😍KärKärKär

*Kidnappar hela högen*

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-01 16:32
#95

#94 tänkte bara ge dig bild på Huskysarna men mamma villa ha ett kollage med våra hundar samt Huskysarna så då fick du nöja dig med lite beardisar med😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-01 16:35
#96

#95 Jag älskar collies, bearded inkluderat, så jag blev bara glad! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-01 17:20
#97

#95 okie, vilken tur då 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-06-01 23:25
#98

#91 Åh, den är jättebra!

 Fast grymt sorglig i vissa scener också.😢

LajvKrattan
2013-06-02 00:21
#99

Den där ön i Life of Pi är riktigt ruggig… *klättrar upp i träden*

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

tusstuss
2013-06-02 10:53
#100

((SPOILER VARNING FÖR "BERÄTTELSEN OM PI"))

#99 Asså den är sjukt läskig. Bara dendär tanden som fanns kvar DX Tänk att strandsättas på en ö där vattnet förvandlas till frätande syra om natten O.o

Portal Is Love, Portal Is Life.

LajvKrattan
2013-06-02 11:20
#101

Vad tror ni det betyder att ön är formad som en människa?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

karro1999
2013-06-02 12:24
#102

Jag blev skiträdd för tigern i den filmen när jag såg den på bio jag tror alla hoppade högt på bion när de såg tigern. Jag vaknade inatt av att hela rummet lystes upp och det lät jättehögt, jag blev jätterädd och gick ner men då sa mamma att det var fyrverkerier, jag är i skåne nu och har varit här hela helgen ska åka hem senare idag

tusstuss
2013-06-02 22:54
#103

Jag är stolt över mig själv, igår fick jag en fanfiction publiserad på en populär sida på internet! Det är en warrior cats FanFiction, jag är väldigt mycket på sidan so jag fick den pubeliserad på, och det stod att dem sökte nya författare till att skriva historier om Warrior cats, och efftersom dem är mina favorit böcker, och jag älskar att skriva, anmälde jag mig till jobbet. Sedan skriver man en historia, och skickar den till sajtägaren, tycker hon att den är bra nog, postar hon den på hemsidan. Jag vet ingen, som har fått sin pubeliserad, jag är så glad att jag fick det! :D

Portal Is Love, Portal Is Life.

molam
2013-06-02 22:56
#104

#103 Grattis vad roligt! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
LajvKrattan
2013-06-03 06:41
#105

Bravo! [infoga tummen upp-smiley här]

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

tusstuss
2013-06-03 07:34
#106

YAY! Jag kanske kan skicka en länk till historin sen.

Portal Is Love, Portal Is Life.

karro1999
2013-06-03 16:00
#107

va kul

Gerbilles
2013-06-03 16:25
#108

#103 Va roligt! 😃

Mitchika
2013-06-03 16:29
#109

#103 Wow, man får gratulera! 😃🥳🎈

Otroligt kul att höra! Det är alltid kul när ens arbete blir uppskattat. 🙂👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-06-03 20:59
#110

min allergi har blivit värre mina ögon kliar det är så jobbigt

[Blue_Lugia]
2013-06-03 23:02
#111

 #103  Stort grattis!!! Vad kul!👍

#110 Aj då! Det lät inte roligt.😕 

Tar du någon medicin mot din allergi??

Annons:
Hallonsmurfen
2013-06-04 06:20
#112

#103 Gud, vad kul! Grattis! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

tusstuss
2013-06-04 15:59
#113

Tack för all grataulationr!

Portal Is Love, Portal Is Life.

karro1999
2013-06-04 20:29
#114

#111 ja jag tar mediciner men mina ögon kliar ändå ovh har inga ögondroppar hemma just nu

Gerbilles
2013-06-05 14:42
#115

#110 För mig är det också väldigt jobbigt just nu. Har tyvärr inget tips som kan hjälpa dig .. 😕 Eller kanske, det enda jag vet är väl att ta medicin, nässpray och ögondroppar.

Hallonsmurfen
2013-06-05 15:01
#116

Pollen är jättejobbigt.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-06-05 15:25
#117

#110 Jag har det också rätt jobbigt. Två tabletter om dagen, nässpray två gånger om dagen, två olika inhalatorer (en morgon och kväll och den andra vid behov) samt ögondroppar. 

Då klarar jag mig utan dom flesta allergiska besvär, även om jag blir tröttare och slöare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-05 15:52
#118

#110 Har också stora problem med pollen nu, 4 eller 5 olika tabletter varav 2 (olika) jag tar på morgonen, 2 olika nässprayer, 2 olika inhalatorer samt 2 olika ögondroppar olika till vardera öga, då jag alltod får minst 15 ögoninflammationer per vår pga Allergi men nu har det vart sjukt lugnt för att vara ag har inte alls haft nå stora problem

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2013-06-05 16:32
#119

#118 Usch och fy, vad jobbigt! 😮😕

Jag hade fyra tabletter av två olika märken, men läkaren oroade sig för att jag fick i mig för mycket så jag drog ner till två tabletter istället. Men så illa har jag det inte med ögonen och näsan… din stackare… Ledsen

Skönt att det inte är så jobbigt just nu i alla fall, men usch, vilken allergi… Ledsen

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-05 18:55
#120

AA extrem jobbig brukar ha allvarliga problem på sommar avslutningen för då är vi ute såpass mycket, hoppas bara att det inte blir så denna gången med tanke på att jag är Student i år

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-05 18:55
#121

#120 Åh, tar du studenten i år!? 😃Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-05 21:01
#122

Japp det gör jag ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-05 21:04
#123

#122 Vad spännande! SkrattarSkrattarSkrattar

Jag hoppas verkligen du slipper undan allergier på den stora dagen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-05 21:51
#124

#123 det hoppas jag med ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2013-06-06 18:29
#125

Grattis Sverige!

Hoppas ni alla får/har haft en bra Nationaldag!!

Annons:
Mitchika
2013-06-06 18:39
#126

#125 Det hoppas jag med, ska iväg på grillning ikväll med hunden så hoppas på en mysig och rolig kväll. 😃

Grattis Sverige, bra uttryckt. 🙂

_Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
__Du tysta, Du glädjerika sköna
__Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord
_Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna

_Du tronar på minnen från fornstora dar
__Då ärat Ditt namn flög över jorden
__Jag vet att Du är och förblir vad du var
_Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-06-06 19:44
#127

jag har varit ute i solen nästan hela dan hjälpte till att försöka få fler att vilja bli scouter.

jag fick ett sms igår av en kompis där det stod:

du är en riktig vän(mitt namn) bryr mig inte ett skit om att vissa tycker du är barnslig dum osv jag tycker du är perfekt som vän har det skit kul med dig osv du får mig att le även på de dagar som idag❤️

det gjorde min dag, hon blev glad för att jag väntade på henne när hon hade idrott, jag tyckte inte att jag gjorde så mycket men det betydde mycket för henne så blev glad, hon grät, då började jag nästan gråta för om personer gråter så börjar jag också gråta

LajvKrattan
2013-06-06 19:50
#128

På tal om nationalsången- har någon här sett dålig stämning med Özz Nujen? Den är jätterolig och finns på SVT Play. Titta :)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
2013-06-06 21:12
#129

HAr försökt haft enn bra Nationaldag men det har inte gått så bra då jag är så sjukt förkyld så jag försöker iställer frenetiskt att bli fisk til studenten >.<

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-06 22:43
#130

#127 Så underbart… om jag hade fått ett sånt SMS hade jag också gråtit. 🙂🌺

Små saker för en person kan betyda så mycket för en annan, så underskatta aldrig en vänlig handling. 🙂

#128 Nej, den har jag inte sett. Ska se om jag får tid att kolla upp den. Glad

#129 Nej, inte så nära studenten? 😮

Din stackare, krya på dig. 😕

Min Nationaldag var inte så kul heller. Min pappa var sitt bittra, trötta själv och var totalt ovillig till allt. Så jag gick så fort vi ätit klart, i stort sett. Jag vill inte vara hemma när han håller på så. 

Lite tråkigt, då jag hoppades att vi skulle kunna lyssna på lite musik. Hade flera saker som jag ville spela för honom, men han skulle bara sitta framför TV:n. Suck… aja, hans förlust. Nästa gång har jag med något som mamma och jag kan syssla med istället.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-06-08 12:17
#131

I torsdags, alltså på Nationaldagen fyllde min gerbil Milo ett år! ❤️

#127 Så fint skrivet av din vän! 🙂

#128 Jag såg den på TV, superkul! 👍😃

#129 Åh nej! Är också förkyld men ska ju inte ta studenten så det gör inte så mycket, men krya på dig! 😕

Mitchika
2013-06-08 13:44
#132

#131 Åh, grattis lilla Milo! 😃🥳🎈

Fick han något litet extra som födelsedagspresent? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LajvKrattan
2013-06-08 15:35
#133

Grattis Milo! (\(^o^)/)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
2013-06-08 16:26
#134

#132 Han tackar! 😃

Såklart, en mumsig fröstång och massa mandelflarn vilket är hans favoritgodis. 🙂 

#133 Milo tackar! 😃

molam
2013-06-08 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

#131 Grattis lilla Milo!!! =DD

Har jobbar på Street Meet 2013 idag jag var vakt och höll koll så ingen plankade in..

Denna underbara hunden räddade mig så många gånger idar bla. var det tre gamla flla raggare som Tänkte planka in, då sa jag, betalningen är där borta sen pekade jag mot entren, varpå dom böejade buffla på, Vi är f*n raggare vi ska in och vi ska in gratis… jag blev självklart mer och mer orolig med tanke på att dom var fulla (gillar inte fylla) dom var tripelt så breda som jag (och inte i muskler) sen var dom typ två meter (och jag är bara 159½) också var jag ensam på just det stället just då för dom andra var och åt lunch ol.. och hunder kände självklart av att jag var orolig så hon började nöskälla underbara lilla vovven! till slut gick dom iväg och gixk och betala, kan lova att hunden fick MASSA godis xDD

Stort tack till underbara lilla Leona ingen vet vad som kunde ha hänt om inte hon var där (bilden lånad av en vän urav hundens ägare asså 😉)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-08 18:56
#136

#135 Wow, vilken fantastisk hund som hjälpte dig där! 😃

Tur att hon var där och kunde ta dig i försvar. Vilken otäckt upplevelse det måste ha varit. 😕

Hur mår du nu? Känns det bättre?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-09 13:40
#137

#136 Jadå jag mår bra ^^ Vaktchefen hämtade poliserna då dom försökte ta sig in nån annanstans med då var det min lillebror som råkade illa ut men han skrek så vaktchefen kom rusande me poliserna

Men både han och jag mår bra nu ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-09 13:45
#138

#137 Vad skönt! 🙂

Men usch, vilka vidriga människor det finns…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-09 14:34
#139

#138 jag men värre blev dom ju på kvällen eftersom det var Cruising, då höll både jag, mamma och 3 gubbar till som var med i the crew (som då skulle se till att bilkön inte stod still så man måste dirigera om trafiken för att det inte skulle stå still ol) att bli påkörda, så det är lite Farligt att jobba på Cruising och bilutställning och ddet är därför dom helst inte vill ha med folk under 18.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2013-06-09 14:54
#140

#139 Herregud… då vet jag verkligen var jag inte vill jobba… 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-09 15:36
#141

#140 Hahah aa känns ju lite osäkert att kanske bli dödad varje gång man jobbar :p

Men det var skitkul asså

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-06-12 14:42
#142

jag blir skiträdd varje gång jag ser en fyllegubbe men  min kompis bara skrattar åt dem

Mitchika
2013-06-12 16:32
#143

#142 Jag växte upp i en av förorterna till Stockholm och där fanns det gott om "fyllegubbar". Dom är harmlösa för det mesta, men det är inte snällt att skratta åt dom. 😕

Det är människor som har och har haft det jättesvårt i livet och alla har ofta en egen, lång tragisk historia att berätta. Ingen går ut en dag och bestämmer sig för att bli en "fyllegubbe". Det är vanliga människor som fastnar i ett beroende, ett missbruk och i ett elände och som inte har någon där för att hjälpa dom och ingen egen ork, motivation och/eller styrka att kunna hjälpa sig själva. 

Vi har en grupp i centrum där jag bor, som brukar samlas i där i utkanterna på helgerna. Dom är skittrevliga och vill bara ha någon att prata med. Min hund avgudar några av dom och älskar att hälsa på dom. 

Man behöver absolut inte hälsa på dom eller prata med dom om man själv inte vill eller tycker det är obehagligt (många människor har dålig erfarenhet av alkohol och vill inte ha något att göra med folk som dricker), men man ska absolut inte skratta åt eller göra narr av dom heller.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-06-12 19:55
#144

#143 jag tycker inte heller hon ska skratta åt dem men jag tycker de är obehagliga det finns ett ställe  stan där de samlas. jag och min kompis pratade med en före detta alkoholist han var jättetrevlig och berättade om sitt liv. de där stället där fyllegubbarna är finns det nog också missbrukare jag får inte vara där och gillar inte att vara där heller för den delen.

[Blue_Lugia]
2013-06-12 20:59
#145

En liten påpekan bara, det är inte min åsikt men är det ok

enligt forumets regler att skriva sk*ttrevlig och sk*trädd  istället för jättetrevlig eller jätterädd.

Jag använder enormt mycket svordommar i min vardag 😇så det är inte det utan jag bara undrar.

[Blue_Lugia]
2013-06-12 21:07
#146

http://www.youtube.com/watch?v=VZPVbR8sTbY

Ash ser rätt lustig ut som Pikachu! 😃

Var det förresten fler än jag  som inte visste förrän nu att Rhydon var den första Pokémon som skapades?? 😮

Ush vad hemsk  jag är,  blir inte ens Pokémonfritt på klotterplanket…

😇😃

Annons:
Hallonsmurfen
2013-06-12 21:15
#147

#145 Man är ju olika gällande svordomar. För mig är inte skit en svordom, utan ett ord som har blivit ett uttryck för mycket. För mig är det inte heller mycket som räknas som svordomar, egentligen bara "De två." 😉 Jag förstår inte heller varför vi människor svär. Man kan ju lika gärna säga "Aj som grädde!" Det gör ju inte mindre ont bara för att man svär. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
2013-06-12 21:25
#148

mina föräldrar tycker inte skit är en svordom därför får jag säga så svär aldrig

Mitchika
2013-06-12 21:33
#149

#145 Som hallonsmurfen skriver i #147, jag ser det inte riktigt som en svordom heller. Det används för mycket i vardagligt språk, även av folk som "inte svär". 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-06-12 21:50
#150

#149  Som jag sa, jag svär en hel del i verkliga livet ja.

Fråga mig inte varför….

Och tycker inte heller att det är en svordom egentligen!

Men vet ju inte hur pass strikta reglerna dras här så…

Men nu vet jag!😃

Mitchika
2013-06-12 21:58
#151

#150 Jag hörde något bra för länge sedan som beskrev det hela på ett ganska bra sätt, men jag kommer tyvärr inte ihåg det längre… det var något i stil med att: 

Om du inte kan säga det rakt i ansiktet på din förälder/lärare/person du respekterar så ska du inte skriva det heller. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-06-13 01:01
#152

#150 Det var jättebra sagt!

Något att tänka på för dom som utsätter andra för nätmobbning exempelvis.

Mitchika
2013-06-13 01:08
#153

#152 Precis. 🙂

Jag tror att det mer exakta var att det du inte kan säga i ansiktet på din förälder/lärare/person du respekterar ska du inte säga till någon annan heller.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
karro1999
2013-06-13 15:40
#154

jag använder det nästan hela tiden 

jag har lärt mig en läxa idag gå aldrig runt med klackskor hela dan du får ont i fötterna, så ska ta med ballerinaskor till min avslutning imorgon

LajvKrattan
2013-06-13 17:06
#155

#147 Här kommer Besserwisserpatrullen! 😃

MythBusters bevisade faktiskt i ett avsnitt att svordomar hjälper en att uthärda smärta bättre än andra ord. http://mythbustersresults.com/no-pain-no-gain

Och bevis från en mer proffesionell sida: http://healthland.time.com/2011/11/23/why-swearing-sparingly-can-help-kill-pain/

Det betyder inte att jag håller med svordomar. Jag har inte svurit på fyra år nu. 🤐

#154 Den lärdomen delade många av tjejerna på min bal med sig av. Vissa tog till och med av sig klackskorna och gick barfota ut på dansgolvet.😂

På tal om baler så skulle jag vilja fortsätta lite på diskussionen vi hade om vårkänslor för ett tag sen här på klotterplanket. Igår samlade jag mitt mod och bjöd tjejen jag så länge gillat på skolbalen. Hon sa ja! 😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-06-13 17:38
#156

#155 Intressant, särskilt den andra länken! Även om det är sant att svordomar hjälper en att uthärda smärta eller inte så är det ju en bra ursäkt och något att skylla på… 😃😉😇

Jag svär varje dag, oavsett om jag vill det eller inte. En av nackdelarna med Tourettes syndrom. 

Nej men åh, vad roligt!!! SkrattarSkrattarSkrattar

Finns det någon härligare känsla?! Skrattar (Bortsett från när nya Pokémonspel och ny Pokémoninformation släpps, naturligtvis 😎)

Man får gratulera! Skrattar
Riktigt tufft av dig att du vågade också. Jag minns själv hur läskigt det var att bjuda och bli bjuden på balen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-06-13 18:39
#157

#155 va kul att hon sa ja

jag kunde knappt röra på tårna precis efter jag tagit av mig skorna, det är första gången jag har klackskor, hehe skulle springa efter mamma i affären för att fråga om jag fick köpa iste jag hade klackskor på mig så höll på att snubbla min högra fot vek sig

karro1999
2013-06-13 18:52
#158

jag har något som heter emetofobi visste inte att det hette så men har symptomen så nu vet jag det, ni kan läsa om det här http://www.fobikliniken.se/FOBI/emetofobi/

LajvKrattan
2013-06-13 18:57
#159

#157 Jag sa som sagt på min tid, jag kanske borde ha lagt till att det var där jag bodde. Visst vet jag att det finns flertalet tjejer här på forumet. Det är väldigt trevligt! 😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-06-13 19:27
#160

#159 Skrev du i fel tråd, måntro? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LajvKrattan
2013-06-13 19:43
#161

Ojsan, ojsan! Jag råkade trycka på backspace och hamnade tydligen på fel plats… 🤔

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

karro1999
2013-06-13 20:50
#162

det är så varmt

molam
2013-06-14 20:35
#163

HAR ÖVERLEVT STUDENTEN!!!!!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-14 20:37
#164

#163 GRATULERAR!!!! 😃SkrattarSkrattar🥳🎈🎂🎁🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-06-14 23:13
#165

#163

(har ni tänkt på att det faktiskt är hashtags vi gör när vi svarar på inlägg så här?)

🎈GRATTIS! 🎈

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-06-14 23:19
#166

#165 Jag har ingen aning om vad hashtags är. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-14 23:23
#167

Tackar så hjärteligt!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
LajvKrattan
2013-06-14 23:26
#168

#166

När man taggar något på instagram så skriver man # och sedan det man vill tagga. Om jag till exempel tar en bild på min hund så kanske jag skulle skriva #hund, #gullig#, #husdjur.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
2013-06-15 09:09
#169

#163 Grattis!! 🥳🥳🎈🎂😃😃

Mitchika
2013-06-15 09:19
#170

#168 Ah, då hänger jag med. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-06-15 10:25
#171

#163 grattis

molam
2013-06-15 11:14
#172

Tackkar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
2013-06-15 19:14
#173

#163 Grattis!! 😃

Jag och mina syskon har precis varit ute och lekt pokémon i ösregnet. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
2013-06-15 19:22
#174

#173 va kul jag älskar regn

jag kanske ska byta skola efter sommarlovet för min skola är jättedålig tex. man får ingen hjälp om man inte har det svårt, vissa lärare vet inget, vi gör nästan aldrig aktiviteter mm. min storasyster gick på den skolan jag går på i ett år hon fick inte hjälp fast hon hade det svårt, men när hon bytte blev det mycket bättre, då fick hon hjälp så hennes betyg blev bättre, jag känner en annan som har gått på den skolan för flera år sen och hon fick inte heller hjälp fast hon hade det svårt. så ska nog byta till den skolan problemet är att två av mina bästisar går där.

Annons:
karro1999
2013-06-17 14:33
#175

jag tycker någon ska starta Taylor Swift iFokus, jag skulle gör det om jag kunde men man måste väl vara 18? jag är bara 14

Mitchika
2013-06-17 15:46
#176

#175 Ja, man måste vara 18 år för att Starta en sajt, tyvärr. 😕

Har du provat att gå till Musik iFokus och prata om Taylor Swift? Det är ju ett forum som handlar om musik och musikartister, vad jag vet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-06-17 16:28
#177

#176 har inte hört talas om det, tack ska titta där🙂

[Blue_Lugia]
2013-06-19 19:26
#178

Det är över nu….😕😢😢

Mitchika
2013-06-19 19:41
#179

#178 Vad är över? 😮😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-06-19 19:54
#180

#178 Men oj, vad har hänt!? 😮

karro1999
2013-06-19 20:19
#181

#178 som de andra vad är över?😮🤔

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-06-19 20:40
#182

Personen jag pratade om har slutat….😢

Mitchika
2013-06-19 21:06
#183

#182 Ånej, så tråkigt… 😕😢

Du visste att det var på väg, men det gör det inte ett dugg lättare. Jag beklagar verkligen, jag vet vad det betydde för dig. Ledsen

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-06-19 21:15
#184

Ja…..med risk för att låta som om "det var värre än det är" så känns det just nu som att jag behöver vänja mig vid tanken och situationen så jag kommer nog inte visa mig här på ett tag…

Människor kommer och går i ens liv tyvärr, så är det bara.

Men det smärtar ibland

karro1999
2013-06-19 21:24
#185

#182 nää vad synd😕

#184 alla är ju olika när det gäller känslor, det är jobbigare för vissa och mindre jobbigt för andra, jag grät tex inte när mitt marsvin dog men det gjorde min storasyster, men jag saknar honom jättemycket

Mitchika
2013-06-19 21:38
#186

#184 Helt riktigt, ta all den tid du behöver. Man har rätt att bli ledsen när människor försvinner ur ens liv, oavsett hur nära man stod dom. Det gör ont och tro mig, jag vet precis hur det känns. 😕

Sajten går ingenstans och vi finns här när du orkar komma tillbaka. 🙂

#185 Det stämmer så väl. 

När jag förlorade mitt marsvin när jag var 14 år (då hade jag haft honom i fyra år) så grät och sörjde jag i över ett års tid. Än idag, 10 år senare, har jag hans "porträttfoto" uppsatt som en tavla ovanför min säng i min egen lägenhet. 🙂

Vissa sätter sina spår i våra liv, oavsett om det är människor eller djur, och det är olika för alla. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-06-20 08:05
#187

#182 Ååh så tråkigt … 😕😕

#184 Som karro1999 skrev så reagerar alla olika och en del personer behöver längre tid för att sörja än en del andra. Kom tillbaka hit när du känner och orkar det. 🙂

tusstuss
2013-06-20 08:23
#188

Jag vaknade typ halv 7 idag, mamma ligger och sover. Klockan är 5 minuter i halv nio på morgonen. Nu ska jag bara göra "The cermony of cakes" här.

Den kommer i nästa inlägg!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
tusstuss
2013-06-20 08:26
#189

noma!

noma!

noma!

noma!

noma!

noma!

noma!

Portal Is Love, Portal Is Life.

karro1999
2013-06-20 16:04
#190

btw marsvinet som dog,som jag inte grät när det dog är min profilbild

Mitchika
2013-06-20 18:20
#191

#190 Otroligt fint marsvin. Den hade en jättefin färg och teckning. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-06-20 18:30
#192

#191 ja han var jättegullig med stor bak 😂 saknar honom 😭, jag hade ett till som var smalare med slätare päls men han var gulligare, han hette blixten. 

jag stör mig på att man ska hacka på kändisar för massa saker man kanske inte vet hela sanningen så jag tycker inte man ska hacka på dem, de är människor som alla andra de kanske blir sårade när de vet att det inte är sant

karro1999
2013-06-22 22:55
#193

jag kan inte fatta att jag ska åka till turkiet på onsdag men är samtidigt rädd för att åka flygplan

Mitchika
2013-06-23 08:02
#194

#193 Vad spännande! Är det första gången du flyger? 🙂

Jag har aldrig flugit själv. Inte sen jag var pytteliten bebis i mammas mage. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-06-27 16:07
#195

Vi har köpt gelébönor… som har lite udda smaker. De blåa kan antingen vara blåbär eller tandkräm, de röda kan antingen vara jordgubbe eller tusenfoting, de vita kan antingen vara kokosnöt eller våtservett, osv.

Jag fick kräk, tandkräm och päron. Jag är sååå glad att den sista inte var snor! 😂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Gerbilles
2013-06-27 16:12
#196

#195 Hahah vad kräk gott då? 😉😮

Ååh har tagit spruta idag, har ont i armen … 😕

molam
2013-06-27 17:23
#197

#195 Kräks? gläää Ska inte äta dom jag fåår jag kräk smak skulle jag spy🤮

#196 Aj aj aj Var det Gardasil du fick? Inte min favorit, den sista gjorde f*n så ont 😢

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
2013-06-27 18:00
#198

#197 Sista Gardasil tog jag i våras och den gjorde verkligen superont, men jag har tagit alla nu så det är skönt .. 🥵 Idag tog jag fästingsprutan (haha kommer inte ihåg det riktiga namnet), det gjorde i alla fall inte lika ont som Gardasil men det gjorde ont ändå. 😕

molam
2013-06-27 21:33
#199

#198 jaha finns det en spruta emot färstingar nu med? :o Den måste jag ta får Alltid fästingar i massor på sommrarna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-27 21:56
#200

#195 Åh, gelébönor med alla smaker, låter det som! SkrattarSkrattarSkrattar

Jag åt alltid såna när jag var barn. Min familj också, det var superkul! Skrattar

Antingen fick man världens godaste geléböna med underbar smak… eller så fick man det som du fick… XD

#196 Aj, stackare… 😕

Sprutor är inte kul.. 

#197 & #198 Hmm, jag har inte tagit någon av dom sprutorna. 

Den enda som verkligen lockar mig i såna fall är fästingsprutan. Hundägare som går i skogar och på ängar och fält hela dagarna på somrarna borde nog ta den…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-06-27 22:03
#201

#200 Mamma tvingade mig att ta Gardasil

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-06-27 22:13
#202

#201 Jag var gammal nog att bestämma själv när Gardasil kom, så jag valde att låta bli. Dessutom är min mamma, likt mig, alltid lite småskeptisk till nya vaccin. 

Jag har inga problem med att vaccinera mig i övrigt, men när det kommer nyframtagna vaccin så avvaktar jag gärna ett tag. Eventuella extra biverkningar brukar kunna dyka upp några år efter att en stor mängd personer tagit sprutan, så om den inte är livsviktig så tar jag den inte förrän eventuellt senare. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
2013-06-28 18:23
#203

Jippie, på måndag kommer nya uppdateringen till Minecraft med hästar! Längtar sjukt mycket! 😃😃😃

Hallonsmurfen
2013-06-28 22:27
#204

På söndag åker jag till Grekland! 😎

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2013-06-30 09:01
#205

Hejdå allihopa! Nu åker vi! 👋

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
2013-06-30 09:59
#206

#204 Åh va kul! 😃

#205 Hejdå, ses sen! 👋

Mitchika
2013-06-30 12:46
#207

#205 Hejdå, hoppas du och din familj får en jättetrevlig semester! 😃👋

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-07-01 00:39
#208

#205 hejdå, ha det bra! ^^

Oh ho ho vilken snäll vovve man har hon har smyglöpt och är inne i höglöp nu, och vi som brukar lämna henne till farmor när hon höglöper har inte tid förrän om 7 eller 8 dar och vet ni vad då har hon gått ur höglöp och vi som har räknat att hon ska IN i höglöp då Y-Y

Blir en lång natt detta Y-Y 2 av dom tre pojkarna sover i mitt rum på nätterna då dom blir rastlösa om dom går fritt i lägenheten och kan göra alla möjliga dumheter, Den höglöpande tiken SOver i bur i mitt rum 😭 GUD GE MIG STYRKA har inte sovit på 4 nätter redan pga dessa j*vlaa hundar som bara skriker hela nätterna och nu höglöper hon, det kommer ju bli ännu värre😭😢

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-07-01 15:33
#209

#208 Oj, kan ni inte kastrera tiken så att hon inte löper om det blir så pass jobbigt? 😕

Det låter ju inte ett dugg trevlig, varken för er eller för hundarna. Det måste vara jättestressande för hanhundarna att ha en höglöpande tik i lägenheten. Samt att det måste stressa tiken en del också. 😕

Och hur reagerar grannarna på att ni har hundar som skriker hela nätterna om ni bor i lägenhet? 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2013-07-01 16:36
#210

#209 mit rum har som tur är ganska tjjocka väggar och är ganska instängs så jag skulle kunna spela trummor i mitt rum utan att ens dom andra i familjen hörde om inte dörren var öppen, och ja det är jobbigt för pojkarna samt tiken som måste sitta i bur Som tur är trivs hon i buren men kan ju inte vara kul att va instängd.

Men vi har funderar på att kastrera henne massa gånger men enligt Vetrinärerna så är det dumt att kastrera en såpass gammal tik (hon är 10) Och dessutom så i min mening är det dumt att inte kastrera henne då vi har 3 hanar och en tik, och tiken har börjat smyglöpa nu på sistone och vi som somsagt trodde att hon skulle löpa om ca 6-8 dar vart ju himla paff att dom skulle få träffas igår och tiken lyfter svansen i en skruv på ryggen och ingen har vi som kan ta henne för tillfället heller, så att man inte ska på kastrera eb såpass gammal tik  tycker jag är himla dumt särskillt eftersom igår fick jag knyta fast hanarna i andra sidan rummet bara för att dom inte ska klättra och hoppa på buren tiken sover i

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-07-01 17:19
#211

#210 Vilken tur! 🙂

Jo, jag känner många hundar som trivs bra i bur och som har växt upp med att buren är deras trygga plats. Så att hon är i bur tror jag inte är någon fara. Det jobbiga måste bara vara att höglöpa och veta att hon har hanar i närheten. 🙂

Är hon så gammal så hade jag inte kastrerat henne heller! Alldeles för riskfyllt med en så pass gammal tik. Jag avundas inte sitsen ni befinner er i, kan jag säga. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-07-01 17:25
#212

Njar, men för hoppningsvis är hon inte i höglöp mycke längre hon brukar höglöpa 3-5 dar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-07-05 09:55
#213

#194 ja det var första gången, det var inte så farligt, maten var inte så äcklig heller

Hallonsmurfen
2013-07-07 23:32
#214

I'm back! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
2013-07-07 23:41
#215

#214 var har du varit

Mitchika
2013-07-08 02:35
#216

#214 Välkommen tillbaka! 😃

Hur var din semester? Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2013-07-08 07:03
#217

#215 Jag har varit på Rhodos. 🙂

#216 Tack! Den var superbra! Allting är ju så annorlunda, så det var väldigt spännande. Jag är nöjd att jag klarade flygningen, eftersom att jag är höjdrädd. Det var jättekul att prova på en massa nya saker. Så, ja, det var en väldigt bra semester. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
2013-07-08 10:27
#218

måste bara berätta en sak som hände när vi åkte taxi i Turkiet. för det första var det den enda taxichauffören som körde lugnt, pappa började prata med honom om kaffet i Turkiet och frågade hur man gjorde det och ville göra det hemma, då stannade han vid en affär och hjälpte pappa hitta rätt grejer för att göra det, det var en rolig upplevelse i Turkiet

karro1999
2013-07-08 10:31
#219

jag stör mig på en sak, man kan köpa Justin Bieber och 1D saker nästan överallt där jag har varit men man kan inte köpa Taylor Swift saker där jag har varit har bara hittat det på internet.

Gerbilles
2013-07-08 13:04
#220

#219 Dom har antagligen fler fans och butikerna vet att om dom säljer JB och 1D saker så tjänar dom mer pengar än med Taylor Swift. 😕

Ebay har nog mycket Taylor saker (och pokémon 😇). Min kompis som är helt besatt av Taylor Swift har bland annat köpt ett skal till sin mobil med henne på!

Mitchika
2013-07-08 14:21
#221

#217 Mina föräldrar och min lillebror har också varit på Rhodos. Dom trivdes som fisken i vattnet där sa dom och visade tonvis med bilder! Det är ruskigt vackert där. 😃

Återigen, tycker att det är tufft att du klarade flygningen så bra! Jag är livrädd för tanken på att flyga, hehe… 🙂

Kul att höra att semestern varit så bra! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-07-08 15:01
#222

Välkommen hem igen! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
2013-07-09 09:40
#223

Haha glömde skriva förut, men välkommen hem igen hallonsmurfen! 🙂

Annons:
Hallonsmurfen
2013-07-09 10:03
#224

#222 & #223 Tack så mycket! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
2013-07-09 20:41
#225

jag tror jag har skapat en swiftie🤪🥳 

det gick till så att jag skrev till en kompis att jag ville sjunga never grow up till mina framtida barn😞 och jag visste att hon inte riktigt vistte vem taylor var så jag bad henne söka på yuotube och lyssna så hon gjorde ndet och gillade låten och lyssnade på fler och gillade de också, känner mig lite stolt.

jag har hittat tay-skal på internet så det är inget problem

karro1999
2013-07-09 20:48
#226

jag har en liten variation på Tay`s låt stay stay stay

original: stay stay stay i`ve been loving you for quite some  time time tim, you think that is funny when i`m mad mad mad but i think it`s best if we both stay

min version. tay tay tay i´ve been loving you for quite some time time time, i have never met you that`s not fine fine fine so i think that it is best if we both met. 

kanske lite dålig engelska men kom inte på något annat

molam
2013-07-11 16:03
#227

Jag har fått ett meddelande att jag har f¨tt iFokus Insider för den kommeande månaden :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-07-11 16:15
#228

#226 Det var riktigt bra engelska! Det är kreativt, lärorikt och roligt att skriva egna texter till sånger. Även översätta sånger från engelska till svenska. Det brukade jag göra när jag var yngre och det sysslar jag även med idag när tiden räcker till. 🙂

#227 Åh, vad roligt! 😃

Antingen är det för att du varit så aktiv, eller så har en snäll medlem köpt iFokus Insider åt dig för Guldmynt. Sistnämnda brukar stå, men du har varit väldigt aktiv så det kan säkert vara därför. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-07-11 16:45
#229

#228 Jaha ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-07-12 00:12
#230

#228 jag har också översatt låttexter, jag har också skrivit av låtar och satt upp de på väggen eftersom jag inte har så många tayplanscher.

resultatet av att se på avsnitt 25 säsong 2 på pretty little liars är att jag grät och var chockad

Annons:
karro1999
2013-07-13 19:34
#231

idag översatte jag t.swizzel`s(ett av ett Taylor Swifts smeknamn) låt Love story men gillar originalet bättre

molam
2013-07-13 20:30
#232

Sitter och kollar på NAruto med brorsan som bara snackar, fundrear på att ge han stryk x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-07-13 20:34
#233

#232 Haha! 😃

Brorsor är jobbiga ibland. Vilket avsnitt tittar du på? Jag slutade följa för länge sedan, men läser lite i mangan ibland för att kolla hur det går. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-07-13 20:50
#234

#233 brorsor kan vara mer än jobbiga ibland, och syrror

Hallonsmurfen
2013-07-13 20:57
#235

Jag har precis varit och tittat på The lone ranger. Underbar film! Jag älskar typ alla filmer som Johnny Depp är med i. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
2013-07-13 21:26
#236

#233 Är på NAruto Shippuuden 160 Dom håller precis på att slåss med Pein/Pain Också självklart på Japanska med Engelsk text ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-07-13 22:54
#237

#235 Åh, den vill jag så gärna se! 😃

Hoppas på att kunna smita iväg under nästa vecka och se den. Annars får jag vänta tills den kommer på DVD. 🙂

#236 Åh, awesome! Det läste jag om i mangan. 😃

Japansk med engelsk text tycker jag är allra bäst. Försöker ha så även i videospelen, då vissa av dom går att ändra om till japanska rösterna med engelsk text. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2013-07-13 23:40
#238

#237 Jag vill också ha Japanskt tal i videospelen Det gör det mycket mer intressant :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
2013-07-14 10:27
#239

#235 Åh den vill jag se, och Monsters University .. 😇

karro1999
2013-07-15 14:06
#240

jag tittade på Pokèmon och Taylor Swift saker på eBay igår men det jag ville ha var ganska billigt men med frakt var vissa saker mer än dubbelt så dyra

LajvKrattan
2013-07-17 17:47
#241

# 241 Visst är det jobbigt med dyr frakt! Jag försöker alltid köpa saker från inom EU, vanligtvis England, för att dra ner den kostnaden. Jag fick hela extened edition av Sagan om Ringen för bara dryga 200 kr jämfört med 700 kr på Åhléns. :D

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
2013-07-17 18:01
#242

Måste till lekia när jag får mina pengar, hur mycket pokémon nallar som helst kan man köpa där!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-07-17 18:31
#243

jag satte upp håret så det såg ut som att jag har lugg och tog en bild som jag skickade till en kompis och frågade om hon trodde jag hade klippt lugg eller inte, det trodde hon, jag tycker det var snyggt när jag gjorde det så funderar på att klippa lugg

Hallonsmurfen
2013-07-18 10:19
#244

Åh, jag har hittat mina gamla Nunne och Anky berättelser! 

Nunne är en gammal tant, och Anky är hennes hund. Jag har skrivit en massa små berättelser om dem. Allt började en gång när vi skulle skriva en berättelse i skolan, då skrev jag "Nunne och Anky åker till Hawaii." Sen dess har jag alltid skrivit om dem när vi har skrivuppgifter i skolan. Jag har skrivit en hel del om dem hemma också.

De jag har skrivit (och hittat) är:

Nunne, livet ut (det var en uppgift där vi skulle skriva "från vaggan till graven")

Nunne och Anky åker till Hawaii

Nunne och Anky i den andra världen

Nunne och Anky på zoo

Nunne och Anky på safari

Nunne och Anky i den tredje världen

Nunne och Anky i Mexiko

Tollar-rubinen

Nunne, Anky och leopardsälen

Nunne och Anky i Kina

Nunne och Anky hos Ulla-Bella

Nunne och Anky, bärnsten, bärnsten och mera bärnsten.

Nunne och Anky hos Danielle

Slutet för Anky?

Nunne, Anky och El Toro

Nunne och Anky på utställning

Det väcker en hel del minnen när man tittar igenom de här. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
molam
2013-07-18 11:43
#245

Härligt! Alltid roligt att hitta saker man har skrivit från förr 😂 Lägg gärna upp nån här om du känner for det ^^

För ett par veckor sedan hittade min bibliotekarie på gamla skolan berättelse jag hade skrivit när jag var 12 alltså gick  sexan Som jag fick och gud vad jag skrattade när jag läste den 😃 (att den var i biblioteket var att jag spenderade mycket tid i det där biblioteken för jag var utsatt samt att jag läste och skrev mycket ^^)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-07-18 12:42
#246

kul att hitta berättelser man skrivit när man var yngre, jag skrev en berättelse när jag gick i sexan(ska börja i åttan) som jag blev nöjd med, det tar lite tid för mig att komma på vad jag ska skriva men när jag har en ide kan det bli långa berättelser, jag gillar att skriva fantasyberättelser men jag fick inte det för min svenskalärare. en berättelse vi skulle ha som prov hette ny i klassen då skrev jag sm jag ville att det skulle vara i klassen.

Mitchika
2013-07-18 13:35
#247

#244 Wow, så många historier om en gammal dam och hennes hund! Dom låter jätteintressanta och spännande. 😃

När jag var liten så ritade jag massvis med historier som hette "Mitt liv som barn" och handlade just om mig som ett otroligt odrägligt barn i åldrarna 2-4 år (beroende på vilken historia det var) som tillsammans med min bästis och våra två hundar ställde till med ena kaoset efter det andra. Jag kommer inte ihåg hur många historier jag ritade och skrev om det, men det blev några pärmar i alla fall. 🙂

Så skrev jag även en historia som hette "Fat Tony K. den tredje" och handlade om en överviktig kung som härskade över landet Streckgubbanien, där det bara bodde streckgubbar förutom honom själv. 

Gamla goda minnen, som du själv skrev. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-07-18 13:43
#248

#247 Låter som roliga berättelser!

LajvKrattan
2013-07-18 15:03
#249

#242 Är det verkligen sant?! *rusar iväg till närmsta Lekia*

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
2013-07-18 15:20
#250

#249 Jaa iaf Lekia här i Svall ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
2013-07-20 12:32
#251

Någon här på sajten som spelar DragonVale? 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
karro1999
2013-07-20 20:10
#252

#251 är det det spelet som man tar hand om drakar eller nåt sånt, jag spelar inte det

LajvKrattan
2013-07-20 22:06
#253

Jag har spelat det! Jag hade gulddraken och regnbågsdrakar och soldraken och måndraken och… … det var många drakar i alla fall.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
2013-07-20 22:13
#254

Har aldrig spelat det tyvärr

Har förövrigt sovit sjukt dåligt inatt har haft en inte så trevlig åter kommande dröm

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2013-07-20 23:44
#255

F** vad sjuk less man blir!

Min hund Kazzie gillar INTE folk som dricker och nu har mamma och pappa haft besök av en man som har en tendens att dricka lite för mycket Idag drack han ganska mycket för mycket Ramlade till och med över min lillebror! Som tur är så är min lille bror ganska så stark så det gick bra den här gången lille bror lyckade hålla sig på benen som stöd till en idiot som hade ramlat in i mitt rum över Shaggy (den yngsta hunden) i annat fall

Men i vilket fall som helst Kazzie har en öppen bur i mitt rum som hon lägger sig i när det blir för mycket folk ol.

Hon låg och tok morrade åt mannen som hade druckit, så han gick närmare henne för att få sig att lugna ner sig jag sa åt han att låta henne vara men han fortsatte för han skulle minsann få henne att gilla han även om han hade druckit, KAzzie fortsatte att morra jag fortsatte att säga åt mannen "Lämna hunden ifred" och han men hon gillar ju mig och bla bla bla bla bla

Och jag kännde att jag blev ju mer och mer irriterad slutade med att jag hämtade den morrande hunden ur buren och hängde upp henne på axlarna eller jaa runt halsen snarare (låter kanske elak men många beardis ägare bär hunden så :p) Sen gick vi ut på balkongen och jag kände att när vi gick förbi mannen klappradick göra en tvär vändninge hon som sjutton med käften så jag fick göra en tvär vändning i hallen vilket resulterade med att han fick en knytnäve i magen (det var en olycka) -men annars hade ju hunden bitit han

VArför finns det sånna idioter som går fram till en hund när hundens ägare säger att man ska låta hunden vara?! Det är ju sjukt.

Men har en känsla av att det är mitt fel att hunden inte gillar drickande för jag gillar det inte, jag pratar inte en med människor som dricker mycket för jag blir så pissigt sur och irriterad (pratar inte ens med min pappa eller mina äldre bröder om dom dricker för mycke)

Förlåt för svordomen i början med är på såpass dåligt humör nu så Och ville bara skriva av mig lite ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-07-21 00:12
#256

#255 Usch, så folk blir när dom dricker! 😡

Det går inte att resonera med folk som har druckit. Något som jag har fått erfara själv många gånger… Jag står inte heller ut med folk som dricker och det tolereras inte i min lägenhet. Att dricka en öl eller en cider har jag inga problem med, men vill man dricka så att man blir påverkad åker man ut ur mitt hem på fläcken. Starkare saker kommer inte innanför dörren över huvud taget. 

Du borde ha ropat till dina föräldrar och bett någon av dom att komma och hämta sin vän från ditt rum så att ingen olycka skulle ha behövt hända. Kazzie lär inte bli tryggade runt människor som har druckit om såna där personer tvingar sig på henne. 😕

Jag tror inte alls att det är ditt fel. När folk har druckit rör dom sig oftast otroligt annorlunda och både hundar och personer som är känsliga för kroppsspråk kan reagera riktigt illa på det. Inte för att dom är fulla, utan för att kroppsspråket på den personen helt plötsligt har blivit oläsligt och personen är helt oförutsägbar i hundens ögon. 

Han gjorde helt fel som inte lyssnade på dig när du bad honom lämna Kazzie ifred så att hon kunde få sitt utrymme. Ett bett hade nog gjort lärt honom en läxa, men det hade Kazzie fått lida för så jag hade gjort precis likadant om jag var i din situation. Ledsen

Ha inte dåligt samvete för knytnäven i magen. Det var en olycka, som sagt, och det hade blivit bra mycket värre om Kazzie fått säga till på sitt sätt. Hon är nog väldigt tacksam för att du förstod henne och försökte ge henne utrymmet som hon bad om. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-07-21 00:20
#257

Joo, funderade på att ropa på pappa tills jag kom på att han hade också druckit bara en öl men ändå vill inte att KAzzie ska vara runt sånna som dricker om hon inte gillar dom, och mamma hjälpte min Lillsyster med nått är osäker på vad, men det gick ju bra ändå… förutom knytnäven i magen och nu ligger båda unghundarna samt KAzzie i mitt rum med mig och myser lite med en stäng dör för lugnets skull ^^

MEn kunde ju ha gått mycket värre, och tack för att jag fick skriva av mig lite här ^^

Nu tror jag att jag sk titta lite på Shippuden innan det blir natten ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-07-21 00:28
#258

#257 Vad skönt, låter som att allt gick så bra det kunde med tanke på omständigheterna. Tror inte att han tog någon direkt skada av knytnäven. 🙂

Klotterplanket finns för att skriva om lite allt möjligt, så det är bara att skriva av sig om man behöver det. 🙂

Låter trevligt! 😃

Själv ska jag skriva vidare på min Fire Red-Nuzlocke så att jag kommer någonvart på den innan det blir sängen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2013-07-21 00:30
#259

Jaha. lycka till 😃

Du påminde mig att jag länge på att fortsätta med min Sapphire nuzlocke xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-07-21 00:31
#260

#259 Tack! Jag har inte kommit så långt på själva spelet, men historien är uppe i 6 kapitel. 😃

Åh, det vore spännande! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-07-21 00:39
#261

6 KApitel är väl bra! ^^

Jaa, det gick ju hyffsat bra med min Nuzlocke ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
2013-07-21 08:25
#262

#252 Japp, man gör sin egen drak-park. 🙂

#253 Jag har jättemånga drakar, så fort det kommer en ny försöker jag breeda den. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
2013-07-21 09:57
#263

Ska nog skaffa Dragonvale det verkar kul.

molam
2013-07-21 12:37
#264

Blev också sugen att testa DragonVale

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-07-21 13:30
#265

Jag har dragonvale nu, har två drakar, en som heter Plant och en som heter Crag.

Taylor Swift's låt The Outside passar jättebra in på mig för är utanför i klassen och ingen lyssnar på mig förutom mina kompisar. "How can i ever try to better nobody ever lets me in, i can still see you this aint the best view, on the outside looking in" beskriver bäst hur jag käner mig i klassen. Jag orkar inte med fler samtal, så tänker inte säga något till mina lärare, jag vet att det inte blir bättre om jag pratar med dem för när jag har gjort det när jag var yngre hände det inget eller blev värre.

Annons:
molam
2013-07-22 00:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#266

Ska dela med mig av två små störtsköna bilder på hår bollarna där man ser att dom har passande namn xDD

HÅrbollen Shaggy! Man ser vad som är fram och back om man hittar det lysande ögat på Shaggy

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2013-07-22 00:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#267

Också såklart lilla Speedy vår nedrakade pojke med fart i benen xDD

PAssande namn på båda inte sant

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-07-22 10:02
#268

Ja det var passande namn,Haha, en av mina kompisar sa "du gillar verkligen henne" när jag började gilla en film mer bara för att Taylor Swift är med i den. jag är känd som tjejen som är beroende av Taylor Swift bland mina kompisar.

molam
2013-07-22 11:35
#269

Jag är också känd bland mina kompisar som den som är beroende av Taylor Swift, älskar hennes musik och gör typ ALLTID covers på dom med min kompis bakom Gitarren då jag själv inte kan spela gitarr :P

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-07-22 12:35
#270

Jag sitter ensam i mitt rum och sjunger hennes låtar eller ser på hennes intervjuver, jag älskar klänningar, det gjorde jag innan jag visste att hon gillade dem men började ha det mer när jag visste det, de låtar som handlar om kärlek so  jag kan relatera till är inte för kärlek det är saker med mina kompisar

karro1999
2013-07-22 12:37
#271

jag vill lära mig hennes låtar på piano, men vet inte var det ska stå, måste övertala pappa att ta fram det, jag kan ta bort min tv kanske ser aldrig på tv ändå

Mitchika
2013-07-22 16:47
#272

#266 Gah, jag vill också ha Bearded Collies…! 😍

Men jag ska ha en Cattledog efter min nuvarande hund… 

Haha, jag hittade Shaggys öga, men det var fel ände än vad jag trodde att det var först. 😂

#267 Wow, så läckert med nedklippt Bearded med fluffig svans! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2013-07-22 17:38
#273

#272 Aa man blir lite lurad av dammråttan man vet aldrig vilken ände som är rätt ände 😂

Du är den första av all dom vi känner som gillar svansen på en nedklippt dammråtta 😃

Alla brukar fråga "Varför klipper ni inte svansen för?" samt "Men herregud vad fullt varför klipper ni inte svansen för"

Lätt svar på det är man kan inte raka svansen därför att Beardisarn är så glada och har såpass tunn och mjuk svans så dom slår lätt av den, när vi började raka beardisar det var pappa till Keiko och KAzzie det var väl en 14 år sedan eller nått och då rakade vi svansen men en halvtimma efter var svansen avslagen på tre ställen😢

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-07-22 18:23
#274

#273 Tycker folk det ser konstigt ut? 😮
Jag tyckte det var ursnyggt ju! 😃

Det förstår jag faktiskt, dom kan inte alls ha så tjocka svansar eller kraftig hur under all den där pälsen. 😮

Stackars liten… man lär sig av sina misstag åtminstone och nu vet ni ju varför svansen ska vara täckt av päls. 🙂 (Det hade jag ingen aning om faktiskt!)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-07-22 18:30
#275

Man lär sig något nytt var dag ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
2013-07-22 18:32
#276

Första inlägget på iFokus med nya datorn!!! 😃

Den enda nackdelen jag har hittat hittills är att det är en Windows 8. 😂

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
2013-07-22 18:36
#277

hur kan man inte gilla den svansen tycker den är jättesöt

Mitchika
2013-07-22 18:38
#278

#276 Yay, grattis till nya datorn! 😃🥳

Det tror jag är en vanesak. Min bror kör Windows 8 och är nöjd med det, vad jag förstår. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-07-22 18:48
#279

Jag tycker Speedys svans är jättesöt, påminner om ett lejons. 🙂

#278 Tack! 😃 Ja, det är det nog, man blir ju van vid en dator när man haft den i ungefär två år, så när allting är annorlunda kan det kännas konstigt. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
karro1999
2013-07-22 20:11
#280

grattis till nya datorn, färgade nyss mitt hår med hårmaskara, et blev snyggt men mitt hår blev klibbigt, idag blev jag glad för jag gjorde en främling glad haha, jag gillade alla bilder på hennes instagram och kommenterade på några, då spammade hon mig och när jag tackade skrev hon"thank YOUUU SOOOO MUCH!! you're so sweet" och några smilisar, det gjorde mig jätteglad för att jag kunde göra henne glad och hon skrev något som var väldigt snällt

molam
2013-07-22 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#281

Härligt med en ny dator! ^^

Speedy Tackar men Kazzie är den som bugar! 😉 Speedy är för lat för att stå för bugandet så det sköter nån annan

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-07-22 22:57
#282

#281 gud vad gulligt

Mitchika
2013-07-22 23:04
#283

#281 Så söt, jag dör…! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-07-23 00:13
#284

Jo hon tackar och Bugar den lilla damråttan Gamlingen i huset på 10 ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
2013-07-23 08:08
#285

#281 Ser nästan ut lite som morgongympa. 😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
2013-07-23 12:33
#286

Va kul med ny dator hallonsmurfen! 😃

#281 Haha ååh så söt! 😍😍

Annons:
karro1999
2013-07-23 12:49
#287

jag drömde en mardröm som jag trodde var verklig tills jag vaknade, har skakat hela morgonen, jag drömde också en konstig dröm

Hallonsmurfen
2013-07-31 18:58
#288

Nu åker jag till stugan igen. Vi ses någon gång. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
2013-07-31 19:12
#289

HA trevligt!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-07-31 19:34
#290

#288 ha det så kul

molam
2013-08-01 23:06
#291

Ahapp John blund har glömt mig inatt med det är tredje natten

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-08-02 09:31
#292

#291 vad jobbigt

Jag ska åka till en sjö och bada idag

molam
2013-08-02 14:07
#293

#292 vad mysigt simma lugnt! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
karro1999
2013-08-02 20:39
#294

#293 det gjorde jag 

min lillebror och hans kompis gick i, sen kom jag och hoppade haha

LajvKrattan
2013-08-04 23:24
#295

Jag testar att lägga in en video här…

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

LajvKrattan
2013-08-04 23:24
#296

Det funkade! Tack för att jag fick låna en bit av klotterplanket! 😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

karro1999
2013-08-05 09:02
#297

jag skrapade upp benet igår när jag skulle köra ifrån min irriterande lillebror när vi åkte inlines, kan knappt gå idag

molam
2013-08-05 14:29
#298

#297 usch låter inte så trevligt ''/

DEt har varit så sjukt varmt dom senaste dagarna så jag har inte kunnar sova även fast jag och hundarna har 4 fläktar på fullt i rummet ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
2013-08-05 20:55
#299

jag vaknade mitt i natten och var jättesvettig så jag gick upp och satte upp håret i en tofs men det tog ett tag att somna om

molam
2013-08-06 00:38
#300

#299 Jo precis det är jätte jobbigt att sova i denna dumma värmen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: