Annons:
Etikettövrigt
Läst 1464 ggr
Jessiegirl1811
7/6/13, 3:22 PM

Vart spelar ni?

Vart spelar ni pokemon? Måste man köpa nånting eller finns det bra online? Hoppas att det inte blir för svårt att förstå.

http://ask.fm/JessicaReips



Annons:
LajvKrattan
7/7/13, 12:45 AM
#1

Jag antar att du menar kortspelet eftersom du talar om en fysisk plats. Om du bor i närheten av Stockholm skulle jag rekommendera Dragon's lair på Kungsholmstorg. Där finns många spelare och turneringar. Att spela med riktiga kort skulle jag säga är enklast eftersom man kan köpa dem i nästan alla leksaksbutiker och byta med andra. TCG online är ganska bra men det kostar pengar för att få bra kortlekar och man kan inte byta lika fritt. Och korten glittrar inte heller. :P Så tycker i alla fall jag. PS: Om du vill kunna spela Pokémon ordentligt på Dragon's Lair bör du ha en budget på minst 200-300kr. Annars kommer småbarnen köra över dig!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Jessiegirl1811
7/7/13, 10:02 AM
#2

Jag menar datorn.

http://ask.fm/JessicaReips



Gerbilles
7/7/13, 10:10 AM
#3

Pokémon spelar man framförallt på en Nintendo-konsol, och dom äldre spelen på Gameboy. Spelen går att hitta i spelbutiker, men dom äldre är svåra att få tag på. 

Det kommer ett nytt spel i oktober, Pokémon X och Y! 😃 Men då behöver man en Nintendo 3Ds för att kunna spela X/Y.

Jag tror det finns en del spel på internet som man spelar online, men har aldrig testat det. Så någon annan kanske kan svara på det!

molam
7/7/13, 1:59 PM
#4

Jag spelar på Konsol eftersom vi har alla spelen, men kan  även Spela ibland dom äldre spelen, på en bra sida jag har hittat ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
7/7/13, 4:12 PM
#5

Ja, som sagt, Pokémon spelas oftast på Nintendos konsoler. Vanligtvis är det Nintendo DS/3DS som används till dom senaste spelen. Dom äldre Pokémonspelen finns till Gameboy Advance och Gameboy, något som jag också spelar på ibland när nostalgin kickar in. 🙂

Förutom det så finns det Pokémonspel till Nintendo 64, Gamecube och Nintendo Wii som jag brukar spela. Glad

På datorn spelar jag sällan Pokémon, såvida det inte är Pokémon Trading Card game Online. Även som äldre spelet (Red, Blue, Yellow, Gold, Silver, Crystal) som är svåra, nästan omöjliga, att hitta fungerande exemplar av där sparfunktionen inte är sönder. 

Det finns hemsidor som har såna spel där man kan spela dom online, men man får inte tillgång till alla roliga funktioner med spelet där. Mycket av syftet med Pokémon är ju att byta och slåss mot andra, vilket man inte kan göra på datorn. (Finns få undantag, men det är sällan särskilt stabila funktioner)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: