Kreativa hörnan

Teckna Pokémon types

2014-01-11 18:39 #0 av: Gerbilles

Jag har startat igång ett litet projekt eller vad man nu ska kalla det. I alla fall, det hela går ut på att jag ska rita min favorit pokémon av varje typ. Alltså så ska jag rita min favorit Fire-typ, Water-typ, osv. Dock räknas utvecklingar som samma pokémon eller vad man ska säga (om dom är samma typ såklart, så jag kan t.ex inte rita alla eeveelutions på samma teckning). Skrattar

Det blir en teckning för varje typ, alltså kommer det sammanlagt bli 18 teckningar. Än så länge har jag bara gjort två, varav den ena inte ens är helt klar... Tyst

Första typen blev Fire, vilket var den enklaste enligt mig. Har en solklar favorit där (eller rättare sagt, favoriter). Skrattar 
Growlithe + dess utveckling Arcanine! KärHjärta

mina teckningar // #nicerinternet

Anmäl
2014-01-11 18:47 #1 av: Gerbilles

Andra typen blev Fairy, där Dedenne ligger på topp! Det är i och för sig den enda Fairy-typ jag har spelat med, men eftersom att det är en gerbil/hamster så kan jag inte riktigt motstå den.. Kär 

Den är dock inte klar. Ska göra som jag har gjort på Fire-typen, där jag har ritat eld i bakgrunden, fast något som passar till Fairy-typen. Men ja, vad ska det vara? Ett par fjärilsvingar? Gapskrattar 

Anmäl
2014-01-11 19:52 #2 av: leagm

Wow vad fint du ritar.

Om man får ge förslag så hade det varit fint om Dedenne låg på en bedd av blommor för att representera Fairy typen.

Anmäl
2014-01-11 20:23 #3 av: molam

Så fina, dessa vill jag se! allihopa ^^

Sajtvärd på Disney ifokus

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anmäl
2014-01-11 21:24 #4 av: Hallonsmurfen

#1 Något glitterskit kanske... Lite trollspön och godhet? Vilar huvudet i handen

Haha, men ska bli kul att följa detta! Skrattar

Medarbetare på Pokémon iFokus

Anmäl
2014-01-12 10:59 #5 av: Rovfisk

Jättesnygga teckningar :) Är nyfiken på detta jag också, så jag kommer att följa :D

Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*520 l *250l *240 l *225 l *112 l

Anmäl
2014-01-12 15:23 #6 av: Gerbilles

Tack så mycket allihopa! Blir alldeles mallig av era fina kommentarer! SkrattarFörlägen

#2 Självklart får du komma med förslag, bara kul! Tummen upp

#4 Haha, jamen typ.. Vilar huvudet i handenGapskrattar

Tror Dedenne får ha lite blommor, kanske en fjäril och något annat gullig-gull som bakgrund för att symbolisera Fairy-typen. Glad

Anmäl
2014-01-12 15:43 #7 av: molam

DEt skulle faktiskt vara fint om dedenne ligger på en blomsteräng ^^ men fjärilar eller feer x3

Anmäl
2014-01-12 16:52 #8 av: leagm

Oh ja det hade varit fint.

Anmäl
2014-01-16 09:30 #9 av: luckydragonriderkin

är det okej om någon annan lägger upp sina bilder här? #*__*# verkar kul :'3

Anmäl
2014-01-16 10:14 #10 av: leagm

jag skulle tycka att det var kul.

Men fråga Gerbilles.

Anmäl
2014-01-16 10:18 #11 av: molam

Annars kanske man kan göra en egen sån här tråd! ^^

För alla types blir ju ganska mycket, så kanske blir lite mycket om ännu mer en bara Gerbilles lägger in sina bilder här

MEn Gerbilles har bestämmande rätt ^^

Anmäl
2014-01-16 18:10 #12 av: Gerbilles

#9 Gör gärna det! Eller förresten, det är nog bättre om du skapar en ny tråd som molam föreslog! Glad Blir ju som sagt väldigt mycket om både du och jag lägger upp våra bilder i samma tråd. Tyst

Anmäl
2014-01-16 23:18 #13 av: luckydragonriderkin

ok ^^ fixar det imorrn :3 ska iaf bli kul att se dina! ^^

Anmäl
2014-01-20 21:28 #14 av: Splitter

Superfint ritat... FörskräcktSkrattar

Anmäl
2014-01-23 20:20 #15 av: Gerbilles

#13 Detsamma! Skrattar

#14 Aw, tack så mycket! Kramas

Dedennes bakgrund är påbörjad, fick bli blommor, några fjärilar och lite glitter. När jag är klar med den börjar jag förmodligen med Bug- eller Ground-typen. Tummen upp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.