Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 2422 ggr
Zolah
10/30/13, 12:00 AM

Pokemon versioner - överföra

hur gör ni när ni överför pokemon? verkar besvärligt, hittade bara info om nåt online bank för pokemon x/y som man var tvungen att betala pengar varje månad ._.

Annons:
Mitchika
10/30/13, 12:22 AM
#1

Jag har inte lyckats föra över några Pokémon från dom gamla versionerna till Pokémon X/Y. Vilket är synd, för jag vill gärna ha över några från mitt gamla team dit, samt fylla dexen. 😕

Det enda jag hittar är att man måste vänta tills Pokémon Bank öppnar i december. Det verkar vara det enda sättet att föra över Pokémon på.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
10/30/13, 8:43 AM
#2

Tycker det synd att det ska kosta pengar. Hoppas det kommer en annan lösning.

De jag vill föra över är mina legendariska och shinys.

Och nårga first pokemon.

Pokemon hundar och konst

Draken
10/30/13, 9:06 AM
#3

När man har tagit ligan på Black och White,både 1'an och 2'an kan man använda Poketransfer som finns utanför Black City / White forest. Där kan man föra över sina pokemon från övriga DS spel. men det krävs ju att man har två konsoller.

Jag har gjort så många gånger.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zolah
10/30/13, 10:41 AM
Gerbilles
10/30/13, 11:57 AM
#5

Men ååh.. 😕

Det verkar inte finnas något Pokétransfer i X och Y, så då blir man väl tvungen att köpa Pokémon bank… Fast vad jag har förstått så är det gratis i januari, så då kan man överföra alla utan att behöva köpa det. 🥵

Zolah
10/30/13, 12:01 PM
#6

men hur gör man det med gamla versioner? D:
min systerson har pearl och han skulle byta mig några nämligen

Annons:
Draken
10/30/13, 1:19 PM
#7

#4 Vet inte om det fungerar  på X och Y, men det fungerar mellan black/white och alla övriga DS spel.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

DaniPoo
10/30/13, 1:29 PM
#8

Dem har sagt att pokemon bank kommer ha en "Annual Fee". det betyder att du betalar en årlig summa. Dock är summan ganska snäll.
cirka 50kr om året är inget jag gnäller över iaf :)

Ellociraptor
10/30/13, 1:32 PM
#9

Men sämst, iom att iaf jag nu har både en 3DS och en DS har jag ju möjligheten att byta mellan mina egna spel. Klart att de då ska hitta på något annat flum.

#8 50 kr/året är inte så farligt, men sen får man ju tänka på att det finns folk som spelar som är mkt yngre än oss som kanske inte har möjligheten att betala det eller föräldrar som vill göra det. Kan tycka att det är lite drygt. Samt att det känns omständigare än att bara byta som vanligt…

DaniPoo
10/30/13, 1:53 PM
#10

#9 Mjo det är iofs sant, men det är iaf tur att dem personerna ändå kommer ha möjlighet att få tag på en massa nya pokemon via GTS när pokemon bank lanserats.

DaniPoo
10/30/13, 2:02 PM
#11

Btw, som det ser ut just nu så är det Pokétransfer med pokemon bank som gäller. Dock har pokemon hackers kommit en bit på vägen för att lista ut hur pokemon X och Y fungerar.
http://gbatemp.net/threads/pkx-editor-by-codemonkey85.356901/

Detta kan betyda att vi i framtiden kommer kunna föra över .pkm filer från DS spel över till våra PC's och convertera dem till .pkx and sedan skicka dem till pokemon X och Y via någon fake GTS sajt som
https://www.pokecheck.org/

Jag är emot hacking eftersom att folk lätt kan fuska till sig vilken pokemon som helst och optimera EV's på några få sekunder.

Draken
10/30/13, 2:51 PM
#12

Jag gnäller heller inte över 50 kr. om året, det tar jag 👍

Men jag är mycket rerstriktiv till vad pokemon-hackers kommer fram till. Brukar inte nyttja det. Men det är jag det 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
10/30/13, 9:55 PM
#13

Jag kommer skaffa Pokémon Bank i alla fall och föra över dom flesta av mina gamla Pokémon till Pokémon X. 🙂

När det gäller dom som inte kan/får skaffa Pokémon Bank… tja, vi får väl hitta på lösningar för att hjälpa dom? Erbjuda en transfer-tjänst här på sajten, kanske? Där man byter sina gamla Pokémon som man vill föra över till X/Y till någon som har Pokémon Bank, som i sin tur överför sagda Pokémon till X/Y via Pokémon transfer och sedan byter tillbaka till ursprungstränaren? 

Det låter jobbigt om man ska överföra många Pokémon, men det var bara en tanke. Jag vet själv hur ledsen jag skulle bli om jag inte kunde förra över vissa av mina favoriter från dom äldre spelen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
-Aida-
10/30/13, 11:10 PM
#14

Jag kommer skaffa pokemon bank i vilket fall som helst och föra över alla mina äldre pokemon, jag blir riktigt ledsen om jag inte får föra över dom, speciellt när man har samlat på sig typ tre boxar med legendaries och vissa av dom är event only pokemon.
Något bra är ju i alla fall att man bara behöver betala en gång om året, de tycker jag är helt rätt också, med tanke på att vi kommer lagra pokemon i "molnet" så jag ser de som typ ett hotell man sätter in dom på 😂eller lånar en bit av internet och använder 😛

Upp till toppen
Annons: