Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1501 ggr
molam
2013-10-12 02:07

Äventyret med MOLAM!

I mitt party finns nu Freja! (Frogadier Lvl 19) Flye! (Furfrou lvl 19) Bunneh! (Bunnelby lvl 17) Och sist men också svagast Geisha! (Skiddo lvl 16) Vad mer som ska komma vet ingen x3 men måste ha en FLY! måste ju få testa på Air battle Hoard battle har vi redan testat MAAAASSSSAAAA gånger! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Galaxy86
2013-10-12 06:43
#1

så roligt! :D

Pokemon hundar och konst

molam
2013-10-12 15:48
#2

Vi har nu äntligen räddat den lilla Furfrou som hade tappat bort sin tränare och snorlax är uppväckt nu är det en liten paus i poekamon Centret Geisha håller även i Miracle Seed nu, det fick henne att bli lite starkare ^^ alla förutom Bunneh är på 19, hon är bara på 18 ^^

Vi försöker hitta fler vänner och letar Frenetiskt efter en Flying pokemon vi tror kan bli en bra vän så man nån gång får testa på Air battle! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
2013-10-12 16:00
#3

Följer! 😃

molam
2013-10-13 09:54
#4

Nu när jag pch mina små pokemon vänner fått två badges och är i full fart påväg emot vårt tredje så har partyt förändrats lite eller ganska mycket.
Först hittade vi en söt liten Swirlix (som fick namnet Raixa) vi bara INTE kunde låta bli att fånga *-* Swirlix var väldigt omtyckt, men vännerna kände att dom behövde en flygande vän så jag och mina småvänner frågade mamma om vi kunde byta en liten liten Swirlix mot en liten liten Spritzee mamma gick med på det! Äntligen hade vännerna en fågel… men den var FAiry men förhoppningsvis skulle denne lilla Spritzee (som fick namnet Aria) kunna lära sig Fly! men lilla Aria kom aldrig så långt, för hon kunde inte slåss i en Air battle, det var då Aria fick åka in i boxen (😢) ut istället för En Aria kom en liten liten Pidgey som bara hette Pidgey… men hon var på lvl 3 bara så det var att starta Exp. share så fick hon dela på Sina exp med alla andra. Pidgey fck stanna ute tills vi hittade Glittering cave där vi fick tag på inte en MEN två fossiler!! fossilerna vi fick tag på var Sail Och Old Amber! När Old Amber blev åter upplivad så visade det sig vara en Aerodactyl (han fick namnet Ace)! Pidgey åkte in i boxen och Aerodactyl kom ut. Sail fossil blev en liten lillefot (som fick namnet amaro) denne lille fjomp ville mamma ha så där blev det ännu ett byte! och sist men också minst hittade min bror En liten Inkay som jag ville pröva det var en flicka så jag ville att bror skulle kalla henne Pinky! hon är väldigt start och äöver alla förväntningar undrar hur andra steget ska vara då hmm det får vi se!

Geisha lvl 26
Flye lvl 26
Ace lvl 25
Pinky lvl 27
Freja lvl 28

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-10-13 10:24
#5

Du ligger snäppet före mig fortfarande. Får se om vi kan träna upp våra team till 36 idag, så kanske vi kan mötas. Lite taskig är ni dock, för mina fossiler utvecklas inte fören senare :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-10-14 01:15
#6

Whoops jag som sa att jag inte skulle gilla Megaevolutions går nu med tre stycken 😟

Ace! Aerodactyl lvl 39 Aerodactylite 😮
Miia! Flaaffy lvl 26 (nyligen bytt åt mig den) ampharosite 😮
Luca! Lucario lvl 39 Lucarionite 😮

HEMLIGHET!! Kangaskan ligger i boxen det blir en megastone på den med om jag hittar 🤫

I boxen finner du även en

Charmander lvl 10 Charizardnite X
Bulbasaur lvl 10 Venosaurite
Squirtle lvl 10 Blastoiseite

Dessa går jag med när jag börjar om 😂

SEX badges har vi skramlat ihop! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2013-10-14 08:03
#7

Vem var det som absolut INTE skulle gå med de gamla pokemonen den första gången hon körde spelet 🤔 …………………………………😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-10-14 21:11
#8

Vet inte vad du pratar om 😇

Har förövrigt hittat Xerenas nu också om mina pokemon är mellan 48 och 51 letar efter sista gymmets ledare nu! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2013-10-15 01:05
#9

Alla mina är nu på 60+ och alla gym är tagna så nu skall jag kläcka ägg och imorgon kommer jag att börja om, då blir mitt nya team dun dun duuuunnnnn! Det berättar jag imorn nu ska jag sova!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-10-15 17:03
#10

Får se om jag hinner med dig den här gången 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-10-15 18:36
#11

Nope börjar om nu jag 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2013-10-15 18:48
#12

Jag ligger och sover, upp för trappen kommer en Fletchling och väcker mig, jag gäspar, och sträcker på mig, kommer snabbt upp ur sängen.

Jag har på mig en rosa pyjamas, och i handen har jag ett gult DS (?) med Pikachu motiv, kollar datorn lite sen går jag till spegeln för att klä på mig. jag tog på mig en svart blus, en röd kjol, svarta långa strumpor och ett par svarta skor. Den rosa handväskan är alltid med.

Jag går ner för trappen och mamma säger godmorgon till mig sen frågade hon om jag sov gott och var redo för min långa resa hon säger åt mig att ge mig av lite snabbt och gå och säga hej till mina grannar innan jag sticker så jag går ut ur huset.
När jag kommer ut ur dörren står en kille och en tjej där, det mpste vara mina grannar så jag går ut genom dörren och öite närmare dom då säger dom välkommen till Vaniville Town!

Pojken heter tydligen Calem och är min granne, Tjejen heter Shauna.
Dom skulle komma och hämta mig för vi skulle till nån professor Sycamore, han hade tydligen valt ut en grupp av dem ungdomar däribland mig, Vi ska tydligen få en pokemon!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2013-10-15 23:50
#13

När väl Liz (jag) hade pratat klart med sina vänner sprang de iväg, Liz gick först runt i staden och pratade med massa olika människor, samt att hon också red en sväng på sin Mammas Rhyhorn, Den var inte så snabb så Liz förstod inte riktigt hur man kunde tävla med Rhyhorn som hennes mamma tydligen hade gjort en gång i tiden.
Tiden tickade och Liz såg på klockan och utropade

- Oj då, jag är väldigt sen skulle ju träffa Professor Sycamore och Mina vänner för länge sedan!

Liz sprang iväg till nästa stad, och väl där hittade hon två till personer en stor man kallad Tyrone (om jag minns rätt) sa att hon skulle få välja en boll, och sen visade Tyrone upp tre stycken bollar för Liz och de andra.
Liz funderade en lång stund men valde sedan att välja den mittersta bollen, det var en eld Typ vid namn Fennekin, detta var en hane, då säger Liz vänner att man får döpa sin Pokemon om man vill, Liz funderade länge och väl men valde efter ett tag att hennes Fennekin skulle heta Kincho.
När Liz sedan skulle gå hem tillbaka till mamma och lämna av et brev stoppade Shauna henne, Liz tittade fundersamt  på Shauna som utbrast

- Låt oss mötas!

Liz kände att det var väl okej, jag menar en första match sker ju bara en gång per livstid. Shauna hade valt en gräs typ vid namn Chespin, hennes Chespin var en söt liten hona.
Men det var då Liz var tvungen att tänka lite Shaunas pokemon var gräs och hennes egen var eld, Kincho hade endast två attacker, det var Ember och Scratch, vad skulle funka bäst? Liz valde att testa Ember, hon hade rätt Ember tog lite mer än halva livet så hon gjorde en till, och det var då som Shaunas Chespin dog, Liz och Kincho hade vunnit sin första match!!

Efter matchen var det dags för Liz att gå hem till mamma och dels ge bort et brev, men även visa upp sin nya Pokemon och berätta att Professor Sycamore hade, frågat Liz om hon ville hjälpa till att fylla upp Pokedex;en.
Mamma förstod att detta var en såpass stor grej, och lät Liz Påbörja sitt livs stora äventyr!

Bara lite senare skulle Liz fortsätta ut ur men hon kom på att föst behövde hon lite bollar så hon kunde fånga pokemon!
När väl Liz hade köpt sina bollar Kunde hennes Resa ÄNTLIGEN börja, men det vara bara ett problem, när hon var påväg ut ur staden stoppade en stor man henne, Liz frågade om det var något problem, då svarade mannen lite otydlig att man behövde minsann en Pokemon för att ge sig ut ur staden för väl utanför staden fans det visst massa olika Pokemon som kunde attackera en.
Liz blev tvungen att visa upp sin lilla Kincho och berätta att Prof. Sycamore redan hade gett henne en Pokemon och att hon hade fått i uppdrag att fylla upp Pokedex;en, den store mannen klev genast åt sidan och bad så mycket om ursäkt och försökte banka in i Liz huvud att det bara var ett missförstånd allt var hans fel, Liz Nickade och fortsatte vidare.

Precis utanför staden fanns det tre stora plättar med höggräs Liz gick in i ena och mötte en Pidgey, Två scratch och en Pokeboll senare så var Liz ägande av även en Pidgey, men då kom det stora problemet, Liz måste fånga 9 Pokemon till, Hon fortsatte och fortsatte och till slut var hon ägande av 10 pokemon utöver Kincho! Det kändes bra.
Liz mötte en person som hette Marie (mamma) som tyckte att ví skulle byta 10 Pokemon, vilken tur att Liz precis hade fångat Exakt 10 Pokemon då.

De bytte bort alla Pokemon, det gick väldig fort för att vara så mycket som skulle bytas. Men sedan när alla tio var bytta så åkte 4/10 in i boxen för dom fyra fick inte plats i partyt.

När Liz hade fått 6 nya vänner att ha i party fortsatte dom sin väg uppåt, de kom in i en skog där de mötte massa olika Pokemon, självklart valde Liz att fånga alla!

Skogen var lång och mörk och vägen var lite slingrig, men tillslut var Liz och vännerna ute ur skogen!

I sluted av skogen mötte Liz De andra som hade fått sin första Pokemon samtidigt som henne, de fem personerna valde att alla skulle lämna skogen exakt samtidigt, och det gjorde dom. När de var ute ur skogen gick alla åt olika håll och Liz stannade kvar för att möta Pokemon och tränare som stod utanför skogen!

Efter att vännerna hade tagit två tränare utan förhinder valde de att det var dags att sätta upp tält och vila för natten!

Nu antar jag att ni vill veta vad det är för Pokemon som följer med Liz på denna resa? Det ska ni få veta!

Sapphire, Sylveon, Hona, lvl 10

**Avery, Bergmite, Hona, lvl 8
**

Chen, Charmander, Hane, lvl 10, Charizardite X

Vanja, Bulbasaur, Hona, lvl 10, Venosaurite

Tory, Squirtle, Hane, lvl 10, Blastoiseite

**Flye, Fletchling, Hona, lvl 11
**

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2013-10-16 00:05
#14

Hihi, nu är vi lika långt igen. Fast med team som kanske klarar av alla med och motgångar under resans gång ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-10-16 00:08
#15

Yes och inte dör vid varje Fight tränare ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-10-16 17:26
#16

Det hoppas vi på 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-10-16 23:00
#17

Det var nu morgon och vännerna behövde plocka ihop sitt tält, bara att plocka ihop tältet tog din lilla tid men detta spelade ingen roll för Liz och hennes Pokemon vänner, de såg denna tiden som en tid gör att skapa band!

När väl tältet var ihop packad var det dags att möta de sista tränarna innan bug gymmet! tränarna var lite Tuffa och Liz var orolig hur Sapphire skulle klara detta hon var nyss utvecklad, och hade aldrig Fightats som Sylveon förut, när Sapphire var en liten Eevee var hon svag och behövde ofta hjälp av sina vänner, så det var lite pirrigt den första matchen, men Sapphire klarade matcherna alldeles utmärkt gon hade knappt missat halva livet efter matcherna! Och Sapphire var både stolt och glad att hon inte längre behövde hjälp av sina vänner!

Match efter match vann Liz och hennes vänner, till slut var det dags att gå in i gymmet!
Utanför gymmet stod en tjej hon sa att om du vinner denna matchen över mig så ska du få en Gåva, Liz tittade på sina vänner som för tillfället var ute ur bollarna då dom skulle ha ett litet "Peptalk" innan det var dags för deras allra första gymstrid, sedan efter ett tag så nickade Liz till sina pokemon som nickade tillbaka och frivilligt hoppade in i bollarna.

Matchen vann vännerna helt utan problem, och när den var avklarad fick Liz Ett par Rollerblades! Liz testade sina rollerblades nu skulle det med all säkerhet gå snabbare att ta sig fram och tillbaka mellan städerna.

Innan Liz gick in i gymmet passade hon på att hela sina vänner så dom skulle vara "fit for fight" när hon väl kom in i gymmet! Alla tränarna gick hur bra som helst! tills hon kom till gymledaren, hon hade en pokemon som hette Surskit och en som hette Vivillion, Surskit gick bra, Chen kastade bara ett par stenar i huvudet på den, det var Vivillion som var det stora problemet, hon hade en attack som hette infestion som tog Chen i ett nafs, Liz visste inte vad hon skulle göra, Vivillion var snabb och hennes säkraste skott hade svimmat, sen kom hon på, hon tittade på bollen innan hon gjorde sitt val men bestämde sig sen "såhär får det bli!" hon kastade iväg bollen och utropade "FLYE, det är din tur!" Ut ur bollen hoppade en Liten Fletchling, den var inte stor, men den hade snabbheten och kunde säkerligen ha en stor chans emot Vivillion! Flye väntade tålmofigt på order från Liz då, sa Liz äntligen; "FLYE DIN STÖRSTA CHANS ÄR ATT GÖRA AERIAL ACE! Visa mig Aerial Ace!!" Flye gjorde som Liz sa och använde Aerial Ace hon var snabbare än Vivillion, men detta var inte nog Vivillion överlevde och använde Infestion på Flye, Liz kunde inte titta, men sen hörde hon ett litet visslande från Flye, Hon hade överlevt infestion! Liz sa åt Flye att göra ännu en Aerial Ace, Flye gjorde som hon blev tillsagd Och Vivillion Svimmade!! Liz hade vunnit sin första badge tack vare Flye!
Hon vann Infestion, men ingen av Liz vänner kunde lära sig den, så den förblev oanvänd!

Deras resa fortsatte och tillslut kom dom fram till en stad kallad Lumoise City, här skulle de övernatta, men en sak hade de tappra vännerna kvar de skulle hämta en Charmander som hade en Megastone!

Att Fainta alla professor Sycamore's pokemon var inga problem, det var nu dags att få tag på en Charmander hona som en viss Marie skulle ha, på första försöket fick vännerna tag på en Charmander hona som de döpte till Chira, Det lade på mega stenen på Denne Charmander och bytte den med Marie, som tack fick Liz tillbaka en Squirtle hona vid namn Leeza med en mega sten

Efter detta gick vännerna till pokecentret för att hela upp sig och för att stanna över natten!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-10-17 19:47
#18

Charmander är nu Charmeleon 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-10-17 20:33
#19

Där ser man 👍

Charmander Ivysaur och Wartortle här 😈

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: