Annons:
Etikettrollspel
Läst 5266 ggr
LajvKrattan
8/31/13, 8:00 PM

I Viridian forest (Rollspel)

Du vaknar upp och ser dig omkring. Runt dig ligger några andra Pokémon. När du tittar uppåt ser du inget annat än träd. Det verkar som att du är i Viridian forest och du kan inte hitta din tränare! 

Välkomna till det här rollspelet! Innan du går vidare bör du läsa sajtens regler för rollspelande:  http://pokemon.ifokus.se/articles/521ac19fce12c44574000b3e-rollspelsregler-pa-pokmon-ifokus?discussions-1

Börja med att skriva en kommentar där du beskriver din karaktär. Hur och när fångades du? Vad är du bra på? Hur är din personlighet? Hur är din relation till din tränare? Skriv vad du kommer på! 😉

Viktig information om rollspelet: 

  • Ni tillhör alla samma tränare.

  • Ni ligger ungefär på lvl 14. 

  • Alla samarbetar för att komma fram till vad som händer efter att någon gjort något, det finns alltså ingen given spelledare. 

  • Rollspelet börjar när vi har några färdiga karaktärer.

  • Om någon inte är med från början kan de vara vilda Pokémon som följer med gruppen. Om de vill kan de också bli fiender! 

  • Du kan vara vilken Pokémon du vill så länge den inte är legendarisk eller långt utvecklad. Vilka moves ni kan är också ganska fritt. 

  • Vi ska ha roligt!

  • Kom gärna med egna förslag. 

     Lycka till!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
LajvKrattan
8/31/13, 8:10 PM
#1

Jag börjar! 😃

Min karaktär heter Arne. Han är en lvl 12 swinub. Har är inte särskilt stark än. Han träffade sin tränare för länge sedan och lät sig fångas då han hoppades att tränaren skulle kunna hjälpa honom att finna sin inre styrka. Arne kan använda tackle och har börjat lära sig rollout. Han försöker så gott han kan men det slutar oftast med att han rullar in i en sten och blir yr. Arne är ganska blyg av sig och älskar mat. 

Nu till själva rollspelandet: 

Efter att Arne sett sig omkring en stund inser han att tränaren är borta. Han blir väldigt ledsen och börjar nästan gråta. Han känner att något måste göras och börjar försiktigt puffa på en annan Pokémon i hopp om att den ska vakna.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

tusstuss
8/31/13, 10:54 PM
#2

(:D)

Min karaktär heter Diamond, och är en level 13 Eevee. (Såklart. xD)

Diamond blev fångad för bara cirka en vecka sedan, hon kan bara använda slash och tackle hitills. Hon blev fångad mot sin vilja, och är lite tjurig över det. Silver älskar att äta bär, och har inte riktigt vant sig med att äta pokemon-mat än.

Rollspel:

Diamond tittade upp. Hennes kompis, Arne, satt brevid henne. "Var är vi?" Frågade hon. Hon såg sig omkring. Runt henne fanns träd, buskar, gräs, och hennes andra team-kompisar.

Portal Is Love, Portal Is Life.

LajvKrattan
8/31/13, 11:38 PM
#3

Arne blir lite skraj. Han hade råkat väcka Diamond, den bråkigaste lagmedlemmen! Han låtsades inte om hennes fråga utan gick sakta undan och letade efter bärbuskar istället.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

tusstuss
8/31/13, 11:49 PM
#4

(Jag gillar att rollspela bråkiga personer. xD Och, OMG, insåg att jag hade råkat skriva "Silver" i en av meningarna. En karaktär ii ett annat rollspel heter så, och jag blandade ihop dom. xD)

Diamond tittade surt åt Arnes håll. Hur vågade han ignorera henne på det viset?! Diamond tittade runt efter bärbuskar, men såg inga. Hon började at buffa på närmast pokemon, och hoppades att hon/han skulle vakna upp.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
8/31/13, 11:59 PM
#5

Jag hoppar in! 😃

Min karaktär: 

Chen är en ung Poochyena som ännu inte har lärt sig Bite (lvl 10). Han är mycket osäker av sig, då hans tränare ganska nyligen bytt till sig Chen från en annan tränare och Chen känner varken sin nuvarande tränare eller resten av tränarens Pokémon särskilt väl ännu. Vanligtvis så är han vänlig, nyfiken och menar väl, men han kan vara lite småklumpig. 

I rollspelandet: 

Långsamt så sätter sig Chen upp och blinkar yrvaket med ögonen. Det tar honom några sekunder att vakna till ordentligt och han börjar se sig omkring. Hans nos rycker lite och han försöker hitta sin tränares doft, men det enda han känner är doften från sina lagkamrater. 

Chen vrider på huvudet och får syn på Diamond. Han sänker huvudet lite och vågar inte riktigt säga något utan ser sig bara förvirrat omkring på omgivningen. Så många träd och buskar har han aldrig sett på samma gång förut!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
9/1/13, 12:10 AM
#6

Diamond tittade på Chen. "Vet du vart vi är?" frågade hon, och ställde sig upp.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Mitchika
9/1/13, 12:21 AM
#7

Chen hajar till lite skrämt vid Diamonds röst och tittar på henne med osäker blick. Han skakar på huvudet och sänker huvudet lite, noga med att inte hålla någon längre ögonkontakt med henne. Det sista Chen vill är att provocera henne.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
9/1/13, 9:59 AM
#8

-Jag hittade några! 

Arne sprang glatt fram till de andra. Han sprang snabbare och snabbare. Åh nej! Arne började rulla. Han kunde inte stanna! Arne kraschade in i Chen och Diamond. 

-Euuuhh… Äh? Oj då! Förlåt mig…

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

tusstuss
9/1/13, 10:39 AM
#9

Diamond reste sig upp. Hon borstade av lite jord från hennes vita päls runt nacken. "Hittade vad? Bär?" Frågade hon och tittade på Arne.

Portal Is Love, Portal Is Life.

LajvKrattan
9/1/13, 11:54 AM
#10

-D-d-där b-borta… 
Arne pekade mot bärbuskarna och vände sig sedan till Chen. 
-Förlåt att jag rullade in i dig så där, jag har inte riktigt fått koll på det där än. Vad tycker du att vi ska göra för att hitta vår tränare?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

tusstuss
9/1/13, 12:34 PM
#11

Diamond började gå i den riktningen Arne hade pekat. Efter några minuter såg hon ett par buskar med bär i olika färger. Hon plockade ett gäng, som hon sedan la i ett stort löv och bar tillbaka. När hon kom tillbaka till de andra la hon lövet på marken, och började att äta på ett blått bär.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
9/1/13, 4:21 PM
#12

Chen, som förvånat ligger kvar på marken efter den oväntade kraschen, ruskar lite på huvudet och tittar upp på Arne. 
"Det… är ingen fara," säger han till Arne och reser på sig. "Det gick bra…" 

Han ruskar lite på sig för att få bort lite gräs och smuts ur pälsen. Men Arnes fråga planterar ett litet frö av oro i Chen. 
"Vad menar du?" frågar Chen. "Var det inte… mästare som lämnade oss här? Jag trodde… vet ingen av er var mästare är?" 
Hans oroliga blick vandrar från Arne till Diamond. 

Vid åsynen av Diamonds bär på lövet så knorrar det till i Chens mage, men han håller tillbaka hungern så gott han kan. För honom känns det viktigare att försöka hitta deras tränare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
9/1/13, 6:33 PM
#13

Jag hoppar in här! 😃 Jag är nybörjare, det här är första gången jag rollspelar, så ni får ha det i åtanke! 😛

Min karaktär:

Joey är en blyg liten Hoppip. Han kan inte många moves, och de få han kan är inte särskilt effektiva. Men det bryr han sig inte om. Det var inte längesen han blev fångad, och känner sig lite obekväm i gruppen, så han håller sig lite på sin egen kant.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
9/1/13, 6:35 PM
#14

Joey vaknar av allt ståhej. Han tittar sig nyvaket omkring. Han ser Chen stå och titta på Diamond och Arne. Han är tyst och iakttar dem. Han vill inte gå fram och prata med dem, så han ligger kvar på sin plats och är så tyst han kan.

Medarbetare på Pokémon iFokus

tusstuss
9/1/13, 6:50 PM
#15

Diamond tittade upp, och såg att Joey hade vaknat upp. Diamond reste sig upp, och slickade bort lite bär-rester från läppen. Hon gick bort och satte sig vid Chen och Arne. "Är det NÅGON här som vet var mästaren är? Eller VARFÖR vi är här?" Frågade hon och lade sansen runt tassarna.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
9/1/13, 6:56 PM
#16

"Du… vet inte heller?" frågar Chen olyckligt och ser på Diamond. "Minns du… eller någon av er… vad som hände? Hur vi hamnade här? Är vi… övergivna?" 
Det rycker lite i hans öron och han tittar bort åt Joeys håll. Trots situationen så känns det skönt att ha några bekanta ansikten omkring sig, även om Chen inte känner dom så väl. Allt känns så förvirrande.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
9/1/13, 7:05 PM
#17

"Jag…Jag kommer inte ihåg någonting…" Sa Diamond och slickade sig på tassen. "Men, det är skönt att få vara ute i skogen igen. Att vara instängd i en pok'e-boll var väldigt trångt och obekvämt."

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
9/1/13, 7:18 PM
#18

"Skogen?" frågar Chen och ser sig omkring lite. "Är det där vi är nu? Har du varit här förr?" 

Det är första gången som Chen är i en skog. Han drar in dofterna från träden, buskarna och gräset och lyssnar till ljuden. Vinden, dom rasslande löven och ett väldigt svagt surrande ljud som gör honom lite obehaglig till mods. Det verkar långt borta, men det låter nästan som om det kommer närmare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
9/1/13, 7:20 PM
#19

Joey fortsätter att tyst iaktta de andra. Han vet att de märkt att han har vaknat, men han vågar ändå inte säga något. Även han är orolig över situationen, och vad som kommer hända.

Medarbetare på Pokémon iFokus

tusstuss
9/1/13, 7:25 PM
#20

"Det som vi är i nu kallas för en skog. Alla träd, buskar, gräs och stenar blir tillsammans en skog."  Hon sträckte på sig, och tittade mot Joey. "Joey! Vet du varför vi är här?

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Hallonsmurfen
9/1/13, 7:52 PM
#21

Joey ryckte till. Han var inte beredd på att någon skulle prata med honom. Sen skakade han på huvudet. "Nej" sa han tyst.

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
9/1/13, 8:38 PM
#22

-Hör ni också det där? Det låter ganska argt. 

Arne skakade till lite grand när han funderade på vad som var på väg mot dem genom skogen. Arne tyckte att de kanske skulle börja ta sig någonstans, bort från det hemska surrandet men han vågade inte säga någonting.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

tusstuss
9/1/13, 8:43 PM
#23

"Ja… Det låter som… som Beedrills!" Diamond började att springa.

Portal Is Love, Portal Is Life.

LajvKrattan
9/1/13, 8:54 PM
#24

Arne började springa och försökte få med sig de andra. 
-Spring!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/1/13, 9:38 PM
#25

Chen hajar till lite vid Arnes rop och spetsar öronen. 

"Beedrills?" frågar han oroligt. "Det… låter inte bra…" 

Han tittar efter Diamond och Arne ett ögonblick innan han vänder sig mot Joey. 

"Kommer du?" frågar han och sneglar oroligt mot skogen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
9/2/13, 6:40 AM
#26

Joey reser sig upp och börjar följa efter de andra. Han blir mer och mer orolig för varje minut som går. Vad kommer hända med oss? tänker han.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
9/2/13, 7:11 AM
#27

Chen småspringer lite vid Joey och ser sig oroligt omkring. Surrandet som han hörde hinnan blir allt högre och han kan inte skaka av sig känslan av att dom är i fara. 

Ett plötsligt rasslande uppifrån får Chen att hastigt höja huvudet. En stor Beedrill kommer farande och dyker rätt mot honom! Med ett tjut så kastar sig Chen åt sidan och lyckas precis undvika, men dess ena gadd skrapar hans rygg och sliter loss lite päls! 

Beedrill flyger vidare ut i skogen, men kommer snabbt tillbaka för en ny attack och den här gången riktar den in sig mot Joey! 

"SE UPP!!" tjuter Chen förskräckt och gör en ansats till att resa sig upp, men han är så rädd att benen skakar och viker sig under honom.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
9/2/13, 7:24 AM
#28

Joey spärrar upp ögonen. Han ser den stora Beedrillen flyga med hög fart rakt mot honom. Han vet inte vad han ska göra. Han borde springa undan, men han kan inte. Hans ben är som fastfrusna i marken. Han tittar storögt mot Beedrill. Beedrill kommer närmare och närmare, och sen, träffar den honom.

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
9/2/13, 7:48 AM
#29

Arne förstår att han inte kan fly mycket längre. Han vänder sig om och börjar snabbt rulla mot Beedrill. "Måtte det funka den här gången!" Tänkte han. Han rullade i hög fart rakt mot Beedrill som flög undan. Arne åkte in i en buske nära Chen. 
-Ta det här. Jag sparade det, det hjälper mot förgiftning.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/2/13, 10:50 AM
#30

Förvånat så tittar Chen på Arne och det rosa bäret som han erbjuder. 
(Jag misstänker att det är ett Pecha Berry som Arne har sparat? 🙂) 

"Tack, men… Joey…!" säger Chen och tittar snabbt åt Joeys håll. "Ånej!" 

Han kämpar sig upp på fötter, tar det rosa bäret i munnen och springer bort till den lilla Hoppip. 

I bakgrunden så har Beedrill vänt och kommit tillbaka för ännu en attack med siktet inställt på Chen, som är för distraherad av att undersöka Joey för att märka hotet!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/2/13, 1:08 PM
#31

(Hoppar in här som en vilding jag då 😞 HÄngde inte med när ni startade)

Okej jag är då En som kalla mig själv liv, det är en Ponyta på runt lvl 14-15 Så kan jag Ember, Tailwhip, Growl och Tackle ÄR ganska Blyg men nyfiken på nya och vill gärna hjälpa

Liv såg att de pokemon som hon hade följt efter ett tag var i fara och visste inte riktigt vad hon skulle göra Hon sprang fram och tillbaka ett par gånger men kom sedan på "Jag måste hjälpa dom" Liv sprang i Full fart och ställde sig sedan mellan Beedrill och den lilla hoppip och Sköt iväg en ember på Bedrill. Hon visste att hon inte var så duktig på att träffa ännu, men hoppade att hon skulle få in en fullträff för en gångs skull.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
9/2/13, 1:15 PM
#32

Den plötsliga eldattacken överrumplar Beedrill. Snabbt försöker den parera Ember med sina enorma gaddar, men det lyckas bara halvdant. Beedrill blir rätt illa bränd och är snabb till att vända om och fly därifrån! Om en eld-typ lägger sig i så klarar den inte av att jaga bort inkräktarna ensam… 

Chen tappar hakan av förvåning och det rosa bäret faller ur hans mun. Vilken fart, vilken attack! 

"Wow," säger han och tittar på Liv. "Tack…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/2/13, 1:29 PM
#33

Liv hoppar till lite då hon inte var så van att bli tackad efter att ha hjälpt någon Sedan vänder hon sig om och tittar med stora ögon på Poochyena Hon öppnar munnen för att säga mågon men stänger den lika fort, efter att ha tittat ett litet tag till på Poochyena då kommer hon på sig själv.

- Oh, det var så lite så, kul att hjälpa"

Man ser ett leende i Liv's ögon sen viker hon ner blicken av blyghet och tittar på marken ser det rosa bäret och ger tillbaka det till Poochyena

- Det här var ditt va? Och hur mår den lilla Hoppip?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
9/2/13, 2:26 PM
#34

-Woooowwww… Det där var fantastiskt! Bra jobbat Liv! Hoppas att jag någon dag kan bli lika bra som du…

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
tusstuss
9/2/13, 3:09 PM
#35

Diamond tittade förvånat på alla pokemon De var modiga…

Portal Is Love, Portal Is Life.

Hallonsmurfen
9/2/13, 3:20 PM
#36

Joey hörde deras röster, men det enda han kunde se var vitt ljus. Han kunde inte säga något. Det enda han kunde göra var att lyssna.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
9/2/13, 4:33 PM
#37

Chen ler lite försiktigt mot Liv och tittar sen ner på bäret. 

"Egentligen så är det Arnes, men…" säger han och avbryter sig själv. "Joey…?" 

Han går fram emot den lilla Hoppip och ger honom en försiktig puff med tassen i ett försök att väcka honom. 

"Vi… vi måste hitta mästare!" stammar Chen fram förskräckt. "Mästare måste hjälpa Joey! Han behöver en Potion eller… eller…!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/2/13, 5:01 PM
#38

Liv tittar sig runt i skogen

- Jag har bott här länge vet att det ska finnas blåa bär men minns inte var

Hon tittar emot Swinub och Eevee Och frågar sedan

- var hittade ni det rosa bäret? det blåa ska finnas i närheten.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
9/2/13, 5:28 PM
#39

-Jag minns inte, jag tappade bort mig när vi flydde från den där elaka beedrill. Förlåt…

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/2/13, 7:40 PM
#40

"Vad hjälper ett blått bär?!" utbrister Chen förvirrat. "Joey behöver mästare och Potions och ett Pokémoncenter och…!" 

Han gnyr olyckligt och sätter sig förtvivlat ner med en duns. Hela situationen känns så hopplös och han känner sig så hjälplös…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/2/13, 7:42 PM
#41

Liv tittar osäkert på poochyena och de andra.

-Ett blått bär får han att må lite bättre

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
9/4/13, 5:44 AM
#42

Med huvudet på sned och osäker blick så tittar Chen på Liv. Kan det verkligen stämma? Kan ett blått bär hjälpa Joey på samma sätt som mästare eller Potions? Visserligen så vet Chen ingenting om livet ute i naturen eller i det vilda, uppväxt hos människor som han är, så han får helt enkelt lita på att Liv och dom andra vet bäst. 

"Okej, men… då måste vi hitta ett blått bär!" skäller Chen och springer runt och kollar lite i området. "Hur… var hittar man blå bär? På marken? Gräver man upp dom? Jag är bra på att gräva, så det är inga problem alls i så fall!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/4/13, 8:53 AM
#43

Liv tittar på Chen sedan till Joey till Chen igen och sedan till Joey hon blir lite osäker på sig själv men säger efter ett tag

- Jaa, eller jag vet inte men har sett tränare med olika skadade pokemon och när dom har fått det blåa bäret mår dom bättre.

Liv tittar på Arne men orolig blick

- Är det säkert att du inte minns var du fann det rosa bäret?

Sen går hon fram till den lilla Hoppip puffar på honom med mulen I hopp om att han skulle säga något eller ställa sig upp, medan hon puffade på Joey kom hon på Chens fråga

- Ojj visst ja

Hon vände sig emot Chen

- Det blåa bäret ska du hitta vid det blåa ungefär i samma höjd, det är alltså inte nergrävt.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
9/4/13, 4:59 PM
#44

Nu hoppar jag in! 😃

Min karaktär:

Thei är en Growlithe som bor i Viridian Forest efter att hans tränare övergav honom. Det har gjort att han är osäker på sig själv och har svårt att lita på människor, men även på pokémon också. Han är mycket lojal mot sina vänner och skulle aldrig svika dom som hans förra tränare gjorde. Fast just nu saknar han några vänner eftersom han helst håller sig för sig själv.

Thei kan attackerna Bite, Roar, Ember och Leer och är på level 10. 

------

Thei vaknar av att han röster. Han gäspar innan han försiktigt sticker ut huvudet ur busken han sov i. Där ser han ett gäng pokémon, några han aldrig har sett tidigare, men han känner igen av dom, en Ponyta som han tror bor här i skogen. Nyfiket övervakar han dom, men sen får han syn på en Hoppip bland dom som ligger helt stilla på marken. Den verkar vara skadad och han får genast panik, vad har egentligen hänt?! Han gör ett försök att fly från platsen, men han märker att han har fastnat med ena tassen bland buskens grenar. Löven prasslar högt när han försöker få loss den och dom andra pokémonen vänder blickarna mot han på grund av allt ljud.

molam
9/4/13, 5:10 PM
#45

Liv Tyckte sig göra ett ljud och vred på öronen för att lokalisera var ljudet kom ifrån, hon trodde att ljuder kom från några buskar bakom henne och vände på huvudet och följde sedan med kroppen, nu stod hon och stirrade in i bland buskarna där hon såg den lilla Growlithe, som hon sett några gånger tidigare i skogen, hon vände sig emot den skadade Hoppip och de andra och gick sedan för att hjälpa Growlithe Ut ur busken

- Du bor här va? kommer du ihåg vart man hittar dom blåa bären som får en att må bättre?

Liv väntade tåligt på svar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
9/4/13, 5:11 PM
#46

-Hjälp! Det är någonting i busken! 
Arne gömde sig bakom de andra och hoppades på att det inte var en annan hemsk beedrill som var ute efter hans skinn.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
9/4/13, 5:27 PM
#47

"Tack .." säger han tyst och hoppar ut ur busken när tassen äntligen inte sitter fast längre. Han borstar bort lite löv som har fastnat i pälsen innan han svarar på Ponytas fråga. "Dom blåa bären finns i närheten av den stora eken. Jag kan visa vägen! Det är inte alls långt härifrån."

Mitchika
9/4/13, 7:15 PM
#48

Innan Chen hunnit fråga Liv vad exakt hon menade med det blå i samma höjd så distraheras han av det plötsliga rasslandet i buskarna! Han slits mellan att fly och att stå kvar och möta vad som än finns där, då han får syn på Growlithe som sitter fast i busken. Han andas ut lite, men är fortfarande på sin vakt. 

Han avvaktar medan Liv går fram och befriar Growlithe och tittar förvånat på Arne när Arne dyker bakom och gömmer sig. 

"Det är nog ingen fara, Arne," säger Chen. "Vi är fler nu, så… jag tror Ponyta kan hjälpa oss om det dyker upp fler farliga Pokémon…" 

När Chen hör Theis svar på Livs fråga så hajar han till, spetsar öronen och vänder sig ditåt. 

"Kan du!?" utbrister han och tittar på Thei. "Kan du göra det på en gång?! Joey mår inte alls bra…! Men… någon måste stanna hos Joey och vakta honom…" 

Chen sneglar på både Arne och Diamond. 

"Kan ni två göra det medan vi springer till den stora… leken?" frågar Chen och rynkar sen pannan lite. 

Det lät inte riktigt rätt, men han har inte tid att fundera över namn nu. Dom behöver hitta ett blått bär och ta tillbaka det till Joey så snabbt som möjligt!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
9/4/13, 7:48 PM
#49

"Eken. Den stora eken" rättar han Chen och ler. Han vänder sen blicken mot Joey och granskar honom. "Han ser ut att må väldigt dåligt, det är nog bäst att vi skyndar oss!" 

Thei börjar springa en liten bit och stannar sedan upp och vänder sig om. "Den här vägen går fortast. Kom!"

molam
9/4/13, 8:27 PM
#50

Liv tittar bort emot Thei sen tillbaka på Joey Sen tittar hon emot Chen och bort mot Diamond och Arne Och säger:

- Om vi skyndar oss till den stora Eken, kan ni stanna här med Hoppip då? Eller vill ni att nån av oss stannar?

Liv tittar mot Diamond och Arne i väntan på ett svar, redo att rusa efter Thei om det går bra för Arne och Diamond

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
9/4/13, 10:18 PM
#51

-Jag vet inte om jag skulle vara till mycket hjälp, men jag stannar om ni vill. 

Arne sätter sig ner bredvid Joey och försöker tänka på en lösning. 

(Hmm… det verkar som att det var Mitchika som bytte tempus. 😎)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/4/13, 10:40 PM
#52

#51 (Det stod inget i reglerna om vilket tempus man fick och inte fick använda. 😃😇) 

Situationen verkar så pass akut för Joey att Chen känner att han inte kan vänta in Diamonds svar. Att Arne stannar vid Joeys sida får räcka. 

"Tack, Arne," säger Chen. "Vi kommer tillbaka så snabbt vi kan!" 

Han springer iväg efter Thei och nickar åt honom att fortsätta vidare. Så vänder han huvudet mot Liv med ett osäkert leende. 

"Kommer du också?" frågar han.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/4/13, 10:50 PM
#53

Liv tittar åt Arne's håll, det ser ut som han har allt under kontroll. Hon bestämmer sig för att Arne är stark nog och säger till Arne

- Ta väl hand om Hoppip, vi ska skynda oss!

Liv tittar nu rmot Chen och kommer snabbt ikapp Chen och Thei med i sin galopp

- Jag kommer

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
9/5/13, 1:05 PM
#54

Förlåt att jag inte varit med på ett tag, jag var på lägerskola med min klass mitt ute i skogen, och det fanns ingen teckning! >.<))

Diamond satte sig ner medan de några av de andra sprang iväg.  Hon tittade sedan mot Joey. "Kommer Joey att bli bra?" Frågade hon tyst och virade svansen runt sina tassar igen.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Gerbilles
9/5/13, 3:02 PM
#55

"Okej, följ mig" ropar Thei åt Liv och Chen samtidigt som han börjar springa på en smal stig. Med jämna mellanrum tittar han bakåt för att försäkra sig om att dom fortfarande springer efter honom. 

Det tar inte lång tid innan dom når den stora eken och bara någon minut senare ser dom bärbuskarna.

"Här är det!" säger Thei och stannar. Han tittar på buskarna framför honom med bär i regnbågens alla färger. "Dom blåa bären finns där borta!" säger han och pekar med tassen.

Annons:
molam
9/5/13, 3:48 PM
#56

Liv följer efter i rasande fart, Hon var inte beredd på a Thei skulle stanna så snart så liv Fick tvärnita för att förhindra att springa över Thei Tittade emot bären och frågade Chen.

- Hur många tror du det behövs?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
9/5/13, 5:16 PM
#57

-Jag vet inte. Vi får hoppas att de andra hittar bären.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/6/13, 2:14 AM
#58

Andfått så halvspringer Chen upp bredvid Thei och Liv. Han flämtar utmattat och försöker återhämta sig. Att rusa fram genom skog och vildmarksterräng är inte hans starka sida. Särskilt inte eftersom att marken är så ojämn, underlaget växlar ofta och det dyker upp saker i vägen överallt som man måste undvika hela tiden… 

Chen tittar på dom färgglada bärbuskarna och överflödet av alla färger. Han har aldrig sett något sådant förut och hans blick vandrar över alla bären en kort stund innan han rycker till och kommer ihåg Joey och varför dom är där. 

"Jag… vet inte," säger Chen osäkert. "Jag vet inte ens om dessa bär funkar. Det var ditt förslag… men det är bättre än att inte göra någonting alls."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/6/13, 2:40 PM
#59

Liv Tittar på Chen sen tillbaka på Thei och kommer på att ingen av oss har ju händer Liv tänker efter och sen efter ett tag tittar hon sig runt går in förbi trädet och in i buskaget bakom trädet när hon kommer tillbaka har hon med sig ett stort blad, hon släpper det på Marken och säger sedan

- Jag tänkte eftersom ingen av oss har händer kanske vi kan lägga bären på det här bladet då kan vi bära tillbaka bladet fyllt med löv till dom andra och då kan ju alla som vill ha få, och dessutom det ärr bättre att ta med sig för mycket än för lite eller vad tycker ni?

Hon tittar på Chen och Thei och inväntar deras svar.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
9/6/13, 4:25 PM
#60

"Det är en jättebra idé" säger Thei glatt och tittar på det stora, gröna lövet. Han lyfter sedan blicken mot himlen. "Det är inte långt kvar tills solen går ner. Det är nog bäst att vi skyndar oss!"

LajvKrattan
9/6/13, 4:34 PM
#61

Arne började bli lite orolig. Skulle de andra komma snart? Solen var på väg ner och långt bort hördes ett fladdrande ljud…

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/6/13, 5:37 PM
#62

Chens osäkra ögon lyser upp vid Livs förslag och han viftar glatt på svansen. Så långt tänkte inte han. Han var beredd att bara plocka ett bär i munnen och springa tillbaka till Joey, men vad säger att ett enda bär räcker? 

"Det blir toppen!" säger han glatt. "Vi… vi får fylla på med så mycket bär som får plats på lövet." 

Han springer fram mot busken för att börja plocka bär då något hugger till i honom! Smärta blandat med ett kraftigt yrselanfall. Arnes ord ekar i hans huvud: 

"Ta det här. Jag sparade det, det hjälper mot förgiftning." 

Det rosa bäret som Arne gav honom… Chen åt det aldrig, han tog det till Joey i hopp om att det skulle hjälpa honom… men det finns rosa bär på buskarna, eller hur? Vart… tog buskarna vägen då…? 

Det börjar svartna framför Chens ögon. Han hade inte räknat med att den där lilla skråman från Beedrill skulle ha kunnat förgifta honom…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
9/6/13, 6:27 PM
#63

Liv börjar plocka några bär då hon plötsligt hör ett duns hon vrider på öronen och vänder sedan på huvudet ser Chen Falla ihop Hon slopper bäret på marken och springer fram till Chen

- Thei!! Vad hände?!?

Hon tittar orolig bort emot Thei

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
9/6/13, 7:16 PM
#64

Det är snart mörkt. Arne är riktigt rädd men försöker lugna Joey. Han kanske kan höra något trots att han inte rör på sig.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
9/7/13, 2:54 PM
#65

Thei är helt fokuserad på att plocka bär när han hör ett mystisk ljud bakom sig. Han vänder sig snabbt om, beredd på strid ifall det skulle vara en bråkig pokémon, men får istället se Chen ligga ner i gräset i häftiga krampattacker.

Han fryser fast på stället och tittar skräckslaget på Chen. Han har inget aning om vad han och Liv ska göra. Han hör Livs panikslagna röst i bakgrunden, men är alldeles för chockad för att kunna svara. Kommer Chen att klara sig?! Han måste klara sig!!

Thei ruskar på huvudet, han måste lugna ner sig. De måste hjälpa Chen! Han försöker samla tankarna, han vet att han har varit med om det här förut. Tillslut klarnar allt och han minns!

"Min mästare brukade .." börjar Thei men avbryter sig själv. "Jag menar, jag har sett människor som gett sina pokémons rosa bär när de blir såhär och då blir det som vanligt! Vi måste hitta ett rosa bär, det borde hjälpa .. eller jag hoppas det gör det …"

molam
9/7/13, 3:28 PM
#66

Thei svarar inte till en början och Liv tror att samma sak hänt med han, liv går fram och buffae på Chen med mulen då hör hon hur Thei sa något om ett Rosa bär, då kom hon och tänka på Att Chen hade ju haft ett Rosa bär i munnen när vi slogs emot den där Beedrill hon minns även hur Chen sa att det skulle vara till Joey, och kanske var det så att det skulle vara till Chen men han ville ge det till Joey istället for sig själv.

Liv kom på sig mitt i tankarna att dom måste hitta ett rosa bär så hon ruskade på sig och sprang sedan ifrån buske till buske för att hitta ett Rosa bär, hon blev frustrerad men hittade fortfarande inget rosa bär i sin frustation sköt hon iväg en Ember och råkade bränna ner en buske Hon stannade upp och tittade på busken hon hade råkat bränna ner, det var bara svarta pinna kvar för alla bladen och bären var uppbrända, hon blev till en början rädd att hon hade gjort något fel, men bakom den busken så såg hon en liten liten buske med rosa bär hon glömde den andra busken hon hade bränn ner Ropade och ropade på Thei

- Jag hittade bäret!! Jag hittade det!

Hon gick förbi den brända busken och hämtade ett bär samtidigt som hon sa med lite oro i rösten

- Men jag råkade bränna ner en annan buske

Hon skämdes lite men gick fram till Chen och gav honom bäret och tänkte för sig själv "snälla bli bra, snälla"

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
9/8/13, 2:57 PM
#67

Chen har hört deras röster som avlägsna ekon och han känner någonting läggas mot hans nos. Med sina sista krafter så öppnar han munnen och hugger till mot det. Bäret krossas genast av hans vassa tänder och den söta saften rinner ut i munnen på honom. Han kämpar med att svälja och känner på en gång hur smärtan börjar domna lite och yrseln försvinner. 

Efter lite kämpande har han fått i sig hela bäret och ligger stilla på marken. Sakta men säkert så utplånar det giftet i hans kropp och han öppnar ögonen. Det svarta bleknar bort och när världen långsamt dyker upp framför hans ögon igen så får han syn på Liv framför honom. 

"Var det du som… tack…" säger Chen matt och ler lite mot henne. "Jag mår mycket bättre…" 

Han gör en ansats till att resa sig upp, men orkar inte riktigt än. 

"Joey… vi måste… ni måste fortsätta plocka bär," säger Chen och sneglar åt Theis håll. "Bären måste till Joey så fort som möjligt…!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
9/8/13, 3:03 PM
#68

Joey vet inte hur länge de andra varit iväg, men det känns som lite för länge. Han önskar att han bara kunde resa sig upp och hjälpa till, men istället blir han bara tröttare och tröttare för varje sekund som går.

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
9/8/13, 5:28 PM
#69

Liv tittar lättat på Chen och ler när hon ser att han sakta men säkert vaknar upp.
Hon tittar upp på himlen och ser att solen faller och kommer på att Joey fortfarande är skadad hon vänder sig emot Thei

- ojj jag glömde, vi måste skynda oss, Thei vi får sköta detta Chen är för svag.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Gerbilles
9/8/13, 8:06 PM
#70

Thei börjar sakta vifta lite på svansen när han hör Chen prata och förstår att det rosa bäret Liv gav honom fungerade. Han är lite skamsen över att han inte hjälpte till, men lyder genast Livs order och börjar samla bär igen.

Han märker dock fort att ifall det ska samla bär i den här takten kommer det hinna bli mörkt innan de är klara. Istället biter han fast i en stor gren från busken och börjar slita och dra allt vad han kan. Grenen är tjock och stark. Tillslut får han loss grenen, som är full med gröna löv och mogna bär och släpper ner den på det stora lövet bland bären de redan hunnit plocka. 

"Det här borde räcka. Vi borde gå tillbaka nu." säger han och tittar på Liv. "Men …" börjar han och låter blicken flyttas till Chen. "Han är nog alldeles för svag för att kunna gå. Du kanske skulle kunna bära han på din rygg?" säger han osäkert och tittar återigen på Liv.

molam
9/8/13, 8:47 PM
#71

Liv tittar på Thei men stora ögon och tänker 'vilken bra idé varför tänkte inte jag på att bara slita loss en stor gren' Hon kommer på sig själv med att bara stirra med stora ögon på Thei och tänkte på vad han sa och jaa Chen är nog alldeles för svag ''/
Hon lägger sig ner på marken, och frågar Thei

- Kan du hjälpa mig att få upp Chen på min rygg och se till att han ligger stadigt??

Hon väntar tålmodigt på svar medan hon ligger kvar där och tittar åt Theis håll

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
9/9/13, 7:26 AM
#72

"Självklart!" säger Thei och skuttar fram till Liv och Chen. Han använder alla krafter han har för att få upp Chen, som sedan ligger som en slapp hösäck på Livs rygg. "Jag tror han ligger stadigt nu. Jag kan ta lövet …" säger han och börjar sakta gå tillbaks, med det stora lövet släpandes efter sig. Han vänder sig sedan mot Liv och tittar på henne. "… Så kan vi börja gå?"

molam
9/9/13, 12:51 PM
#73

Liv väntar tacksamt medan Thei hjälper henne att få upp Chen på ryggen, sedan reser hon sig långsamt upp Kollar så att hon kan röra på sig utan att Chen ramlar av och säger sedan.

- Visst, är redo när du är det!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
9/9/13, 4:23 PM
#74

Chen är inte så road av idén, men hinner inte protestera förrän han helt plötsligt ligger uppe på Livs rygg. Han sneglar ner mot marken och sväljer lite. Det är ganska långt ner… men om han får välja mellan det eller att ligga kvar här ensam i mörkret medan dom springer tillbaka till Joey och Arne så föredrar han det här. 

Oroligt så klamrar han sig fast så mycket han orkar och kämpar emot lusten att fälla ut klorna för att hålla sig fast bättre. 

"Okej, jag är redo…" säger Chen trött. "Vi får skynda oss medan det ännu är ljust."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
9/9/13, 6:05 PM
#75

"Då börjar vi gå då!" säger Thei och gör en gest åt Liv att gå först på stigen. Han biter tag i lövet och börjar gå efter Liv med Chen på ryggen samtidigt som han släpar med sig lövet.

De nattaktiva Pokémon börjar sakta vakna från sin sömn, trots att solen ännu inte har hunnit ner. Massa mystiska och läskiga ljud hörs här och där. Thei försöker alltid vara på sin vakt för eventuella faror, han vill inte gärna bli attackerad av en ilsken Ariados! Men förhoppningsvis så ska det klara sig från att bli anfallna. Det känns dessutom tryggare att ha med sig Liv, som verkar vara mycket starkare än han själv. 

"Ååh, vi äj ju snajt fjamme!" utbrister Thei och börjar vifta glatt på svansen, men det är inte det lättaste att prata med ett stort löv i munnen! Och mycket riktigt så är det inte alls långt kvar tills de når dom andra.

molam
9/9/13, 6:51 PM
#76

Liv KÄnner att Chen spänner sig och att han förmodligen är orolig så hon vrider lite på huvudet och säger till Chen med vänlig röst.

- Du behöver inte oroa dig, jag lovar att inte tappa dig

hon ler lite och börjar gå före Thei samtidigt som hon nickar tacksamt åt Thei.
När mörkret faller på ytterligare börjar hon bli lite orolig då hon hör hur alla nattaktiva pokémon vaknar till liv så utan att tänka på det börjar hon gå lite snabbare hon hejdar sig när hon hör Theis  avlägsna röst en bit bak och kollar bak "men hur kunde han komma sådär långt bak" tänker hon, hon stannar till och vänder sig om och inväntar han. NÄr han väl kommer närmare säger hon

- Joo, jag tycker att jag känner igen mig

Säger hon och ruskar glatt på manen och svansen.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
LajvKrattan
9/9/13, 9:49 PM
#77

Det är nu kolsvart. Arne kan inte se ett dyft. Flaxandet kommer närmare. Han hör ett högt ljud! Det går inte att avgöra varifrån det kommer, det blir starkare! Arne blir yr och förvirrad…

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/10/13, 10:58 PM
#78

Hela vägen så har Chen vilat på Livs rygg och försökt återhämta krafter. Nästa gång han blir tillsagd att äta ett rosa bär mot förgiftning så kommer han lyssna på en gång, nu när han vet risken… 

Chen är tacksam över Livs man och svans som lyser upp området så väl. Han var inte beredd på att det skulle bli så pass mörkt. Finns det inga lampor eller lysen någonstans i den här skogen? Effekten från bäret börjar kännas av alltmer och Chen börjar känna sig mycket piggare. 

Försiktigt så sätter han sig lite upp på Livs rygg och sniffar lite i luften. 

"Jag tror att jag kan känna Arnes doft från det håller," säger han och tittar framåt. "Joey och Diamond också…! Vi är tillbaka!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/11/13, 11:41 AM
#79

Liv märker att Chen blir piggare och piggare ju mer tid som går och när hon vrider på huvudet ser hon att Chen sitter upp på hennes rygg Hon ser att han börjar att sniffa i luften och när han märker att vi är i närheten blir hon lycklig men också lite orolig "hur är det egentligen med Joey" så hon tittar Chen Rakt i ögonen och säger

- Håll i dig

När hon väl har sagt det så väntar hon ett par sekunder och när hon känner Chen klor i sidorna börjar hon Galoppera i full fart emot Playsen där Arne, Joey och Diamond är. när hon är framme gör hon en tvärnit och frågar

- Hur är det med Joey?

Hon lägger dig ner så att Chen kan hoppa av hennes rygg medan hon väntar på svar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
9/11/13, 7:34 PM
#80

Thei ser att Chen har satt sig upp och tar det som ett tecken att han mår bättre. Men helt utan förvarning börjar Liv galoppera. Han försöker hänga med i det snabba tempot, men förstår genast att det är helt hopplöst. 

"Hallå .. Vänta!" ropar han panikslaget, men Liv har redan hunnit långt bort och verkar inte höra honom. 

Thei har ingen aning vad han ska göra, så han fortsätter försöka komma tillbaks till dom andra, Joey behöver ju bären! Thei kan dock inte se någonting alls nu när Liv är borta, eftersom hon lyste upp stigen med sin man. 

Men det tar inte lång tid innan han märker att han gått vilse i den kolsvarta skogen. Thei sätter sig ner med en duns på marken och tittar olyckligt på lövet med bären och suckar. 

Han är lämnad, igen.

LajvKrattan
9/11/13, 7:40 PM
#81

Arne hör inte vad Liv säger. Istället faller han på sidan av förvirringen. Zubat är alldeles i närheten nu!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
9/11/13, 7:42 PM
#82

Liv kommer på en sak, hon hade glömt Thei "Åh nej!" Tänkte hon Precis som Chen skulle hoppa ner så började Liv att resa på sig vilket gjorde att Chen ramlade av henne hon kunde inte vänta på svaret om Joey mådde bättre utan det fick Chen ta reda på hon såg att Arne föll ihop, hon tittade påt Arnes håll men hoppades att Chen skulle kunna ta hand om dem sedan började hon att springa, Hon sprang och sprang allt vad hon hade Helt utan förvarning sprang hon i ett Brinnande hjul hon hade lärt sig Flame Wheel (den lär hon sig på 15 eller 16) hon fortsatte och springa  på vägen hon och Chen hade kommit Men hittade ingen Thei, han måste ha villat bort sig så hon stannade och började ropa på Thei

- Thei! Var är du!?

Hon väntade på tyst och stillsamt på svar hon hoppades att Thei hade hört henne.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
9/11/13, 7:49 PM
#83

De kommer inte… 

Jag. Måste. Skydda. Joey! 

Hrngggg!!!

Arne samlade all kraft han hade och fokuserade. 

-Måtte det fungera! 

Arne sköt iväg en kraftfull stråle av is mot zubat! Zubat svimmade.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Gerbilles
9/11/13, 7:57 PM
#84

Thei vet inte om han är arg eller ledsen. Hur kunde han tro att dom brydde sig om han?! Han får upp allt för många minnen nu, från den dagen hans tränare övergav honom. 

Han fäller några tårar, men plötsligt hör han någon ropa! Är det Liv eller Chen? Han tittar hoppfullt omkring sig, men kan inte se någon av dom och inte höra rösten igen heller. 

"Det var väl bara några Zubats …" säger han besviket innan han olyckligt börjar yla högt, så att det hörs i hela skogen.

molam
9/11/13, 8:23 PM
#85

Liv hör ylandet och springer allt var hon har emot det hon springer i ett hjul av eld igen hon stannar till lite och så fort hon stannar slocknar hjulet av eld, där hörde hon ylandet igen hon fortsatte att springa hjulet av eld uppenbarades igen där på en tom plätt utan träd eller Buskar sitter Thei, hon hoppar över buskarna som är i vägen för henne sen när hon väl kommer fram så stannar hon och hjulet utav eld slocknar hon puffar på Thei med mulen och säger sedan

- Förlåt att jag sprang min väg jag tänkte nog inte på att du var med kom så går vi tillbaka tillsammans

Hon tog ett hörn av böadet som var fullt med bär och väntade på att Thei skulle ta andra hörnet så vi kunde gå tillbaka.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
9/11/13, 9:21 PM
#86

Chen sätter sig förvirrat upp och försöker se sig omkring i mörkret. Vart tog Liv vägen? Vad var det där för skarp isstråle nyss, precis bredvid?! Var det…? 

"Arne…?" frågar Chen osäkert och han försöker vänja sina ögon vid mörkret. "Arne, är det där du!?"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
9/11/13, 9:24 PM
#87

Arne är helt utmattad efter anstängningen, men de är åtminsone säkra. 

-Här är jag. Mår du bättre nu?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/11/13, 9:37 PM
#88

"Jag… jag mår fint," säger Chen och ser oroligt åt det håll som Arnes röst kommer ifrån. "Hur är det med dig? Och hur är det med Joey?!" 

Han går försiktigt lite närmare och försöker känna med tassen först så han inte råkar kliva på varken Arne eller Joey. Hans ögon har sakta börjat vänja sig vid mörkret, men för en Pokémon som inte är van vid att vara ute i skogen på natten så är det en stor omställning. 

Det blir inte bättre av att han känner svaga dofter från andra, okända Pokémon i området..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
9/11/13, 9:56 PM
#89

"D-d-du kom tillbaks!" snyftar Thei och tittar beundransvärt på Liv med stora ögon. Hon hade kom från ingenstans med en ring av eld runt sig, det var bland det fantastiska Thei någonsin ha sett i hela sitt liv! "Ja juste, bären." säger han och lyfter upp det andra hörnet på lövet. Han känner sig alldeles varm inombords och viftar lyckligt på svansen när det går tillbaks mot Joey, Arne, Chen och Diamond.

molam
9/11/13, 10:34 PM
#90

- Självklart kom jag tillbaks!

Sade hon med ett leende på läpparna, sedan började dom att gå Liv försökte att på hjulet av eld runt sid igen för att lysa upp ytterligare Just nu lös bara hennes man och svans upp omgivningen, men hon kom inte på hur hon skulle få hjulet runt sig i denna låga takt Hon fortsätter med att försöka få det brinnande hjulet rund sig men all hon lyckas med är att få lite högre låga på man och svans så det får duga de fortsatte att gå och tillslut var dom framme vid Chen Diamond Joey och Arne Då utbrast liv

- Hur är det med alla? Vi har med bären, alla som känner sig svaga måste äta för att må bättre

Hon tittade på dom fyra pokemon och sa sedan till Chen

- Förlåt att jag i princip kastade av dig förut när jag gick och letade efter Thei

Hon tittade skamset ner och ville inte möta Varken Chens eller de andra tama pokémons blickar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
9/13/13, 2:20 AM
#91

Chen skiner upp när ljuset från Liv närmar sig igen och när han ser både Liv och Thei komma gående med lövet släpandes emellan sig så flyger han upp i ett glädjeskutt med viftande svans. 

"Underbart!" jublar Chen lyckligt. "Ni… ni har med er bären och ni är okej bägge två!" 

Men när han hör hennes ursäkt och ser hur Liv skamset vänder sig bort blir han nästan förfärad. 

"Men… Liv, du har inget att be om ursäkt för," säger han och viftar lite på svansen igen. "Vi tappade bort Thei och det var jätteviktigt att hitta honom igen och bären och… du hjälpte mig vid förgiftningen och jag har inte ens hunnit tacka dig ordentligt för det. Tack så oerhört mycket, Liv. För allt du har gjort." 

Så vänder han sig mot Thei med samma glada leende. 

"Du också, Thei," säger Chen. "Tack så jättemycket. Men nu måste vi få bären till Joey!" 

Snabbt rusar Chen fram till bären på lövet och plockar upp ett blått bär i munnen. Försiktigt bär han bort det till Joey och håller fram bäret mot hans mun. Chen är osäker på vad han ska göra om Joey inte öppnar munnen eller tar bäret. Ska han tvinga in bäret i munnen på honom…?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
9/13/13, 8:48 AM
#92

Liv vände tillbaka huvudet emot Chen och de andra när Chen sa att det inte var något att be om ursäkt för. Sedan när Chen tackade liv för att hon hjälpt honom där vid förgiftningen blev hon så glad att hon ruskade på manen och ett stort leende spred sig i hennes ansikte, vad skönt att Chen inte var sur på henne.

- Chen eftersom du var förgiftat kanske du också ska ta ett blått bär för att du ska få tillbaka styrkan ytterligare.

Liva lade sig ner för att vila upp benen ett tag och undernatten kunde man ändå inte göra så mycket heller det var för mörkt och hon var inte säker på att hennes man skulle lysa upp tillräckligt för att alla skulle kunne se något.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
9/25/13, 5:32 PM
#93

Yoey hörde att de andra hade kommit tillbaka. Det var tur, för snart orkade han inte ens lyssna längre.

Medarbetare på Pokémon iFokus

tusstuss
9/25/13, 5:46 PM
#94

Diamond puffade lite på Joey. "Det kommer att bli bar nu…" Viskade hon.

Portal Is Love, Portal Is Life.

molam
10/2/13, 6:56 PM
#95

Liv lyfte på huvudet och vred det emot Joey.. Han hade inte tagit bäret ännu det oroade henne väldigt mycket

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
10/2/13, 6:59 PM
#96

Yoey kände att bäret var vid hans mun, om han ändå kunde få i sig det. Med sina sista krafter öppnade han munnen, och lät bäret rulla in.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
10/2/13, 7:01 PM
#97

När Joey inte tar bäret trots Chens upprepade försök att ge honom det så känner Chen hur paniken sätter in. I förtvivlad desperation så lägger han bäret på Joeys mun och använder sedan tassen för att trycka in det i munnen på den lilla Hoppip! 

"Kom igen, Joey, ät!" gnäller Chen oroligt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
tusstuss
10/2/13, 7:01 PM
#98

Daimond suckade med lättnad att Joey kunde äta bäret.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
10/2/13, 7:07 PM
#99

I samma ögonblick som Chen ska trycka in bäret i munnen på Joey så öppnade Joey munnen, vilket resulterade i att Chen istället tryckte in tassen i munnen på Joey tillsammans med bäret! 

"Oj då!" utbrister Chen och drar snabbt ut tassen. "Förlåt, Joey…!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
10/2/13, 7:10 PM
#100

"Chen!" Säger Diamond irriterat.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
10/2/13, 7:17 PM
#101

Chen tittar småskamset på Diamond med sänkta öron. 

"Det var inte meningen," säger han. "Jag försökte bara hjälpa honom…"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
10/2/13, 7:20 PM
#102

Yoey känner att bäret sitter fast i halsen, men han kan varken tugga det, eller svälja det.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
10/2/13, 7:24 PM
#103

Joey ligger fortfarande orörlig på marken och inga tecken på att han mår bättre av bäret har visats. Massa hemska tankar flyger runt i Theis huvud och han gnyr olyckligt. Kommer bäret hjälpa, eller kom dom för sent?

tusstuss
10/2/13, 7:35 PM
#104

"Ja men då får du sluta med det!" Morrade Diamond. "Jag är trött på dig! Jag är trött på alla här! Att hjälpa andra kan I sin tur ta ditt liv! I  det vilda står du ensam, här är det döda eller dö!" Skäller hon argt. "Och det borde ni veta! Vad är ni egentligen?! Ni är bara människors verktyg!"

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Mitchika
10/2/13, 7:42 PM
#105

Diamonds utbrott distraherar Chen från Joey och han stirrar förvånat på den arga Eevee. 

"T-t-ta det lugnt, Diamond…" stammar han osäkert. "Jag… vet ingenting alls om hur det är att leva i det vilda, men… Om det nu är så farligt som du säger så borde vi verkligen försöka hjälpa varandra och se efter varandra tills vi hittar mästare." 

Hennes sista ord förbryllar Chen lite. Människors verktyg… vad menar hon med det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
10/2/13, 8:08 PM
#106

"Just det…Ni vet INGENTING om det vilda. Ni kommer bara att sackta ner mig, ni gör ingenting annat! Jag står ENSAM!" Sa hon och hoppade in I en buske.

Portal Is Love, Portal Is Life.

molam
10/2/13, 9:24 PM
#107

Liv tittade glatt på Joey när väl han hade tagit bäret men det var nått som inte stämde, Joey varken svalde eller tuggade bäret hon tittade lite mer noggrant på Joey Sedan upptäckte hon det, hon tittade storögt på Joey var det ingen som hade märkt att bäret satt fast i halsen på honom.
Hon reste sig snabbt upp och reste upp Joey i sittande läge och sedan daskar hon till han i ryggen med mulen med hjälp av en Lätt Tackle.
Bäret flyger ut ur Joeys mun och landar emellan alla de andra pokémon.
Efter det ger Liv Joey ett nytt bär som är lite mer moget och därav lite mjukare, hon skrattar tyst åt joey som ser såpass rolig ut med ett stort bär i munnen som han inte tuggar. Hon trycker honom på huvudet med hoven för det kanske kunde hjälpa han att tugga.

- Hur ska vi göra om han inte börjar tugga snart?

Hon hade en oroande ton när hon pratade

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
10/2/13, 10:02 PM
#108

Diamonds plötsliga utbrott gjorde att Thei bubblade av ilska. "Jag kanske är ett av människornas verktyg, eller jag var. Men ni är definitivt inte det. Er mästare letar säkert efter er just nu! Er mästare älskade er! Min lämnade mig här i skogen som en påse sopor .." snyftade Thei, han kunde inte längre hejda tårarna. "Ni måste hålla ihop!" fortsatte han desperat trots att Diamond redan hade försvunnit in i en buske. Thei la sig ner på marken och begravde huvudet i sina tassar. Han blev bara tröttare och tröttare, att han dessutom precis hade blivit så pass arg och ledsen gjorde inte saken bättre. När han hörde Livs röst lyfte han på huvudet och tittade på henne. Hennes fråga hjälte honom att komma ihåg att Joey var det viktigaste just nu, att han behövde sova fick vänta. "Jag vet inte .. vi kanske kan … Nej, jag vet inte." han tittade förbryllat på Liv, vad skulle det egentligen göra?

Mitchika
10/2/13, 10:21 PM
#109

Uppgivet så tittar Chen efter Diamond med slokande öron. Det här var en mindre katastrof. Joey är jättedålig, Diamond har försvunnit iväg och deras mästare är fortfarande borta… 

Theis ord berör Chen och han vill fråga mer om det, men nu måste dom försöka göra något för Joey. Utifall att han inte sväljer bäret, om han inte kan… 

Chen vandrar bort till lövet och plockar ännu ett rosa bär. Snabbt går han bort med det till Joey, men istället för att stoppa det i Joeys mun så släpper han det på marken. Han höjer sin tass och stampar ner på bäret så hårt han kan! Det mjuka bäret krossas under hans tass och han känner hur trampdynorna blir alldeles kletiga av sörjan. 

Han höjer snabbt tassen och placerar den ovanför Joeys mun. Lite av den rosa sörjan droppar ner och Chen hoppas att det ska vara tillräckligt för att ge Joey styrkan att kunna klara av att äta bäret.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
10/2/13, 10:31 PM
#110

Hon kände inte denne Diamond så bra men nått i henne ville få henne att komma tillbaka, så innan hon han att komma ännu längre bort från alla andra sköt hon iväg en Ember som skulle landa framför henne men den landade bredvid henne istället, Liv tittade skamfullt ner och kom på att hon inte var så värst bra på att träffa men reste huvudet då hon kom på att det kunde ha vart värre. Sedan Ropade hon

- Diamond! Vad hjälper det att sticka? Du har en tränare som vill ha tillbaka dig TILLSAMMANS med dina lag kamrater.. om du sviker dina vänner sviker du också din tränare… Och jag tror inte att du vill det.

Hon avbröt sig mitt i en mening då hon tidigare hade sett vad som hänt med pokémon som tappat bort sina tränare och sedan blivit osams med sina vänner.

- Diamond, kom tillbaka du har dina vänner här, dom vill hjälpa dig… det vill jag med, men SNÄLLA överge inte dom som älskar dig

Med det vände hon tillbaka huvudet emot Thei nu var det bara Diamond som kunde bestämma om hon skulle stanna eller sticka, Liv kunde inte tvinga henne att göra nått hon inte ville.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
10/3/13, 8:57 PM
#111

Diamond stannade inte. Hon skulle inte visa sig svag! Hon fortsatte att springa, så fort som hon kunde.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
molam
10/3/13, 9:08 PM
#112

Liv tittade åt Chen, Thei, Arne och Joey och sade men en skrämd ton i sin röst:

- Tänk om hon villar bort sig i mörkret? eller om hon stöter på Nån Farlig pokemon? Tänk om hon blir lika illa skadad some Joey eller Chen vart och hon har ingen där med sig? vad händer då?

Hon stod kvar och rörde inte på en fena andades knappt i väntan på svar utav nån av dom andra.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
10/3/13, 9:15 PM
#113

Arne stod tyst kvar, han vågade inte säga något.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
10/4/13, 8:44 AM
#114

Liv tyckte det såg ut som Arne hade något han ville säga, så hon vände blicken emot Arne och sa:

- Om du har nått på hjärtat så våga tala ut

Hon tittade på busken som Diamond hade hoppat igenom måtte hon komma tillbaka snart.. tänkte Liv

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
10/4/13, 2:44 PM
#115

Arne talade med mycket svag röst. 

-Jag t-tycker att vi borde hämta henne…

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
10/4/13, 3:13 PM
#116

Liv lyssnade noga på vad Arne hade att säga, men nu var hon kluven, hon var medveten om att nån var tvungen att hämta hem Diamond, det visste hon ganska väl hon var ön kär medlem i den här gruppen för de andra, hon visste hur mycket Diamond betydde hör dom även om Liv inte kände henne.

MEn den stora frågan var, Skulle hon gå och lämna dom ensamma i mörkret? eller skulle hon låta nån annan gå och tappa bort sig i mörkret? hon kunde inte godta det, hon var trots allt den ända som lyste upp omgivningen Hon velade fram och tillbaka kanske om alla gick… men JOey skulle inte klara det hon stampade ilsket i marken Sen kom hon på det hon sken som en sol och hoppade upp och ner av glädje. Efter ett tag samlade Liv sig och sa:

- Vi borde alla gå! Jag vet att Joey är svar fortfarande men han kan rida på min rygg som Chen gjorde! sen kan vi hitta Diamond!

HOn väntade orolig på svar av dom andra skulle som skratta åt henne och kalla henne knäpp eller skulle dom gå med på idén.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
10/4/13, 4:03 PM
#117

-Det låter som en bra idé!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
10/4/13, 4:21 PM
#118

Chen kan inte tro vad han hör! 

"Har ni helt förlorat vettet!?" utbrister han. "Joey är medvetslös! Jag kunde sitta kvar på Liv, men jag var åtminstone vid medvetande och kunde klamra mig fast. Ska vi knyta fast honom kring Livs rygg? Han är förgiftad, otroligt skadad och behöver vila, inte släpas runt på någons rygg!" 

Han ser sig omkring i den nattsvarta skogen. 

"Sen har jag ingen lust att irra runt i mörkret på en okänd plats full med faror," säger han. "Det är mörkt, det finns hot därute och faror. Joey är skadad, jag är utmattad av striden och jag har ingen lust att irra runt och leta efter Diamond. Hon valde att gå, hon ville inte ha med oss att göra. Jag vill inte riskera mitt, Joeys eller någon annans liv för att leta efter henne under natten. Om Joey är vaken och mår bättre imorgon så ja, då kan vi gå." 

Han sätter sig ned bredvid Joey med bestämd min. 

"Men inatt behöver Joey vila och jag tänker vakta honom," säger Chen. "Jag tänker hjälpa den som behöver min hjälp, inte den som kallar oss elaka saker och överger oss."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
10/4/13, 4:53 PM
#119

Liv tittade skamset ner i marken sedan lyfte hon huvudet och tittade emot Chen.

- Bara för att Diamond gjorde ett misstag ska ni då svika er lagkamrat? Ska ni då göra samma fel?

Hon talade till Chen med lugn ton Sedan gick hon iväg ett par minuter och hämtade lite grenar och torra blad, dessa lade liv på en stor platt sten som hon sedan satte eld på, hon stannade kvar tills hon var säker på att elden inte skulle släckas, sedan vände hon blicken emot Chen igen och sade:

- Du vet mindre om kamratskap än mig och jag är vild.

Hon sade det med lite sorg, sedan satte hon av i full galopp gnäggade och nästan flög över busken Diamond hade smitit igenom, hon ropade hela tiden efter Diamond:

DIAMOND!!! VART ÄR DU DIAMOND?!

Hon slutade inte springa vad som än hände hon behövde rensa sina tankar, hon sprang och sprang tänk om nått hände med nån av de andra hon hoppades att Diamond var okej och att Chen, Thei och Arne skulle skydda Joey.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
10/4/13, 5:06 PM
#120

Chen tänker inte ens svara på Livs kommentarer. Han är så arg på henne att han kokar. Hur kan hon anklaga honom för att svika en lagkamrat!? 

Han kämpade som en galning för att få tag i det rosa bäret till Joey tillsammans med dom andra, han har kämpat för att få i Joey bäret och han sitter troget vid sin kamrats sida och vaktar honom. Joey behöver honom och Chen har funnits där. Diamond övergav gruppen och bara för att Chen inte vill riskera Joeys liv genom att jaga efter henne mitt i natten i en okänd skog fylld med hot så är Chen empatilös och elak…?! 

Det rycker oavbrutet i Chens läppar och han försöker lugna ner sig. Han lägger sig ner bredvid Joey för att hjälpa honom hålla värmen. Han vågar inte flytta gräs-typen närmare elden i risk för vad som kan hända. Sen tittar Chen åt Arnes håll. 

"Vad tänker du göra då?" frågar Chen kort. "Följer du med henne och jagar efter Diamond, eller stannar du här och skyddar Joey?" 

Sen tittar han även åt Theis håll. 

"Du då?" undrar Chen. "Vad planerar du att göra, Thei?"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
10/4/13, 5:34 PM
#121

-Jag går och hämtar mer löv, sa Arne tyst.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

tusstuss
10/4/13, 5:44 PM
#122

Diamond hörde Livs rop efter henne, men ignorerade dem. Hon satt uppe i ett träd, och åt på ett bär som hon hade hittat. Jag klarar mig bättre utan dem. Tänkte hon.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
10/4/13, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Lite bilddags… 😇😃

Jag kunde inte få den här bilden ur huvudet efter att ha skrivit Chens inlägg #99.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
10/4/13, 6:14 PM
#124

Liv slutade äntligen att Springa, hon hade rensat alla tankar hon satte sig rakt ner på rumpan och bara satt där, hon satt i en öppen glänta och stirrade upp emot himmelen det var en stjärnklar natt, det kommer förmodligen bli kallt hon ryser lite och kolla emot månen, det var en mån-ring runt den, det kommer att bli kallt.. hon hoppades att elden inte hade släckts hos de andra… kanske skulle hon gå tillbaka, hon reste sig om och tänkte gå tillbaka då hörde hon ett surrande ljud. BEEDRILL den är tillbaka! Hon började springa och ropa på Diamond igen.

- DIAMOND!! BEEDRILL DEN ÄR TILLBAKA!!

Hon tittade sig runt surrandet blev starkare hon måste tillbaka till Chen, Thei, Arne och Joey men först måste hon hitta Diamond. Liv sprang allt vad hon hade och Fortsatte att ropa efter Diamond.

DIAMOND!! SNÄLLA KOM TILLBAKA!!!!!

HOn såg inte sig för vart hon sprang och sprang rakt in i ett träd, hon ramlade omkull.

- Aj aj aj aj, det där var inte skönt

Innan hon reste sig upp tittade hon upp i trädet till hennes förvåning satt Diamond där uppe, Hon tog sig snabbt upp av glädje äntligen hade hon hittat Diamond.

- Diamond! Snälla kom ner, snälla följ med mig tillbaka jag har hört enn eller flera Beedrills snälla! vi måste ta oss tillbaka! Vi måste tillbaka till dina vänner, Snälla Diamond

Hon var nära till att börja gråta

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
10/4/13, 7:31 PM
#125

"Jag sta .." började han som svar på Chens fråga, men blev avbruten av en lång gäspning. "stannar här. Jag är alldeles för trött för att orka rusa runt i skogen just nu." 

Thei gick sedan fram och kröp ihop vid den lilla eld Liv gjort åt dom. Hans ögonlock kändes plötsligt väldigt tunga och han kunde inte låta bli att slumra till i värmen från elden.  

(Fin bild Mitchika, ser ut precis som jag tänkte mig det! 😃)

Annons:
LajvKrattan
10/5/13, 10:24 AM
#126

Arne kom tillbaka och la mer löv på elden. Den sprakade upp och värmde lite mer.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
10/7/13, 5:43 PM
#127

Liv hörde hur Beedrill kom närmare, men var ifrån den kom visste hon inte, hon ville gå tillbaka till dom andra för hon var rädd att elden skulle ha slocknat, den var ju så liten, men ändå ville hon inte lämna Diamond

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
10/7/13, 5:58 PM
#128

Daimond tittade ner på Live. "GÅ! Jag klarar mig själv!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
10/7/13, 6:01 PM
#129

Chen tittar lite på gruppen som är kvar innan han lägger sig tillrätta bredvid Joey och sluter ögonen. Hans tankar går lite till Liv och Diamond, men livet härute är hårt och svårt nog utan att man ska försöka hjälpa dom som inte vill ha ens hjälp. 

Snart så har Chen somnat, helt slut efter dagens händelser.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
10/7/13, 8:09 PM
#130

Liv letar efter en platt sten och hämtar sedan några kvistar och torra blad, Hon lägger kvistarna och bladen på stenen och tänder eld på dessa med hjälp av Ember hon tittar upp emot Diamond.

- Det kommer bli kallt inatt ta hjälp utav elden iaf.

Sen äter hon ett bär, sen bestämmer hon sig. Hon börjar och springa tillbaka till de andra kollar till dom och ser till att elden inte slocknar medan dom sover, sen springer hon tillbaka till Diamond, Sen under nattens gång fortsätter hon så, hon springer fram och tillbaka mellan vännerna, hon bryr sig inte om att hon blir trött i benen, hon vill inte lämna nån ensam, hon har hört en Beedrill på håll och minns att senast dom mötte Beedrill blev många skadade, hon tänkte INTE låta det hända igen.

Hon försökte finslipa sin Flame Wheel eftersom hon ändå bara sprang fram och tillbaka mellan dom tama pokemon.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/24/14, 10:39 PM
#131

Ser att rollspelet varit "dött" ett bra tag, men jag vill gärna hoppa in som en vild pokemon om det är okej? Min karaktär är en Snivy på level 13 som heter Angel. Hon uppfattas ofta som hård och lite kylig, men långt därinne och när det verkligen gäller kan hon faktiskt vara en riktig ängel… Angel blev utsläppt i det fria igen, eftersom hon var för svag. Angels förra bästa vän, Treecko, utvecklades till en stark Sceptile. Men Angel själv fick en Everstone av en dum tränare som inte förstod varför hon inte utvecklades, och därför gjorde sig av med henne. Angel är besviken på allt och alla och därför nu en ensamvarg… Hon kan Vinewhip, Tackle och Quick attack Angel vaknade med ett ryck. Tårar rann nedför kinderna. Hon hade drömt ännu en dröm om Sceptile och hennes tränare… Plötsligt hördes hovklapper. Nyfiket reste sig Angel upp. Det var kolsvart, men hon kunde urskilja man och svans från en Ponyta. Angel ville inte ha kontakt med den, hon behövde ingen annan. Men ett intensivt surrande närmade sig och Beedrills var på väg mot ett träd där en liten Eevee satt. Utan att tänka sig för sprang Angel fram och använde sin Vine Whip mot Beedrill, alldeles intill trädet där Diamond satt! Beedrill fick nog och gav sig av.

LajvKrattan
3/24/14, 10:45 PM
#132

Arne väntade vid elden och försökte hälla den vid liv åt sina frysande vänner utan att själv bränna sig, istyp som han var.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
molam
3/24/14, 10:58 PM
#133

När liv Var tillbaka hos Diamond och skulle precis skjuta en ember på Beedrill som äntligen hade tittat fram så hoppade hon till av att en Wine whip kom från ingenstans och jagade bort bedrill.

Liv försökte lokalisera var Wine whip'en kom från men det var näst intill omöjligt då de far så mörk och ända ljust källan var hennes man och svans samt Den lilla elden under Diamonds träd-

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/25/14, 5:09 PM
#134

Angel log lite för sig själv. Där fick dom allt! Men när hon såg att ponytan försökte se efter vem som ryckt in, fick hon plötsligt bråttom längre in i skogen! Ett prasslande hördes när hon rusade i väg.

molam
3/25/14, 5:36 PM
#135

Liv hörde ett prassel från busken på hennes  högra sida och kollade dit, hon tyckte dig de ett konstigt format blad, men vad nu, Rörde bladet på sig?

Helt plötsligt var det konstigt formade bladet borta, Liv visste att det inte fanns några sånna blad eller träd i den här efter och Galopperade efter det rörliga "bladet"

Helt plötsligt tyckte hon att hon såg en skymt av en pokemon och häll på att göra en ember, men ångrade sig då skogen var tätvuxen och Liv visste inte riktigt vad det var för pokemon annat att den var liten, istället fortsatte hon att galoppera efter den lilla, men snabba pokemon som nu bara var en liten liten bit framför henne-

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/25/14, 6:16 PM
#136

Angel kände sig jagad och hittade ett litet hål i marken som hon gömde sig i och bad för sig själv att ingen skulle hitta henne…!

tusstuss
3/25/14, 6:53 PM
#137

Diamond hoppade till, en vinewhip flög upp brevid henne så nära att hon kuna känna vinddraget av dess rörelse. Hon ställde sig upp på grenen, och tittade ner, men såg ingen.

Portal Is Love, Portal Is Life.

molam
3/25/14, 7:34 PM
#138

Liv fortsatte att hölja efter den lilla men snabba pokemon, men denna var nu borta den hade försvunnit bara sådär, hon sprang runt och runt på platsen där den lilla pokemonen försvann helt plötslig for hennes hov ner i ett hål och Liv råkade göra Stomp på den lilla pokemonen där nere hon tittade ner och fick se en liten Snivy

- Oh herregud förlåt så mycket!

HOn tittade ner på snivy

- Var det du som hjälpte Diamond?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/25/14, 8:04 PM
#139

Angel svarade inte utan rusade irriterat vidare. Hon måste hitta en plats att vila för natten… Hon sprang och sprang tills dom små benen inte orkade mer. Hon litade inte på varken pokemon eller människor. Till sin lättnad hittade hon en grotta och en liten klipphylla som var precis lagom stor att gömma sig på. Hon hoppades att ponyta inte skulle hitta henne ännu en gång. Angel somnade snabbt.

Annons:
molam
3/25/14, 8:21 PM
#140

Liv hoppade till när den lilla Snivy kom flygandes ut hålet, hon undrade om Snivy var vild, förvildad eller om den hade tappat bort sig som de andra.

Liv tittade emot platsen där Diamond var, hon hade värme… Liv tänkte även tillbaka på pokemonen som stannade kvar när Diamon hade rusat iväg, hade dom någon eld kvar? men dom hade Thei, Kanske kunde han starta elden igen om den skulle slockna.

Men den lilla Snivy, den have varken värme eller skydd, tänk om en Bug pokemon skulle komma Gräs tål inte dessa! Liv bestämde sig äntligen för att rusa efter Snivyn tillslut, hon sprang på fort benen orkade bära, och komm att tänka på att hon Kunde ju Flame Wheel nu! hon gjorde flamewheel medan hon sprang för att få lite extra ljus

- Snivy! vart är du?!

Liv letade och letade, hon tänkte inte ge upp om det så tog hela hennes liv, hon hade inget hem, men hon hoppades att Diamond skulle gå tillbaka till de andra ifall deras tränare skulle hitta dom

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/25/14, 8:39 PM
#141

Angel hörde ett avlägset ropande. Det var Ponyta. Hon var tydligen envis, men Angel var envisare! Hon hade levt på egen hand i ett år så hon klarade sig allt. Hon la svansen över huvudet och önskade inget hellre än att få sova i lugn och ro denna natt! Kanske ponyta bara menade väl, men hon var alldeles för trött för någonting annat just nu.

LajvKrattan
3/25/14, 10:26 PM
#142

Glöden i de små kvistarna framför Arne började falna. Om ingen kom snart skulle de slockna och vem vet vilka faror som skulle hota då. Arne var väldigt rädd men vågade inte närma sig elden.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
3/26/14, 10:49 AM
#143

Liv började bli väldigt trött i benen, hon hade sprungit fram och tillbaka hela natten och det började redan bli ljust igen, men hon kunde inte sluta försöka hitta den lilla Snivy, den kanske ville vara ensam… men Liv hade inte hjärta att bara lämna den ensam i skogen, hon saktade av och började skritta istället för att galoppera, på så vis skulle hon hålla ut ett tag till.

Efter att hon letat ytterligare en stund efter Snivy kände hon att hon måste vila, hon såg en grotta längre fram, men om hon skulle vila ville hon inte gå in i den då stenpokemon skadar Liv ganska mycket, så hon lade sig utan för ett stort träd en bit ifrån grottan, hon somnade nästan direkt.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/26/14, 1:15 PM
#144

Angel slog upp ögonen och när hon tittade ut såg hon att det började ljusna. En grupp Geodudes sov tungt i ett av hörnen och Angel tassade ut ur grottan innan dom eventuellt vaknade. Hon var just på väg att börja gå, när hon fick se Ponyta sova under ett träd. Den såg helt slut ut. Angel plockade en liten hög med bär,hon visste inte vad det var för bär, men hon visste att man blev pigg och stark av dom. Hon hade levt på dom sen hon blev övergiven. Angel la bärhögen vid ponytas huvud. Sen smög hon iväg så tyst hon kunde. Hon måste hitta en ny skog att vistas i, utan alltför nyfikna pokemon. En kort stund senare skymtade hon en grupp pokemon som vilade runt en eld. Dagsljuset var så svagt att hon inte kunde avgöra om dom tittade på henne eller om dom sov. Hon blev stel av skräck! Skulle hon fly?!

Mitchika
3/26/14, 1:31 PM
#145

Det rycker till i Chens öron till och från. Allt det avlägsna oväsendet gör det svårare än det redan är för den spända Poochyenan att sova lugnt i den här främmande skogen. Med en gnyende gäspning så ger han upp på att sova, sträcker på sig lite och öppnar ögonen. 

Hans trötta, nyvakna blick faller på Arne och den svaga lilla ljuskällan som tidigare varit deras kraftiga lägereld. Hastigt tar sig Chen upp på fötter och försöker blinka sömnen ur ögonen. 

"Oj då," säger Chen och ser sig omkring. 

En eld behöver ved för att kunna brinna, men deras lilla lägereld verkar vara inne på sina sista andetag nu. Räcker det med att slänga några kvistar på den och hoppas att den vaknar till liv igen? 

"Arne, har vi något kvar att slänga på elden?" frågar Chen oroligt. 

Ljuset är så pass svagt att det börjar bli svårt för honom att se. Var Thei kvar med dom? I såna fall, skulle han kunna tända elden igen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
3/26/14, 2:04 PM
#146

Liv Vaknade upp såg högen med bär och tittade sig runt, hon undrade vem som kunde ha lagt dom där. Hon mumsade i sig bären ett efter ett och kände hur all hennes Energi kom tillbaka, hon reste sig hastig upp och upptäckte att hon inte var allt för lång ifrån de tama pokemonen, så hon började tassa tillbaka till de.

Liv hade nästa gett upp om att hitta snivy men fick syn på den en bit fram inte långt ifrån dom tama pokemonen, liv rusade fram och greppade tag i Snivys svans med munnen, sedan placerade Liv hoven på Snivys svans så den inte skulle kunna springa iväg igen.

- Hejsan, Snivy, jag tror inte jag har sett dig här förut, har du kommit bort från din tränare som dom andra? Och vad heter du?

Liv väntade tålmodigt på ett svar från Snivy.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
3/26/14, 2:45 PM
#147

Angel blev förskräckt över den bryska behandling från ponyta! -Ja-jag…stammade hon och såg livrädd ut. Hon hade inte tänkt springa på ponyta eller dom andra pokemonen och även om hon inte varit fasthållen hade hon tvekat vilket håll hon skulle fly. -Ööh…? Var det ända hon fick fram. Ponytas nyfikna blick skrämde henne lite och hoven började klämma åt svansen. -AAJJ!! SLÄPP MIN SVANS!!

molam
3/26/14, 2:52 PM
#148

Liv toittade på hoven och lade märke till att hon råkar lägga nästan hela sin tyngd på Snivys svans, hon lyfte hoven lite grann, men inte så mycket att Snivy skulle kunna smita bara tillräckligt för att hon inte skulle smita, hon tittade skamset ner och sa

- Förlåt vill bara inte att du skulle springa iväg igen

Liv vred Lite på huvudet och tittade på Snivy med nyfiken blick och frågade igen

- Har du kommit bort från din tränare?

Liv väntade på svar återigen, hon satte sig ner fortfarande med hoven vilande på Snivys Svans så hon inte skulle kunna smita.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/26/14, 3:08 PM
#149

Svansen var mycket öm så Angel l yckades snabbt rycka åt sig svansen. Hennes rädsla övergick i irritation. Hon gned svansen lite, sen vände hon ryggen emot ponyta med dom små armarna i kors. Hon fnyste till. -Det kanske jag har, kanske inte. Svarade hon hemlighetsfullt med en liten uppnosig min.

molam
3/26/14, 3:56 PM
#150

Liv tittade noggrant på Snivy med lite nedstämt min

- Förlåt för svansen, jag vill bara hjälpa dig

Sade hon tyst, sen Tittade hon på snivy igen och bort emot dom andra pokemon där nästan alla sov hon kunde bara se att Chen var vaken, hon kunde inte avgöra om Arne var vaken.

- Jag måste gå tillbaka till dom Snivy, du får följa med, jag vill gärna att du följer med, man ska inte råma runt ensam i en såpass stor skog

Sedan började Liv skritta sakta emot dom tama pokemon, hon ville inte tvinga Snivy att gör nått som den inte ville. Hon vände sig lite snabbt om.

- Jag är Liv förresten.

Sedan fortsatte hon att gå

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
3/26/14, 5:31 PM
#151

Är jag död? Inte kan jag väl vara död, jag hör ju fortfarande dem andra… eller? Är det såhär det är att vara död?

Joeys tankar flyger runt i skallen på honom. Plötsligt känner han hur hans krafter återvänder och han lyckas slå upp ögonen.

Jag är inte död!

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
3/26/14, 7:34 PM
#152

Angel blev lite smått chockad av Livs inbjudan att få följa med. Hon hade inte vågat tro gott om någon annan under ett års tid… Hon var trots allt lite nyfiken på dom andra. Angel hade kanske bara haft tur som överlevt kyla och elaka pokemon. Vem visste hur länge till? Om hon följde med kunde hon få mat, värme och beskydd, men kunde hon lita på att dom här pokemonen var pålitliga? -Angel, svarade hon snabbt, fortfarande med ryggen mot Liv.

molam
3/26/14, 8:35 PM
#153

Liv hoppade till något av att Snivy sade vad hon hette, hon var inte riktigt beredd på det, hon kollade var på Angel

- Trevligt att träffas, Angel. Inbjudan står fortfarande kvar och alla pokemon där borta har tappat bort sin tränare

Liv tittade åt pokemonen där borta, och hämtade ett stort löv som hon fyllde med massa bär sen släpade hon det till dom andra.

Hon släpade fram Bären till Joey, Chen, Thei och Arne.

- Varsågod och ät.

Sa Liv till dom som hade Vaknat, sedan Använde hon Ember för att tända elden igen då morgonkylan inte riktigt hade lämnat skogen.

Liv lade sig ner och tittade på elden som lyste med ett vackert sken.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
3/26/14, 9:13 PM
#154

När Liv hade gått vände sig Angel om. Hon såg hur Liv bjöd sina vänner på bär och med ens kände hon hur hungrig hon faktiskt bliviigt. Motvilligt blev hon lite vemodig inombords. En gång hade hon också varit omtyckt. Av sin tränare och dennes övriga pokemon. Men denna tid var för länge sen förbi… Angel slets mellan hungern och längtan efter att få vara fri och leva som hon ville, men tilll slut smög hon försiktigt fram en bit. Hon kunde känna blickarna. Liv verkade vara ok, men vad skulle dom andra tycka?

molam
3/27/14, 12:14 PM
#155

Liv tittade åt Angel och såg att hon hade kommit lite närmare, sedan kollade hon på bären, plockade upp ett stort och saftigt bär gick fram med det till Angel och lade ner det framför henne

- Här, Angel.

Sedan gick Liv tillbaka till den sprakande elden och väntade på att Angel skulle komma dit och slå sig ner.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
3/27/14, 12:52 PM
#156

Angel tog bäret och rusade bort till en sten en bit bort. Hon visste inte riktigt om hon vågade slappna av riktigt än så hon höll sig lite på sin kant. När hon ätit bäret tittade hon upp mot himlen och såg att den började bli gryning. Vad skulle hon göra när dom andra så småningom gav sig av vidare? Skulle hon våga haka pä gruppen? Hon visste inte om någon av dom andra pokemonen hade noterat henne än…

[Blue_Lugia]
4/4/14, 12:11 AM
#157

Angel vände sig och såg på gruppen som såg ut att trivas ihop.

molam
4/4/14, 12:19 AM
#158

Liv tittade åt Angels håll med en blick som sa, kom hit och sätt dig istället, Sedan makade hon sig lite åt sidan i väntan på att de övriga pokemonen skulle vakna upp

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
4/4/14, 10:29 AM
#159

Gääääsp… Arne vaknade sakta och försökte blinka sömnen ur ögonen. "Oj, jag somnade visst! F-förlåt mig." Arne skämdes lite över att han inte hade fullgjort sin plikt mot de andra men han tog ändå mod till sig och frågade "Vad gör vi nu?"

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
4/4/14, 10:36 AM
#160

Angel övervägde precis om hon skulle smyga sig till dom andra. Liv verkade bjuda in henne. Men när hon fick se en liten Swinub vakna till blev hon tveksam. Angel hade tagit några steg framåt men nu blev hon osäker. Vad skulle swinub säga?

Annons:
Mitchika
4/4/14, 2:36 PM
#161

När den vilda Ponytan kommer tillbaka så sätter sig Chen upp och iakttar flammorna som rör sig i mörkret. Han sniffar runt i luften för att verkligen vara säker på att det är Liv och för att upptäcka om det finns några andra dofter i närheten. 

Då Liv åter får liv i brasan så blundar Chen av det skarpa ljuset och försöker kisande se sig omkring på resten av gruppen. Är alla fortfarande oskadda? Sen faller hans blick på Liv igen och lövet med bär. 

"Där är du," säger han och han låter lite gladare på rösten än vad han hade tänkt sig. "Men… var är Diamond? Sa du inte att du skulle hämta tillbaka henne?" 

Det rycker till i Chens öron och nos och pälsen på hans rygg reser sig lite. Han hör något röra sig och känner av en främmande doft, precis i närheten. En Beedrill till…!? Nej, den här doften var annorlunda och stämningen i luften var inte alls lika hotfull som när Beedrill var i närheten. 

Långsamt vrider han huvudet åt Angels håll. När han får syn på henne så blinkar han förvånat ett par gånger och lutar huvudet på sned. Vem är det och vad gör hon här? 

"Öhm… hej?" säger Chen osäkert.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
4/4/14, 2:47 PM
#162

Liv tittade Skamset ner i marken år Chens fråga, men svarade sedan tyst

- Diamond lyssnade inte på mig, troligtvis för att jag är en Främling egentligen. Men hon har en brinnande brasa, hon sitter i ett träd längre bort, Angel räddade henne från en Beedrill.

Sen tittade hon år Snivys håll. Liv tog ett bär i munnen och tuggade i sig det. Efter det mötte hon inte Chens blick igen eftersom hon hade misslyckas att hämta tillbaka Diamond

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
4/4/14, 3:21 PM
#163

Angel gick ytterligare några steg fram och hon såg nyfikna blick. Angel litade inte på någon av dom andra ännu, men Liv hade visat sig vänlig så hon gömde sig bakom henne på ett säkert avstånd från den flammande svansen. Angel kikade fram lite skyggt.

Mitchika
4/4/14, 3:31 PM
#164

Chen hajar till och vänder sig genast mot Liv igen. 

"En Beedrill?!" utbrister han förskräckt. "Mår hon bra?! Är ni båda oskadda!? Vem är…" 

Han följer hennes blick tillbaka till den främmande Pokémon och han inser att det måste vara Angel. Därefter dras hans blick uppåt, mot den långsamt ljusnande himlen. Dom hade överlevt sin första natt i den här farliga skogen. Bara det kändes lika triumferande som när Chen hade vunnit en tuff strid åt deras tränare. 

Arnes fråga hängde kvar i Chens huvud. Ja, vad skulle dom göra nu…? Det självklara svaret vore väl att leta efter deras tränare, men hur? Vart skulle dom börja? Skogen är livsfarlig och dom har inte hittat några ledtrådar än alls. Inte för att dom har hunnit leta efter några heller, men… 

Chen märker att Liv undviker att titta på honom och hans öron slokar lite. Hon ser ledsen ut. Var det över det som hände med Diamond, tro? 

"Jag… känner inte alla Pokémon i vår grupp särskilt väl," säger Chen. "Så jag vet inte om Diamond skulle lyssna bättre på någon av oss, men… när det har ljusnat lite mer och Joey förhoppningsvis mår bättre så kan vi väl gå till Diamond allihopa och försöka prata med henne?"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
4/4/14, 4:13 PM
#165

Liv hoppade till lite utav Chens utbristande och sade sedan

- Njae, vi mår bra alla tre.

Arne hade en poäng, vad skulle dom tama göra nu? de hade tappat bort sin tränare, själv hade hon aldrig haft en tränare så visste inte hur det skulle kännas för dom… Men Liv antog att det måste vara väldans svårt, hon satt och funderade tills hon hörde Chens röst, Liv reste på öronen igen och mötte hans blick igen, hon nickade Glatt, dom skyllde inte på henne för att hon inte kunde få hem Diamond.

Liv tittade upp mot himmelen, det skulle vara ljust snart och nattens faror skulle vara ute ur världen för tillfället, men, Hur skulle liv göra sen? skulle hon följa dom, eller skulle hon lämna dom. Hon släppte inte blicken från himmelen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
4/4/14, 6:10 PM
#166

Angel kände plötsligt hur löjlig hon var som gömde sig bakom Liv. Hon kröp fram men höll sig kvar lite i bakgrunden. Hon kände sig ivägen och att gruppen hade fullt upp med tankar ändå än att lägga för mycket vikt på att ta reda på mer än vem hon var. Hur hade dom kommit hit? Var dom övergivna, precis som hon? Angel mindes tillbaka på den tiden hon också hade en tränare, ett hem och vänner. Hon insåg hur lycklig hon hade varit. Tanken gjorde för ont, så hon slog bort den. När hon hörde "Diamond" nämnas förstod hon att det måste ha varit den lilla Eevee som satt i trädet och som Angel ryckt in och skyddat mot Bedrill. Angel kunde inte förstå varför hon gett sig av? Hon var saknad och behövd, hon hade sitt hem bland dessa pokemon! Angel själv behövde ingen, och ingen behövde henne…Hon smög iväg en bit och började sen springa. Snabbt som blixten hade hon försvunnit! Hon måste hitta Diamond…!!

molam
4/17/14, 8:53 PM
#167

Liv reste sig hastigt upp när Angel Rusade iväg, hon tittade frågvist efter Angel, men rusade inte efter så hon hade en känsla att Angel strax skulle komma tillbaka. Så Liv satte sig ner framför elden igen.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
4/18/14, 2:02 PM
#168

Angel sprang till det träd hon senast hade sett Diamond sitta i. Hon satt där än. -Diamond! Du måste gå tillbaka till dina vänner, dom behöver dig!! Snälla Diamond! Angel hörde plötsligt ett surrande, det var en grupp Beedrill! Dom var många den här gången, och dom ville ha revenge… Angel försökte piska dom med sina vine whips men hon orkade inte med allihopa! En Beedrill var större än dom andra, det var drottningen… Hon smög fram bakom Angels rygg, rasande anföll hon med sin gadd och Angel blev träffad! Hon skrek till och föll sen ihop. Hon hade blivigt svårt förgiftad och kände sig yr. Hon försökte ställa sig upp, men benen bar inte. Angel hörde Beedrills surrande, hade dom angripit Diamond också?? Hela världen snurade och ljuden runt om bleknade bort…Hon svimmade.

LottaV
3/12/15, 6:52 PM
#169

Nu vill jag hoppa in för att väcka upp denna.

Ginny

Jag än Flygomon vid namn Ginny. Jag är på lv 10 och kan bara Gast och Fly. Är en vild varelse.

Fygomon är en utväkling av en Eevee som fått en shiny stone.

_____________________________

När jag kommer flygande ser jag en svärm av Beedrill som går till attack mot en Eevee och en Snivy. Jag skickar iväg Beedrillerna med en Gast och flyger ner till Eeveen och Snivyn och frågar hur dom mår efter attacken. - Mitt namn är Ginny.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
5/25/17, 1:17 PM
#170

Jag blir irriterad av att de två inte svarar så jag Puffar till dem för att väcka dem.

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: