Övrigt

pokemon X glitch

2014-01-02 01:08 #0 av: luckydragonriderkin

hej!

jag tradade precis en Jolteon mot en Zoroark lv 48. jag tyckte den var cool så jag tänkte gå och prova den... Jag gick för att battla med en av team flares medlemmar och jag märkte att jag började med min tailonflame vilket är konstigt för jag gjorde så att min Zoroark var först. sen märkte jag att tailonflamen hade alla zoroarks attacker

men animationerna och själva bilden är tailonflame men attackerna är Zoroark... Och det står "Zoroark used ***"

eftersom jag läst BEN drowned nyligen(en läskig historia, creepypasta)blev jag rädd och stängde 3dset.. Bara fällde ihop det och ska spela igen imorrn.

vad var det som hände egentligen?

Anmäl
2014-01-02 01:12 #1 av: Mitchika

Det är ingen glitch, det är Zoroarks ability "Illusion"! Glad

http://www.serebii.net/abilitydex/illusion.shtml

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2014-01-02 01:13 #2 av: Mitchika

Tillägger att jag också har läst BEN drowned, en ruskigt spännande historia om man är på rätt humör för det. Skrattar

Men ja, din Zoroark är helt normal och använde bara sin egen ability. Dess ability bryts om den blir träffad av en attack som skadar och då förvandlas dess utseende tillbaka till Zoroark. Glad

Anmäl
2014-01-02 01:16 #3 av: luckydragonriderkin

haha HAH hahah hahahaha XD jag höll på att dö där i en sekund XD lol

pweh.. BEN har inte hemsökt mitt DS XD

Haha tydligen är det till för att förvirra motståndaren, haha förvirrar tränaren istället. jag älskar min Zoroark! :'D

Anmäl
2014-01-02 01:19 #4 av: Mitchika

#3 Haha! Skrattar Din Zoroark måste ha blivit totalförvirrad över din reaktion också... XD Skrattar

Han/hon gör bara sin vanliga grej och så flyr hans/hennes tränare för glatta livet genom att smälla igen 3DS:en. Skrattar

Anmäl
2014-01-02 09:17 #5 av: Rovfisk

GapskrattarGapskrattar Förlåt att jag skrattar, men jag reagerade likadant när jag gick med Zorua första gången, jag visste att den var först, men den pokemon som kommer fram är den som ligger sist i partyt. Jag slängde ifrån mig DS'et och vågade knappt titta på det igen. Och jag hade inte ens sett nån Creepy-pasta, trodde jag hade fått in ett virus eller liknande i DS'et Gapskrattar

Men som Mitchika skriver, Zorua-/ Zoroark gör alltid så, den transformerar till den du har sist i partyt.

Jag kan rekomendera att du går med Zoroa från början nån gång, han är liten och svag i början, men eftersom han/hon levlar upp så blir den starkare och starkare tillslut är det nästan ingenting som biter på den Skrattar Attacker jag rekomenderar att du har på den är Foulplay och Nightslash. Han slår ner de flesta i skoskaften med, framförallt, Nightslash. Min dröm är att jag någongång skall få gå med en Shiny Zoroa, skall försöka breeda fram den med hjälp av Masudo-metoden Skrattar

Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*520 l *250l *240 l *225 l *112 l

Anmäl
2014-01-02 09:32 #6 av: -Aida-

Kan säga att jag blev likadan över zoroa och jag visste att den byter form till den man har sist i partyt men ändå reagerade jag på de och zoroa hamnade på datorn efter ett par dagar, kunde inte vänja mig vid den :P

Anmäl
2014-01-02 10:46 #7 av: luckydragonriderkin

hahaha xD verkar som jag inte är den enda i alla fall... :3

Anmäl
2014-01-02 14:15 #8 av: tusstuss

Vad är denhär BEN grejen? Funderar

Anmäl
2014-01-02 16:19 #9 av: Mitchika

#8 En creepypasta, en skräckhistoria kan man säga. Glad

Anmäl
2014-01-02 17:04 #10 av: tusstuss

#9 oh cool! :D Vad handlar den om?

Anmäl
2014-01-02 17:06 #11 av: Mitchika

#10 Det handlar om ett TV-spelskassett som är hemsökt. Kort förklarat. Glad

Anmäl
2014-01-02 17:41 #12 av: luckydragonriderkin

här om du vill läsa ;P : 

Jag tog bort länken då det är förbjudet att länka till Creepy Pastas, sånt kommer att kunna diskuteras i en speciell grupp i framtiden, tills dess får det hållas till pm. Glad // Hallonsmurfen

Anmäl
2014-01-03 03:35 #13 av: DaniPoo

#12 haha vilken gullig liten berättelse ^^

Anmäl
2014-01-03 21:17 #14 av: luckydragonriderkin

#13 gullig? lol XDD

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.