Pokémonspel till Nintendo DS/3DS

Mega Evolution-items går att byta!

2013-10-12 20:15 #0 av: Mitchika

Det går att byta Charizardite Y från Pokémon Y till Pokémon X! Akiraka och jag testade precis det här och jag sitter nu med både Charizardite X och Y på mitt spel och jag ska få behålla Y då hon tänkte börja om på sin sparning oavsett! SkrattarKärKärKär

Så bara man får tag i Charizardite så kan man ha båda versionerna av Mega Charizard i båda spelen tydligen! Så fort som Belial har utvecklats till Charizard så ska jag testa om båda Megautvecklingarna fungerar. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2013-10-12 21:44 #1 av: molam

Själv har jag Bulbasaur och Squirtle med Blastoisenite och VenosaurniteGapskrattar

Sajtvärd på Disney ifokus

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anmäl
2013-10-13 09:40 #2 av: Rovfisk

Jag har Charmander som håller i Charizardite X, tack vare Molam. men jag går inte med den, inte den här gången .

Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*520 l *250l *240 l *225 l *112 l

Anmäl
2013-10-13 19:59 #3 av: Blue_Lugia

Måste bara fråga eftersom jag är lite nyfiken. Är det två olika personer som ger en starter från Kanto och en från Kalos?

Eller finns alla i början av spelet?

I try to make you hate me. But no matter what I do, you still think I'm your friend.
Anmäl
2013-10-13 20:32 #4 av: Mitchika

#3 Egentligen inte. Det är en av ens nya kompisar som ger en ens första starter (Fennekin/Chespin/Froakie), men han har fått dom av professor Sycamore för att sedan ge dom till en. Glad

Sen möter man professor Sycamore personligen i en stad längre fram! Vid det mötet så ger professorn fler Pokémon till en (Charmander/Squirtle/Bulbasaur). Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.