Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 2101 ggr
OaakTree
2013-11-01 23:25

Pokemon Y/X teams!

Mitt Pokemon Y går varmt i 3DSen, är vid sista gymmet men har inte gått in där än! Vill veta mer om era team ni som spelar och vad ni tycker om nya/gamla pokemon! Mitt Team ser ut såhär: Marowak - hans boomerang attack biter på det mesta! Jolteon - ny eevee favorit! Kom på lite sent att man kunde fånga eevee, så han ligger lite bakom de andra ;) Greninja - hur underbar är inte lilla Froakies final form? Glatt överraskad! Venusar - tyvärr i risk för utbyte, börjar tröttna lite på han.. Yveltal - …wow! Pyroar - buhu, upptäckte försent att jag fångat en kvinna.. Ville ha stora fina lejonmanen.. Men också lite tråkig i min mening. Har ni tips på någon bra eld pokemon i spelet?

Annons:
Ellociraptor
2013-11-02 00:09
#1

Jag försöker att bara använda nya pokémon när jag spelar en ny generation, men charmander var ju omöjlig att motstå… Mitt team: Delphox (Ygritte) - Var så skeptisk mot det sista stadiet och älskade verkligen Braixen stadiet, men Ygritte har inte svikit mig så är fett nöjd nu! Charizard (Daenerys) - Har varit awesome sen gen 1. Aegislash (Brienne) - Insåg halvvägs genom Elite Four att det fanns en tredje utveckling. Hon var då på lvl 80. Genialt. Gogoat (Arya) - Är lite besviken på att man inte kunde rida på den utan bara på vissa specifika getter, men hon har ändå varit en bra addition till mitt team. Aurorus (Yara) - Älskar dinosauriepokémon så mycket!!!! Vill egentligen har t-rexen med, men passade inte. Gourgeist (Sansa) - Hade faktiskt fångat en Sansa-Klefki, men insåg att jag inte kunde motstå pumpan. Trots att jag redan hade både grass och ghost i mitt team. Ibland måste man bara! Har varit väldigt nöjd med mitt team genom spelet måste jag säga!

-Aida-
2013-11-02 10:31
#2

Jag försökte använda så mycket nya pokemon som möjligt, men det var svårt, när alla är attraktiva att använda på sitt eget lilla sätt, så här slutade mitt team 😃

Noivern - (Max): Riktigt cool pokemon, jag älskar iden att de är en dragon/flying men samtidigt en fladdermus..drake som använder ljud som sina attacker.

Flametalon - (Chirpy): Har varit med mig sen början av spelet, dens ability Flame Body är riktigt användbar och slog ut allt i sin väg med Acrobatics!

Lapras - (Poseidon): Kunde inte stå emot lapras, den har alltid varit lite speciell.

Tyrantrum - (Tank): Riktigt cool pokemon, älskar designen på den, han har aldrig gjort mig besviken, dock tycker jag dom kunde gett den en bättre ability.

Xerneas - Så fin och blå! Jag älskar den! 😍

Blaziken - Jag mega utveckla den aldrig, tyckte inte de behövdes, men riktigt schysst att ha fire/fighting.

Pokemon som blev utbytta under äventyret:
Pyroar - (Ramses): Riktigt snygg pokemon, han lärde sig schyssta attacker men valde att byta ut den.

Skitty - (Skittles): Riktigt söt men kom inte längre än lvl 11.

Furfrou - (Farenheight): Blev lvl 20 och fick hjälpa mig skaffa snorlax.

Farfecht'd - (Quacklin'): Från in game trade, han blev inte mer än lvl 18 och hjälpte mig i gymmet, sen åkte den inte på datorn.

Greninja - (King): Fastnade aldrig riktigt för den, men de gjorde jag inte heller för nån annan starter, Lapras tog hans plats i laget.

Rotom - (Ros): Mötte rotom av en slump i en papperskorg, han blev lvl 38, men de fanns inte plats för honom.

Lucario - (Knight): Fastnade aldrig för Lucario, han tyckte nog mer om mig än vad jag gillade honom.

Charizard - (Charlie): Min noivern Max tog Charlies plats i laget, han fick aldrig heller mega utvecklas.

Draken
2013-11-02 10:48
#3

Jag har endast gått med nya pokemon, har startat om spelet nu och har själv breedad de jag har med mig i teamet.

Har inte kommit så långt på min andra pokemonresa, därför att jag har kört lite på Black2 nu också, håller på att fylla upp dexen där (vill ha möjlighet att gå med vem jag vill när Pokebank kommer ;) )

Vi har bara tagit ett gym hittils, men under dagen skall vi nog komma lite längre på vår väg 🙂

Men iaf. mitt andra team på Y är som följer :

Clauncher (Cleo) lv. 16

Espurr (Eycha) lv.16   Ny favorit.

Helioptile (Hera) lv.19

Pumpkaboo (Giza) Helt klart en favorit

Goomy (Chizandra) lv.18 helt klart en favorit

Fletchinder (Kiara) lv.18

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Gerbilles
2013-11-02 19:02
#4

Mitt X team består endast av nya pokémon eftersom jag ville testa på alla nykomlingar. 🙂 Här är dom i alla fall:

Chespin ~ Chester: Chespin var den startern jag fastnade för från allra första början, tyckte dock inte om hans utvecklingar så Everstone blev lösningen på det! 

Talonflame ~ Fawkes: Var en av de första pokémon jag fångade i spelet, så han är lite speciell. Riktigt stark och cool pokémon!

Heliolisk ~ Randy: Helt klar en ny favorit! Så fin, så häftig, så stark.. Fullkomligt älskar han! 😍

Aurorus ~ Lillefot: Dinosaurier är ju alltid häftiga!

Dedenne ~ Kricket: Det är ju en gerbil, så var ett måste för mig. Den är ju dessutom så sjukt söt och starkare än vad man först tror, också en favorit! 😃

Goodra ~ Jelly-Bean: Tycker det är en så mysig drake för att den älskar att kramas. Stark är den också!

Ska sen sno min lillebrors Y för att han inte tyckte det var särskilt kul (😭) och köra med ett nytt team. Då hade jag tänkt att välja Fennekin som starter och inte bara köra med nya Pokémon, utan även från tidigare generationer också. Min Fennekin ska nog heta Pascal. 👍

molam
2013-11-02 22:20
#5

Andra gången jag kör nu och mitt Team består för tillfället av:

Ivysaur - Vanja, Hon håller självklart i Venosaurite, hon går mest som Poison så hon har för tillfället mer poison än Gräsattacker.

Charmeleon - Chen, Han håller självklart i Charizardite X, han går som eld men här även sten och fight attacker (2 eld, en sten, en fight)

Wartortle - Tory, Även han håller i en megastone (xD) fast blastoisite dårå, han går lite som multi och har fyra olika attack typer

Sylveon - Sapphire, HELT UNDERBAR!!!! Ända som toppar henne av Eevee hundarna är Vaporeon (då I LOVE Vaporeon)

Bergmite - Avery, Hon är väldigt stark och hennes def är skyhög, men hon levlar tyvärr väldigt segt hon sa få hålla i Luckyegg när jag hittar den ^^ går som is och har tre isattacker.

Fletchinder - Flye, Inga invändningar emot henne bara att eftersom hon är Fire och Fly så gillar hon INTE sten för 5 öre x3

Nästa gång kan jag säga, att då blir det ett Eevee team men bara hundar och KANSKE en Fly men isf Aerodactyl (min favvo fly)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

OaakTree
2013-11-03 12:24
#6

Så intressant att sitta och läsa om alla era team! Vissa blir jag rätt sugen på att testa! Så kul att ni är kreativa med namnen! Sånt är jag sämre på ;)

Annons:
[Lilyz]
2013-11-03 19:18
#7

Har spelat klart en omgång i mitt X med följande team:

Delphox - Helt okej men gillar inte utseendet på sista steget, kombinationen psycihc/fire är dock spännande!

Aurorus - Ja helt okej och stark, blev ingen favorit dock.

Raichu - Bara för att jag inte kunde låta bli att fånga en liten Pikachu som dessutom säger sitt namn! Han fick följa med till slutet.

Venusaur - Lite tråkigt val kände jag senare men kunde inte förmå mig byta ut honom.

Flygon - En av mina favoritpokemon från tidigare generationer, såklart skulle den få vara med! Gjorde mig inte besviken nu heller.

Vaporeon - Man måste ju ha en Eevee-utveckling och denna har alltid varit min favorit! Så otroligt bra och vacker! ❤️

Nu har jag startat om och börjat på ett nytt äventyr. Med mig just nu är:

Froaki
Mareep
Zorua
Ägg innehållande Goomy
Ägg innehållande Eevee (som ska bli en Sylveon)
Tom plats för en Charmander!

Har lite problem för vill även ha Tyrunt denna gång…. Får se hur det blir, annars tror jag uppsättningen är klar 🙂

Linda3046
2013-11-04 14:27
#8

Jag körde med dessa under min Y playthrought:

Charizard - Körde med Litleo och Pyroar (hona) tills säkert 6-7:e gymmet och jag gillade den skarpt, men till slut stod jag helt enkelt inte ut med att köra utan en flygande pokémon så jag tog fram min Charmander och började träna den.

Heliolisk - Var en pokémon jag bestämt redan innan att jag ville ha i mitt lag. Var lite jobbigt att den delade normal-typen med Pyroar, men sen bytte jag ju till Charizard. Nice att den kan lära sig Surf, då kunde jag komma undan med att bara ha waterfall på Dragalge.

Gogoat - Körde med Chespin först, och jag hade verkligen tänkt innan att Skiddo och Gogoat inte var något för mig, men åh så jag ändrade mig. Skiddo är så sjuuukt söt ändå ,älskar dens "cry". Dessutom hade den väldigt bra stats, och blev förvånad över vilka bra attacker den lära dig, till och med milk drink 😃

Dragalge - Kände mig lite blåst när den förlorade vatten-typen när den utvecklades, men gillade designen ändå. Enda jag kan anmärka på är att den är väldigt långsam.

Sylveon - Körde med Spritzee och dess utveckling först, men bytte till Sylveon då jag märkte att jag inte riktigt gillade att köra med den. Den var ju stark när jag väl använde den, men väldigt långsam och var inget jättefan av designen.

Tyrantrum - Var också ett måste att ha i temet. Lätt en av mina favoriter denna generation!

[Sandi92]
2013-11-06 21:38
#9

Mitt in game-team i X är:

Greninja

Charizard

Vivillon

Gogoat

Heliolisk

Lucario

Funkar bra som in game-team, men desto sämre i online battles. För mycket svaghet mot fire och fighting.

Namiko
2013-11-10 08:38
#10

Jag har så otroligt svårt att välja team i det här spelet. Jag har bara kört ett gym en så länge och dom tre som är bestämda i mitt team (resterande platser används för att utveckla andra pokémon) är:

Butterfree - Cat, han var den första pokémon jag slängde in i mitt team enbart för att utveckla, men när han utvecklades till en Butterfree så hade jag redan blivit förälskad i honom och han fick stanna.

Fletchinder - Fetch, en till pokémon som enbart skulle utvecklas. Jag gillade inte Fletchling alls, men när han utvecklades så föll jag för honom.

Pikachu - Pam, jag måste säga att jag skrattade åt ljudet första gången jag mötte en Pikachu, jag har aldrig varit särskilt förtjust i dom och föredrar Ampharos som el-pokémon. Men på något vänster föll jag för henne med. Men får jag tag i en Mareep/Flaaffy/Ampharos så åker hon ut fortare än kvickt för att ge plats åt min favorit.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Draken
2013-11-10 10:53
#11

Jag har vid det här laget tagit ligan med två olika team. Har mycket svårt att bestämma mig vilka jag gillar och inte gillar. Jag har endast gått med de nya hittills.

Nu har jag för tredje gången ett nytt team och är på väg genom spelet, har bara tagit två gym än så länge, och mitt team den här gången består av en gammal pokemon, faktiskt från generation 1 ;)

Jag är alltså nu i Cyllage city och har precis tagit andra gymet. Mitt team består(just nu) av :

Fletchinder lv.21 : helt okej, efter den har utvecklats första gången

Hawlucha lv.22: (Ny favorit) Jag gillar normalt inte pokemon som inte utvecklas, så jag provade den här bara för att ha provat den. Men den smälte mitt hjärta, och nu är det andra gången den är i mitt team från början, det är kanppast sista 👍

Amaura lv.21: (Ny favorit) Jag gillade inte alls denna fossil från början, jag gick med den en stund, men jag tyckte den var hur svag som helst. Så den åkte in i boxen snabbt som attan när jag hittade en annan jag var nyfiken på att testa. Men så fick jag stora problem med Drasna i ligan, och jag fick black out flera gånger om. Så till slut tyckte jag att jag måste ha en ispokemon för att klara detta, och jag sökte på flewra olika, men den enda jag kunde byta till mig just då var just Amaura. Hon var på lv. 59 och de ville ha en Gorgeist för henne, så jag bytte.

Jag bävade, men jagh lärde henne i varje fall Icebeam, så hon skulle ha en icattack tillsammans med Takedown (som ju blir Ice med hennes ability) Och jag lärde henne Rockslide. Sedan gick jag in i elite four igen, och jag hade Amaura först i partyt. Hon klev in där, och tog alla undan för undan 😮 Hon slog ner dem och levlade upp, eftersonm det nu var "natt" så utvecklades hon ju också, och hon tog mig genom ligan nästan helt själv. Nu är hon en självklar medlem i mitt team 😃

Wartortle lv.25 : En favorit sedan tidigare spel, så hon fick vara med den här gången. Hade ingen självklar vatten den här gången, så då fick Squirtle följa med 👍

Inkay lv.25: Har inte bestämt mig vad jag tycker om den ännu 😉

Floette lv. 25: En mycket förvånande pokemon. Trodde aldrig jag skulle gilla denna, inte riktigt min typ utav pokemon. Jag hade inte en aning om vilken min sista teampokemon skulle vara, så jag frågade ungarna. Sonen som spelade tyckte att jag skulle prova Flabebé, han älskar den pokemonen. Efter mycket och lång tvekan tog jag med den i teamet. Och vet ni en sak ?? Den pokemonen går inte av för hackor 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2013-11-10 11:23
#12

Jag har i mitt X

i början valde jag fennekin

Just nu i mitt team.

Salamence/Daemon lv 78 Min favorit drake och trevlig pokemon.

Vaporeon/Galaxy lv 69  Min absoluta favorit i pokemon eevees. Den är så underbar.

Blaziken lv 95 Han är ok men han gått fram och tillbaka men nu vill träna honom till lv 100. Lite trött på honom.

Arcanine (Ollie) lv 53 Börja gilla honom mer och mer. <3!

Espeon/Gloria lv 40 Har inte varit förljust i Espeon innan men nu är hon en av mina favoriter bland eevee. 

Raichu lv 69 Älskar raichu  fast han är busig och ger mig stötar  i Amien :P

Haft i mitt team

Fennekin( firetail)  lv 100

Jag hade men den hela tiden och jag tycker han va så snäll. Den va så stark. Nu är den i lv 100. Ligger i en box

Talomflame ( Flipl)  lv 100 

Han är en av mina favoriter han har varit med hela tiden till han blev i lv 100. Sen blev det Vaporeon istället.

Sylvion (Pixie) lv 100  Min tös i teamet hon va så grymt stark och hon är så söt. Ligger i en box med resten i lv 100.

Ivysaur (Grower) Blev inte längre än till lv 16 tröttande så får se om jag träna honom senare.

Lapras/Exo lv 60. Det blev en paus för honom men annars är den super bra.

Pokemon hundar och konst

molam
2013-11-15 15:22
#13

Nu när jag åter igen har startat om spelat så har jag nyuligen tagit första gymmet, och laget är följande:

Vaporeon, hona, Lvl 9, min favorit bland Eevee hundarna! ^^

Leafeon, hona, Lvl 10, underbar pokemon tyvärr går jag inte med denne så ofta så därför fick den följa med i detta teamet ^^

Glaceon, hona, Lvl 11, Avgudar is pokemon så det var ett måste att ta med henne

Flareon, Hane, Lvl 12, Har länge velat gått med Flareon igen, men det har bara inte blivit av, nu äntligen gjorde jag det! ^^

Sylveon, Hona, Lvl 12, Ny favorit av Eevee hundarna, ligger på samma plats som Vaporeon *-*

Umbreon, Hane, Lvl 12, Kände att jag ville gå med en dark den här gången, för jag har inte gått med ren dark på ett tag ^^

Eeveehundar FTW!!!! 😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2013-11-23 10:22
#14

Teamet är starkt också. Hon slog ner mitt Blandade team i skoskaften 🤦‍♂️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-11-23 12:25
#15

Säger ju det Eeveehundar FTW nästa gång vi möts ska väl bli snart då nästan alla dina är fullt utvecklade nu?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-11-24 10:03
#16

Alla är fullt utvecklade nu, lyckades uttveckla Sliggoo igår, så come on ….We'll beat you down 😈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-11-24 12:04
#17

Pfffft!

Vi möts senare idag och der vilken vinnaren är >=D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-11-24 22:18
#18

We'll see 😈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: