Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 2305 ggr
Mitchika
2013-09-26 21:17

GPX Plus

Global PokédeX Plus, som fulla namnet är. Är det någon annan som spelar på den sajten? Jag gjorde det för ett par år sedan och går fortfarande in lite då och då. Fick ett mail som påminde mig om det och gick in för att kolla läget. 🙂

Kort beskrivet så går sajten ut på att samla Pokémonägg och kläcka dom genom att samla klick. Sedan när ens Pokémon har kläckts så kan man fortsätta levla upp dom genom att man själv och andra spelare matar dom med bär. Det finns ett stridssystem där man kan strida med sina Pokémon, men det har jag inte testat så mycket. Jag testade i början när det var nytt, men sen tappade jag intresset och fokuserade på annat. 

Jag försöker återuppta det lite då och då, även om det kan vara en riktig tidsslukare så är det skoj. 😃

Länk till min profil på GPX Plus finns nedan: 

http://gpxplus.net/user/Mitchika

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2013-09-26 23:09
#1

har inte ens hört talas om den, men jag skall gå in och kolla. Blev nyfiken ju 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-09-26 23:18
#2

Har gjort en profil där nu, men jag fattar inte mycket. Kan nog bero på att jag är trött. Skall gå och sova nu, skall upp och jobba 07 i morron bitti :/ Heter Deino72

Mitchikla: Om du orkar och har tid, så får du jättegärna guida mig lite 😃

Min Profil.

http://gpxplus.net/user

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-09-26 23:37
#3

#2 Det är lite småförvirrande innan man kommit in i det hela, men sen så är det ganska enkelt. 🙂

Jag guidar dig gärna, vad vill du veta? 😃

Hur man får nya Pokémon, kläcker dom, breedar? 

Din länk funkar inte, där hamnar man bara på sin egen profil om man har någon.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-09-27 06:40
#4

Nu är jag medlem. Jag fattar ingenting. 😃👍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2013-09-27 07:46
#5

Nu fattar jag i alla fall hur man skaffar ägg. 👍 Framsteg! 🥳

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
2013-09-27 17:37
#6

Till en början hade det ju varit roligt att veta hur man skaffar ägg, så man kan komma igång 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
2013-09-27 18:05
#7

Blev sugen på att kika lite

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-09-28 10:52
#8

#6 Du kan plocka Pokémonägg antingen från "Lab" eller "Shelter", bland flikarna till vänster på sidan. I Shelter kan du adoptera ägg eller redan kläckta Pokémon som andra användare har övergivit. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[RedHood]
2013-09-28 11:19
#9

Kollade in och gjorde en profil. Rodluvan heter jag 🙂 Vet inte riktigt hur jag ska göra men jag lär mig och har adopterat ett ägg 😃

[Akiraka]
2013-09-28 12:11
#10

Jag är fortfarande inne där ibland med.

Draken
2013-09-29 10:54
#11

Skall gå in och kolla sedan, när jag får lite tid över 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-09-29 11:14
#12

Det är överlag en jättebra sida om man vill döda lite tid. Det är kul att föda upp Pokémon från ägg till nivå 100, breeda sina Pokémon och föda upp deras avkomma, gå på äventyr för att få legendarer och roliga fakemons… 😃

Sen den där känslan när en Shiny kläcks ur ägget, alltså… jag minns fortfarande hur glad jag blev när jag fick mina två! Totalt oväntat, bara två ägg jag hade tagit på mig och kläckte och så blev dom Pokémon som kläcktes Shiny. 😃

Hur läcker Shiny Hypno än är så ångrar jag att jag utvecklade Shiny Drowzee, för den var så läcker i rosa. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-09-29 11:16
#13

Jag har fyra pokémon nu! 😛😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
2013-09-29 11:25
#14

#13 Yay, bra jobbat! 😃

Jag är på äventyr för att försöka få tag i en klonCharmander. Jag har redan snott ett par från Shelter för länge sen, men nu vill jag försöka få tag i en själv via äventyret så att jag har en utan lineage. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-09-30 07:10
#15

Har inte hunnit in något mer, men hoppas jag skall hinna en stund under dagen 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[RedHood]
2013-09-30 08:23
#16

Efter de är kläckta, vad gör man då? Jag har fullt med säger den 🙂

Mitchika
2013-09-30 12:33
#17

#16 Antingen behåller du dom i ditt party, levlar upp dom genom att mata dom med bär och försöker få dom att utvecklas eller så kan du lägga in dom i din PC och plocka fler ägg. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[RedHood]
2013-09-30 14:35
#18

#17 Oh tack! 🙂

Mitchika
2013-09-30 15:16
#19

Jag är rätt nöjd överlag just nu när det gäller GPX Plus. 😃

Jag sitter med ett Rayquazaägg, ett Ho-ohägg, ett Clone Charmanderägg och två Pichuägg som jag plockade från labbet och som jag hoppas på kommer vara två pojkar eller en pojke och en flicka. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-09-30 16:27
#20

Jag fattar nada 😞 Hittar ingenting här inne. Försöker igen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2013-09-30 16:37
#21

Nu hjar jag 4 ägg i varje fall,. men jag har ingen aning hur jag skall kläcka dem …Hur gör jag 😕

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallonsmurfen
2013-09-30 16:42
#22

#21 Du får vänta tills det får en massa sprickor, sen kan du välja att kläcka det. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
2013-09-30 16:56
#23

Så jag behöver inte göra något mer då ?? Jag värmde äggen förut, men det kan jag inte göra igen verkar det som.

Hur kläcker jag det sen då ?? är det bara att lägga muspekaren på ägget, eller klicka på det ?

Har förresten adopterat en Zangoose också. En pojke som jag kalade Gooze 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-09-30 17:00
#24

HAr adopterat 5 ägg sen hittade jag nått som Hette Zergoose i Safari zone hon var en J**** att få tag på men nu har jag henne iaf ^^

Förressten så tror jag att ett av äggen jag har fått tag på är en Eevee =DD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-09-30 17:15
#25

Vad kul att så många börjat spela! 😃

Att kläcka ägg och få Pokémon att växa i nivå är ett samarbete mellan spelare på GPX Plus. En gång om dagen kan du värma ett ägg eller mata en Pokémon. Det skulle ta en evighet att göra ensam, eller hur? 

Därför så klickar man på varandras ägg och Pokémon för att hjälpa dom kläckas och växa! 🙂

I retur så är det artigast att klicka tillbaka på den som har klickat på dina ägg/Pokémon! Man kan se vilka som har klickat på ens ägg/Pokémon genom att klicka på fliken Users (till vänster). Klicka sedan på den röda fliken med texten "have been online today" och välj alternativet "have interacted with me today". Då ser man vem eller vilka som har klickat på ens ägg/Pokémon och hjälpt dom så kan man klicka på deras Pokémon/ägg och hjälpa dom tillbaka. 🙂

Det är så sajten går runt. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-09-30 19:24
#26

Wow! Vad många det är som går in och hjälper en… 😮

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-09-30 19:31
#27

#26 Kolla så att du verkligen ställt in så att du ser personerna som har hjälpt dig, så du inte ser alla användare online. Den missen gjorde jag en gång och tröttade ut mig rejält när jag försökte klicka "tillbaka"… 😛

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2013-09-30 19:34
#28

#27 View 100 users (who) have interacted with me today.

Jag vet inte om det är hur många som har gjort det men det står någonstans i alla fall. 😛

"Displaying users 1 to 46 of 46."

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
2013-09-30 19:35
#29

Ingen alls som varit inne på Virtuadopts? Ingen "rolig" sida dock, men ändå?🙂

Mitchika
2013-09-30 19:38
#30

#28 Ja, då är det många som har hjälpt dig! 😃

Jag brukar klicka igenom många användare när jag är på det humöret, men jag har sällan koll på vem eller vilka jag klickat på. Om du länkar till din profil så lägger jag till dig i min Pal Pad och klickar dina ägg/Pokémon varje dag, såvida jag inte är inne. 🙂

#29 Virtuadopts? Det låter inte så bekant, vad är det för sida? Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-09-30 19:50
#31

#30 Hur lägger man till folk till sin Pal Pad, så kan jag göra det med dig också. 🙂

http://gpxplus.net/user/Hallonsmurfen

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
2013-09-30 19:52
#32

Jag postade en bild för några veckor sen. Man kan "adoptera" ägg men det är mest att man klickar på dom och få dom att gå upp i level. Man kan inte strida eller något sånt. Men ibland kan man vinna "promos" i olika mini spel. Bla starters från Kalos eller Shadow Lugia som exempel.

Mitchika
2013-09-30 19:52
#33

#31 Det finns ett alternativ på användarens profil där det står "Add to Pal Pal". Jag minns inte om man måste köpa en Pal Pad först eller om man automatiskt har en. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-09-30 19:53
#34

#32 Ah, den bilden kommer jag ihåg! 😃

Konceptet är ungefär detsamma som på GPX Plus då, förutom att det gäller mer än bara Pokémon på den sidan antar jag? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-09-30 19:53
#35

Liten bild, ja vet.

[Blue_Lugia]
2013-09-30 19:55
#36

#32 Nja jag har då inte stött på något annat än pokémon. Fast det beror ju  på hur du menar.😃

molam
2013-09-30 23:42
#37

Lite lite Frustrerad… HAr klävkt fram en del pokemon nu, Bla. en Eevee som jag har skickat ner i underground (i hopp om att den ska hittaen utvecklingssten) MEn Jag har INTE lyckats komma på hur man tar av en pokemon den item den håller i.

Kläckte ju även en Shuckle som höll i SilverPowder men jag har ännu inte listat ut hur man ska få av han (och alla andra) en item skulle vara superglad om nån informerade mig om det 😞

Och lika så om det går att sälja grejer? isf hur?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-10-01 16:24
#38

Jag har börjat komma underfund om hur det funkar nu :) har kläckt fram en del ägg, gjort ett par battles och jag har adopterad pokemon i shelter :D

Har lagt till dig i Pal-Pad Mitchika ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: