Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1303 ggr
Mitchika
2013-07-13 03:42

"Årsdag" för era Pokémon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt slumpmässigt nu inatt så noterade jag en sak på min Torterra i Pokémon Pearl. Om exakt två veckor nu så är det 6 år sedan jag fick honom av Professor Rowan som en liten Turtwig och spelade igenom Pokémon Pearl för första gången… 😮😃😍

Så fort tiden går… Det är så obeskrivligt kul att kunna se när exakt man fångade dom så att man kan komma ihåg det och tänka tillbaka. Skrattar

Extra kul blev det när jag märkte att hela mitt Pokémon Pearl-team (som jag varvade spelet med) fångades på exakt samma dag! Torterra, Staraptor, Bibarel, Pachirisu och Gastrodon fångades alla den 27:e juli 2007. Skrattar (På Pokémon Pearls/Diamonds Europareleasedag dessutom) 

Det enda undantaget är Palkia, som fångades den 30:e juli 2007. 🙂

Har ni medlemmar några Pokémon som ni har haft i över ett år eller kanske längre? Hur känner ni för dessa Pokémon? Skulle ni kunna radera dom genom att starta nytt spel som ingenting, eller har dom en speciell betydelse för er? 🙂

För egen del skulle jag aldrig kunna börja om på Pearl utan att föra över alla mina Pokémon till trygghet på ett annat spel först. Jag fäster mig för mycket vid dessa digitala filurer. 🙂

Bifogar bild på min älskade "lilla" Torterra! ❤️
6 år gammal om två veckor 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
lottis98
2013-07-13 10:07
#1

Min Empoleons årsdag från Pearl är faktiskt imorgon! 😮😃

Hallonsmurfen
2013-07-13 11:19
#2

Grattis till alla! 😃🥳

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-07-13 11:54
#3

#1 Åh, wow, vad roligt! 😃

Grattis till din Empoleon! 🥳🎈🎁

#2 Hihi, mitt gäng tackar! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: