Annons:
Etikettnyheter
Läst 6690 ggr
Mitchika
2013-09-04 19:29

Pokémon X/Y Senaste nytt!

Nu kommer jag med en ny tråd när vi får lite mer information om saker från Pokémon X/Y! 😃

Tydligen så kommer du inte bara få en starter i Pokémon X/Y, utan du kommer få två! Nämligen en från generation 1 också! Charmander, Squirtle eller Bulbasaur, vars sista former (Charizard, Blastoise och Vensaur) nu kan utvecklas till Megaformer! 

Mega Charizard

Mega Blastoise

Mega Venusaur

Tydligen så behöver man ett speciellt föremål för att få en Pokémon att utvecklas till Megaform och varje föremål är relaterat till en specifik art. Det innebär att det finns ett föremål som får Charizard att utvecklas till Mega Charizard, ett för att få Blastoise att bli Mega Blastoise osv. 

För att få sina Pokémon att Megautvecklas så behöver man hitta ett slags armband (Digikontroll*) som håller i en mystisk Key Stone (Tecken*) som ens Pokémons Megaevolution-föremål reagerar på och får den att utvecklas till Mega-form. 

* - ignorera mina Digimonkommentarer, men… det är så mycket Digimon över det hela tycker jag…

Det finns en nästan 20 minuter lång sändning av Pokémon Direct, som går att se via den här länken: 

http://www.nintendo.com/nintendo-direct/archive/09-04-2013/

Observera att den är på engelska. 🙂

Massa nya information har uppdaterats på Serebiis hemsida, för den som inte vill se hela Pokémon Direct utan vill ha en sammanfattning av allt nytt som har avslöjats. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2013-09-04 19:54
#1

Mega Charizard var cool, de andra var… nja. 😟

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
2013-09-04 21:04
#2

Skulle man inte få Torcich i mysterygift vid realeasen 🤦‍♂️ Nu börjar det bli jobbigt 😭

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-09-04 21:12
#3

Vill inte ha ,ega evolutions på allt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-09-04 21:14
#4

#2 Jo, det tror jag fortfarande att man kommer få! 😃

Förstod jag det hela rätt så lär du få en Charmander/Squirtle/Bulbasaur i spelets handling också! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2013-09-04 21:16
#5

Själv är jag mest hypad över Pokémon Bank. Innebär att man kan överföra sina pokémon mellan sina spel utan att behöva köpa eller låna ett till 3DS :D Betalar gärna 50kr (5 dollar = 10 kr anser Nintendo) per år för att slippa det!

För den som bara har ett spel kan man starta om sitt spel utan att förlora sina pokémon.

Vad gäller dom nya mega formerna så var det ju ingen som lyckades slå original designerna enligt mig, men Mega Charizard såg rätt nice ut. Jag gillar verkligen inte att ha mer än en starter i mitt team, så kanto startern lär hamna i boxen eftersom jag nog hellre kommer vilja köra med nya pokémon.

Druiden
2013-09-05 09:55
#6

Denna generation kommer vara sjukt intressant!

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Annons:
Mitchika
2013-09-05 09:56
#7

#6 Det håller jag med om. 😃

Så många nya Pokémon, så många nya saker… även om man inte gillar allt kan man inte undvika att bli uppspelt och se fram emot helheten när spelet väl kommer. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-09-05 10:05
#8

#2 
Jodå, Torchic kommer att finnas i wi-fi vid launch :)

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Druiden
2013-09-05 10:08
#9

BTW! 
Är det ingen som har lagt märke till den nya Pokémon dem visar i trailern? xD

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2013-09-05 10:09
#10

#9 Jag reagerade på den, men först trodde jag faktiskt att det var en fluffig Absol. 😛

Finns ingen info alls om den än, så jag avvaktar tills mer kommer ut. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-09-05 10:16
#11

#10  Haha jag trodde detsamma :D 
Gör så

Medarbetare på Pokémon Ifokus

molam
2013-09-05 11:07
#12

Det är en till det inte finns nån info om den ser ut som ett träd och heter tyor oorontia eller nått sånt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-09-05 11:24
#13

#12 Just det, det finns en bild taget från spelet av flera stycken vilda såna som dyker upp. 😃

Vad jag tycker är så orättvist är att du kan bli attackerad av en mindre flock av Pokémon, men du får fortfarande bara använda en av dina. Att lyda Pokémonligans regler i all ära (bara en Pokémon ute i gånger med undantag från Double och Triple-batltes), men det känns som att i extrema situationer när man är i fara borde man väl kunna få skicka ut alla sina Pokémon för att försvara sig mot en hel flock? 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-09-18 21:49
#14

Med risk att låta grinig så är jag inte super imponerad av spelet må jag säga. Kanske bättre grafik, men för varje ny Pokémon som lanseras så blir jag mer och mer skeptisk. I januari var jag bombis på att jag skulle ha detta spel, nu känner jag mig ytterst tveksam…😕

Jag måste se någon spela det först innan jag bestämmer mig. Annars finns risken att jag skaffar ett spel som jag blir uttråkad av och sen blir liggandes. Tyvärr känner jag mig ganska likgiltig inför det.😐

Mitchika
2013-09-19 15:50
#15

Två nya Pokémon har avslöjats! 😃

Deras namn är Aurorus och Tyrantrum och dom är med största säkerhet utvecklingarna till fossilPokémon Amaura och Tyrunt! Bägge två är minst sagt urläckra (tycker jag) och har gjort det väldigt svårt för mig att välja vilken fossil jag vill ha… 😃

Det har också sagts att Pokémon från Kalosregionen (det vill säga generation 6) inte kommer ha några Mega-evolutions. Vi får avvakta och se om det verkligen stämmer, men det stör inte mig på något sätt. 🙂

Följande saker har också postats på Serebii: 

  • Pokémon kommer att få EXP i strider där en Pokémon fångas. 
  • Pokémoncenter kommer att, förutom PokéMart, ha en plats där man kan ändra sin tränares outfit! 
  • Aurorus har en attack vid namn "Freeze Dry", en Ice-type attack som fryser motståndaren (orsakar statusproblemet Freeze) och som även sägs vara supereffektiv mot Water-types! 

Den här generationen vänder helt upp och ner på Pokémonvärlden, men ju mer jag ser av det, desto mer börjar jag gilla det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-09-19 16:18
#16

Ååh, Aurorus var helt otroligt vacker … 😍😍😍 Kommer helt klar få följa med i mitt team! 👍

Hallonsmurfen
2013-09-19 16:40
#17

De är helt otroliga! Amaura/Aurorus är helt klart mina hittills favoriter denna generationen! 😃 Pyroar, Flabébé och Gogoat står också högt på listan! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-09-19 16:43
#18

Jag har fastnat rejält för Tyrunt, men jag älskar T-rex när det kommer till dinosaurier så kanske inte så konstigt. Det lär bli den för mig, hur söt Amaura än är. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-09-19 16:56
#19

Tyrantrum ser också helt fantastisk ut! 😍 I alla fall det lilla man ser. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
2013-09-19 18:15
#20

Bara älskar Tyrantrum 😍 En självklar medlem i mitt team 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Gerbilles
2013-09-19 18:37
#21

Har alltid varit förtjust i sauropoder, så Amaura var ett självklart val för mig enda från början, även om Tyrunt ser riktigt cool ut. Men en av mina favoritfilmer från när jag var yngre var Landet för länge sedan, så har antagligen med det att göra. 😃

Mitchika
2013-09-19 18:40
#22

#21 Åh, jag älskar Landet för länge sedan! Jag har nästan alla filmerna på DVD i min hylla. Det är underbara filmer och gjorde så att jag spenderade en stor del av min barndom lekandes med dinosaurier i badrummet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2013-09-19 19:16
#23

Själv gillar jag fortfarande Tyrunt bäst, men kan nog tänka mig att använda Amaura i mina andra playthrought  :) När jag var liten så älskade jag verkligen dinosaurier, hade massa leksaksdinosaurier som jag och brorsan lekte med. Något jag alltid drömde om var en T-rex pokémon! :D

Gerbilles
2013-09-19 19:22
#24

#22 Ja, dom är ju helt underbara filmer! Brukade titta jätteofta på den första filmen så kunde nästan den helt utantill. Fast då kallade jag Sauropoder för långhalsar eftersom jag inte visste vad dom egentligen hette. 😃

Mitchika
2013-09-19 19:36
#25

#24 Jag älskade också långhalsarna i filmerna (underbara Lillefot), men jag har alltid varit en Tyrannosaurus Rex-älskare. Så film 2 och film 5 var stora favoriter hos mig. 😃😍

Så därav misstänker jag att det blir en Tyrunt för mig. Min alldeles egna PokémonT-rex! 😍 (Som jag lär döpa till Chomper… 😇)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-09-19 20:03
#26

#25 Åh, nu vill jag också ha en liten Chomper! 😇 Men det blir nog fortfarande en Amaura som antagligen får heta Lillefot. 😃

Mitchika
2013-09-19 20:06
#27

#26 Haha, åh, nu vill jag ha båda två! En Chomper och en Lillefot! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
2013-09-19 20:36
#28

Inte bara jag som älskade Landet för länge sedan alltså!! och gör det fortfarande på mina 19 år 😇

Vill ha lillefot pokemonen då jag älksar Lillefot samt att jag älskar is pokemon 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-09-19 20:41
#29

#28 Långt ifrån! Jag kommer på mig själv med att sjunga på sånger från Landet för länge sedan-filmerna till och från när jag tar itu med hushållssysslor hemma. 😃

Jag är mer och mer bestämd på att ha min Chomper nu, efter allt prat om Landet för länge sedan. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-09-19 22:18
#30

Haha men chomper är ju supersöt!!! Förressten om nån är intresserad finns det en riktigt bra bild på Chompers andra steg på Serebii nu ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Linda3046
2013-09-19 22:56
#31

Först gillade jag inte riktigt "kammen" som Tyrantrum hade på huvudet, tyckte det påminde alldeles för mycket om Groudon. Men sen förklarade någon att det föreställde en kungakrona och han har även den typiska skägget och pälsen (kan även vara fjädrar med tanke på att det sägs att tyranosaurius rex kan ha haft fjädrar) påminner om det som kungarna brukar ha på sin mantel. 🙂

Så nu gillar jag det lite mer eftersom det fanns en tanke bakom ^^

Mitchika
2013-09-20 08:33
#32

Jag vill lägga in en liten extra påminnelse att gå in här på Serebii och titta på tonvis av screenshots som man lätt missar annars från X/Y: 🙂

http://www.serebii.net/xy/pics.shtml

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-09-20 08:36
#33

Och glöm inte titta på alla pokémon! De är superfina! 😃

http://www.serebii.net/xy/pokemon.shtml

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
2013-09-23 02:32
#35

#34 Haha! Sån där humor blir ännu roligare när man är trött! 😂

Jag skulle inte vara för förvånad om det verkligen var sant. (Vilket det självklart inte är, men ändå…) 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-09-24 13:19
#36

Är det någon som vet om det är EN pokémon i varje spel? Dvs. Amaura i det ena och Tyrunt  i det andra?

Har fått för mig att Amaura finns i pokémon X….😕(tänker  kanske skaffa Y men bara kanske !!)

Vet inte kanske inbillar mig, inte helt påläst ännu😃

Gerbilles
2013-09-24 17:09
#37

#36 Jag tror dom ska finnas i båda (eller hoppas det). I tex Black & White så får man ju välja mellan två fossiler, vilket den ena är Tirtouga och den andra är Archen. Skulle i alla fall tro att det är så. 🙂

Mitchika
2013-09-24 19:11
#38

#36 Amaura och Tyrunt är fossilPokémon, så med största säkerhet så finns båda i bägge spelen men att man får välja en av dom. Så som det varit med fossilerna i alla spel hittills. 🙂

(Med undantag från Pearl/Diamond/Platinum, där man kan gräva upp hur mycket fossiler man vill i underjorden)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-09-25 16:32
#39

Ååh, snart släpps det! 

Vill ha min Dedenne och Lillefot NU!! 😃😃😃

Draken
2013-09-25 18:40
#40

Bara 17 dagar kvar nu 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-09-25 18:45
#41

Utvecklingen till Honedge har annonserats! 

Och… jag är inte det minsta förvånad, faktiskt. Jag trodde inte att den skulle ha någon utveckling, men… ja, det här är en passande utveckling. Får jag presentera Doublade

http://www.serebii.net/xy/doublade.png

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2013-09-25 18:47
#42

#41 😭

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
2013-09-25 18:52
#43

#41 Haha, ska man skratta eller gråta ..? 😂😭

Linda3046
2013-09-25 20:41
#44

#41 Trodde inte heller att den skulle få en utveckling. Honedge är verkligen den enda pokémonen jag ogillar i denna generation, och denna utveckling gjorde inte direkt saken bättre :P Men men, självklart kommer det vara några pokémon i varje generation jag inte gillar,  kan ju inte direkt begära att alla ska vara designade efter mitt tycke :P

Mitchika
2013-09-25 20:44
#45

#44 Tja, den slår fortfarande inte Rotoms alternativa former. Då får den jobba lite hårdare. Så även om jag inte gillar Doublade särskilt mycket så är det inte världens undergång för mig del. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-09-26 05:13
#46

Men snälla någon, två ihopslagna Honedge? 😴

Draken
2013-09-26 07:51
#47

Sonen som ville gå med Homedge, tyckte den var frän, så han tänkte iaf. gå med den ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2013-09-28 11:39
#48

vad jag längtar nu!! :D

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
2013-09-29 10:53
#49

13 dagar kvar nu 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ellociraptor
2013-09-29 12:48
#50

#41 Det enda som är bättre än ett svärd är två svärd. Bästa nya pokémonen den här generationen!!!

-Aida-
2013-10-02 15:42
#51

Någon som sett charizards nya mega utveckling exklusivt för pokemon X, dom kallar den Mega Charizard X medan den andra formen är exklusiv för pokemon Y.

Mitchika
2013-10-02 15:44
#52

#51 Men vad i hela…?!?!? 

Varför…? 🤔 

Jag förstår inte riktigt poängen… dock är jag HELNÖJD då en svart Charizard med blåa flammor ser helcoolt ut! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2013-10-02 15:47
#53

Den ser hur bra ut som helst, jag kommer älska den, de gör jag redan nu, wow vilken förändring 😍

Mitchika
2013-10-02 15:48
#54

Mega Charizard X ska dessutom vara Fire/Dragon-type! 😮😍

Äntligen blir Charizard en "riktig" drake…!!! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2013-10-02 15:49
#55

Drömmar går I uppfyllelse för charizard 😍och blå är min favorit färg, jag är helt kär 😃❤️

Annons:
Gerbilles
2013-10-02 15:50
#56

Så glad över att jag har förhandsbokat X, då kommer jag få den fina svarta Charizard! 😃😍

Men kommer dom göra så med alla starters från generation 1, alltså att dom har två olika mega evolutions? 🤔

Draken
2013-10-02 15:52
#57

Måste prata snällt med molam, jag skall köra på Y men jag vill ha X-Charizard 🤦‍♂️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-10-02 15:52
#58

#56 Vi vet inte än! Det enda som har släppts är att Charizard har två olika megaversioner beroende på om man har X eller Y! Det är bara att vänta och se om mer information släpps! 😃

Jag är så hyper att jag knappt kan sitta still! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-10-02 15:52
#59

#57 Kanske går föremålet för att megautveckla Charizard till Charizard X att länka mellan spelen…!? 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2013-10-02 15:54
#60

#59 föremålet som utvecklar mewtwo till x och y går att byta mellan spelen så det borde alla andra också kunna göra då.

Mitchika
2013-10-02 15:55
#61

#60 Awesome, jag hoppas att det verkligen är så! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-10-02 16:27
#62

Okej, nej… nu är jag inte lika glad längre… 😕

Av bilderna att döma på Serebiis hemsida så kommer Mega Charizard X vara med i animespecialen "Pokémon The Origins"… hur kan det vara "The Origins" om Mega Charizard X ska vara med? *Lång suck* 

http://serebii.net/origins.jpg

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-10-02 16:29
#63

Evolutionerna till Spritzee och Swirlix har avslöjats! 

Bägge två är Fairy-types, precis som sina tidigare stadium. Personligen så kommer jag sätta Everstones på både min Spritzee och min Swirlix. (Jag lär behöva många Everstones på min runda genom X) 

http://serebii.net/newpoke1.jpg

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2013-10-02 16:33
#64

#63 Men vad hemska utvecklingarna va på Spritzee och Swirlix 🤓troligen kommer jag undvika dom helt när jag spelar.

Ellociraptor
2013-10-02 17:07
#65

#62 Näe, vad tråkigt. :( Man hade ju hoppats att de skulle våga sig på full nostalgi…

Mitchika
2013-10-02 17:10
#66

#65 Det hade jag också… 😕

Det hade varit så fantastiskt, men nej, dom var tvungna att dra in Mega Evolutions också…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-10-02 17:26
#67

#57 Håller med, gillade X- versionen bättre….😕

[Blue_Lugia]
2013-10-02 17:29
#68

#63  Swirlix utveckling gillade jag inte. Spritzee´s vet jag inte…🤔

molam
2013-10-02 17:42
#69

X versionen KOMMER att vara med i X och Y (Charizard Alltså) Kolla vad jag hittade ^^

http://www.serebii.net/xy/megaevolutions.shtml

And finns med på Serebii och det står första gpngen man ser han blir i Pokemon X och Y! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2013-10-02 17:55
#70

#69 Där står det att Mega Charizard X är exklusiv för Pokémon X. 

"This Mega Evolution is exclusive to the game Pokémon X and has an increased Attack stat" 

Eventuellt om man kan länka över X-föremålet för Megautvecklingen till Pokémon Y, men man kan inte få Mega Charizard X i Pokémon Y utan att länka med Pokémon X i såna fall.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-10-02 17:57
#71

Lite synd att dom utvecklas tillbaka till sina "original" former sen. För det har jag fattat att dom gör. 😕

Mitchika
2013-10-02 17:59
#72

#71 Ja, efter striden ja. 🙂

Men i strid kan du utveckla den direkt igen när du vill.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-10-02 18:02
#73

Bilder från Pokémon The Origin-specialen finns nu publicerade på Serebiis hemsida! 😃

Jag sitter och tittar igenom dom nu och njuter… jag längtar tills jag kan se den! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-10-02 18:23
#74

#51 Jag tycker inte det passar Charizard, faktiskt… hade varit awesome som en ny pokémon. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2013-10-02 18:26
#75

#63 🤓

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-10-02 18:27
#76

#74 För mig ser det ut precis som en Shiny Charizard, fast blå också och lite extra detaljer. 😍

Men jag tycker samtidigt att det även ser ut som avkomman mellan en Shiny Charizard och en Shiny Umbreon… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Akiraka]
2013-10-02 19:48
#77

Det där är Mega Charizard X. Charizard har också 2 mega former. Den är Fire/Dragon type

Draken
2013-10-02 22:13
#78

Gillar X versionen av Charizard bättre än Y versionen. men tydligen, om jag har förstått det rätt, så kommer man inte kunna länka X över till Y och den förblir X-versionen …förstog ni vad jag menade, eller blev det bara rörigt nu 😞

Vet ni vad …..DET ÄR BARA 10 DAGAR KVAR NU 😂😃🤗 Det är inte ens två veckor det 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2013-10-02 22:26
#79

#78 Precis som med Mewtwo kommer man med största säkerhet kunna byta över Charizardite X och Charizardite Y och få till exempel X formen i Y spelet om man vill, de är just exklusivt i vilket spel man får stenen men formerna går att använda i vilket spel som helst som Black Kyurem och White Kyurem.

Draken
2013-10-03 06:47
#80

Jag hoppas det, för jag skall köraY spelet men jag vill ha X-Charizard 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-10-03 09:57
#81

KAn detta stämma? o.e

http://www.escapistmagazine.com/news/view/128390-Pokemon-X-and-Y-Starters-Final-Evolutions-Revealed

Isf blir sista steger på Chespin läskigt D=

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ellociraptor
2013-10-03 10:19
#82

#81 Nu tänker inte jag kolla pga spoilers, men spelen har ju släppts i Kanada och… Italien? Två länder iaf. Så nu kan man tyvärr drabbas av riktiga spoilers om man inte aktar sig! För som jag förstod det tänkte Nintendo inte avslöja final evolutions innan spelen släppts, right?

eksess
2013-10-03 10:24
#83

#81 Jo, det stämmer. 8)

Annons:
Hallonsmurfen
2013-10-03 10:41
#84

Det blir HELT KLART Frokie för min del!

Medarbetare på Pokémon iFokus

-Aida-
2013-10-03 11:06
#85

Jag skulle vilja se en text från Nintendo som säger att dom evolutions är äkta, fram till dess kommer jag stämpla dom som fake.

Gerbilles
2013-10-03 15:18
#86

#81 Nej, nej, nej, låt dom inte vara äkta! 😢

molam
2013-10-03 15:42
#87

#86 då blir jag ledsen på ögat alla ser ju urläskiga ut 😢

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
2013-10-03 15:59
#88

#87 Dom var hemska, alla tre! 😢 Ska definitivt låta min Chespin få en Everstone, eller kan låta han få utvecklas till Quilladin, men sen tar det stopp! 🤓

molam
2013-10-03 16:13
#89

#88 Köttbullen gillar jag 😂 Men sista steget… nej nej blir nog everstone där med OM jag inte lär mig att gilla han x3 Har ju lärt mig att gilla Sylveon nu bara MÅSTE jag gå med han 0=3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

eksess
2013-10-03 16:17
#90

De är äkta, några få personer har redan fått tag på tidiga kopior av spelen. Här till exempel

Annons:
LajvKrattan
2013-10-03 16:20
#91

#90 Stygg Molam! 0≠3! 😂 

Jag gillar inte heller någon av utvecklingarna. Jag vill ha en mustaschgandalfsfroakie, inte en ninjafroakie. 😢

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

molam
2013-10-03 16:28
#92

#90 åh fy farao nej och nej dags att försöka vänja sig nu då.. Jaja Längtar i alla fall tills dess att spelen kommer!! 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
2013-10-03 16:47
#93

#89 Köttbullen är ju söt! 😂 Kommer verkligen aldrig kunna gilla den där .. saken, så blir en Everstone för mig. 

#91 En mustaschgandalfsfroakie hade varit awesome! Men den här, nja skulle inte tro det … 😭

Är faktiskt ganska imponerad på hur Nintendo kunde sabba tre fina pokémon såhär .. 😢

eksess
2013-10-03 16:48
#94

#92 Tycker att det brukar kännas lite bättre när man ser på fanart! :D

Gerbilles
2013-10-03 16:49
#95

#94 Det håller jag verkligen med dig om! 😃

LajvKrattan
2013-10-03 16:54
#96

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
2013-10-03 17:17
#97

Jag känner mig… tom. De utvecklingarna är så hemska att de inte ens förtjänar min kommentar. 😢

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
2013-10-03 17:27
#98

Wow… 😮

Ja, det där var… udda… 😮

Jag älskar typkombinationerna, Fire/Psychic, Water/Dark och Grass/Fighting och jag tycker att Chespins sista stadium Chesnaught blev oväntat ball. Greninja är min absoluta favorit av dom tre och Delphox hamnar sist. 

Så orättvist att folk redan har fått tag i spelen… jag vill också…! 😮

Men när det gäller sista formerna på starterna… jag är inte så besviken som jag trodde att jag skulle bli. Efter vad som avslöjat hittills så sänkte jag ribban rejält på mina förväntningar och tja… det är väl okej. 

Fast nu har jag svårt att bestämma mig för vilken starter jag vill ha… Chesnaught föll mig helt i smaken men det gör Greninja också… 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-10-03 17:35
#99

MEst föll Greninja mig i smaken men den ska brorsan ta så jag får så lov att vänja mig med Chespin x3 MEn det ska nog gå så länge jag är positiv!😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2013-10-03 17:37
#100

Förressten så läste jag även Att Venosaur och Blastoise även ska få två olika Megautvecklingar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2013-10-03 17:54
#101

#100 Det borde dom få, charizard har ju fått de, måste ju vara rättvist 😂

Draken
2013-10-04 07:38
#102

Gillade inte Fennekins sista steg 😕 Däremot gillade jag både Chespins och Froakies andra steg.

Vi hade ett litet "möte" här, ungarna och jag, och vi bytte starters. Molam som skulle gå med Chespin skall gå med Froakie, sonen som skulle gå med Froakie går med Fennekin och jag går med Chespin 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2013-10-04 09:57
#103

Jag har fortfarande inte bestämt mig vilken starter jag vill ha, dom alla ser så fula ut, verkligen besviken jag blev på froakies sista, jag gillade iden med bubblorna runt halsen, sen blev de en halsduks liknande pryl….😭

Mitchika
2013-10-04 13:58
#104

Personligen kommer jag nog att kasta tärning för att avgöra vilken jag tänker ta. 1-2 för Fennekin, 3-4 för Chespin, 5-6 för Froakie. Jag känner att jag inte kan förlora vilken jag än får, då ingen av dom faller mig helt i smaken och jag inte direkt avskyr någon heller. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
2013-10-04 21:03
#105

En bild på en ny pokemon i X och Y hittade vägen till mig via en Facebook vän, jag visar den inte direkt i inlägget för er som inte vill ha Spoilers.

Bild borttagen, då bilden inte är officiellt släppt av Nintendo utan en läckt bild. /Sajtvärd

Mitchika
2013-10-04 21:10
#106

#105 HAHAHAHAHA, HERREGUD!!!! 😂GapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattar

Dom lyckades överträffa Rotoms alternativa former, det är helt otroligt…!!!! GapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2013-10-04 21:16
#107

#106 Jag hade samma reaktion, tros vara baserad på en folksägen om en fairy som själ nycklar, den ska tydligen vara fairy type också så de kan väl passa 😂

Mitchika
2013-10-04 21:22
#108

#107 ÄR DET EN FAIRY-TYPE OCKSÅ!??!?!?!?!??! GapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattar

Det där gjorde min kväll, ska jag säga!!! GapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattarGapskrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-10-04 21:28
#109

Okay okay Honedge är INTE den västa pokemon längre!!!! xDDDDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2013-10-04 21:29
#110

Glassarna är dom värsta jag sett någonsin tycker jag 😂

Draken
2013-10-04 21:31
#111

😂😂😂😂😂😂😂😂 kvällens bästa skratt på långa tider ……… varför inte döpa om spelet till Fairy-tales istället för Pokemonspel  😂😂😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2013-10-04 21:32
#112

Jag har misslyckats ordentligt i uppfostran av ena sonen, han som brukar spela med mig och Molam, han tyckte den var frän …Han skulle absolut gå med den 🤦‍♂️😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2013-10-06 00:06
#113

http://instagram.com/pokedosage

Stor spoilervarning i länken ovan, informationen är obekräftad av Nintendo och bör tas med en nypa salt! /Sajtvärden

Här kan ni se lite mer bilder av nya pokemon, spoilers som lagts upp av dom som fick spelet för tidigt, gengar, gyarados och aerodactyl kommer få mega utvecklingar också. Dom nya pokemonen ser… läskiga ut.. känner mig lite rädd för att möta dom, ser helt… skumma ut.

Draken
2013-10-06 09:27
#114

Hmmm …man får väl se om det stämmer, vissa kan jag nog tänka mig att det är riktigt, men inte alla.

Vet ni …..Nu är det bara 6 dagar kvar 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
2013-10-06 12:42
#115

Jag har redan några pokémon jag verkligen måste ha och jag har redan bestämt namn på en del … 😇

  • Helioptile - Randy/Randall (❤️)

  • Amaura - Lillefot 

  • Fletchling - Fawkes

  • Dedenne - Mico?

  • Chespin - ?

… Men då kommer jag bara ha en plats kvar för en till, va ska jag då göra om jag det finns jättemånga fina pokémon!? 

Dagens i-landsproblem! 😮

Linda3046
2013-10-06 13:44
#116

Jag har också planerat mitt team lite, men kan ju såklart bli ändringar om man hittar något annat skoj, eller om dessa pokémon kommer sent/efter E4:an.

Chespin - Fast kaaanske byter ut den mot Gogoat.

Spritzee

Skrelp

Litleo

Helioptile

Tyrunt

molam
2013-10-06 17:44
#117

HAr bara valt 3 😟
Men det är iaf!

Skiddo = Skidz (troligast)
Froakie = Hayai
(Litleo = Chibi elr Royal)

Har bara namn som ploppar upp forst i hjarnan x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-10-06 17:56
#118

Jag har valt 3 jag också :)

Chespin - Chira/Chezz

Tyrunt -Rex/Ranya

Fletching - Peach

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-10-07 17:57
#119

Jag har bestämt för att ge spelet en chans. Får se när Pokémon Y dimper ner i brevlådan. 🙂

Ellociraptor
2013-10-08 11:29
#120

Jag har äntligen kommit på ett bra namntema för mitt tjejteam!

Fennekin - Yggritte

Charmander - Daenerys

Honedge - Brienne

Gogoat - Arya

Sen är frågan vad de två sista platserna blir… den där nyckel-fairy-grejen såg onekligen väldigt nice ut… och så behöver jag ju en water type, förstås!

Druiden
2013-10-08 11:32
#121

Jag har sett dem flesta Pokémon nu pga av läkt information. 
Och herregud! Jag vill ha alla. Det är verkligen kärlek för mig på mååånga av dem

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Draken
2013-10-08 11:39
#122

Bara 4 dagar kvar nu 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-10-08 15:39
#123

#121 Jag är lika skyldig som du är på den punkten och jag älskar den här generationen! 😍

Det finns visserligen en del att kritisera (nyckelring… 😂), men överlag tycker jag att det är en väldigt bra generation. Det kan inte bli lördag fort nog! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2013-10-08 16:48
#124

har hittat bilder men vet inte om dom är äkta :P

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
2013-10-08 16:49
#125

en till men vet inte. Men hoppas Fenekin blir men fyra men och snyggare :D

Pokemon hundar och konst

Annons:
Mitchika
2013-10-08 16:52
#126

#124 & #125 Bilderna borttagna, se varför i inlägget nedan: 

http://pokemon.ifokus.se/discussions/525093afce12c4564f000911-angaende-lackta-bilderfilmer?discussions-1

Dessa bilder känner jag igen och dom är äldre än dom senaste, läckta bilderna (och med största säkerhet falska), men vi postar inga bilder på sajten angående läckta Pokémon som inte bekräftats av Nintendo förrän releasedagen av Pokémon X/Y.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2013-10-08 16:53
#127

Men som sagt en undrar om jag ska ha en lejonhane eller hona Hm? svårt att välja eller kanske båda ? båda är lika fina tycker jag :P

Pokemon hundar och konst

hamstermia
2013-10-21 15:18
#128

jag har pokemon y&x har y av dom det är appppppppppp roligt

Upp till toppen
Annons: