Annons:
Etikettnyheter
Läst 3360 ggr
Mitchika
9/11/13, 4:52 PM

Starterevolutioner avslöjade, med mera!

Nu har tre efterlängtade utvecklingar från startertrion avslöjats! Fennekins, Froakies och Chespins första utvecklingar har postats på Serebiis hemsida, tillsammans med en hel brunt nya Pokémon och ett par nya Megaevolutions! 

Fennekins första utveckling är Teerunaa och är en Fire-type! 

Froakies första utveckling är Gekogashira och är en Water-type! 

Chespins första utveckling är Hariboogu och är en Grass-type! 

Personligen börjar jag ändra mitt val av starter och lutar mer åt Froakie istället, men vi får se hur deras sista former blir. 

Vi har fått reda på lite mer kring Mewtwos Megaformer! En ny form av Mewtwo har släppts som kallas för Mega Mewtwo X och det är en Psychic/Fighting-type! 

Som namnet säkert avslöjar så kommer den Megautvecklingen vara tillgänglig i Pokémon X, medan den nya Mewtwo-formen som avslöjades tidigare i år och som är med i filmen är Mega Mewtwo Y. Mewtwo kommer behöva två föremål kallade Mewtwonite Y eller Mewtwonite X för att kunna utvecklas till någon av sina två Megaformer. 

Nästa Megadform som har avslöjats är Mega Garchomp

Två fossilPokémon har avslöjats! 

Den första heter Chigorasu och är en Rock/Dragon-type! Dess enda kända attack hittills är Crunch. Den andra heter Amarusu och det är en Rock/Ice-type. Dess enda kända attack just nu är Aurora Beam. Båda två har intressanta nya abilities. Chigorasu har "Hard Jaw" som tydligen ökar kraften i attacker som Crunch och andra som innefattar bitande. Amarusus ability kallas "Freeze Skin", som gör om Normal-type moves till Ice-type moves och ökar deras styrka. 

Den nya Pokémon som har skymtats lite kort i tidigare trailern har fått sitt namn avslöjats! Den heter Torimian och ska föreställa en vit, fluffig hund. Det som gör den riktigt unik och spännande är att man tydligen ska kunna förändra dess utseende genom att klippa dess päls och även färga pälsen efter eget tycke! 

Den sista nya Pokémon att avslöjas är Nyaonikusu, en Psychic-type som ser ut som en tvåbent liten katt. Det är en väldigt intressant Pokémon, då dess kön inte bara avgör hur den ser ut utan också vilka attacker som den lär sig! Hanar har mer av en supporter-roll och lär sig den typen av moves, medan honor har mer av en attacker-roll och lär sig moves anpassade efter det. På bilden så är det hanen till höger och honan till vänster. 

Fairy-types styrkor och svagheter har avslöjats! 

Äntligen vet man hur Fairy-type kommer att fungera mot andra typer i Pokémonvärlden! Enligt informationen från Serebii så: 

Fairy är supereffektivt mot: Fighting, Dark och Dragon

Fairy är inte effektivt mot: Fire, Poison och Steel

Fairy är svag mot Poison och Steel

Fairy är resistent mot: Fighting, Dark och Bug

Fairy är immun mot: Dragon

Här finns en ny type-chart (på engelska) på Serebiis hemsida att se över för den som är intresserad: 

http://www.serebii.net/games/typexy.shtml

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
9/11/13, 5:41 PM
#1

Som jag sa i andra tråden är utvecklingarna ganska fruktansvärda, men jag totalälskar de nya pokémon, speciellt Amarasu! 😍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
9/11/13, 5:49 PM
#2

#1 Jag är inte ett dugg förtjust i Fennekins eller Chespins utvecklingar, men Froakies gillade jag. Så det börjar kanske luta lite åt Froakie för min del nu. 🙂

Ja, dom nya Pokémon var riktigt fina den här gången! Amarasu var bedårande gullig, men Chigorasu är helt i min smak när det gäller dinosaurier för övrigt. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
9/11/13, 6:11 PM
#3

Här kommer mina beskrivningar av dessa utvecklingar. 🙂

Teeruna är en tanig liten sån där som finns i "Mulan" som jag glömt namnet på.

Gekogashira är en stor drogad groda.

Hariboogu är en Barbapappa som förvanlat sig till en mullvad.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
9/11/13, 6:13 PM
#4

Men jag gillar den drogade grodan bäst faktiskt. 😂

Medarbetare på Pokémon iFokus

*~HamsterHamster~*
9/11/13, 6:14 PM
#5

Froakies var ju faktiskt ganska okej! Fennekins och Chespins sjukt fula liksom! vad har dom gjort utav dom sjukt gulliga starters ??? :(

Ja dom nya var jätte fina faktiskt!!!

De nya pokemon som kommer ur fossil är också coola!

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Cham
9/11/13, 6:28 PM
#6

Hahahaha vad tusan hände med Chespins utväckling? Vad fankingen gick fel där? hahahaha

Hmmm.. Fennekins utväckling är inte helt fel.. diggar dock inte riktigt det överdrivna håret i öronen på utväcklingen 0.o Men jag tror verkligen att den kommer se grym ut i sista utväcklingen 🙂

Jag är helt enkelt glad över att jag bestämde mig för Froakie som min starter, dens utväckling är ju awesome! Kan bara föreställa mig hans sista utväckling 😃

Annons:
Linda3046
9/11/13, 6:28 PM
#7

Chespins utveckling: Urk, tänkte börja med Chespin eftersom jag inte trodde dom kunde sabba dens utvecklingarna men de lyckades verkligen med det ;___; 

Fennekins utveckling: Hade verkligen hoppats att den inte skulle bli tvåbent. Gillar dock häxtemat, men vet nja jag vet inte. Har väldigt svårt för tvåbenta hundar/rävar/vargar :/ 

Froakis utveckling: Väldigt cool, har verkligen inte gillat någon fejk-utveckling på froakie men denna är faktikt riktigt nice. Skulle tagit om det inte vore för att jag vill köra med Skrelp, men kanske kör med den i X. Den ser nååågot tråkig ut, men om sista utvecklingen ser lika cool ut och dessutom kryddar till designen lite så tror jag verkligen den kan bli bra.

T-rex: Gillar den extremt mycket! Kommer definitivt vara i något av mina team.

Blåa dinosaken: Gillar denna också, men inte fullt lika mycket som t-rexen. Kanske får vara med i mitt lag i X.

Hunden: Okej design, varken fantastisk eller dålig. Verkar kul att kunna styla den lite.

Katterna: Söta men tror inte dom kommer få vara i mitt lag.

Mega Mewtwo var galet ful (benen är hemska) och Mega Garchomp var inte heller speciellt fin, men kan acceptera den. Inte alla monster kan vara vackra, och denna ser definitivt ut att kunna döda någon :P

Hallonsmurfen
9/11/13, 6:32 PM
#8

Haha, bara jag som inte är så förtjust i Froakies utveckling..? 😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

tusstuss
9/11/13, 6:36 PM
#9

Alla utvecklingar var grymt dåligt gjorda enlight mig. VAD HÄNDE MED DEN SÖTA FRENNEKIN???? ;-;

Portal Is Love, Portal Is Life.

Gerbilles
9/11/13, 6:58 PM
#10

Asså ja .. haha. Som jag skrev i den andra tråden ser Chespins utveckling ut som en köttbulle med öron. (😢) Fennekins utveckling gillar jag inte heller. Froakies är väl helt okej. 

Men kommer ändå välja Chespin, köttbulle eller ej. 😇

hoppetossan
9/11/13, 8:42 PM
#11

Men vad hände med Fennekin?!?!?! med tanke på utvecklingarna så lutar det nu mer åt froakie som starter..

Älskade Amarasu!!

Druiden
9/11/13, 9:51 PM
#12

Jag dog av skratt när jag såg Chespins utveckling Jag varken gillar eller ogillar Fennekins utveckling… Froakie ser ju ut som att han kan bli en riktig cool ninja groda! Resten är ok förutom MewtwoX Älskar mega Garchomp! Riktig killer-machine

Medarbetare på Pokémon Ifokus

molam
9/11/13, 10:42 PM
#13

Amarasu får mig att tänka på Amaterasu 😞

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Hallonsmurfen
9/12/13, 7:02 AM
#14

Är det Amarasu eller Amarusu? 🤔

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
9/12/13, 7:11 AM
#15

#14 Det är Amarusu, dubbelkollade på Serebii. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
9/12/13, 7:28 AM
#16

#15 Okej. 🙂 Lite synd, jag tyckte faktiskt om Amarasu lite bättre… 😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

*~HamsterHamster~*
9/12/13, 9:25 AM
#17

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Mitchika
9/12/13, 9:34 AM
#18

#17 Det är inte bekräftat, bara misstänkt. Bilden ser ut att vara Litleos utveckling, men det har inte bekräftats och bilden tros vara läckt av misstag.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ellociraptor
9/12/13, 11:10 AM
#19

Jag hatade Fennekins utveckling när jag såg den för en kvart sen. Men nu har jag börjat gilla den faktiskt. Fast det kan ändras beroende på hur den sista ser ut. Hur som helst kommer jag ju ändå välja den. Jag utvecklade ju aldrig min Tepig i Black t ex…¨

Chespin dock, wtf?

Fossilerna är ADORABLE. Jag vill ha båda…

Och coolt både med en pokémon som man själv får styla, och en med ordentlig könsdimorfism! Det här spelet kommer nog bli sjukt häftigt. ^^

-Aida-
9/12/13, 11:13 AM
#20

Jag känner mig besviken på hur starter utvecklingarna ser ut, grodan tyckte jag var mest intressant. Formerna av mega mewtwo var en riktigt stor besvikelse men mega garchomp tyckte jag var jätte fin :D

Annons:
Draken
9/12/13, 12:00 PM
#21

Är inte så lycklig över att Fennekin går upp på två ben. Men när jag har hunnit vänja mig lite, så är det egentligen inte så farligt, han påminner faktiskt lite om Lucario …Så jag kommer nog att välja den iaf. men jag hoppas att även denna inte blir Fire-/Fight. Börjar bli lite tjatigt 🤔

Är spänt på hur tredje steget ser ut 🤔 Litleos utveckling, om det nu är den, såg mycket intressant ut, specielt eftersom jag gillar Entei 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
9/12/13, 12:04 PM
#22

Jag trodde att Pyroar redan officiellt är Litleos utveckling…hehe

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Linda3046
9/12/13, 12:09 PM
#23

Älskar Litleos utveckling! Fast hade föredragit att den inte blivit läckt.. Vill inte se några fler pokémon nu förrän i spelet :P Men att hålla sig undan från internet i en månad är omöjligt för mig, men ska iaf försöka hålla mig borta några dagar innan releasen då det säkert kommer vara folk som får sina spel tidigt..

#21 Jag tror inte du behöver oroa dig för att Fennekin ska bli en fire/fighting. Dels lär den sig massa psychic moves, dens armar ser alldeles för klena ut för att vara fighting och pinnen den har i svansen skulle kunna vara en häxkvast (fast hörde att det kunde vara baserat på någon typ av ökenvandrare också)

*~HamsterHamster~*
9/12/13, 12:21 PM
#24

Fennekin kan ju kanske bli en Fire/Fairy :D

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
9/12/13, 12:52 PM
#25

#24 så vet jag en mamma inte kommer att välja xD hon hatar hela Fairy släktet xD

Vad ledsen hon ska bli isf x3 eftersom hon vill Ta Fennekin x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
9/12/13, 1:12 PM
#26

Hoppas hellre på att det blir en Fire/psyk. Som molam säger, så är jag INTE road av fairysläktet :/ Har aldrig gillat dem 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
9/12/13, 2:45 PM
#27

#24 Fire/psyk kann det ju också bli :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
[Akiraka]
9/12/13, 3:06 PM
#28

Jag är nöjd med det mesta så länge inte slut typen blir fire/fighting igen.. eller någon annan är trött på standard starter kombination. Jag gillar defenitivt inte Chespin

molam
9/12/13, 10:36 PM
#29

Även Pyroar (Litleos andra steg) är nu Bekräftad på Serebii ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
9/12/13, 10:42 PM
#30

Håller med Akiraka här. Det kan bli nästan vad som helst, men inte Fire/fighting igen, det börjar bli (som jag skrev tidigare) väldigt tjatigt med den typen nu.

Pyroar är isf. en självklar medlem i mitt team, får väl bita i det sura äpplet och gå med två fire ;) Vet man vad Pyroart blir mer, eller förblir den ren Fire ??

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
9/12/13, 10:48 PM
#31

Fire/Normal som Litleo ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
9/12/13, 10:49 PM
#32

#29 Japp, jag såg det också. 😃

Superläcker Pokémon, som dock påminner mig för mycket om Leomons olika former, men det är jag det. Som är Digimonfan också. Gillar den fortfarande, trots det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
9/12/13, 10:51 PM
#33

Härligt 😃 Då är det bestämt. Litleo är en självklar medlem i mitt team 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Akiraka]
9/13/13, 7:33 AM
#34

Digimonfan är vi nog 2 stycken och japp den påminner väldigt mycket om leomon. Men jag tror inte det funnits något tidigare genareationer med Fire/Normal

Annons:
Draken
9/13/13, 7:35 AM
#35

Är inte Vulpix och Ninetales Fire/Normal ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
9/13/13, 8:39 AM
#36

Nää dom är ren fire vad jag vet

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
9/13/13, 8:45 AM
#37

Kan de inte komma med de engelska namnen på de nya pokémonen snart? 😇😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
9/13/13, 8:52 AM
#38

Hade för mig att de, åtminstone Vulpix, är Fire/normal …men det kan vara fel också ;)

Hur som helst, jag kommer att gå med litleo i varje fall 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Druiden
9/13/13, 8:57 AM
#39

Nej Fennekin kommer inte bli fire/fighting…

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Draken
9/13/13, 11:06 AM
#40

Underbart :D Du vet inte vilken typ han kommer att bli ?? Jag gissar på Fire/psyk, men jag kan vara ute och cykla också ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
9/13/13, 11:53 AM
#41

Nja… Pyroar har en väldigt onödig svaghet emot fighting :(

Hoppas att det finns skillnader mellan  honan och hanen ….honan utan man kanske

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
Druiden
9/13/13, 1:52 PM
#42

#40  Vi får helt enkelt vänta och se ;)

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Linda3046
9/13/13, 4:57 PM
#43

Det finns en ny trailer ute nu och pokemon.com's XY sida är uppdaterat med all ny info från CoroCoro :) Är lite fundersam hur vissa av dom nya namnen ska uttalas :P

*~HamsterHamster~*
9/13/13, 6:48 PM
#44

Wow wow wow… Jag är as hyper nu xD Och Chespins utveckling skall ju förestella en kastanj xD JAg tror att det kommer bli en as bra utveckling! Nu vet jag faktiskt inte vilken starter jag ska ta…

Wow Pyroars hemlighet honan och hanen <3

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Hallonsmurfen
9/13/13, 6:50 PM
#45

Okej här är då de engelska namnen. 😃

Hariboogu - Quilladin

Teerunaa - Braixen

Gekogashira - Frogadier

Chigorasu - Tyrunt

Amarusu - Amaura

Torimian - Furfrou

Nyaonikusu - Meowstic

Kaenjishi - Pyroar

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
9/13/13, 7:20 PM
#46

Måste säga att jag tycker mer om Quilladin efter att sett den nya trailern. Det var den där konstiga vinkel på bilden som gjorde att han blev så konstig. 🤦‍♂️

Han är ju dessutom så himla söt på dom här två bilderna: 😍

Bild 1  (Totoro!)
Bild 2 

Och är jag den enda som tycker att Braixen liknar ökenräven Popy från Oscars oas, haha? 😛

molam
9/13/13, 9:59 PM
#47

Pyroar female forme har avslöjats! ^^'

http://www.serebii.net/xy/pokemon.shtml

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
9/14/13, 1:01 AM
#48

Kan inte se klippet, min dator tjurar 😭 jag får försöka igen imorgon.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Hallonsmurfen
9/14/13, 7:16 AM
#49

Jag älskar Pyroars female form! Och nu när jag tittar igenom alla pokémon så tycker jag att de har lyckats bra. Den enda som jag verkligen avskyr av hela mitt väsen är Honedge. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Druiden
9/14/13, 10:02 AM
#50

Nice Nice ^w^  

Jag är riktigt nöjd med denna generation

Medarbetare på Pokémon Ifokus

hoppetossan
9/14/13, 7:34 PM
#51

Åh längtar så sjukt mkt nu! Älskar pyroars feamle form jag också och fossilpokémonen, båda två!

Draken
9/14/13, 9:40 PM
#52

Nu har man börjat nedräkning. Det är bara 26 dagar kvar nu 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ellociraptor
9/16/13, 10:51 AM
#53

#49 Jag älskar Honedge!!! Min reaktion så fort jag såg den var "åh herregud detta är den sämsta pokémon jag sett i hela mitt liv… JAG MÅSTE HA EN".

Mitchika
9/16/13, 10:53 AM
#54

#53 Hahaha, jaa, så kan man också se det. 😃

Honedge är ändå inte värre än Rotoms alla alternativa former, så… jag får se när jag möter den i spelet. Inte långt kvar nu! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
9/18/13, 8:41 PM
#55

Jag gillade Froakies mest jag med, men det spelar ingen roll, för valet kommer ändå gå till Chespin.

Annons:
Mitchika
9/18/13, 9:16 PM
#56

Den här japanska overview-videon tog andan ur mig… jag längtar nu så det känns som om jag ska explodera! KärKärKärKärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/18/13, 9:17 PM
#57

Just det, en sak som jag har märkt… Pikachu använder sin animeröst i flera trailers för spelet, inte ljudeffekter som övriga Pokémon. Kommer det vara så i riktiga spelet också, tror ni? 😮

Jag hoppas, hoppas, HOPPAS det, Pikachu-freak som jag är! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
9/18/13, 9:41 PM
#58

Ja nu är man här på siten igen som kanske någon märkte.😇

Hänt mycket sen sist ser jag.

Mitchika
9/18/13, 9:50 PM
#59

#58 Välkommen tillbaka, det är kul att se dig igen! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
9/19/13, 8:11 AM
#60

Välkommen tillbaka Blue-lugia :)

Jag kommer att gå med Fennekin från början, det har jag sagt sedan jag såg den första gången, är störtkär i den, fast lite grinig över att han går upp på två ben när han utvecklas

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
9/19/13, 2:10 PM
#61

#58 Välkommen tillbaka! 😃

Upp till toppen
Annons: