Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1293 ggr
Bellossom
11/29/13, 9:28 PM

Vad tycker ni, första pokemonen?

Den här kan vara lite klurig, fuska inte!

Annons:
Zolah
11/29/13, 9:31 PM
#1

beror ju lite med om du menar nummer eller historia ;3

Mitchika
11/29/13, 9:39 PM
#2

Du får vara lite tydligare med din fråga. 🙂

Den första vad? Bulbasaur är den första Pokémon i PokéDexet för Kanto och även i National PokéDex. Arceus kan, enligt filmerna och storyn från animen, räknas som den allra första då den skapade Pokémonuniversumet och därmed alla andra Pokémon i det. 

Edit: Såg nu att du valt fyra alternativ som rätt. Motivera gärna varför. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bellossom
11/29/13, 9:46 PM
#3

#2 precis vad som är meningen, jag vill bara veta vad ni brukar säga. Alla 4 är ju först på något sätt 😃 Jag vill gärna ha en motivering från er också :)

Mitchika
11/29/13, 9:56 PM
#4

#3 Tja, jag vet inte om det går att ha en sån åsikt om det egentligen. 🙂

Rhydon ÄR den allra första Pokémon som någonsin skapades. Det är ett faktum. 

Sen att Bulbasaur är nummer ett i Kantos PokéDex och i National PokéDex, att Arceus ska föreställa Pokémonuniversumets skapare och Mew ursprunget till alla Pokémon då den har DNA:t från alla Pokémon som finns i sig (vilket är lite motsägelsefullt i sig och konstigt med tanke på Arceus), det ändrar inte på att Rhydon var den första som gjordes av skaparen av Pokémon. Glad

Jag menar, ska man vända på det så sätt, så var den första Pokémon jag någonsin såg en Pikachu. Då borde väl Pikachu vara den första för mig? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

addapadda
11/30/13, 10:13 AM
#5

Rhydon var ju den första som skapades men jag anser att Arceus är först eftersom han skapade Pokémon-universumet.

Upp till toppen
Annons: