Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2207 ggr
Mitchika
9/27/13, 10:33 AM

OT - Det finns inga mirakel...

… och ingen rättvisa i världen heller. Hur hårt man än försöker så är vissa saker helt enkelt inte menade att ske. 

Du fanns bara hos oss i knappt två månader, men vilket intryck du gjorde. Ditt tiggande tjut hördes från andra sidan ytterdörren när man kom hem och stoppade nyckeln i nyckelhålet, hoppfull om att jag skulle ha en knippe maskrosblad med mig åt er. 

Du var alltid så pigg, så stark och så levnadsglad. Den där kämpaglöden du hade… jag minns inte sist jag såg ett djur med en sån livsvilja och en sån livsglädje. Du ville inte ge upp. Så länge du var med på banan och var stark och glad så var jag ville att kämpa. 

Och som vi kämpade, du och jag. Operationer, mediciner, ingrepp, stödmatning, stödmatning och åter stödmatning. Aldrig ville du ge upp. All medicin åt du, som om du visste att den skulle hjälpa. Tålmodigt satt du i min famn alla dom timmarna jag stödmatade med critical care. Det var jobbigt och slitsamt, men du myste också. Låg där och kurrade till då och då i min famn, som om du vore en katt, mellan matningarna. 

Jag trodde att det hade vänt. Allt såg bra ut. Alla sår hade läkt, du åt fint på egen hand, du skuttade runt med tjejerna. Jag trodde vi hade grejat det. Det var några slitsamma veckor, men jag trodde faktiskt att vi hade klarat det. 

Men direkt när jag klev ut i vardagsrummet imorse och skulle ta något att dricka så insåg jag att något var fel. Du kom inte farande när jag öppnade kylskåpet. Jag hittade dig i fleeceskogen i ena halvan av buren. Du kunde knappt stå. Jag släppte allt vad jag hade i händerna och lyfte ut dig. Du bara halvlåg i min famn och för första gången såg jag kämpaglöden flacka i dina ögon. Jag kunde inte förstå det. Kvällen innan satt du med tjejerna och åt hö. Du klättrade på burkanten för att få kålen först, som du gjort hela tiden sen du blev friskare. 

Veterinären tog emot oss akut. Sist jag vägde dig hemma hos mig vägde du strax över 800 gram, för två dagar sen. Nu hade du tvärrasat och var nere på 670 gram. Det kändes overkligt. Det fanns inget mer att göra. Vid slutet av undersökningen låg du bara ner på sidan. Du orkade inte resa dig upp, kunde inte ens röra dig ordentligt. 

Beslutet var lätt att ta. Bara du inte hade ont längre, för jag såg hur du kämpade fortfarande, hur jobbigt det var. I min famn blev du lite piggare. Du kämpade dig upp och kröp in under min fleecejacka och somnade in där intill mig. Bredvid dig hade du Tali, som hade följt med för sällskap, värme och stöd (mest för mig). 

Jag trodde verkligen att vi skulle greja det. Veterinären trodde det också. Du var så stark, du hade sån livsvilja. Dom visste inte säkert vad det var som hade hänt. Det påminde om Randys stroke, men dom misstänkte även njurarna. Det var omöjligt att säga exakt. Allt jag vet är att vi båda kämpade så länge du orkade. Vi förlorade. 

Men förlusten känns inte alltför bitter. Vi båda gjorde allt vi kunde och nu har du inte ont längre, du behöver inte kämpa mer. Allt är bra för dig nu. Jag sitter här med ännu ett tomt hål i hjärtat, ännu en förlust detta rent utsagt helvetiska år, och försöker bara hitta orken att fortsätta ta hand om resten av mina djur och mitt liv i sorgen. 

Vila i frid, älskade lilla Garrus/Nisse🌺❤️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
9/27/13, 10:46 AM
#1

Åh, Mitchika. Jag är så ledsen för din skull. Sitter här med tårarna i ögonen och önskar att jag kunde ta lite av ditt lidande. Du har förlorat så många djur på så kort tid, att detta börjar bli något grymt och man ställer sig frågan varje gång, Varför?

Men som du skrev får man se det för Garrus bästa, jag önskade att han blev bättre och kunde leva ett hälsosamt och friskt liv. Jag hoppades och gav aldrig upp hoppet om att han skulle bli bättre. Men nu slipper han ha ont precis som du skrev, han springer säkert på de gröna ängarna och tittar ner över dig och de djur som du har kvar i ditt liv.

Du ska veta att jag alltid finns här ifall du vill prata.

Vila i frid lilla Garrus! 🌺

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
9/27/13, 10:48 AM
#2

#1 Det var underbart skrivet, Sandra. 😢

Jättevackert! Tack så mycket… 😢🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
9/27/13, 10:57 AM
#3

🤗

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

-Aida-
9/27/13, 11:08 AM
#4

ååh vad tråkigt, de är inte lätt när de händer. kram.

Hallonsmurfen
9/27/13, 3:07 PM
#5

😢

Medarbetare på Pokémon iFokus

tusstuss
9/27/13, 3:36 PM
#6

Det är så otrolight jobbight att förlora en fyrbent vän, det vet jag. Vissa personer påstår att små djur inte kan kämpa. Att de inte är starka. Men åh, så fel dom har. Vila I frid, Garrus. Kanske träffar du min förlorade lilla kompis, om det nu finns ett liv efter döden.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Hallonsmurfen
9/27/13, 4:15 PM
#7

Det är hemskt, den där känslan… När de ena dagen är hur pigga som helst, och leker och håller på, och nästa dag ligger stilla på marken utan att röra en enda muskel. När man ena dagen har lekt med dem, pratat med dem, kelat med dem. Och hur de nästa dag inte finns längre…

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
9/27/13, 5:34 PM
#8

Åh, beklagar verkligen. Kunde inte låta bli att börja gråta när jag läste detta. Garrus verkade vara en riktigt kämpe, men ibland håller det tyvärr inte hela vägen … 

Vila i frid lilla Garrus, hoppas du har det bra vart du nu är! 🌺🌈

Styrkekramar till dig Mitchika! 🤗

molam
9/27/13, 6:03 PM
#9

Åhh så sorgligt 😕

Men det positiva är att han slipper ha ont mer, på andra sidan regnbågens bro behöver han aldrig ha ont och han finns alltid med hos alla, fräst finns han med hos dig, i ditt hjärta lever han alltid vidare.

Vila I Frid Garrus 🌺

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[RedHood]
9/27/13, 8:21 PM
#10

Beklagar verkligen…fick tårar i ögonen.

Kramar till dig 🌺

Mitchika
9/28/13, 10:51 AM
#11

Tack så hemskt mycket, allihopa! 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Akiraka]
9/28/13, 12:05 PM
#12

Vila i frid Garrus. Det var tråkigt att höra. Ta väl hand om dig Vännen.🌺

[Blue_Lugia]
9/28/13, 12:33 PM
#13

Usch vad jobbigt! Det är hemskt när någon går bort oavsett människa eller djur. 😢

Annons:
LajvKrattan
9/28/13, 11:40 PM
#14

😢

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

LajvKrattan
9/28/13, 11:44 PM
#15
hoppetossan
10/1/13, 5:06 PM
#16

åh beklagar sorgen!😕 Det är så hemskt när man måste säga farväl till ett älskat husdjur. Vila i frid Garrus❤️

Upp till toppen
Annons: