Annons:
Etikettmedlemmarnas-presentationer
Läst 2387 ggr
Zolah
6/11/13, 3:22 PM

Hola its the Zolah

Hejsan, stumlade hit när jag satt och väntade på jobb idag och tänkte ' varför inte? '

Jag var väldigt inne i pokemon när jag var yngre, första spelet jag spelade var Pokemon Blue :3

Idag har jag inget pokemon tyvärr men jag har planer att köpa då jag tycker om spel in general ^^ någonstans i min lägenhet vet jag dock att det ska finnas pokemon snap.

annars då? jo, jag är tecknare på min fritid :) annars en nörd av gigantiska proportioner, har testat det mesta vid det här laget ^^

Om det finns några frågor är det bara att fråga på :) lättare än att försöka komma på saker att skriva bara sådär. xD

// Zo

Annons:
Hallonsmurfen
6/11/13, 3:37 PM
#1

Välkommen hit! 🙂 Hoppas att du kommer trivas. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
6/11/13, 4:00 PM
#2

Varmt välkommen till forumet! 😃

Kul att du "ramlade in" här och även presenterade dig. Jag är sajtvärden och jag hoppas att du kommer trivas här på forumet! Glad

Det första jag spelade var Pokémon Red, så jag är från den tiden jag med. Även om det första spelet jag ägde själv var Pokémon Yellow. 🙂

Pokémon Snap spelade jag jättemycket när jag var yngre! Det har jag liggandes någonstans i min lägenhet också. 🙂

Jag är också en nörd, en mycket stolt sådan, sen jag var 15 år och jag gör lite allt möjligt på fritiden. Rollspel är det roligaste som finns delat med alla slags videospel. Pokémon och The Sims kommer på andraplats tillsammans med djuren. Skrattar

Jag är lite nyfiken på dina råttor… du råkar inte ha en bild att lägga upp? 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Zolah
6/11/13, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack så mycket  :D
hittils verkar det vara riktigt trevligt så ^^

Jag har tyvärr aldrig fått äga ett eget pokemon, har fått sitta med emulatorer. Vi var inte så rika i min familj så man spelade det man hade, min systerson hade emerald tror jag det var? ( GBA ) som jag snattade lite :3 Annars var det kort och serierna man sysslade med ^^

Älskar gamla TV-spel så jag har en hel samling :D när jag var liten ( som jag nämnde ) så hade vi inte så mycket pengar så allt jag hade var ett sega 16bit. Men jag samlade på mig spel eftersom och nu som vuxen börjar jag ha en liten samling ^^ Ska bara få tag på lite pokemon xD Drömmen är att samla ihop till ett 3ds och skaffa det senaste. Nåt jag ska försöka skaffa mig också är monster rancher :D

Låter ungefär som samtidigt som jag :) var väl lite en nörd innan med, men då var det som mest SEGA och dator ^^ Min syster rollspelade mycket med men kom inte in i det förens jag var 15-16, då jag hittade några att vara med . ( Min syster är 14 år äldre och det är kanske inte så kul att spela med nån som är 7-8 år lol ) - 

Visst :) har haft en del nu genom åren, enda nackdelen med dem är att dom har så kort liv och kan bli så lätt sjuka :c annars är det mycket härliga husdjur ^^

Här kommer en bild på min fläsk-butt Torsten :) Han är lite speciell då han är en 'rex' råtta. Dom har krulligt hår. Skulle visa en bild på nytillskottet men jag kan inte hitta nån bild på honom på den här datorn ( ny killen heter Sockerkaka ) . Dom är igentligen inte mina då jag är fodervärd, men så gott som mina blir det :)

Mitchika
6/11/13, 4:45 PM
#4

#3 Vad roligt att du tycker det! 😃

Jag fick också spela mycket emulator när jag var barn, men sen hade jag tur och fick massa pengar och spel från släktingar på jul och födelsedagar, som alltid investerades i spel. Det kan mycket väl ha varit Emerald som du spelade. Det finns både Pokémon Ruby, Sapphire, Emerald, FireRed och LeafGreen till GBA. 🙂

Åh, en 16-bitars Sega!? Jag har ett gammalt Super Nintendo som fyller 20 år i år som mina föräldrar införskaffade till familjen för… ja, 20 år sedan. Skrattar

Jag är också stort TV-spelsfan (datorspel med!) och har lyckats samla på mig en hel del under åren. Speciellt efter att jag blev gammal nog att börja sommarjobba och fick turen att sommarjobba i en leksaksaffär som tog in mycket spel. Glad (Jag fick köpa alla spel till inköpspriset) 

Åh, jag har Monster Rancher DS (en av mina bästa vänner importerade det åt mig) och det är superkul! Skrattar
Jag rekommenderar det varmt, jag har så roligt åt det spelet och det bjuder på så mycket skratt (särskilt mitt udda lilla monster som beter sig lite random till och från). Glad

Jo, jag är en stor videospelnörd! Mamma sa att redan när jag låg i hennes mage och hon spelade Mario på 8-bitars Nintendo så sparkade jag som tusan i magen varje gång melodin från spelet spelades! (Jag ville ju också spela, för sjutton!) Skrattar

Så jag spelade spel från dess att jag kunde greppa och mina tummar fungerade., om man ska tro mina föräldrar. 😇

Rollspel började jag med på allvar när jag var runt 17-18. Innan dess hade jag bara rollspelat lite på forum och i World of Warcraft. I dagsläget tycker jag att det vrålkul med rätt personer, även om jag kan vara lite blyg i början med nya människor. Glad

Jag är själv råttägare sen tre år tillbaka, så jag blir alldeles till mig när jag träffar på andra som har råttor! 😃

Åh gud, är han en agouti rex?! Eller är det cinnamon? 😍KärKärKär

Han är helt oemotståndlig! Jag vill pussa sönder den där magen…! Kär

Torsten, vilket underbart namn på en råtta! Sockerkaka… nu vill jag verkligen se bild på honom! Skrattar😇

Jag förlorade min rexråtta Rosco förra månaden. Han var himalayan och blev 3 år och en månad gammal innan hans bakben inte orkade med längre och jag fick lov att ta bort honom. Frisk som en nötkärna och pigg och livsglad hela livet ut, till skillnad från hans bror Dryad, som dog i höstas. 😕

Samtidigt som jag förlorade Rosco så fick jag ta bort Bianca, min första råtthona, på grund av en smärtsam tumör i sidan och en hjärntumör. 😕

Så nu har jag "bara" fem stycken kvar. Två pojkar och tre flickor i en avdelad Furet Tower. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Zolah
6/11/13, 7:44 PM
#5

Jag fick inte sådant av mina släktingar ^^; men har annat iafl :3 en hel del dataspel tex ^^ har massa lådor hemma hos mina föräldrar *sweatdrop*

Yes ^^b

Älskar sega x3 innan jag fick segat hade jag en nintendo konsoll men för att få segat var jag tvungen att ge bort den till min systerson en jul. Men det låter som jag ska få tillbaka den iafl ^^b Älskar spel x3 jag och min fästman börjar ha en imponerande samling. Ibland lyckas jag hitta kap, som ett sega master system med låda för 400kr :D Enda som jag önskar nu är att jag hade några hyllor som jag kunde lägga alla konsoller på, så det blir lite som prydnader :3

Oh, lycko :O jag skulle avgudat sådant ^^ Men det får bli 'snigelvägen' för mig och skaffa gamla saker som ingen vill ha xD fast jag har som smått bestämt att jag vill ha en PS4 ._. och en 3Ds… och…. xD

Men tycker spel är skitkul :) vi brukar ha gamer fester osv här där vi bara chillar och har det kul ^^

DO WANT! Jag älskar monster rancher, jag spelade på emulator förr och sedan fick jag spela ett tag på PS2. Tycker det är buskul x3 kollade på GAME idag för att se om dom hade den :c but NOPE. *sucka*

Jag vet inte om jag varit sedan innan jag föddes, men jag var definitivt impad snabbt xD fick mitt första spel ( nintendo ) för att jag var så hyperaktiv. Dom hoppades på att jag skulle kunna varva ner lite, vet inte om det funkade men jag gillade iafl spela xD

Jag har spelat rollspel sedan jag var i 8an ordentligt typ? efter det har jag inte direkt slutat ^^ Lajvat lite också :3 ÄLSKAR rollspel, att skapa historier med andra är underbart :3 blir mycket inspirerad till att teckna också under tiden ^^ När jag var i gymnasiet osv så RPade jag mycket på forum och via MMOs men jag har som tappat tjusningen i det. Blir så lätt att folk spelar ' God mode ' och det är tråkigt ._.

Nice x3 jag har haft råttor i kanske 5 nu? älskar råttor x3 blir så glad av vad dom kan ge en tillbaka :)

Jag tror han är augoti, men han är lite curry aktig på vissa ställen? det är så svårt med färger tycker jag xD en liten nyans skillnad och dom är nåt heeelt annat :)

Hehe, nu kan jag gå helt på 'rat mode' xD Sockerkaka är iafl en amber, sedan har jag en kille till som heter lille skutt. Lille skutt är en himalayan, han är uuuur mysig. Har haft lite otur på den senaste tiden med råttor så min flock har typ halverats :/ hade två bröder som blev dåliga samtidigt ( ena ålderdom och den andra tumör ), och förra veckan så fick nog min fästmans råtta en stroke. Nu har jag bara 3 kvar samt en som inte ens är min ( lång historia kort, en kompis hämtar inte honom. Skulle se om han kunde gå ihop med mina men det gick inte samt att han har blivit arg på mig )

Men jag hoppas snart på att kunna få nån ny till flocken snart, för då börjar jag ha 'bra årgång' mellan dom igen :) nackdelen jag haft tror jag är att dom varit rätt jämngamla dom senaste.

Det är jätte jobbigt att förlora dem, men jag skulle nog säga att jag inte skulle vilja vara utan råttor dock. För dom förgyller verkligen mitt liv :)

Mitchika
6/11/13, 10:17 PM
#6

#5 Jag har ett par skåp med spel till både PC och konsoler, samt ett par lådor med SNESspel och N64-spel. När min bror blev äldre vart det mer och mer dataspel som gällde och då snodde jag åt mig alla konsolerna som han och familjen hade. 😃😇

Så nu sitter jag med både SNES, PS1 och N64 hemma. PS1:an känns extra skönt att ha "snott" till sig då det var brorsan som köpte det för många år sedan och jag alltid var avis på honom för det. Samt att han utpressade mig många gånger för att få spela på hans konsol, så det är väl gammalt groll som sitter kvar samt "hämnd är en rätt som serveras bäst kall". XD 

Mitt SNES är min lilla skatt och trogna vän sen barndomen. Spelen har jag haft ungefär lika länge och det känns extra kul när man ser hur spelen stiger i värde över åren. Jag kan få nästan tredubbla summan som jag betalade för vissa av spelen. 🙂

Mina föräldrar köpte SNES för att dom själva gillade att spela. Sen fick dom bända loss mig från golvet med kofot för att få bort mig från TV:n och TV-spelet på helgerna. 😂

Har ni gamerfester!??!?! 😮FörskräcktFörskräckt *Så avundsjuk*
Jag som knappt har några vänner som tycker om spel… två stycken, varav en är långtidssjuk och en annan som tappar humöret och slutar så fort det går dåligt… 😢

Jag vill också ha en PS4:a så att jag kan spela nya Kingdom Hearts… men det lär jag inte ha råd med så länge jag har djuren… 😕

Är det Monster Rancher DS du kikar efter, eller är det vilket som? Jag har aldrig spelat det på PS2, så nu ska jag hålla ögonen öppna i begagnade hörnan på GameStop här hemma! Skrattar

Jag har aldrig lajvat (har inte vågat) men jag rollar gärna ansikte mot ansikte! Det vill säga, att man sitter och pratar vid ett bord, gör karaktärernas röster, planerar fram vad som ska hända och vad dom ska möta…. det tycker jag är allra roligast! 😃

Där skriver du anledningen till att jag slutade rollspela i MMOs också… Godmode är inget kul! Drama och oväntade utvecklingar händer ju just med att karaktärer dör, blir allvarligt skadade eller kanske "oskadliggjorda" permanent av olika skäl! Glad … satte en glad smiley där innan jag insåg hur hemskt det lät… XD

Jag tror att min Marcus är en agouti hooded, men som du säger, det kan vara så olika! Det är så svårt att hålla reda på nyansskillnader. Nästa gång blir det råttor med stamtavla, så att jag har en uppfödare att fråga och avgöra det åt mig. Skrattar

Ååh, min Scarlet är också en amber (jag är 90 % säker på det åtminstone) och hennes syster Sanguine också! Sanguine är hooded och Scarlet är enfärgad, tror jag. Scarlet har också en tumör, men den gör inte ont och den sitter inte för illa till så veterinären tyckte inte att hon behövdes opereras eller tas bort. Glad

Himalayan är min favoritteckning efter att jag haft Rosco, förutom champagne tror jag. Glad

Ånej, vad tråkigt att höra. 😕
Jag har också haft otur med råttorna. I början på mars (fyra dagar innan min födelsedag) så fick min berkshirehona en tumör i magen och fick somna in. Det var otroligt jobbigt. Sen så var det Rosco och Bianca i maj samtidigt. 

Oj då, varför hämtar inte din kompis sin råtta? Låter himla märkligt. Förskräckt

Jo, det värsta är ju när dom ligger nära i ålder, som Bianca och Rosco. Nu är det rätt långt mellan dom kvarvarande i ålder. Lance och Marcus, mina yngsta och ena pojkar, fyller ett år i slutet av sommaren så dom hoppas jag på att jag får ha kvar länge. Glad

Om du skaffar råttbebis/råttbebisar så "kräver" jag att du visar bilder! Om inte här så får du länka härifrån till Råttor iFokus så jag får se. Skrattar(Och jag vill fortfarande se bild på Sockerkaka när du hittar eller tar ny bild 😇) 

Det är en kort livstid, men den rymmer så mycket och ger så mycket. Just nu skaffar jag inte nya och när dom nuvarande inte finns kvar så ska jag ta en paus. Jag behöver dessutom mycket större buffert för eventuella sjukdomar innan jag skaffar nya. 

På 3 år har jag lagt ut över 20 000 i veterinärvård på skrällena, men jag ångrar inte ett dugg. Mitt liv hade varit så mycket tommare utan mina pälsbollar. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
6/12/13, 1:37 PM
#7

Välkommen hit! 😂

Säger som mitchika roligt att du ramlade hit.

Pokemon Röd var första spelet jag spelade.

och nu här i huset finns alla möjliga pokemon spel, vi har pokemon snap (spelar det fortfarande ibland) har även pokemon Stadium både det första och guld&silver sen har vi ju alla versioner från gul, röd och blå till Black 2 & White 2 sen har vi ju lite olika mystery dungeon ol. så skulle väll kalla mig lite av en nörd med ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
6/12/13, 2:07 PM
#8

Välkommen hit! 😃

Supersöt liten råtta du har också! 😃😍😍

karro1999
6/12/13, 2:46 PM
#9

välkommen hit, jag har faktiskt en fråga varför blandade du spanska och engelska(hola its the Zolah)?

Mitchika
6/12/13, 4:19 PM
#10

#9 Mest troligt för att "hola" rimmar på Zolah, gissar jag. 🙂

Ett kul sätt som samtidigt talar om hur man uttalar Zolah. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
6/12/13, 7:56 PM
#11

#10 jaha det kanske det är

Zolah
6/13/13, 10:25 AM
#12

#5

Hehe, det är rätt! skulle gjort detsamma xD

Haha xD jag ska också ha en stackars ps1 någonstans, men jag vette gudarna vars fasen den tog vägen :/ vill kunna spela legacy of kain på den igen… dock måste jag skaffa det spelet först x

Samma här ^^ fast min 'original' konsoll ( SEGA ) började ryka en dag så den finns bara kvar för den var min första nu ._. testade öppna den för att se om vad som skulle kunna vara fel. Enda jag fanns var vitt hår från när jag var liten xD ( jag var platina blond ) Problemet med begagnade spel är att hitta rätt köpare, och om man inte gör det så lär man inte få något för dem :c

Lol xD det var väl inte riktigt så för mig :3 eller ibland kunde det vara så. Men jag var så energifylld så dom var bara glada då jag satt koncentrerad en stund vid spelet xD åååh… minnen om hur man gömde sig bakom dörren så fort Bowser kom… xD

Yes, vi samlar folk ( mellan 2 till 5 pers ) och sedan sitter vi och spelar :3 senaste skumma sak vi kom på var mario kart the drinking game xD sprit är valfritt men det är awesome kul :D synd att du inte har några spelar kompisar, var är det du bor?

Jo, det såg kul ut. Har lyckats få tag på alla dom gamla ^^ ska sätta mig ner och testa dom snart, ska bara… xD

jaaaa, bland annat. skulle bara vara lycklig över en av dom spelen :c jag älskar Pixies och gå på skattjakt T_T

Jag har nog testat det mesta :3 ska tex i helgen på post apocalyptiskt lajv. Dock så är det inge kul att åka ensam så bästa medicinen är att ha kompisar med sig ^^ Menar du att du spelar papper och penna rollspel? det är min favorit sort :D

Precis! brukar förvåna min Spel ledare då jag blir glad över att min karaktär dör xD sist hade jag en adlig tortyrmästare som var tvungen att bli just tortyrmästare för att kunna ta hand om sina systrar. Då hon dog så fick jag ju två nya roller jag kan spela senare :D 

Det är riktigt fint att ha en uppfödare att ta till hjälp ^^ Jag har haft råttor från både Allamej och Sockerråttan på RiF. Och det stödet skulle jag aldrig vilja byta för något :3 Jag är ju fodervärd åt Sockerråttan och sammarbetar med henne genom att ta hand om hennes hannar. Hon är allergisk mot pojkar så hon blir bara glad, och jag får hem glada pojkar då och då ^^ 

Så länge tumöret inte gör ont eller ändras drastiskt ska det inte vara något problem :) jag hade en mysråtta som hette Bärnsten som fick ett tumör för någon månad sedan. Den växte mycket snabbt och blev sedan mycket känslig ( den började blöda för ingenting… ) - så håll ögonen på vakt, det är jätte jobbigt när det händer. OM det skulle hända dig, dra på en strumpa över tumöret tills du kan komma till en veterinär.

Jag älskar alla teckningar, enda jag tycker är tråkigt är 'roan'. Det är den sorten som bleks du vet?

Jag vet inte, hon säger att hon är upptagen. Och jag håller på få panik över det, för jag kan inte fixa buren eller något. Sa till henne att något måste göras innan midsommar så vi får se. Hon har inte svarat mig sedan jag sa det.

Haha xD ok jag ska visa :3 men jag vet inte när det sker. Är och inväntar info från en uppfödare samt att sockerråttan är på utkik efter råttor hon med. Det är så svårt att veta var man ska kolla, det skulle ha funnits nån form av prenumeration hos uppfödare så man visste lättare xD

Ska fixa bild på sockerkaka, lovar ;) ska bara komma ihåg ._. ;;

Det är klokt tänk tycker jag :) jag skulle dock inte kunna göra det. Men då har jag ju lite mer stöd då jag har Sockerråttan till hjälp, eftersom jag är fodervärd så hjälper hon till med medicin osv . Det är våran deal :) det är lite olika beroende på kontrakt man har emellan.

oj, det är rätt mycket. Visst sa du att du hade djuraffärs råttor? undrar om det är därför? jag tror inte jag kommer upp i så stora summor på min tid som råttägare O.o

#7

tack så mycket :D

Vi ska ha pokemon stadium också, men jag har som aldrig fastnat för det. ( har visserligen bara sett folk spela det xD )

Hur är mystery dungeons? jag har bara hört neg om det :c

Och jag anser att man får vara nörd, det betyder bara att man är passionerad inom nånting ;)

#8

Tackar :D

#9

För att det är som Mitchika säger, det rimmar lite ;) plus att det hjälper folk att säga rätt xD det är många gånger folk utalar det ' Sola '. Det är bara ett busigt sätt för mig att hälsa på folk :)

WOSH, snacka om massa text det blev xD

Mitchika
6/13/13, 5:28 PM
#13

#12 Wow, så mycket text att läsa och svara på! 😮😃Skrattar

Haha, jaa, jag är stolt över mitt agerande och ångrar ingenting! Min bror bryr sig inte längre, så det spelar ingen roll. XD

Åh, Legacy of Kain har jag alltid velat spela. Jag har hört så mycket bra om det, så jag måste få tag i det. Men först måste jag sätta mig ner och spela Shadow of the Colossus. Köpte det, men har inte haft ro att spela ett nytt spel på länge. 🙂

Nej, så synd att det gick sönder! 😕
Jag lär spara mitt SNES också den dag då den ger upp. Just för allt den betytt för mig under åren. Sen vet man aldrig, någon gång kanske man möter någon som skulle kunna fixa den… hoppet är det sista som flyktar. Glad

Haha! XD Skrattar
Bowser tyckte jag också var läskig, fick hjärtklappning varje gång. Men värst var vissa av bossarna i Secret of Mana, för att inte tala om den där stressande musiken som spelades VARJE GÅNG! Näst sista bossen, Lichen, var också sjukt läskig med sitt unika boss theme… Förskräckt

Men åååh, vad jag är avundsjuk! FörskräcktLedsen
Jag bor inte långt utanför Stockholm, i en liten förort. Jag misstänker att det är alldeles för långt borta… Mario Kart the drinking game lät otroligt kul, trots att jag är nykterist! XD

POST-APOKALYPTISKT LAJV!??!!? Det finns ingen rättvisa i världen… 😢 *STORT sci-fi-fan och mer avundsjuk än ord kan beskriva* 

Ja, det är typ som papper och penna! Skrattar
Man kan skriva, man kan anteckna, slå med tärning och liknande, men oftast pratar vi bara och antecknar det viktigaste som vi inte får glömma. Oftast så ritar vi våra rollspelskaraktärer också! Skrattar
Det är min favoritvariant också! SkrattarSkrattarSkrattar

Jag blir inte alltid glad (vissa gånger har jag fällt någon ynka tår för att jag tyckte om karaktären så pass mycket och h*n hade familj, vänner och starka band till andra), men jag anser att karaktärer måste dö för att det ska vara realistiskt och för att man inte ska fastna i ett tråkigt "god mode". Glad

Ett exempel var en karaktär som jag ville ta död på i historien, för jag avskydde honom och hans sabla dialekt… XD
Min bästis såg potential i karaktären, dock, och insisterade på att låta honom klara sig den här gången och utvecklas vidare. Den karaktären utvecklades till att bli min absolut största favorit under tiden han levde och det ångrade jag inte! Skrattar

Haha, jag kan förstå din spelledare till viss del! XD 
Det är nog inte vanligt att folk jublar när deras karaktär blir "killed off", efter att dom kommit in i den och byggt upp den. Skrattar

Jag borde verkligen ha kollat upp saker och ting mer noggrant och köpt mina första råttor från en uppfödare, även om jag inte ångrar mina första sötnosar ett dugg. Allamej har jag stor respekt för, hon har otroligt mycket kunskap inom råttvärlden och ger mycket bra råd. Glad

Åh, fodervärd! Det skulle jag inte ha något emot att vara i framtiden, när nuvarande råttor inte finns kvar och jag fått återhämta mig både psykiskt och ekonomiskt. Om någon skulle vara i behov av det, så att säga. Efter att ha haft både pojkar och flickor så kan jag säga att jag föredrar mina tjocka, stora gosepojkar. Glad

Scarlets tumör tror jag har växt pyttelite, men jag har järnkoll på den hela tiden utifall att något skulle hända. Tack så mycket för tipset, jag ska komma ihåg det om det går så långt! 

Min allra första råtta, Pablo, var en Roan och min tjej Granit är Roan så jag har koll på det. Skrattar
Även om jag blev rätt besviken först att hans läckra grå färg blektes bort så fick han en härlig husky-teckning när den blektes, med en vit bläs på köpet. En bekant till mig som var här ofta när Pablo levde kallade honom alltid för hennes lilla huskyråtta. Skrattar (Hon hade själv Siberian Huskys) 

Vad skönt att du har någon som backar upp dig i värsta fall. Mina föräldrar ställde upp när det verkligen krisade, särskilt mamma. Trots att dom avskyr mina råttor. Sånt värmer. Glad

Jag har och har haft väldigt blandat! Mina två första var zoo-råttor, Pablo och Chanks. Chanks är den friskaste råtta jag haft hittills. Efter det flyttade två uppfödarråttor in, Dryad och Rosco. Sen kom två zoo-tjejer, Bianca och Umbra. Två zooråttor till, Sanguine och Scarlet. Några omplaceringar och även problemråttor från okända ursprung togs in då jag hade gott om plats (Furet Tower) och tid (sjukskriven). 

Jag har sett den "mörka" sidan av råttor också. En råtta bet ett stort sår och hade sönder en nerv i mitt pekfinger som fortfarande inte har läkt helt, även om jag inte har några större men av det. Samma råtta slaktade nästan sin burkompis efteråt, men jag lyckades stoppa dom innan det blev för sent och burkompisen klarade sig. Ytterligare en råtta som jag haft sen den var bebis, Vivi, fick en knäpp i skallen och ärrade sin bror Dante så grovt att Dante inte kunde vara med andra råttor efteråt (han var för rädd). Jag testade att introducera Vivi och Dante till min äldre, stabila hanflock (Pablo, Chanks, Dryad och Rosco), som också var ett år äldre. Vivi terroriserade alla fem, spöade upp dom äldre och större råttorna och var en allmän plåga. Så han fick flytta därifrån och blev en lycklig, mattig ensamråtta som gick bort alldeles för tidigt. Veterinären misstänkte hjärntumör. 

Dante accepterades in av dom fyra äldre, trots att Dante liksom Vivi var dryga åtta månader gammal vid introduktionen. Men det fungerade inte för att Dante var för rädd. Vivi hade attackerat Dante när Dante försökte äta av färskmaten (den goda maten) och Dante hade i sin förtvivlan fått för sig att alla råttor skulle attackera honom när han åt, trots att Pablo och gänget aldrig gjorde något. När dom försökte putsa på honom så skrek Dante som om han höll på att dö. Jag gav det hela två veckor och försökte mata Dante vid sidan av, men till sist fick jag ge upp. Trots att Dante matades hos mig och hade tillgång till mat i deras bur (som han kunde smyga till sig) så magrade han katastrofalt. Han fick bli ensamråtta och vara med mig, men han trivdes inte och blev sakta men säkert deprimerad. Till sist bestämde jag mig för att ge upp helt, då jag inte stod ut med att se honom så, och lät honom somna in. 😢

Så nu vill jag ta det lugnt ett tag. Jag har små drömmar om att bli uppfödare en dag, men just nu vill jag bara återhämta mig från den här tre år långa känslomässiga bergochdalbanan som mitt råttägande har varit. Dom ljusa stunderna uppväger dom mörka, men jag vill likväl ta en paus efter dessa fem. Nuvarande fem är två zooråttor (Sanguine och Scarlet) och tre uppfödarråttor (Lance, Markus och Granit). Glad

Där fick du mycket text tillbaka! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LajvKrattan
6/13/13, 5:32 PM
#14

Välkommen till forumet Zolah!

Är du också lajvare? Hurra! 🥳  Var håller du hus på nätet? På lajv iFokus händer det inget och medeltiden iFokus tillåter inget lajvprat. De flesta andra sidorna jag sett känns mörka och deprimerande… Berätta mer om ditt lajvande!😂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
6/14/13, 4:09 AM
#15

#3  Välkommen! Och gud vilken söt råtta du har!

molam
6/14/13, 8:32 PM
#16

mystery dungeon har jag aldrig riktigt fastnat för, jag tycker att det är ganska tråkigt Så jag är fel person att fråga om det ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
6/14/13, 8:36 PM
#17

#16 Jag älskar Mystery Dungeon-serien! Historien i spelet är alltså så fängslande och jag älskar spelsättet. 😃

Men jag rekommenderar verkligen att man kollar speltrailers på YouTube först, så att man får ett hum om hur spelet är och spelsättet innan man skaffar det. Det är inte som vanliga Pokémonspel. 🙂

Dom första Mystery Dungeon-spelen (Red/Blue Rescue Team och Explorers of Sky/Darkness/Sky) är dom bästa enligt mig, men Gates to Infinity är också helt fantastiskt. Det fattas funktioner som jag saknar vilket förenklar spelet en del, men det innehåller massa nya funktioner också som gör det jätteroligt. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Zolah
6/17/13, 9:10 AM
#18

Hehe, nu är jag tillbaka xD

Ledsen Mitchika men det blir så mycket skriva om jag ska svara på all den där texten, så tror att PM skulle vara bättre? xD eller skype :3 

#14

Ja, fast… bara ibland? xD Jag avskyr att åka själv så mitt lajvande har varit rätt knapert. Har varit iväg runt 5-6 ggr nu? senast nu i helgen på ett post apocalypse lajv. Det var förövrigt riktigt skoj! xD Dom hade tom anordnat ett live band under lajvet, och det råkade bara bli världens konstigaste väder samtidigt ( Solsken, ösregn, dubbel regnbåge, solnedgång och sedan dimma! kändes verkligen som en dröm )

Vart jag håller till? tja, det blir typ … här och RiF? jag tappar snabbt intresset på 'döda' sidor. Jag var en del på japan i fokus men… tappade stinget där då allt handlade om cosplay. 

När jag höll på mest och kollade efter lajv så var jag mycket på sidan 'lajv norrland' och på helgon ^^ 

#15

Tack så mycket! och visst är han ? han är en riktig gosgris också :) 

#16 / #17

OK, får kika närmare på det sedan ^^ Nu ska jag bara smälta in helgens 'attacker' och ' bomb hot' xD

Mitchika
6/17/13, 1:25 PM
#19

#18 Jag kör med både PM och Skype, så take your pick. 😃
(Men jag har inget headset, efter att det förra gick ett tragiskt öde till mötes efter en otroligt misslyckad Raidkväll för några år sen… 😇)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: