Annons:
Etikettnyheter
Läst 2159 ggr
Mitchika
2013-07-04 17:45

Hitotsuki! En ny Pokémon har avslöjats!

Och det är den dummaste jag någonsin sett hittills. Jag trodde dom toppade sig själv med Rotoms alla former med hushållsapparater, men jag tror dom är på väg att överträffa sig själva ännu en gång… 😕

Det är alltså en svärdPokémon. Steel/Ghost-type och den har ännu inget engelskt namn. På japanska heter den Hitotsuki. Franska namnet är Monorpale

Direktlänk till bild på den finns här: 

http://serebii.net/xypoke1th.jpg

Annars kan ni läsa mer på Serebii. Dock har det inte avslöjats mycket mer om den än så, annat än att den tydligen drar ut sig själv (ur skidan förmodar jag) i strid. Utseendemässigt är den ganska cool, men… ett svärd…? Verkligen…? Really…? 

Det har också kommit en ny japansk trailer, som är lite som en sammanfattning av dom senaste trailers som släppts. Inget direkt nytt visas direkt, men den kan vara kul att se ändå. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-07-04 17:50
#1

Jag tar tillbaka mitt uttalande i förra posten. Rotoms tvättmaskinsform och kylskåpsform förblir det fånigaste/dummaste jag sett hittills i Pokémonväg. Inte ens ett svärd kan överträffa det.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2013-07-04 22:00
#2

Har aldrig gillar pokémon som är baserade på objekt, så därför kan jag inte påstå att jag gillade denna. Den ser väl okej ut när den är i sitt fodral, men utan det ser det bara ut som ett helt vanligt svärt med ett öga på. :/

Mitchika
2013-07-04 22:06
#3

#2 Jag håller med dig helt på den punkten. FöremålsPokémon är inte särskilt roliga. Och sen när tycker man att ett vapen passar bra att göra till en Pokémon? 

Vad kommer härnäst, en Pokémon baserad på en pistol? 😇

Eller så kan man köra som Digimon gjorde och skapa något i stil med "Tankmon". Den existerar och gissa varför den heter som den gör… (Den är bara en snabb Googlesökning bort)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-07-05 11:26
#4

Den .. var ju .. väldigt vacker … och kreativ … *host* 😐

Mitchika
2013-07-05 16:31
#5

Dess engelska namn är avslöjat! Den kommer att heta Honedge på engelska och lite mer information har släppts. 

Denna Pokémon skapas tydligen genom att anden av en avliden besitter ett svärd som en gång tillhörde människorna… really…? 

Ett sånt svärd är en ganska kul idé i andra serier, men i Pokémon…? Och SOM en Pokémon…? 

Jag vet inte alls vad jag ska tycka… 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-07-05 18:19
#6

Det blir bara weirdare och weirdare! xD    

Ska bli kul att se fler

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Annons:
Mitchika
2013-07-05 18:23
#7

#6 Japp, jag håller med! Jag är fortfarande kanske konfunderad över Honedge… delen av mig som gillar och fascineras av svärd och även andar är lite taggad, medan delen av mig som älskar Pokémon gråter… 🤔

Det håller jag med om! Jag hoppas att flera avslöjas och jag längtar tills vi får se starternas utveckling och hela generationen! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-07-06 08:51
#8

Medarbetare på Pokémon Ifokus

LajvKrattan
2013-07-07 00:48
#9

Jag hoppas att man hittar den när man använder rock smash på stenar! XD

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
2013-07-07 23:38
#10

Eh… allvarligt talat, jag tror att jag kommer ta det svärdet och attackera Nintendo! XD

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-07-08 02:36
#11

#10 Se upp så dom inte står och möter dig med varsitt eget svärd tillbaka…! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-07-08 06:58
#12

#11 Ja! Det är nog bäst att ta med sig två! Man kanske ska kasta lite kylskåp och tvättmaskiner på dem också. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-07-08 07:01
#13

#12 😂👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: