Annons:
Etikettrollspel
Läst 1719 ggr
LajvKrattan
8/31/13, 10:00 AM

Rollspel

Hejsan allihopa!

Hur många är det som är intresserade av rollspel här på sajten? Jag tycker att det låter som en jätterolig idé och vill gärna vara med. Hur skulle ni vilja ha det upplagt om vi började rollspela? 

En bakgrundshistoria som man skriver in sin karaktär i och sedan spelar efter?

Ett rollspel med en spelledare som förklarar vad som händer och vad som kan göras? 

Fritt rollspel? 

Annan lösning?

Jag är väldigt nyfiken på allas åsikter!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Hallonsmurfen
8/31/13, 10:21 AM
#1

Jag tycker att rollspel verkar som en kul idé. Jag har själv inte rollspelat särskilt mycket, men det skulle vara kul att testa. Jag tycker det är bra att länka till Rollspels-reglerna i rollspelet så att alla vet om vad som gäller. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
8/31/13, 10:42 AM
#2

Bra tänkt! 🤔

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

tusstuss
8/31/13, 12:01 PM
#3

WOOOO! :D Go roleplaying!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
8/31/13, 2:26 PM
#4

Jag tycker om rollspel där det är ganska fritt och enkelt att både börja och hoppa in i. 🙂

I många fall så utvecklas en karaktär och även dess bakgrund medan man rollspelar med den. På så vis måste man inte känna att man måste skapa en fullfärdig karaktär med komplett förflutet på en gång. 🙂

Om man rollspelar med en Fakemon däremot så anser jag nog att man måste ha sin fakemon komplett innan man går med i rollspel. Typ, attacker, styrkor, svagheter, utvecklingar och så fakta över förmågor och dylikt. Det får man sedan hålla sig till, så att inte denna fakemon helt plötsligt visar sig vara t.ex Psychic-type också och räddar hela teamet ur en situation tack vare sina nyupptäckta krafter. 

Men varje rollspelsledare bestämmer sina egna regler på den punkten. Både om fakemon är tillåtna i rollspelet eller inte. Måste man ha en Pokémon med komplett bakgrund och allt så är det upp till denna. Sajtens regler gäller naturligtvis, men mycket är fritt för rollspelsskaparen att forma. 🙂

Det är självklart extra spännande med en historia redan när man börjar. Till exempel att ett land går igenom en fruktansvärd naturkatastrof som Pokémon kämpar med att överleva och antingen försöka hitta en lösning eller fly sitt hemland och hitta ett annat hem som är mer lämpat för dom. Glad

Andra låter historien skapas själva under rollspelandets gång av dom olika deltagarna. Det är väldigt bra med en spelledare som kan ta kommando och leda historien vidare om övriga deltagarna skulle fastna och inte riktigt vet vad som ska hända eller göras härnäst. Speciellt om spelledaren har skapat scenariot som dom befinner sig i, så att saker och ting utvecklas åt rätt håll. 🙂

För mig funkar det med lite allt möjligt. Jag har provat mycket och är nyfiken på att prova på annat också. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
3/12/15, 7:00 PM
#5

😍😃🤗

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: