Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1119 ggr
GoldDust
12/27/13, 3:43 PM

Byte mellan 3ds och ds?

Går det att byta pokemons från ett 3ds till ett vanligt ds och tvärt om? Min kompis har fått ett 3ds i julklapp, men när vi skulle byta pokemons mellan hennes platinum och mitt diamond funkade det inte (och det har alltid funkat…). Gör vi något fel eller går det bara inte?

Annons:
molam
12/27/13, 7:01 PM
#1

Vi kan byta mellan 3ds och ds Nu iof har vi inte testat på länge då vi för tillfället har 3 st 3ds men det borde fortfarande gå att byta mellan Ds och 3ds tycker jag

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Marowak17]
12/27/13, 7:43 PM
#2

Det skall gå att byta, jag har gjort det dussintals gånger. Att byta via trådlöst är det mest osäkra, så byt genom att ha 3DSet och DSet brevid varandra! Om det nu är en möjlighet för er :)

DaniPoo
12/27/13, 10:51 PM
#3

Ja det går,  både lokalt och via internet.

#2 Man ska inte alls behöva oroa sig over sånt där. Det är liksom inte IR anslutning. Med wireless kan ni sitta i olika rum och byta om ni vill :) Och om anslutningen mot all förmodan bryts innan ni är klara som får ni bägge tillbaka era pokemon och kan testa igen.
Det är väldigt ovanligt att något blir fel nu för tiden :)

*Kul fakta*
Förr i tiden när folk spelade Gameboy så fanns det ett trick som gjorde att man kunde kopiera pokemon genom att dra ut linkkabeln vid rätt tidpunkt medans man bytte pokemon

[Marowak17]
12/28/13, 1:46 AM
#4

#3 det kloningstricket går nu också i X och Y också :p googla eller youtuba det :)

Men som du säger, det skall inte behövas :) Om du missförstod så menade jag inte att man behöver ha de bredvid varandra vid trådlöst byte, utan när man byter på annat sätt.

Förövrigt ska du ha ett tack för att du är min favoritpokemon på Friend Zafari…märkte det nu när du addade mig :)

DaniPoo
12/28/13, 6:54 PM
#5

#4 Haha jag hade ingen aning om vad jag har på Friend Safari :)
Men jag antar att det är "Ground" då du verkar gilla Marowak? :D

[Marowak17]
12/28/13, 7:49 PM
#6

#5 Helt rätt :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: