Annons:
Etikettpokemonspel-till-gameboy-gbc-gba
Läst 1221 ggr
Brafen
1/6/14, 9:38 PM

Sparfilen på emerald försvinner

Hej

Jag har ett Pokemon Emerald som jag tycker mycket om att spela men av någon anledning så försvinner sparfilen ibland och när den gjort det brukar det stå på öppningskrämen någonting i still med "due to corruption bla bla bla… the file has been erased"

Är det någon som har någon erfarenhet av detta och kanske till och med vet en anledning och ännu bättre en lösning? 

Det skulle vara mycket uppskattat!!

Mvh

Annons:
Xristina
1/6/14, 9:40 PM
#1

Kan vara så att batteriet i spelet börjar ta slut. Spelet fungerar fortfarande då, men det är inte möjligt att spara längre.

Brafen
1/6/14, 9:46 PM
#2

Kan man byta batteriet? För jag har ett Ruby som lämnar meddelandet i början att "Batteriet har tagit slut så klockbaserade händelser kommer inte äga rum. Spelet kan nu spelas" och på det går det hur bra som helst att spara.

Xristina
1/6/14, 9:52 PM
#3

Nej, det går inte att byta batteri. Det är inuti själva spelet tyvärr.

[Akiraka]
1/7/14, 2:08 AM
#4

Det går visst att byta batteri men det är krångligt för det kräver lödning. men det finns folk som gör det mot en kostnad på internet.

Xristina
1/7/14, 6:38 AM
#5

vad bra, då är informationen jag har fått tidigare felaktig :) Hoppas det löser sig med ditt spel :D

leagm
1/7/14, 9:42 AM
#6

Jag har också ett Emerald där det står att batterie är slut och saker som har med klockan att göra inte fungerar.

Då kan jag ju inte göra fler ägg😮😭

Har hört att om man vill spara lite så kan man köpa det nya batteriet själv så att inte den som gör jobbet tar jätte mycket betalt för det.

Annons:
[lolipop23]
1/24/14, 10:39 PM
#7

Samma sak med mitt emerald

molam
1/25/14, 12:25 AM
#8

Ingen av våra Spel inte ens Red, Blue och Yellow är batteriet slut på, fattar inte hur då vi aldrig har bytt batteri

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Marowak17]
1/25/14, 1:25 AM
#9

Det är inte samma problem med dem tidigaste spelen det finns ingen " in-game" tid :)

molam
1/25/14, 1:30 AM
#10

Men vi har inte de problemen med LeafGreen, FireRed, Ruby, Sapphire eller Emerald heller 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Marowak17]
1/25/14, 1:38 AM
#11

Det beror dels på att de är mycket nyare och sedan är det möjligt att förstöra sitt spel(både filen och själva spelet) om man bråkar för mycket med spelet. Dvs kloningar och liknande.

Men jag har inget bättre svar på varför en del spel förstörs och andra inte. Du kan väl skatta dig lycklig antar jag :D

[Marowak17]
1/25/14, 1:38 AM
#12

Det beror dels på att de är mycket nyare och sedan är det möjligt att förstöra sitt spel(både filen och själva spelet) om man bråkar för mycket med spelet. Dvs kloningar och liknande.

Men jag har inget bättre svar på varför en del spel förstörs och andra inte. Du kan väl skatta dig lycklig antar jag :D

Upp till toppen
Annons: