Annons:
Etikettallmänt-om-sajten
Läst 1631 ggr
Mitchika
2013-10-06 00:33

Angående läckta bilder/filmer

Som dom allra flesta säkerligen har märkt så har flera personer i olika länder fått tag i Pokémon X/Y före releasedatumet. Det postas tonvis med bilder, videos och annan information om spelet här och var på nätet just nu som innehåller tonvis med spoilers, både om nya Pokémon och spelets handling. 

Nintendo har inte godkänt detta och håller därför på att stänga ner och ta bort bilder och filmer där dom kan. Dom flesta sidor med läckta bilder, videos och information riskeras att stängas ner inom kort. Jag tänker inte förbjuda länkar till såna sidor, då vi inte kan hållas ansvariga för det, men… 

För sajtens skull så är det totalförbjudet att lägga upp kopior av läckta bilder som man hittar på nätet här på sajten. Likaså är det förbjudet att lägga in videos direkt i inlägg/kommentarer. 

Det är endast tillåtet att posta sådant som är SLÄPPT OCH BEKRÄFTAT OFFICIELLT AV NINTENDO! 

Det blir en omedelbar varning för den som trots det gör detta och det krävs inte många upprepningar av det här för att få skrivförbud. 

Det är fritt att diskutera den läckta informationen, men det rekommenderas att det skapas en ny tråd om ämnet med spoilervarning till och där gäller även förbudet om postning. 

Det här gäller fram till Pokémon X/Ys releasedatum, 12/10 - 2013. Därefter är det fritt att posta videolänkar och bilder på spelet. 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2013-10-06 07:06
#1

Bra inlägg! Det känns säkrare för oss andra också att få se bekräftat material, oavsett om det är fake eller inte angående både Pokémon och handling. 👍

Draken
2013-10-06 09:33
#2

Mycket bra inlägg. Och jag hoppas ingen på den här siten går emot det du nu har skrivit.

Även jag, som Sajtvärd, skall försöka hålla ögonen öppna och jag säger på en gång

Skulle jag se spoilers, om de inte är bekräftade av nintendo, så plockar jag helt sonika bort hela inlägget.….

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Druiden
2013-10-06 12:55
#3

Jättebra! Har hört om att Nintendo åkt hem till folk och åter tagit deras spel för att dem läkt ut massa information

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2013-10-06 14:13
#4

#1 Just det, mycket förfalskas och läggs upp på nätet just nu så man behöver ta det mesta med en nypa salt. 🙂

#2 Det hoppas jag också. 🙂

Kanon! 👍

#3 Det har jag också och jag har även läst om det på olika forum, vilket var anledningen till att jag postade det här. Vi tjänar inget på att riskera att göra Nintendo arga på forumet, så vi håller det rent från läckta bilder och videos fram tills spelens officiella releasedatum. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-10-06 14:18
#5

Bra! 👍

Snart behöver vi inte ens läckta bilder, för snart kommer spelet! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-10-06 14:25
#6

#5 Japp, bara 6 dagar kvar nu! 😃🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2013-10-08 11:44
#7

Jättebra att alla är överens 👍

Nu är det bara 4 dagar kvar 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ellociraptor
2013-10-08 12:03
#8

#3 #4 What? Det låter ju helt orimligt. Källa på det?

Mitchika
2013-10-08 15:35
#9

#8 Det finns inga bekräftade källor, utan det är bara vad personen som läckte bilderna påstod på instagram (tror jag det var?). Jag tror en hemsida postade information om händelsen, ska hitta länken bara. 

http://kotaku.com/pokemon-leaker-says-heads-are-rolling-at-nintendo-1440488995

Där! Se upp med att klicka på länkarna i artikeln dock, då dom leder till olika ställen på nätet där spoilers kan finnas. 🙂

Jag vet som sagt inte hur trovärdigt det hela är, men det är vad som sägs runtom på nätet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-10-08 15:38
#10

#8
Tydligen var det någon som laddade upp massa bilder på x&y på sitt instagram konto, nintendo's ninjas trackade ner den personen och åkte dit för att ta tillbaka spelet. 
Jag har läst om det men har ingen aning om vart man kan hitta själva sidan.

Mitchika vet nog!

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Galaxy86
2013-10-08 17:01
#11

tack för denna tråd!

Pokemon hundar och konst

Upp till toppen
Annons: