Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 3418 ggr
AnnaMoonshadow
2013-10-04 09:55

sista steget av starter till X & Y?

sista steget av starterpokemonena från X och Y har läckt ut tydligen. Det är inte helt konfirmerat att det är de riktigt utvecklingen men det känns ändå rätt troligt. Vad tror ni?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
-Aida-
2013-10-04 10:33
#1

Jag tycker dom ser fake ut, men vad vet jag, dom kom ju med mega charizard x som är helt otrolig 😛
Jag har ingen lust att välja någon utav dom just pga deras sista fula evolutions.

eksess
2013-10-04 11:02
#2

Denna generationen är mycket bättre än gen 4 och 5 tycker jag och startersarna är hur häftiga som helst!

Chesnaught i pokemon amie

Greninja i pokemon amie

Mitchika
2013-10-04 13:53
#3

Det ska tydligen vara dom äkta sista evolutionerna. Folk som fått tag i spelet före releasedatum har läckt bilder av hur deras starters utvecklas, även videos finns att se på YouTube.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2013-10-04 14:52
#4

Jag vill fortfarande inte ha någon av dom alls 😂avskyr alla tre.

Draken
2013-10-04 15:28
#5

Lite synd tycker jag dockdet är. Men Chespin och Froakies sista steg är väl rätt okej, Fennekins sista gillar jag definitivt inte 😢

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
2013-10-04 17:30
#6

Är rätt besviken på alla. Dom var så fina i början, sen spårade det ur, speciellt Fennekins sista utveckling. Den ser ju ut som en stor kon … 

Greninja har sin tunga som en halsduk haha, annars är den rätt okej. Trodde dock att Froakie sista steg skulle bli jättemycket coolare än såhär!

Chesnaught är jag lite tveksam till. Det jag inte gillar är att armarna står ut så mycket, annars är han ändå rätt häftig. Fast förstås, brukar själv gå runt så utomhus när det är kallt, så vi är kanske lite lika vi två. 😎 Har ändå redan bestämt mig för Chespin, sen får vi se ifall det blir en Everstone eller om han får utvecklas.

Annons:
Galaxy86
2013-10-04 17:51
#7

Jag kommer nog använda everstone :P

Pokemon hundar och konst

Druiden
2013-10-04 19:38
#8

Det spännande med dem är ju att dem är inspirerad av rpg/mmo spel liknande gubbar så som  Mage, Rogue och Paladin

Medarbetare på Pokémon Ifokus

-Aida-
2013-10-04 19:44
#9

Jag har bestämt mig för att välja froakie, min kille fick välja mellan, gräs, eld och vatten utan att veta vad de var för något, så nu ska jag ha froakie i första spelet, sen chespin i andra, jag har bokat både X och Y 😃

AnnaMoonshadow
2013-10-05 10:16
#10

jag gillar ju att köra med eldpokémon så det är nästan givet för min del. Men jag kan inte påstå att jag gillar någon av de sista stegen 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Blue_Lugia]
2013-10-05 12:16
#11

Ok??? 😮 OM det här är dom äkta så vet jag inte vad jag ska säga!

Blev ganska besviken.  

Inte  speciellt förtjust i någon av dom. Usch!

Tror inte jag vill ha Chespin då, den ser ut som någonting från Iron man eller liknande.

Om det inte är fake.

Mitchika
2013-10-05 12:18
#12

#11 Det är nog inte fake, det ska vara äkta. Bilderna är tagna direkt ur spelet, då vissa länder har släppt spelen tidigare än det officiella releasedatumet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2013-10-05 12:28
#13

Aj då! 😃

Annons:
Mitchika
2013-10-05 14:55
#14

Jag har tittat, funderat, vridit, vänt och tänkt på det hela… jag tänkte slå tärning om vilken starter jag ska ha, men… 

Hur jag än funderar… så blir mitt starterval fortfarande Fennekin. Min hjärna kan inte ignorera dom två viktigaste faktorerna när det gäller Fennekins sista stadium Delphox. 

1. Det är en RÄV! 😍 (Vilket är i stort sett lika awesome som varg/hund för mig) 

2. Det är en MAGE! 😍 (Baserad på Mage, åtminstone) 

BONUS: Det är en FIRE-TYPE! Kär (Fire-type är på andra plats hos mig efter Electric) 

Jag älskar rävar och jag älskar mages. Jag älskar även ninjor otroligt mycket och amfibier. Jag älskar gigantiska transformer-lika saker som Chespons sista form får mig att tänka på. 

Men… 

Igelkott? + Transformertank + Grass/Fighting = Awesome! 

Groda + Ninja + Water/Dark = Super Awesome! 

Räv + Mage + Fire/Psychic = Epic Super Awesome!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-10-05 15:04
#15

Vill ha mister groda jag! lyckades byta till mig den så att jag är happy happy! =D

Dom andra två vill jag inte ha för 5 öre grodan är godtagbar iaf!

7 Dagar kvar nu!!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Druiden
2013-10-06 13:13
#16

Jag väljer Froakie xP 
Ninja groda FTW!

Medarbetare på Pokémon Ifokus

LajvKrattan
2013-10-06 15:11
#17

#14 Verkar som att du redan lärt dig älska de sista utvecklingarna! 😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Ellociraptor
2013-10-06 16:20
#18

Jag hoppas det kommer någon nice official art av fennekins sista utveckling. Jag älskar de första två, men det är någonting med ögonen på den sista som jag ogillar. Den påminner lite för mycket om Blaziken i det att den är lite för mänsklig, och jag har aldrig gillat det… dock är andra stadiet fab så jag kan tänka mig att stanna utvecklingen där. After all gick jag igenom hela Black utan att utveckla Tepig, så bara att ta den till andra stadiet är ju enormt mycket bättre, haha!

Å andra sidan blir den ju inte psychic förrän i tredje steget om infon stämmer, och fire/psychic…

Mitchika
2013-10-06 18:11
#19

#17 Nja, alltså, med dom låga förväntningarna jag hade så trodde jag att dom skulle se så mycket värre ut än det vi fick. Vilket dom kunde ha gjort också. Så jag är rätt nöjd med dom vi fick ändå. 🙂

#18 Wow, hela Black utan att utveckla Tepig!? 😮😃

Jag körde hela Emerald utan att utveckla min Mudkip, Zidane. Inte för att jag har något emot Marshtomp eller Swampert utan… I just like Mudkips… 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ellociraptor
2013-10-06 19:51
#20

#19 Vill ju inte skryta, men är lite hardcore ibland…. ;) Näe, men tepig blev verkligen en favorit för mig, som till och med konkurrerar med charmander som var konstanta favoriten sedan gen 1. Besvikelsen över dess utvecklingar gjorde att det var värt att behålla den som tepig. I white 2 utvecklade jag den dock (fast var tvungen att komma på värsta historian bakom), och det var inte ett dumt beslut…

Haha, det tog lååång tid för mig att utveckla min Torchic på Emerald. Spelade det efter black, så visste ju att det gick att klara spelet utan att utveckla, men till sist tvingade jag mig själv…

Annons:
Mitchika
2013-10-07 06:02
#21

Det har börjat dyka upp poster lite här och var på nätet om att alla läckta bilder från Pokémon X/Y, inklusive läckta Pokémon, ska vara fake. Svårt att veta säkert, särskilt när argumentet låter långsökt (att det ska ha sålts fejkkopior av spelen i affärerna), men det är bara att vänta återigen. 

Antingen på att Nintendo ska bekräfta/dementera ryktena officiellt eller på att spelen släpps och vi får se själva hur det verkligen är. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ellociraptor
2013-10-07 08:12
#22

#21 Man kanske kan hoppas på selektiv fakehet… typ att nyckeln är for real men inte Delphox. :D

Kommer nog bli spännande på lördag hur som helst! Vilket påminner mig om att det är dags att förhandsboka…

-Aida-
2013-10-07 10:50
#23

#21 Jag tycker allihop ser fake ut, så jag håller tummarna på de, dom ser inte alls ut som pokemon ska göra, om dom nu har ett speciellt utseende :P
eller så kanske dom vill försöka bevara spänningen inför de nya spelen, vem vet.

Linda3046
2013-10-07 11:36
#24

#21 Nja, jag tror inte det är fejk, låter som du säger lite långsökt med fejkade spel O.o

AnnaMoonshadow
2013-10-08 17:04
#25

haha vi får vänta och se, tyvärr kommer jag antagligen inte få spelet förens på måndag. Det finns risk att skolan kommer gå dåligt hela nästa vecka eftersom jag inte kan spela i helgen 😛

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Galaxy86
2013-10-08 17:05
#26

chespin påminer lite om Bowser.den har liksom taggar :P

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2013-10-10 18:34
#27

Starterevolutionerna är bekräftade! 

Serebii har postat info och bilder om dom på sin hemsida, samt bekräftat tonvis av andra läkta Pokémon! 

Hur mycket info som helst finns att läsa på Serebiis hemsida nu, men jag varnar starkt för spoilers! 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Ellociraptor
2013-10-10 18:37
#28

Hittade för övrigt supersnygg fanart av Delphox! Känner att jag nog kan vara okej med den om den officiella arten är lika nice… http://25.media.tumblr.com/b9c3142c725e6606dce5b5e97a4f9240/tumblr_mu9aqecIPq1rb53jco1_500.jpg

Mitchika
2013-10-10 18:40
#29

#28 Delphox, Greninja och Chesnaught är bekräftade som starterevolutions. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Sandi92]
2013-10-10 18:42
#30

Avskyr Chespins och Fennekins sista utvecklingar, så jag ska välja Froakie.

Gerbilles
2013-10-10 18:43
#31

Vågar man gå in på serebii tro? Blir ju så nyfiken, men vill samtidigt inte se massa spoilers.. 😇🤔

Ellociraptor
2013-10-10 20:03
#32

#29 Mjo, har accepterat det… men vill gärna se riktig fanart. :P En liten Avatar är ju inte riktigt samma!

*~HamsterHamster~*
2013-10-10 20:24
#33

Just nu skulle jag vilja  bo i österrike dom säljer pokemon X o Y sedan tisdag -.-

Ps: titta inte in på serebii för mycket information ;)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Blue_Lugia]
2013-10-10 21:09
#34

#33  Jag lär ju inte få spelet förrän tidigast måndag så man kan ju alltid göra nåt medans man väntar. 😉

#29 Usch kan fortfarande inte smälta min besvikelse. Hade ganska höga  förväntningar på dom faktiskt. Men men….😕

Annons:
Draken
2013-10-11 07:39
#35

Jag gillade inegn av starterevoluotions nåt vidare bra, men man måste ju prova :) Gillade inte Oshawott eller Tepig ( eller deras utvecklingar) när de kom heller, men jag ändrade mig efter att jag provat dem ;) Tepig är numera en favorit 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2013-10-11 08:58
#36

#35  Ja man lär sig nog gilla dom på ett eller annat sätt.🙂

Draken
2013-10-14 08:16
#37

Chespins utveckling är inte så dum. Jag har Chestnought nu, och jag gillar den, så det kan bli 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-10-14 15:30
#38

#37 Jag har Delphox och jag är fullständigt tokig i den. 😃😍

Så vacker, så stark och så läcker design i Pokémon-Amie att jag blir alldeles förälskad. Underbar Pokémon och jag ångrar inte mitt val en sekund! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Ellociraptor
2013-10-14 16:02
#39

http://cdn.bulbagarden.net/upload/2/21/655Delphox.png

Officiell bild!!! Gud, nu kanske jag utvecklar trots allt….

-Aida-
2013-10-14 16:02
#40

Jag blev inte så fäst vid Greninja alls, gillade ingen av startersen men han va lite cool ändå 😃

Mitchika
2013-10-14 16:17
#41

#39 Japp, stämmer klockrent in på bilden jag har av min Chip! 😍

Han är så söt med sin lilla trollstav. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Linda3046
2013-10-14 16:34
#42

#39 Såg helt klart bättre ut där än i spelet :)

Ellociraptor
2013-10-14 16:35
#43

#41 Hahha, Chip, vad gulligt namn!

#42 ELLER HUR. Det var just något sådant jag hoppades på. ^^

Mitchika
2013-10-14 16:37
#44

#43 Det passade honom klockrent som Fennekin och det passar honom fortfarande, på något kul sätt. 😃

Level 50 är han nu, stora killen. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

hoppetossan
2013-10-15 06:41
#45

Efter att ha sett sista utvecklingen av fennekin så blir det nog den jag väljer som starter! En pokémon med en trollstav! Passar ju perfekt om man förutom pokémon-nörd dessutom är en Harry Potter- nörd😃

Känner att enormt behov av att ha spelet väääldigt snart!

Mitchika
2013-10-15 06:50
#46

#45 Ja, det gav Fennekin/Delphox extra bonuspoäng hos mig. 😃

Jag älskar alla former av mages, RPG-nörd som jag är och som föredrar att spela mage i stort sett i alla spel jag kör. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-10-15 17:06
#47

Han äör lite skön ändå Delphox, trodde inte jag skulle gilla sista utvecklingen, men nu är jag inte så säker längre 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: