Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1273 ggr
Zolah
11/18/13, 11:57 AM

poke miles

mitt spel verkar inte registrera mina pokemiles, hittils har jag bara 11. då har jag spelat i 90 timmar :P

vad jag sett ska det baseras på hur mycket man rör sig, vilka länder man tradear från, etc etc

och jag hr gjort en del nu och fortfarande bara 11? är mitt DS trasigt? ._.

Annons:
[Marowak17]
11/18/13, 5:19 PM
#1

Jag vet tyvärr inte så mycket själv om saken, den enda hjälp jag kan ge dig är denna länk http://www.serebii.net/xy/pokemiles.shtml. Men du kanske redan har full koll på det där :)

Har du konstant tillgång till trådlöst internet? Jag tror att det du gör endast registreras när du befinner dig i ett område med trådlöst :)

Zolah
11/18/13, 5:33 PM
#2

Jo det där vet jag, och precis därför jag blir förvirrad varför det inte funkar för mig. Jag har trådlöst i mitt hem 24/7 och kan inte göra global trades osv om jag inte har det. Så allt ska vara enligt noterna men jag får inga pokemiles :c

[Marowak17]
11/18/13, 5:36 PM
#3

Huh, kanske bara går riktigt segt att samla pokemiles då :(

Hoppas det löser sig för dig, men jag ska leta vidare lite för att se om jag kan bli lite klokare!

Zolah
11/18/13, 7:03 PM
#4

Andra jag jämfört med som spelat mindre än jag ( då bland annat min fästman ) har MASSOR mer

[Marowak17]
11/19/13, 4:04 AM
#5

Hmm lustig :O

Jag har undersökt saken nu, och de personer jag har frågat som kan något om saken, säger att så länge du inte använder Wonder trade och byter med spelare ifrån USA och Japan, vilka är de som är de mest frekventa användarna av wonder trade, så går det ganska sakta att få pokemiles.

 Men tyvärr kunde ingen svara på varför du har så lite jämnfört med de andra. Det verkar i alla fall lustigt i mina och de andras ögon….

Draken
11/19/13, 8:38 AM
#6

jag hade 3000 PM när jag kom till Lumiose city nu, och det är första gången jag är där den här spelomgången. men då fångar jag allt jag möter och byter alla dubletter i wondertrades. Jag har fylt 6 boxar med pokemon, och är inne på den sjunde, inga dubletter just nu. Plus att jag springer mycket fram och tillbaka,dels kollar jag berryfield och jag är i battkle chateu och är på dagiset flera gånger om dagen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: