Annons:
Etikettpokemonspel-till-gameboy-gbc-gba
Läst 1551 ggr
[Ragdoll123]
12/21/13, 3:48 AM

growl (attacken i spelet)

Nu var det så att jag har ju inte en Gameboy, så jag laddade ner en på min mobil. När jag spelade Pokémon Sapphire så andvände jag growl för att det var den enda pokemonen jag hade kvar och det var dens enda attack. Men motståndaren använda absorb,den slog nästan ut mig. Sen så använde kag growl igen och slog ut motståndarens pokèmon Är det ens möjligt? O.O Growl ska ju väl inte skada något?

Annons:
[Marowak17]
12/21/13, 9:53 AM
#1

Nej det stämmer :) Det enda jag kan tänka mig som hände var att motståndaren fick slut på alla PP på alla attacker och därmed började använda "struggle" vilket ger recoildamage…men det känns lite långsökt.

Säkert bara något knas med mobilverisionen av spelet!

DaniPoo
12/21/13, 10:41 PM
#2

Det finns ingen officiel mobil version av pokemon. Så antingen körde du via en emulator, och då var det förmodligen "Struggle".
Inte kul att säga detta, men att spela pokemon på emulator är faktiskt olagligt om man inte kan bevisa att man äger spelet i fysisk form.
Det andra jag kan tänka mig är att du hittat en billig kopia av pokemon. Och om det är fallet så kan man inte räkna med att allt fungerar likadant som i riktiga pokemon.

LajvKrattan
12/22/13, 12:53 AM
#3

#2 Det finns absolut inget olagligt med att spela Pokémon i en emulator. Det är däremot olagligt att ladda ner piratkopierade ROM-filer. Eftersom det inte finns några ROM-filer av Pokémonspel som man kan ladda ner lagligt kan man göra kopplingen att det är olagligt att spela Pokémon i en emulator och därför se det här som hårklyverier, men skillnaden finns. Det bör också tilläggas att Mitchika stöder nedladdning av de äldsta Pokémonspelen eftersom de är väldigt svåra att få tag på som fysisk kasett.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
12/22/13, 2:21 AM
#4

#3 Stödjer och stödjer, jag väljer att se genom fingrarna en del när det kommer till det. Åtminstone tills dess att Nintendo gör det möjligt att få tag i Red, Blue, Yellow, Gold, Silver och Crystal (inte remakes, utan originalspelen) på ett lagligt sätt. 

Dessutom föredrar jag att rekommendera spelsidor där man spelar spelen i webbläsaren framför att uppmuntra till olaglig nedladdning. 

Personligen skulle jag jättegärna se dom fem spelen på Nintendos E-shop och jag skulle köpa hela högen allteftersom. Visst skulle man inte kunna länka som man gjorde förr, men jag skulle älska att återspela dom gamla spelen utan risk för att förlora sparfilen för att batteriet dör. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

DaniPoo
12/22/13, 5:58 PM
#5

#3 Men det är ju det jag menar… Därför jag sa att det är olagligt såvidare du inte äger spelet fysiskt. Och dem flesta spelar spel dem inte äger på emulator vilket är olagligt. Men visst det finns säkert duktiga människor som bara använder ROMs, NAND och ISOs dem dumpat själva.

Jag bryr mig egentligen inte om folk laddar ner gamla retro spel.
Men jag tycker folk ska vara medvetna om att det inte är lagligt att ladda ner Roms hur som helst.

#4 Byta batteri :)

LajvKrattan
12/22/13, 11:21 PM
#6

#5 Sparfilen dör ändå.😢

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
-Aida-
12/23/13, 7:00 PM
#7

#4 Jag har aldrig haft problem med mina gamla spel, spar filerna är fortfarande kvar med över 300 timmars spel tid, men datumet får jag ändra ibland då de står: ??? ??? ???

DaniPoo
12/23/13, 7:37 PM
#8

#7 Det är ett kännt problem att speciellt 2nd-Gen spelens batterier tar slut. Tar du ut batteriet så raderas sparningen eftersom den hålls vid liv med batteriet.

Det finns en hel del hobby försäljade som säljer gamla GBC spel men fräsha ny bytta batterier. Köper du av en sådan försäljare så ska spelen funka i många år.

Upp till toppen
Annons: