Annons:
Etikettpokemonspel-till-övriga-konsoler
Läst 3337 ggr
Mitchika
2013-07-13 04:18

My Pokémon Ranch, någon som har det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det fler än bara jag som har My Pokémon Ranch till Nintendo Wii? Jag köpte det huvudsakligen för att kunna ha en förvaringsplats för alla Pokémon jag skickade över och fångade i Pokémon Pearl. Det gick oväntat snabbt att fylla upp boxarna! Men jösses, vad jag blev glatt överraskad och förvånad över spelet. 😃

Det är urmysigt att ha igång i bakgrunden och titta på vad ens Pokémon har för sig när dom springer omkring som små chibi-figurer på farmen och sköts om av ens Miis. 🙂

Även om dom flesta av mina Pokémon har en tendens att vara mer än lite elaka mot varandra… Arcanine har en tendens att terrorisera Grass-types bland annat, men Shaymin är inte oskyldig heller och älskar att jaga efter Rock-types… 

Än idag så bjuder spelet mig på många skratt när jag iakttar alla mina 156+ Pokémon som far runt på farmen med endast tre Miis som ser efter hela bunten. 😃

Extra gulligt är det att se att alla Pokémon som har hög friendship till min tränare i Pearl (Umbreon, Espeon och Crobat som snabba exempel) håller sig hela tiden nära den Mii som representerar min tränare och viker sällan särskilt länge från hennes sida. 😃

Jag ska försöka att fixa fram bättre bilder från Pokémon Ranch när jag får lite tid, men för tillfället har jag några halvdana bilder (som nästan blev acceptabla efter lite redigering) så att ni kan få se hur det ser ut. Välkommen till Hiro Ranch! 🙂

Ska passa på att tillägga att "My Pokémon Ranch" inte riktigt kan kallas för ett spel! Dess huvudsakliga syfte är en lagringsplats för Pokémon Diamond/Pearl, så det är inget man bör köpa såvida man inte har dessa spel och vill frigöra lite boxutrymme. 

Utan Pokémon Pearl/Diamond och Pokémon att föra över och förvara på ranchen så har man ingen glädje av spelet. 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-07-13 04:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lite fler av mina Pokémon från Pearl som vandrar runt lite på ranchen. Jag tror åtminstone att det bara är mina, jag är nästan helt säker på att jag plockade bort Haileys Pokémon från ranchen innan jag började fota. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-13 04:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här får Crobat ett litet busryck och får för sig att flyga iväg med min Mii Mitchika. 😃

Det händer ibland att flygande Pokémon gör, men Crobat släppte åtminstone ner Mitchika på marken försiktigt och varligt. Till skillnad från shiny Rayquaza och vad den gjorde mot min väns Mii… 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-13 04:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mitchika showar lite för några av alla Pokémon på ranchen samt även min väns Mii, något som blev rejält uppskattat. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-13 04:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Cherrim får för sig att ta en liten ridtur på Shaymins rygg. Något som Shaymin inte har något emot alls. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-13 04:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

En gammal bild som jag tog för många år sedan när jag ganska nyligen skaffat Pokémon Ranch och börjat flytta in Pokémon där. Den Pokémon som det finns mest av på Hiro Ranch var och är även idag Mew… så många Mews… 🤦‍♂️

Här samlas dom tillsammans för att dansa runt lägerelden ihop, något som är ruskigt sött och som Pokémon av samma art (om man har flera på ranchen) kan göra tillsammans. 🙂

Varje kvart i spelet (hel, kvart över, halv och kvart i) om jag kommer ihåg rätt så gör ens Pokémon ett slumpmässigt litet "uppvisande" för sin tränare på ranchen. Det kan variera beroende på hur många Pokémon som finns på ranchen och hur många av samma art som det finns. 😃

I det här fallet dansade Mew-flocken runt lägerelden. Ibland så har alla Pokémon ställt upp sig och poserat i parad och i andra tillfällen har alla på ranchen samlats och skapat en tickande klocka i några sekunder. Otroligt roligt att se i alla fall. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-13 04:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här har vi min väns shiny Rayquaza som är i full fart med sina busstreck. Det roligaste, vilket vi tyvärr inte hann fota (borde ha filmat det egentligen) var att mitt under flygturen så fick Rayquaza syn på något annat som tydligen var intressantare och bara släppte hennes Mii mitt i luften. 😂

Den stackars Miin landade på marken med en duns och blev alldeles platt i några sekunder innan hon återhämtade sig. Men efter det höll hon sig borta från shiny Rayquaza, kan jag lova. 😃

Akiraka, nu har du bild på din lilla goding och din Mii! Skrattar
Jag hoppas att shiny Rayquaza mår bra än idag, har inte sett den på ett tag. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-07-13 04:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Detta är ledaren över mitt lilla gäng av Mews på Hiro Ranch. En sockersöt liten shiny Mew, som jag för övrigt fick av Akiraka för länge sen. 😃

Bakom den så står Akirakas vackra shiny Eevee, som tråkigt nog inte bor kvar på Hiro Ranch längre utan har flyttat tillbaka hem till Akiraka. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Akiraka]
2013-07-13 12:12
#8

Den mår fint och allt jag tilägger är why are there so many Mewwwwwwsssssssssssssssssssssssssss!!!!!!!!!!!! (Sticker huvudet i sanden) Jag antar att jag bär skuld till det.😃 Har fortfarnde en hel box mews liggande.

Mitchika
2013-07-13 12:21
#9

#8 Hahaha! 😂

Japp, det gör du! Nu får du inte slänga över fler Mews till mig eller min farm, det är fullt! 😃XD

Skönt att höra att Rayquaza mår bra fortfarande. En dag så kommer jag och stjäl den permanent…! 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Himura Sasuke
2013-07-13 12:52
#10

#8 kan jag få nån kanske om jag frågar snällt?

[Akiraka]
2013-07-14 04:26
#11

Låt mig leta runt lite bland alla mina pokemon spel. Så ska vi se vad jag kan göra behöver liter överblick på situationen.

Mitchika
2013-07-14 14:07
#12

#11 Med tanke på hur många Pokémon du har över alla dina spel så kan det väl ta några veckor? 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: