Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2272 ggr
Draken
2013-10-12 08:31

Ciklidtoks äventyr.

Jag tog en liten Chespin från början, jag fick en kille som fick namnet Chezz. Han har kämpat på hela vägen, och han har fått nya kompisar efter vägen också.

Nu är vi i Berry Field, vi övernattade där och vi har planterat våra första bär. Det blev några Oran berries, några Pecha berries och en Chesto berrie.

Vi skall strax bege oss vidare härifrån, och teamet består nu av 4 stycken.

*Pancham - Chenya, Lv. 8

*Litleo -Leya, Lv. 18

*Fletchinder -Cheeta, Lv.17

*Quilladin -Chezz Lv.17

Lilla Chenya skall tränas upp, så även hon kommer upp till Lv. 17, efter det skall alla vidare upp till Lv. 20. Hoppas bara jag hittar gymet och andra ställen som jag skall besöka i den här staden.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2013-10-13 09:33
#1

Nu har vi klarat gymbadge 2, och mitt team har fått nya medlemmar.

Leya och Chenya har blivit inlagd i datorn och jag har fåt 4 nya isället för de två, så nu har jag fullt team. Fast hur länge jag går med dessa återstår att se, jag kommer förmodligen att byta ut fler under resans gång också. Vi har haft både Sky battles och Hord battles, och pokemonboxarna fylls upp efter som, har nu två nästa fulla boxar med pokemon 😃

Vi är i Geosenge town, vi har 2 gymbadges och mitt team består just nu av:

*Tyrunt -  lv.20 (Tyvärr odöpt då sonen glömde det)

*Binacle -Benjy lv. 23

*Helioptile -Hera lv.23

*Amaura -Amaro lv.24

*Fletchinder -Cheeta lv.26

*Quilladin -Chezz lv. 26

Vi skall gå vidare från staden alldeles strax, måste även gå tillbaka och kolla mina bär i berryfield också, det börjar bli lite där nu 🙂

Vi får se hur det blir med teamet längre fram, Benjy kommer förmodligen att bytas ut mot en annan vatten, då jag inte riktigt känner mig nöjd med den, dessutom så har jag nu 3 som är en kombinationstyp med rock, och det blir för många, svårt att möta en vattentränare med dem 😉 Men han kommer att vara med tills jag hittar en annan vatten att gå med, det kommer att bli en vatten av de nya också, vet inte vilken dock.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-10-15 16:53
#2

Nu skall jag reseta mitt spel, när jag har breedat fram det teamet jag skall gå med 😃

Har bytt till mig 2 honor på lv.1 (tyvärr är de odöpta, men det är inte så mycket att göra åt det)

De 4 andra skall jag breeda fram själv, jag har redan bestämt mitt team, och 1 är redan kläckt, det andra ägget ligger i teamet och skall kläckas, och ytterligare 2 ligger på dagis för att få ägg. den fjärde lägger jag in så fort jag har fått äggen på de som ligger där nu 🙂

Vilket team skall jag gå med ??? :::::: Det får ni veta när jag har resetat spelet och börjat mitt äventyr 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-10-15 18:37
#3

Jag vet jag vet =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2013-10-15 18:45
#4

Är det bara jag som tycker det är ganska spännande i det ögonblicket en Pokémon utvecklas?😃

molam
2013-10-15 18:49
#5

Det är mycket spännande ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-10-15 23:53
#6

Det är alltid spännande när en pokemon utvecklas, i synnerhet nu när man inte vet hur alla ser ut efter utvecklingen. jag har inte tittat på bilderna som har släppts, jag har inte velat det, utan jag vill ha den överraskningen när de utvecklas, hur de ser ut 😉

Nu har jag i varje fall resetat spelet och vi har kommit igång med resan. Jag är en mellanblond tjej som heter Marie.

Jag tog Chespin från början, det blev en kille som fick heta Chester. Han åkte in i datorn så fort jag kunde föra över det team jag kommer att å med den här gången. de låg tryggt stationerade i molams dator medans jag resetade 😃

Vi har nu kommit till Santalune City, vi har slagits och vunnit över alla tränarna både i skogen och runt ikring staden. Många pokemon ligger i min box på spelet nu, jag har nog lyckats fånga alla som finns på den sträckan, jag tror det i varje fall.

Nu skall vi sova för natten, och i morgon när jag kommer hem från jobbet skall vi ge oss på första gymet.

När jag började resan, så var hela teamet på lv.1. De är lite större nu 😉

Teamet består av endast tjejer den här gången 😃

Det team jag går med nu, och som jag har gott hopp om att det skall bli bra är som följer :

*Froakie lv.10 (Bytt, därför är hon odöpt)

*Fennekin lv.9 (Bytt, därför är hon odöpt)

*Skrelp- Sascha lv.9

*Dedenne -Deena lv.9

*Trevenant -Tricha lv.9

*Noibat -Noblé lv.12

Jag hittade Trevenant av misstag, när jag letade efter en av gymledarna, och jag tyckte den såg lite rolig ut, och ville prova gå med den. Den första som ploppade upp var en hane, så jag letade en stund för att även hitta en hona. Efter ett tag så kom det fram en hona, så jag fångade den, och lämnade in dem på Daycare. Jag såg till att de fick 5 ägg, så jag var säker på att det skulle bli åtminstone en hona.

När 4 ägg hade kläckts till hanar, så började jag tappa modet och trodde att jag inte skulle få min tjej, men när det 5 och sista ägget sprack så tittade en ursöt liten Phantump fram EN TJEJ 😃

Detta var innan jag resettade spelet, jag breedade även fram 3 stycken till som jag skulle gå med. Så när det äntligen var gjort, så skulle jag flytta över mitt team till Molam (som redan då hade resetad och börjat om) Det gick alldeles utmärkt med flytten av teamet, tills jag skulle flytta över Phantump ….NEEEEEEEJ, han utvecklades när han var bytt, Molam försökte på alla vis att stoppa utvecklingen, men det gick inte. Tydligen så fungerar inte Evolutionstop på pokemon som utvecklas när de byts mellan spelen.

Jag blev lite ledsen på ögat att jag inte fick gå med Phantump, men jag beslöt att ge henne en chans i varje fall …..Och jag kan ju säga som så …..jag har INTE ångrat att hon fick vara med i teamet….Hon är nog den starkaste spökpokemon jag någonsin har gått med 😃

Det kommer förmodligen att bli henne fler gånger, men då skall hon hålla i Everstone när jag byter över henne 😉

Nu säger jag nattinatt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2013-10-21 17:33
#7

Ojdå …Var ett tag sedan jag skrev 😞

Mycket har hänt sedan sist, jag har kommit en bra bit på väg.

Vi har vunnit 6 badgesoch är nu i Dendemille town. Det har blivit lite byten i teamet också. Dedenne blev bytt mot en Tyrunt tjej. Tyvärr är inte hellre hon döpt, då hon är bytt via GTS.

Vi skall nu ge oss på 7'de gymet, men först skall vi gå och utforska ruinerna utanför staden.

De vännerna som följer med mig nu är:

*Tyrunt lv. 21

*Greninja lv.43

*Delphox lv.40

*Trevenant  - Tricia lv.40

*Noibat -Noblé lv.44

*Skrelp -Sascha lv.44

Nu hoppas vi på seger vidare också. Har inte haft många förluster. Hade lite problem i stengymet och Fairy-gymet, men jag vann i slutänden iaf.

I Stengymet var det Greninja (då Frogadier) som räddade sina lagkamrater med sin Waterpulse och i Fairy-gymet var det Sascha som räddade sina lagkamrater med sin Sludge Bomb.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-10-24 22:24
#8

Då var ligan och champion avklarade. Zygrade ärhittat och fångat, och nu är det dags att ge sig efter Mewtwo, men det får bli nästa gång. är alldeles för trött nu 😴

Vill in i friend safari, men hittar inte min friendcode ….men det har jag skrivit om i Friend Code tråden 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-10-25 09:09
#9

De vänner jag har med mig nu är i stort sett de samma som jag började med. Har bytt ut ett par stycken bara 🙂

*Noivern -Noblé lv. 62

*Dragalge -Sascha lv. 63

*Greninja -lv. 65

*Tyrantrum -lv. 63

*Delphox lv. 64

*Yveltal - Venja lv. 63

Nu skall jag bege mig till Friend Safari, nu när jag har fått ordning på friend codes och har addat massa spelare 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2013-10-25 15:47
#10

Nu har jag utforskat det som går att utforska …tror jag. Det enda jag inte har lyckats med är att komma förbi punkarsnubben som står i lost Hotell och spärrar vägen så jag inte kommer in till hans boss, för jag är inte cool nog. Jag har försökt med olika outfits, men ingen tycks duga 😭

Jag har bunkrat upp med attacker och boostning av pokemonen (protein, carbos, zink etc) och jag har redan breedat fram ett nytt team som jag skall gå igenom spelet med återigen 😃 Även denna gång är det bara nya pokemon.

Jag försöker hitta ett team som vinner i alla väder, så jag vet vad jag skall gå med när jag köper ett fulladdat spel 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: