Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2126 ggr
Hallonsmurfen
11/29/13, 8:47 AM

Jultråd!

Tänkte att det vore bra med en jultråd när det börjar närma sig jul. Här kan vi snacka om allt som rör julen, eller som rör saker som rör julen. 😃

God jul. 😛🎁

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Draken
11/29/13, 8:58 AM
#1

Det är väl trevligt 😃 jag har ett nyrenoverat kök som jag skall fixa iordning nu. Har sett fördjävligt ut i en vecka, men nu är sista tapetvåden satt och jag kan hänga upp julgardinerna och sätta staken i fönstert och hänga stjärnan på sin plats. Skall bli så härligt 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
11/29/13, 12:26 PM
#2

Jag är en sån som undviker julen så långt det går…🙂😇

-Aida-
11/29/13, 12:31 PM
#3

Julen tycker jag är den mysigaste högtiden på hela året , massor med fina lampor och stjärnor överallt :D

Mitchika
11/29/13, 3:49 PM
#4

Det här året ska jag försöka slänga ihop ett pepparkakshus och lite juldekorationer med Pokémontema! 😃

Får jag till det som jag planerat så kommer det åka upp bilder här på sajten. 🙂

Första advent redan i övermorgon, det är inte klokt vad tiden går! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
11/29/13, 4:17 PM
#5

Pepparkakshus med pokemon tema, vilken rolig ide! 😃

Köket är ganska fint och juligt nu iaf! känns skönt att ha det nästan gjort! 😂

Sen imorn blir det väl att se till att vardagsrummet ser "juligt" ut

Julklappar är det väl på tiden att fixa nu också x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
11/29/13, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag bakade lussebullar för några dagar sen! Imorgon ska vi ta upp lite julpynt. 😃

Annons:
-Aida-
11/29/13, 8:07 PM
#7

#6 ååh vad gott, de vill jag med ha :D

Mitchika
11/29/13, 8:21 PM
#8

#6 ….. 🤤

Jag har aldrig bakat lussebullar, mest för att jag inte vill ha saffran i huset. Flera av mina djur är saffran jättegiftigt för (och råttorna klättrar överallt), så jag köpet hellre en färdigbakad lussebulle och äter den direkt än att ha det hemma. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
11/30/13, 11:39 AM
#9

Snart är det julafton och då får jag ett 3DS XL med Pokemon Y!😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
11/30/13, 11:41 AM
#10

#7 Ja, jättegott! Mums, mums 😃

#8 😃

Jaha, hade faktiskt ingen aning om att det var giftigt för en del djur! Om man som du har djur som saffran är giftigt för, så är det såklart bättre att göra köpa färdigbakade lussebullar, saffran är ju dessutom sjukt dyrt! 😮

Gerbilles
11/30/13, 11:44 AM
#11

#9 Ååh, va kul! 😃 Vet du vilken färg det kommer vara på ditt 3DS XL? 😇 

Har ni förresten fått någon snö ännu? Här i närheten av Stockholm har den i alla fall inte kommit ännu. 😕🥶

Draken
11/30/13, 11:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Julen närmar sig med stormsteg, första advent imorgon, och jag måste lita till att barnen plockar lite i vardagsrummet under dagen och kvällen, eftersom jag själv skall jobba.

Ett pepparkakshus hade jag nog tänkt att slänga ihop, Molam och jag lyckades bra med et ifjol så det blir samma i år 👍

Nåja. Så här ser det ut i köksfönster just nu i varje fall 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LajvKrattan
11/30/13, 12:07 PM
#13

#11 Jag bor också i närheten av Stockholm. Det bästa vi fått hittills är lite frost på gräsmattan.😕Jag tror att mitt 3DS kommer vara svart!😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
-Aida-
11/30/13, 12:19 PM
#14

#12 vilka mysiga gardiner :D

Zolah
11/30/13, 12:45 PM
#15

kan avslöja att det inte är så mycket mer snö i norr just nu :c

Hallonsmurfen
11/30/13, 2:09 PM
#16

Här nere i söder har vi ingen snö heller. 😕

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
11/30/13, 2:10 PM
#17

Vi bor i västernorrland och även här är det bara frost än så länge Y-Y Det har snöat ett par gånger med det har försvunnit lika snabbt igen Y-Y

Jag gillar inte snö m,en just nu känns det som vi kommer få en grön julafton och det vill inte jag ha 😭 Julafton ska vara vit Y-Y

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
11/30/13, 2:29 PM
#18

Hmm… Jag har problem.😕Jag har precis skrivit en lista på vad jag sa ge till alla men jag kommer inte på något till farmor och farfar. Det ska helst inte vara någon sak, i så fall något ätbart. Att gå på konsert med dem är för dyrt och vi har varit på de flesta bra museerna i Stockholm. Har ni några förslag?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

-Aida-
11/30/13, 4:34 PM
#19

#18 kanske en kväll ni kan äta tacos eller gå på restaurang?

LajvKrattan
11/30/13, 4:46 PM
#20

#19 Bra idé!👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Gerbilles
11/30/13, 6:57 PM
#21

Då är det alltså inte bara här snön saknas. Får hoppas att den kommer snart, ingen jul utan snö! 😕

Hallonsmurfen
12/8/13, 8:05 AM
#22

Nu har snön kommit hit! 😃🥶

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
12/8/13, 8:55 AM
#23

#22 Vi har haft snö i några dagar, men den håller på att försvinna bort är jag rädd.. jag längtar efter decimeterdjup snö så jag och hunden kan brottas i snön och bråka som vi gör varje vinter. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
12/8/13, 9:50 AM
#24

Vi har också snö! Nu väntar jag bara på att det ska bli kramsnö igen så att jag kan avsluta mitt snöfort.😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
12/8/13, 10:57 AM
#25

Jag och mina syskon hade snöbollskrig i trädgården, så nu är det mest gräs igen, som tur är har det börjat snöa igen! 😃😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
12/8/13, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Snön kom med besked här om dagen, 3-4 DM på ett dygn, och den lär inte försvinna igen.

På Onsdag var det ingen snö alls, när vi klev upp på Torsdag morron möttes Sundsvallsborna av detta 🥶

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
12/8/13, 11:14 AM
#27

#26 Så mysigt…! 😍

Wow, det var inte lite på en gång! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
12/8/13, 11:19 AM
#28

Här är det också snö, får tacka Sven för det. 😃

LajvKrattan
12/8/13, 11:32 AM
#29

#28 Det roligaste är att min samhällskunskapslärare heter Sven. Jag har många skämt till honom imorgon… 😎

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
12/9/13, 12:25 AM
#30

Haha! Förlåt men jag är avis på er som har snöfritt faktiskt! En grön jul skulle inte göra mig någonting!

Hunden lider med mig. Han får klumpar under tassarna och undviker att gå i dikena såhär års….

[Ragdoll123]
12/9/13, 8:55 PM
#31

Jag firar jul i ett mera Religöst syfte, men jag är Orthodox så jag firar jul den 7 januari, jul har alltså redan varit för mig.

Men presenterna får jag på svensk eller Katolsk-julafton

-Aida-
12/9/13, 11:58 PM
#32

Jag firar jul i danmark i år, tror inte snö kommer hit alls men de gör inte mig nånting, varje år har jag fått klättra över en snöhög på väg till bussen för plogen måste göra snöhögen precis vid muren >

Draken
12/20/13, 7:55 AM
#33

Nu är det bara 5 dagar kvar. Det regnar ute och det är snorhalt, risken finns att vi får fira en grön jul i år. Inte så roligt, men vad skall man göra, vädret råder man inte över

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallonsmurfen
12/20/13, 8:33 AM
#34

Jag längtar jättemycket! Åh… 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
molam
12/20/13, 3:29 PM
#35

Vi bor i Västernorrland och har en skånsk vinter, vad är detta? ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
12/20/13, 10:06 PM
#36

Det skulle jag vilja veta också. Antigen så får vi den mildaste vintern i mannaminne, eller också smäller det till i januari-/ Februari och då blir det Day after tomorrow (om ni känner till den filmen)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
12/20/13, 10:10 PM
#37

Jag sitter också och drömmer om snö… hellre en blöt, snöig hund än det leriga smutsiga besten som kommer in efter varje promenad. Plus att jag vill bygga snögubbe med Stray! Det är så roligt och fullständigt omöjligt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
12/21/13, 12:54 PM
#38

#37 Ja, Leriga hundar är inge kul och ännu värre är det att vi har två hundar som tycker att det är jätte äckligt att gå i alla vattenpölar som finns.

Jag vill klättra i snöhögar med vår yrväder sen bli nedputtad av hunden för snöhögen😂

Kanske låter knäppt men så gärna vill jag ha snö ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
12/21/13, 2:05 PM
#39

#38 Nej, det är inte ett dugg kul… så snö är verkligen att föredra. 🙂

Min hund fullkomligt ÄLSKAR att attackera snögubbarna jag bygger! Han är jätteduktig och väntar om jag ber honom, men så fort han får chansen dyker han rätt in i snöbollarna och river ner dom med framtassarna som om hans liv hängde på det. 😃

Så att bygga en snögubbe ihop med honom är en evig, hopplös kamp, men det är otroligt kul att se honom riva snögubbarna med sån iver och glädje att det väger upp för det. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
12/21/13, 3:44 PM
#40

#39 Hahah vad mysigt att vovven vi vara med och "bygga" Speedy ska pussa snögubbarna han, för dom älskar han xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
12/22/13, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Idag har det julpyntats här hemma, bland annat en liten MarsipanMew blev gjord! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
12/22/13, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Den fina julkrubban är också klar. 🙂 Om man tittar noga kan man se allt drama: en massa mord, bråk och kärlek. 😮

Medarbetare på Pokémon iFokus

Galaxy86
12/23/13, 10:51 AM
#43

God jul allesammans!! =)

Pokemon hundar och konst

Draken
12/23/13, 10:55 AM
#44

Dan före dopparedan. Alla julklappar är inslagna, stakar, stjärnor och tomtar är uppe. Idag är det julbaket under dagen och uppesittarkväll med TV 4 ikväll 🙂

Skall ut och komplettera det som fattas till julbordet och dricka, sedan litye smått och gott som vi måste fixa, sedan får Julen komma 🙂 Skulle vilja ha haft lite snö dock, vi har gröna gräsmattor och bara massa is, det är lite tråkigt eftersom vi bor i Norrland 😕

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
12/23/13, 1:16 PM
#45

Jag firar jul i danmark, här finns ingen snö, mycket regn och sol, typ ingen julpynt någonstans men massor av jul filmer på tv'n och jul musik på radion, känns lite tomt jämfört med sverige men imorrn blir de nog skoj :D

Draken
12/24/13, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Jag måste ha varit snäll i år jag. Av gubben och de yngre barnen fick jag en Sony Ericsson V med tillhörande Walletcase. Av Molam och hennes två äldre bröder fick jag en Dolce Gusto kaffemaskin 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
12/24/13, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Telefon och plånbok i ett. Helt perfekt 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
12/24/13, 8:56 PM
#48

Självklart du har ju tjatat om en Dolce Gusto ^^ Eller Tassimo egentligen men Dolce Guston är bättre ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
12/25/13, 11:41 AM
#49

Guston är behändigare och mycket lättare att använda, så jag klagar inte 😃 Och så finns det många fler sorters kaffe till Guston 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
12/25/13, 1:14 PM
#50

#49 exakt x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: