Annons:
Etiketttävlingar
Läst 3582 ggr
Hallonsmurfen
6/16/13, 3:59 PM

Tävling - Random lines challange

Här är en till liten tävling. Det är jag som håller i den, igen. 😉

Den här gången är det "Random lines challange" som gäller. Såhär går det till:

1. Blunda och rita några slumpmässiga linjer.

2. Gör en Pokémon av strecken.

3. Slå näven på tangentbordet.

4. Lägg till vokaler om nödvändigt för att få ett namn.

Ex: http://cheezburger.com/7429241088

När din pokémon är klar postar du den här i tråden. Man kan skicka in bidrag fram till den 30:e Juni. 

Man ritar på datorn med hjälp av Paint, eventuellt för hand om man inte har någon dator.

Om det är något ni undrar är det bara att fråga. Lycka till. 😎

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mindmusic
6/19/13, 5:34 AM
#1

Pff x3 Måste testa nu, tänkte på det förut när jag såg den på membase ett tag tillbaka!

Kan/ska man inkludera en mer välritad form/design av sin random line pokemon efter att den är klar? :3

mindmusic.deviantart.com

Hallonsmurfen
6/19/13, 7:52 AM
#2

#1 När man är klar med sin pokémon postar man den. Om man sen vill rita en "fin" version av den är upp till en själv, men den kan man vänta med att visa upp tills tävlingen är slut. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
6/21/13, 11:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ska vi se h'r (har en fin version med xDDD Hoppas bara jag har gjort rätt

Här. ska man ha en inte fin version av den men en "färdig"? eller ska han bara se ut så här?

hyolpikoflos (herre gud vilket namn o.e)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
6/22/13, 8:37 AM
#4

#3 Nu vet jag inte hur du har gjort, men du skulle börja med att rita linjer medans du blundar. Sen gör du en Pokémon av linjerna, medans du tittar. Det är den du postar i tråden, sen om du vill kan du göra din Pokémon igen från grunden, fast den här gången som vanligt. Den kan man visa upp när tävlingen är slut. :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
6/22/13, 12:40 PM
#5

Den där gjorde jag när jag blundade men sen tittade jag och gjorde en pokenmon av den det var den ajg undrade om jag skulle lägga it, men lägger in nu ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
6/22/13, 12:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ta bort det förra inlägget nån och låt denna hyolpikoflos finnas kvar :p

Han ser mest ut som en bug type så det får han va :P Bug/Poison

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Zolah
6/23/13, 6:46 PM
#7

http://madamezolah.tumblr.com/post/53683280769/pokemon-random-lines-challenge

har tappat min tablet penna någonstans så ni får en handgjord variant av mig

och här har vi : Pige!

en slags gräs pokemon ._.

molam
6/23/13, 7:49 PM
#8

#7 Hur söt som helst!! trodde at man måste rita i Paint eller Gimp visste inte att man fick använda ritplatta Y-Y

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Zolah
6/23/13, 8:29 PM
#9

#8

tack så mycket :) var rätt kul faktis att göra ^^ lider av brist på saker att teckna just nu så ._.

tror man får göra hur man vill? sedan kan man ju använda ritplatta i dom programmen ju ^^

Mindmusic
6/23/13, 9:07 PM
#10

#7 Väldigt fin men jag tror den är lite för utvecklad.

Man ska bara avända sig av de man klottrat och bara lägga till lite detaljer som här: HERE

Så det spelar ingen roll om man kan teckna eller ej man kommer få liknande resultat :3 Däremot kam man förfina designen i en ny bild sen och då spelar det större roll om man kan rita eller inte ^^ exempel på det: Here

Lite svårt att förklara konceptet helt men jag tror min post tydlig gör lite mer ^^

mindmusic.deviantart.com

Hallonsmurfen
6/23/13, 9:25 PM
#11

Paint är det program som får användas, så att det blir lika för alla. När det gäller lilla Pige tycker jag att den är godkänd, då jag tydligt kan se de linjerna i den pokémonen, men jag tror att jag får diskutera lite med Mitchika. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Zolah
6/23/13, 9:34 PM
#12

Ok, om det inte är OK så tycker jag att reglerna ska redigeras i första meddelandet :) jag tog det som att jag fick göra för hand då det stog så ^^ hursom! var det roligt att göra så även om det inte är godkännt för tävlingen så gör det mig inget :3

Hallonsmurfen
6/23/13, 9:49 PM
#13

#12 För hand är helt okej. Det som jag inte är säker på är det att du har lagt till en massa saker, om du förstår. Personligen tycker jag att det blir bättre så, men Random Lines Challange går lite ut på att inte göra det. Jag har lagt till en hel del på min också, så om vi bestämmer att man inte får det får jag helt enkelt göra en ny. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Zolah
6/23/13, 9:51 PM
#14

#13

Ah, då fattar jag bättre. Jag trodde det gick ut på att skapa nåt från linjerna och inte bara 'connecta' dom :3

Mindmusic
6/23/13, 10:52 PM
#15

mindmusic.deviantart.com

Mitchika
6/24/13, 1:04 AM
#16

För utvecklad, ja, men det bryter faktiskt inte mot reglerna. Jag kan tydligt se hur den är skapad ur sina random lines. Det står inget i reglerna om att den inte får vara för utvecklad (en miss från våran sida i så fall). 

Syftet var att göra en Pokémon av random lines och det har Zolah gjort med råge. Även i tävlingens exempel har ju linjer och ben lagts till på den efter att dess random lines var ritade. 

I mina ögon är den godkänd, just för att den inte bryter mot några av tävlingens regler. Glad

Alla som vill får göra en utvecklad version av sin random lines Pokémon och posta här också. Det vore roligt att se vad alla kommer på och hur designen förvandlas från "random lines" till mera Pokémon-stil över sig. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/24/13, 2:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här kommer jag med mitt bidrag! 😃

Dess namn är Tigayu och det är en Steel-type, tro det eller ej. 🙂

Den är Genderless (varken hona eller hane) då den inte föds fram av utan skapas i rätt omgivning under rätt omständigheter. 

Tigayu upptäcktes för första gången av en liten grupp människor som rotade igenom en övergiven stålfabrik i jakt på något som kunde vara värdefullt eller eventuellt återanvändas. Dessa Pokémon, som varierade i storlek från ett litet sandkorn till en större fotboll, skrämde slag på personerna och dom flydde därifrån. Inte långt efter anlände en liten forskargrupp till fabriken för att undersöka dessa nya varelser. 

Det visade sig att Tigayu är en mutation som uppstår av gamla bitar och partiklar av sönderrostat stål, som utsätts för en annan Pokémons DNA. Mest troligt en Rattata eller en Raticate, då dessa Pokémon brukar hålla till i övergivna, folktomma byggnader. Kombinationen av rostat stål, PokémonDNA, klimatet i den övergivna fabriken och en oidentifierbar partikel resulterar i att en Tigayu långsamt muteras fram inuti den sönderrostade stålbiten. 

Likt ett embryo eller en larv i en kokong så växer den lilla varelsen inuti stålbiten, som drar till sig med stål och rostpartiklar för att växa och ge mer näring till varelsen inuti. Så småningom, när den närmar sig sista fasen, så kan man se Tigayu börja ta sig ut ur sin näringssäck/kokong av rostat stål. Sällan mer än huvudet, då den fortfarande förlitar sig på sitt rostade stålhölje för både skydd och näring. 

Till sist så kommer Tigayu att lämna sitt rostiga stålhölje helt och det sista som finns kvar av det smälts ihop med dess övriga kropp. För att se hur långt det är kvar tills den är redo att lämna stålhöljet så är det bara att titta på dess gula/brandgula nos. Ju mörkare den är, desto närmare är det till Tigayu utvecklas och lämnar "puppastadiet" bakom sig. (Tigayu på bilden är inte nära att utvecklas)

Storleken på varje Tigayu kan varierar otroligt, då det beror på storleken på stålbiten som muterades. Ett litet sandkorn av stål eller en större del från en maskin. 

I det här stadiet så anses Tigayu som mestadels harmlös, såvida man inte stoppar fingrarna mellan dess rödfärgade "spröt". Dessa spröt verkar funka som ett förlängt och rörligt par med morrhår, men det tunna stålet är sylvasst och Tigayu har inget problem med att knipsa åt med morrhåren som en sax om den känner sig hotad…! 😮

Tigayus enda attacker är "Harden" och "Cut". Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
6/24/13, 7:19 PM
#18

Mitt bidrag kommer nog snart, jag måste först bestämma mig för om jag ska använda det jag har eller göra ett nytt. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
6/25/13, 9:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här kommer mitt bidrag, det fick bli denna eftersom att det blev likadant varje gång jag försökte, den blev alldeles för välutvecklad varje gång. Detta var den första jag gjorde. 🙂

Det här är Lovojirn.

Lovojirn är en Bug-type. I slutet av våren brukar Lovojirn samlas i stora flockar och samla pollen. Den pollen de samlar sparar de sen i sina bon, och i början av nästa vår sprider de ut den pollen de samlat på marken igen, så att det kan växa nya blommor.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
6/25/13, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här är linjerna. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
6/25/13, 10:34 PM
#21

Ja, den här tävlingen var öppen för tolkning över hur man skulle göra med sina Pokémon och linjer och resultaten blev både varierande, roliga och fina! 😃

Jag hoppas på fler kreativa bidrag innan tävlingen är slut. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
6/25/13, 11:11 PM
#22

Ska försöka när jag kommer hem. Jag har inte min ritplatta här, då jag sover på hotell ett litet tag.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Gerbilles
6/26/13, 12:25 PM
#23

Så måste man rita i paint, eller kan man rita i andra program som gimp? 🤔 Haha 😛

Mitchika
6/26/13, 4:17 PM
#24

#23 Paint eller för hand var det som gällde enligt tävlingsreglerna för den här tävlingen. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
6/27/13, 10:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Här är mitt bidrag! 😃 Vet inte varför jag envisades med att rita på datorn, tycker det är jättesvårt. Fast man ska ju inte göra det för lätt för sig. 👍

Larifik

Larifik är en liten mask- eller larvliknande pokémon. Dess kropp är täckt med ett lager magma förutom det lilla huvudet. Magman gör så den lätt kan smälta in i den miljö de helst lever i, i närheten av vulkaner. En del Larifiker lever även i öknen eller i nedbrunna skogar.

Larifiks svans kan när den känner sig hotad eller arg plötsligt fatta eld. Då börjar den vifta med svansen i luften så elden sprider sig. Trots att den är så liten kan den snabbt starta en enorm skogsbrand med hjälp av sin svans för att försvara sig själv, sina vänner och sin familj.

Det är inte ofta man får syn på en Larifik för den är otroligt skygg. Men om du får syn på en, kan du vara säker på att du kan se flera eftersom Larifiker lever i stora grupper.

Hallonsmurfen
6/27/13, 10:35 AM
#26

#25 Fy vad häftig! 😮😍

Visst är det svårt att rita på datorn! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
6/27/13, 3:57 PM
#27

#26 Larifik tackar blygt. 😊😛

Håller verkligen med dig! 😃😞 Är ju mest van att rita med riktigt papper och penna så det var kul att göra något annat. Men jag vet inte hur många gånger jag bara ville slänga ut datorn för att jag råkade måla utanför strecken … 😇

#25 Juste glömde skriva att det är en Fire-typ, fast man kanske fattar det ändå! 👍

Annons:
Emmieline
7/4/13, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

min konstiga pokemon =S

gräs/eld typ

Mitchika
7/4/13, 3:17 PM
#29

#28 Toppen! Jag är glad att jag lät tävlingen gå lite över tiden så att du skulle hinna få med ditt coola bidrag! 😃

Nu däremot så låser jag tråden och startar omröstningstråden! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: