Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 5024 ggr
Mitchika
2013-07-20 01:13

Pokémon i Skyrim!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag på lite flamsigt humör och fick höra talas om en mod som tydligen drar in Pokémon i Skyrim. Först skrattade jag bara åt det, men sen tänkte jag… varför inte? Vad kan gå fel? Jag menar, epic fantasy och Pokémon måste bli win, eller hur? 😃

Snacka om att jag hade fel…! 

Men vi kommer till det strax! Först ska jag introducera konceptet lite. Dina Pokémon är "spells" dom du använder för att kalla på dom, som vanliga summons i spelet. För att få tag i dessa spels måste du besegra en Pokémon ute i det vilda. Från dess kropp får du sedan den spell du behöver (i form av en "spell tome" som lär ut spells) för att kalla fram sagda Pokémon som följeslagare i strid! 🙂

Låter super än så länge, inget större problem och något likt Pokémon. Besegra dom för att få dom. Det lät som en jättekul grej för min magiker att få prova på. Hon skulle säkert bli en bra Pokémontränare och ta bra hand om sina Pokémon. 

Först av allt så fick min magiker sin första Pokémon utan att behöva strida. En liten "söt" Pikachu, som egentligen är en omfärgad vildråtta som jag skrattade rejält åt i början. 😃

Vi får väl introducera min magikers trogna Pikachu först av alla, då den "hjälpte till" att fånga hennes nästa Pokémon. Sötaste Pikachu någonsin, eller hur? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-07-20 01:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så efter att min magiker hade mött sin Pikachu och dom båda två lärt känna varandra lite så gav hon sig ut i världen för att hitta nästa Pokémon. Jag visste på ett ungefär vilka Pokémon som fanns ute i Skyrim, men det var en som jag var absolut TVUNGEN att ha. 

Charizard, naturligtvis. 😃

Som självklart ersätter drakarna i spelet. Så jag rusade ut i Skyrim med Pikachu och min bärslav… jag menar, kompanjon och trogna vän vars namn jag aldrig kommer ihåg (tror det var Benor)! Gruppen hinner inte komma långt förrän det går att se en liten drake uppe i himlen, långt borta. Gruppen rusar dit menad min magiker kastar magi och olika spells upp i luften för att provocera och locka till sig Charizard. 

Vilket lyckas efter en liten stund. På något sätt springer gruppen snabbare än vad draken/Charizard flyger och till sist får den naturligtvis syn på gänget. En episk strid uppstår där min magiker nästan dör tre gånger och Pikachu försvann någonstans och dök inte upp förrän vid slutet av striden. 

Hade inte Charizard fått vittring på några Mudcrabs och flugit iväg för att döda dom medan min magiker spammade sönder ice spells så vet jag inte om striden hade gått så bra. Min kompanjon var åtminstone hjälpsam och sköt på med pilar för fullt, men min stackars magiker fick ta emot alla smällar trots att hon bara har en vanlig klädnad medan han går runt i rustning…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Itchy
2013-07-20 01:23
#2

>_< avskyr såna här lull lull moddar

även om de kan vara charmiga ett tag

You can't spell Bitchy without Itchy

Mitchika
2013-07-20 01:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tyvärr så är inte is särskilt effektivt mot Charizard, men av någon anledning så kunde min magiker bara Ice och Fire spells. Jag valde att använda ice, då det ändå kändes bättre än fire. Det blev dock rätt coola bilder, även om det höll på att gå illa i just den här delen av striden. 

Men det är inget mot vad som hände sen…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 01:26
#4

#2 Haha, det är inget jag skulle spela med till vardags utan det var bara för skojs skull. Det var urkul att köra när man var på rätt humör och Charizard satte en helt ny krydda på tillvaron efteråt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 01:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Mot slutet av striden, strax innan Charizard föll. 

Han ser lite purken ut med pil i läppen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 01:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Till sist fick min magiker och hennes kompanjon ner den stora, orangea draken och hon fick sin efterlängtade belöning! Charizard var nu hennes att kalla fram när hon önskade och den skulle försvara henne med sitt liv om det behövdes. 

Pikachu kom skuttande när striden var över, vilket min magiker var otroligt missnöjd med. Så Pikachu ersattes med Charizard ganska kvickt och allt var frid och fröjd. Charizard var så snäll och foglig och även rätt så söt för att vara en orangefärgad Skyrimdrake. (Som är bedårande i sina standardutseenden!) 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-07-20 01:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Titta bara, så söt! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 01:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hur som haver så bestämmer sig min magiker för att återvända till Whiterun och sälja övriga prylar som hon fick efter att ha besegrat Charizard. När hon anländer bestämmer hon sig för att vänta med att gå in i staden och istället testa Charizard i strid. 

Det finns inga omedelbara fiender, men hon bestämmer sig för att hennes andra kompanjon (killen vars namn jag alltid glömmer) blir ett bra testobjekt för Charizards styrka. Så hon går fram och smäller till sin kompanjon några gånger för att trigga igång ett bråk. 

Det var här det började gå åt skogen… 

Charizard reagerar omedelbart när deras före detta kompanjon går till attack mot dess mästare! Den tar sats och skjuter upp i himlen och min magiker undviker sin kompanjons ursinniga attacker medan hon väntar på att en våg av eld från himlen ska skölja ner på honom.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

BettaSplendens
2013-07-20 01:44
#9

Nej men gud vad gulligt! 😃 Har sett ett mod där alla drakar blir gigantiska my little ponys haha.

Och nu hittade jag denna söta videon, älskar ironin i den haha🤪😃

(OBS, ganska brutal) http://www.youtube.com/watch?v=Fp32TigGfZk

Hittade den jag menade! Vill ha 😍 Fast jag skulle känna mig så sjukt hemskt när jag dödade de små söta ponnisarna…

Båda videos som länkas till i det här inlägget är väldigt brutala (Skyrim-mods) med en hel del blod, våld och otrevligheter! Låt bli att titta på dessa om ni finner sådant obehagligt! /Sajtvärden

Mitchika
2013-07-20 01:52
#10

#9 Haha, ja, Skyrimdrakarna var ruskigt söta i orange. Pikachu däremot… ja, den är nog söt på sitt eget sätt…! 😃

Jag redigerar din länk lite och sätter en större varning vid den så att folk kan se att det tekniskt sett är 15+ på den. 🙂

Den där med Pinkie Pie, det var en ruskigt välgjord mod! 😂

Samma med My Little Pony istället för drakar… det behöver jag nästa provspela någon gång! Dessa jätteponnys är ju nästan läskigare än drakarna…! 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 01:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Och vänta får hon göra, för Charizard anfaller inte. När jag till sist vrider kameran uppåt för att se vart den förbaskade draködlan tagit vägen så noterar jag att Charizard inte bara cirklade runt, utan även flög uppåt allt högre och högre. Så den lämnade min magiker i sticket med en förbannad, bepansrad krigare som slog efter henne och försvann upp i det okända…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 02:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jahapp, vad nu…? Lämnad i sticket med en uppretad, ilsken krigare i hälarna. 

Det var bara att försöka igen! Fram med förtrollningen och prova att kalla fram Charizard igen. Den här gången gick det däremot mycket bättre! Nu gick den till attack mot den anfallande kompanjonen precis som jag hade hoppats på! 

Det var rätt kul att stå vid sidan av och "ge order/heja" på sin Charizard.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 02:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ilsken Charizard…! Ingen får komma nära eller skada hans mästare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-07-20 02:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Absolut ingen får hota hans mästare… så för att vara på säkra sidan är det nog bäst att Charizard flyger iväg till gårdarna i närheten och attackerar bönderna där också. Bara för att vara på säkra sidan, man vet ju aldrig…! 

Ja, här ballade det ur totalt. Charizard släppte fokus på kompanjonen när han var rejält skadad och flög istället iväg till en av gårdarna en bit bort och började attackera folk där! 😮

Vilket inte var vad min magiker beordrat, hoppats på eller ville… vart finns Pokébollen för återkallning när man behöver den…?!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 02:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Det tog inte lång tid förrän vakter från Whiterun dök upp för att försöka stoppa Charizard samt arrestera min magiker, då hon automatiskt bär skulden för att som hennes framkallade partners (Charizard) ställer till med. 

Charizard slösade ingen tid med att dyka på vakterna. Inom loppet av ett par minuter så flydde magikern från 6-7 vakter samt en ilsken, eldsprutande Charizard som helt struntade i att elden som han sköt mot vakterna träffade henne också…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 02:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Som om saker och ting inte var rörigt och kaotiskt nog med 6-7 vakter och en ilsken Charizard så sök det dessutom upp en mästervampyr tillsammans med sin tjänare. Enda fördelen var att mästervampyren och dess tjänare attackera alla och inte enbart magikern och Charizard. 

Så på det sättet hjälpte dom till att ta ner vakterna, även om min magiker nästan strök med några gånger på köpet. Inte bara för att vampyren gick på henne, utan för att Charizard träffade henne med eldkastaren varje gång han siktade på vampyren…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 02:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Man får väl vara tacksam över att åkrarna och husen inte kunde fatta eld åtminstone… 

Striden pågick i närmare tio minuter, som bestod av att jag fick springa för livet med min magiker och använda healing spells oavbrutet för att inte bli dödad av pilar från vakterna, magi och livssugning från vampyren och eldkastarna från Charizard.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 02:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Men till sist så var striden mirakulöst över. Dom enda som fortfarande stod upp var min magiker och Charizard, som lydigt landade bredvid henne när alla hot var borta. 

Det fanns inte ett spår av liv inom synhåll och det brann fina små eldslågor lite här och var i området.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-07-20 02:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

"Var jag duktig?" 

Slutsatsen av det här: 
Pokémon (speciellt Charizard) hör inte hemma i Skyrim och borde hålla sig till spel där man har möjlighet att kalla in dom i Pokébollarna när det går över styr och där dom inte har förmågan att elda upp gårdar och människor. 😃

Han får lämna det jobbet åt Skyrims riktiga drakar istället. Min magiker slängde bort sina Pokébollar och har bestämt sig för att hela den här händelsen aldrig ägde rum…!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-07-20 10:13
#20

😂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
jossa5
2013-07-20 11:50
#21

Haha, underbart! :D Låter precis som Ash första Charizard, han som var så bråkig och inte ville göra som Ash ville. xD

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Gerbilles
2013-07-20 13:42
#22

Pikachu var så ful att han blev söt ..! 😂😍

Mitchika
2013-07-20 17:25
#23

#20 😃

#21 Haha, jaa, faktiskt! 😃

Denna Charizard var väl inte direkt olydig, bara… överbeskyddande, kanske? Efter det hela så satt han ju så fint bredvid min magiker och ville ha beröm för sitt agerande… XD

Eller ja, när den flög iväg och dumpade min magiker första gången påminde rätt rejält om Ashs Charizard! 😂

#22 Ja, det får jag hålla med om. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-07-20 20:19
#24

#10 jag har sett en med pinkie pie som min killkompis skickade till mig, fattade inte vad det var förrän han sa vad det var

Druiden
2013-07-22 14:50
#25

Haha! xD Charizard vart lite väl vild och galen

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2013-07-22 16:49
#26

#25 Milt sagt, ja! 😃XD

Så inga fler Charizards i Skyrim för min del. Det räcker gott och väl med drakarna och galenpannorna som redan finns där. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: